Καραμανλής: Ξεμπλοκάρουμε το ένα έργο μετά το άλλο
Ξεμπλοκάρουμε το ένα έργο μετά το άλλο, τόνισε ο Κ. Αχ. Καραμανλής σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», σημειώνοντας πως το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών».
Μιλώντας στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι παραλάβαμε όλα τα έργα μπλοκαρισμένα, με πολύπλοκα προβλήματα». Ενδεικτικά, όπως σημείωσε, «στο Μετρό Θεσσαλονίκης: δώσαμε λύση, επιτέλους ενώθηκαν όλοι οι φορείς της πόλης, μας δικαίωσε το ΚΑΣ, πιστεύω ότι θα μας δικαιώσει και το ΣτΕ».
Όσον αφορά τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας: είπε πως «μετά από χρόνια ο διαγωνισμός μπήκε στην τελική φάση, ενώ σύντομα ξεκινάνε τα πρώτα εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες. Πάτρα-Πύργος: το έργο κινδύνευε σοβαρά να μην γίνει ποτέ πραγματικότητα, πετύχαμε την αλλαγή στάσης της Κομισιόν. Ε-65: στο Νότιο Τμήμα μέσα σε ενάμιση χρόνο έχουμε φτιάξει το μισό έργο, ενώ στο Βόρειο Τμήμα, μετά από σχεδόν 10 χρόνια αβεβαιότητας, επιτέλους πήραμε το πράσινο φως από την ΕΕ».
«Δίπλα σε όλα αυτά, έχουμε και τη νέα γενιά έργων σε όλη τη χώρα. Ενώ είναι κοινό μυστικό ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν άφησε πίσω της καμία ώριμη μελέτη», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
Τόνισε μάλιστα ότι αυτήν τη στιγμή εξελίσσεται «το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι».
«Ανάταξη – ενίσχυση – ανανέωση για τις αστικές συγκοινωνίες»
Στο ερώτημα για το αν επηρέασε η υγειονομική κρίση το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο Κώστας Καραμανλής είπε ότι «η αλήθεια είναι ότι η επιδημιολογική κρίση μεγέθυνε προβλήματα που προϋπήρχαν. Θυμηθείτε τι παραλάβαμε: στο χώρο των υποδομών, μεγάλα έργα βαλτωμένα, νέα έργα ανύπαρκτα. Και στο χώρο των μεταφορών, πλήρης διάλυση στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Αυτά είχαμε ούτως ή άλλως να τα αντιμετωπίσουμε, πόσο μάλλον υπό τις επιτακτικές ανάγκες της πανδημίας. Κληθήκαμε, λοιπόν, να επουλώσουμε ανοιχτές πληγές του παρελθόντος».
Στη συνέχεια επισήμανε τις 4 βασικές κινήσεις του υπουργείου εν μέσω πανδημίας.
«Πρώτον: ακόμα και στο πρώτο lockdown, κρατήσαμε όσα εργοτάξια ήταν δυνατόν σε λειτουργία –με όλα τα αναγκαία υγειονομικά μέτρα βέβαια- για να μην νεκρώσει η αγορά.
Δεύτερον: Επιταχύναμε την εφαρμογή του σχεδίου μας για τις αστικές συγκοινωνίες, που αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις: ανάταξη-ενίσχυση-ανανέωση. Έχουμε δρόμο όμως ακόμα. Όποιος χρησιμοποιεί ΜΜΜ ξέρει ότι η κατάσταση μέρα με τη μέρα είναι και καλύτερη.
Τρίτον: Λάβαμε και συνεχίζουμε να λαμβάνουμε μέτρα για τη στήριξη των αερομεταφορών. Ενός κλάδου κρίσιμου για την ελληνική οικονομία, που έχει πληγεί βάναυσα από την πανδημία. Στηρίζοντάς τον στηρίζουμε 12.000 εργαζομένους και τις οικογένειές τους.
Και τέταρτον: Ετοιμάσαμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων, άνω των 13,5 δισ., το οποίο μπορεί να δώσει τεράστια ώθηση στην ελληνική οικονομία την επόμενη μέρα. Μάλιστα, έγινε μια πολύ συστηματική δουλειά για την προετοιμασία ενός καταλόγου έργων που μπορούν να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης. Το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών».
Ακολούθως, σημείωσε τα έργα που προγραμματίζονται για την Αττική, όπως τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ. «Μαζί με τη γραμμή 4 του Μετρό και τα νέα λεωφορεία θα αλλάξουν την καθημερινότητα των πολιτών, ενώ στηρίζουν εμπράκτως τις τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές της Αττικής. Η Αττική στο σχεδιασμό μας είναι ένα σημαντικό διαμετακομιστικό hub, αλλά και ο νέος μεγάλος τουριστικός πόλος της χώρας».
Μιλώντας στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι παραλάβαμε όλα τα έργα μπλοκαρισμένα, με πολύπλοκα προβλήματα». Ενδεικτικά, όπως σημείωσε, «στο Μετρό Θεσσαλονίκης: δώσαμε λύση, επιτέλους ενώθηκαν όλοι οι φορείς της πόλης, μας δικαίωσε το ΚΑΣ, πιστεύω ότι θα μας δικαιώσει και το ΣτΕ».
Όσον αφορά τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας: είπε πως «μετά από χρόνια ο διαγωνισμός μπήκε στην τελική φάση, ενώ σύντομα ξεκινάνε τα πρώτα εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες. Πάτρα-Πύργος: το έργο κινδύνευε σοβαρά να μην γίνει ποτέ πραγματικότητα, πετύχαμε την αλλαγή στάσης της Κομισιόν. Ε-65: στο Νότιο Τμήμα μέσα σε ενάμιση χρόνο έχουμε φτιάξει το μισό έργο, ενώ στο Βόρειο Τμήμα, μετά από σχεδόν 10 χρόνια αβεβαιότητας, επιτέλους πήραμε το πράσινο φως από την ΕΕ».
«Δίπλα σε όλα αυτά, έχουμε και τη νέα γενιά έργων σε όλη τη χώρα. Ενώ είναι κοινό μυστικό ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν άφησε πίσω της καμία ώριμη μελέτη», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
Τόνισε μάλιστα ότι αυτήν τη στιγμή εξελίσσεται «το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι».
«Ανάταξη – ενίσχυση – ανανέωση για τις αστικές συγκοινωνίες»
Στο ερώτημα για το αν επηρέασε η υγειονομική κρίση το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο Κώστας Καραμανλής είπε ότι «η αλήθεια είναι ότι η επιδημιολογική κρίση μεγέθυνε προβλήματα που προϋπήρχαν. Θυμηθείτε τι παραλάβαμε: στο χώρο των υποδομών, μεγάλα έργα βαλτωμένα, νέα έργα ανύπαρκτα. Και στο χώρο των μεταφορών, πλήρης διάλυση στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Αυτά είχαμε ούτως ή άλλως να τα αντιμετωπίσουμε, πόσο μάλλον υπό τις επιτακτικές ανάγκες της πανδημίας. Κληθήκαμε, λοιπόν, να επουλώσουμε ανοιχτές πληγές του παρελθόντος».
Στη συνέχεια επισήμανε τις 4 βασικές κινήσεις του υπουργείου εν μέσω πανδημίας.
«Πρώτον: ακόμα και στο πρώτο lockdown, κρατήσαμε όσα εργοτάξια ήταν δυνατόν σε λειτουργία –με όλα τα αναγκαία υγειονομικά μέτρα βέβαια- για να μην νεκρώσει η αγορά.
Δεύτερον: Επιταχύναμε την εφαρμογή του σχεδίου μας για τις αστικές συγκοινωνίες, που αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις: ανάταξη-ενίσχυση-ανανέωση. Έχουμε δρόμο όμως ακόμα. Όποιος χρησιμοποιεί ΜΜΜ ξέρει ότι η κατάσταση μέρα με τη μέρα είναι και καλύτερη.
Τρίτον: Λάβαμε και συνεχίζουμε να λαμβάνουμε μέτρα για τη στήριξη των αερομεταφορών. Ενός κλάδου κρίσιμου για την ελληνική οικονομία, που έχει πληγεί βάναυσα από την πανδημία. Στηρίζοντάς τον στηρίζουμε 12.000 εργαζομένους και τις οικογένειές τους.
Και τέταρτον: Ετοιμάσαμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων, άνω των 13,5 δισ., το οποίο μπορεί να δώσει τεράστια ώθηση στην ελληνική οικονομία την επόμενη μέρα. Μάλιστα, έγινε μια πολύ συστηματική δουλειά για την προετοιμασία ενός καταλόγου έργων που μπορούν να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης. Το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών».
Ακολούθως, σημείωσε τα έργα που προγραμματίζονται για την Αττική, όπως τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ. «Μαζί με τη γραμμή 4 του Μετρό και τα νέα λεωφορεία θα αλλάξουν την καθημερινότητα των πολιτών, ενώ στηρίζουν εμπράκτως τις τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές της Αττικής. Η Αττική στο σχεδιασμό μας είναι ένα σημαντικό διαμετακομιστικό hub, αλλά και ο νέος μεγάλος τουριστικός πόλος της χώρας».