Καραμανλής: Η διαφορά μας με την πολιτική του Ελσίνκι, είναι ότι δεν διαπραγματευόμαστε κυριαρχικά δικαιώματα
«Ήταν ο κ. Σημίτης που άνοιξε με το άρθρο του έναν διάλογο, που δεν θα έπρεπε να είχε ανοίξει»
«Μόνη διαφορά με την Τουρκία είναι η υφαλοκρηπίδα και η ΑΟΖ», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξη του στον τηλεοπτικό σταθμό Action24 και στην εκπομπή Evening Report με τον κ. Γιώργο Κουβαρά.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η Νέα Δημοκρατία ποτέ δεν αρνήθηκε το διάλογο. «Η διαφορά μας όμως με τους πολιτικούς μας αντιπάλους, η διαφορά μας με την πολιτική του Ελσίνκι, είναι ότι δεν διαπραγματευόμαστε κυριαρχικά μας δικαιώματα», πρόσθεσε.
Σημείωσε επίσης ότι ήταν ο κ. Σημίτης που άνοιξε με το άρθρο του έναν διάλογο, που δεν θα έπρεπε να είχε ανοίξει, σε αυτή την πολύ κρίσιμη περίοδο. Ενώ όσον αφορά στην απάντηση του πρώην πρωθυπουργού και προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, σχολίασε: «Όταν προκαλείσαι, πρέπει να απαντάς».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι το Ελσίνκι είχε δύο πτυχές: Την είσοδο της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη Νέα Δημοκρατία να λέει τότε ότι διεύρυνση χωρίς την Κυπριακή Δημοκρατία θα ήταν αδιανόητη. Όμως, ταυτόχρονα, η Τουρκία έγινε υποψήφιο μέλος προς ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που επιζητούσε από τη δεκαετία του 1960, αλλά χωρίς να κληθεί να αναγνωρίσει τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, παίρνοντας για παράδειγμα πίσω το casus belli. Και μάλιστα, στην παράγραφο 4 του Ελσίνκι γινόταν αναφορά σε θέματα συναφή με συνοριακές διαφορές, κάτι το οποίο δεν είχε δεχθεί ποτέ καμία ελληνική κυβέρνηση.
Όσον αφορά στη διεύρυνση του κυβερνώντος κόμματος με πρόσωπα από το χώρο της κεντροαριστεράς, ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι: «Τα ισχυρά κόμματα με βαθιές ρίζες, όπως η Νέα Δημοκρατία, δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν από τη διεύρυνση. Έχουμε ανοιχτές πόρτες σε όλα τα στελέχη, που ασπάζονται τις αρχές μας», σημειώνοντας ότι οι πολίτες άλλωστε επιθυμούν όποιος έχει θέση ευθύνης να ασπάζεται τις αρχές της παράταξης και να κάνει σωστά τη δουλειά του.
«Είμαστε το κόμμα της συνεννόησης και της συναίνεσης. Ο αρχηγός και Πρωθυπουργός μας έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι επιζητά τη συνεννόηση. Από εκεί και πέρα, είναι στο χέρι της αξιωματικής αντιπολίτευσης, να αφήσει τη μιζέρια και τη διχόνοια», τόνισε επίσης ο κ. Καραμανλής.
Μέσα σε ενάμιση χρόνο κάναμε όσα δεν είχαν γίνει 13 χρόνια στα ΜΜΜ
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στα πέντε βήματα του σχεδίου για την ανάταξη, ενίσχυση και ανανέωση, των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Σημείωσε ότι το πρώτο που έγινε ήταν πως αυξήθηκαν οι δαπάνες για ανταλλακτικά κατά 200% και έτσι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, 200 επιπλέον από τα υπάρχοντα λεωφορεία βγήκαν ξανά στους δρόμους.
Στην συνέχεια προχώρησε η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, χάρη στην οποία ο στόλος της Αθήνας ενισχύθηκε με 200 ακόμη λεωφορεία. Πραγματοποιήθηκαν προσλήψεις για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια, μέσω ΑΣΕΠ και με απόλυτη διαφάνεια. Και τα 300 λεωφορεία με leasing μπαίνουν σταδιακά στις πιο επιβαρυμένες γραμμές, με τα πρώτα από αυτά να μπαίνουν σε 14. Τα δρομολόγια στις 260 γραμμές της ΟΣΥ έχουν ήδη αυξηθεί κατά 3.000 ημερησίως, σε σχέση με το φθινόπωρο.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι προκειμένου να γίνουν όσο πιο γρήγορες κινήσεις, η ενίσχυση προχώρησε σε πρώτη φάση με το leasing μεταχειρισμένων οχημάτων δεκαετίας. Υπενθύμισε ότι ο μέσος όρος ηλικίας του υπάρχοντος στόλου κυμαινόταν στα 18 έτη. Και σημείωσε ότι στην Αθήνα ο στόλος αυξήθηκε κατά 50%, ενώ στη Θεσσαλονίκη διπλασιάστηκε.
Ταυτόχρονα, τόνισε, προχωρά και το πρώτο μέρος του διαγωνισμού για καινούρια λεωφορεία, μεταξύ των οποίων 300 ηλεκτροκίνητα.
Υπενθύμισε ότι ο διαγωνισμός της προηγούμενης Κυβέρνησης είχε ακυρωθεί από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή, καθώς ήταν πρόχειρα σχεδιασμένος και δεν είχε διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ενώ αντίθετα ένα μέρος του διαγωνισμού για τα 800 πρώτα από τα καινούρια λεωφορεία, έχει διασφαλιστεί ότι θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
«Δεν λέμε ότι τα κάνουμε όλα τέλεια. Κάνουμε μία καθημερινή διαχείριση κρίσης. Σ’ ενάμιση χρόνο, έγιναν όσα δεν είχαν γίνει τα τελευταία 13 χρόνια», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στα έργα υποδομών που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία θα δώσουν ώθηση στην οικονομία και θα δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας, καθώς και στη Γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο έργο που θα γίνει στην Αττική και το οποίο ξεμπλόκαρε επιτέλους από γραφειοκρατικά και άλλα γρανάζια.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η Νέα Δημοκρατία ποτέ δεν αρνήθηκε το διάλογο. «Η διαφορά μας όμως με τους πολιτικούς μας αντιπάλους, η διαφορά μας με την πολιτική του Ελσίνκι, είναι ότι δεν διαπραγματευόμαστε κυριαρχικά μας δικαιώματα», πρόσθεσε.
Σημείωσε επίσης ότι ήταν ο κ. Σημίτης που άνοιξε με το άρθρο του έναν διάλογο, που δεν θα έπρεπε να είχε ανοίξει, σε αυτή την πολύ κρίσιμη περίοδο. Ενώ όσον αφορά στην απάντηση του πρώην πρωθυπουργού και προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, σχολίασε: «Όταν προκαλείσαι, πρέπει να απαντάς».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι το Ελσίνκι είχε δύο πτυχές: Την είσοδο της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη Νέα Δημοκρατία να λέει τότε ότι διεύρυνση χωρίς την Κυπριακή Δημοκρατία θα ήταν αδιανόητη. Όμως, ταυτόχρονα, η Τουρκία έγινε υποψήφιο μέλος προς ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που επιζητούσε από τη δεκαετία του 1960, αλλά χωρίς να κληθεί να αναγνωρίσει τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, παίρνοντας για παράδειγμα πίσω το casus belli. Και μάλιστα, στην παράγραφο 4 του Ελσίνκι γινόταν αναφορά σε θέματα συναφή με συνοριακές διαφορές, κάτι το οποίο δεν είχε δεχθεί ποτέ καμία ελληνική κυβέρνηση.
Όσον αφορά στη διεύρυνση του κυβερνώντος κόμματος με πρόσωπα από το χώρο της κεντροαριστεράς, ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι: «Τα ισχυρά κόμματα με βαθιές ρίζες, όπως η Νέα Δημοκρατία, δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν από τη διεύρυνση. Έχουμε ανοιχτές πόρτες σε όλα τα στελέχη, που ασπάζονται τις αρχές μας», σημειώνοντας ότι οι πολίτες άλλωστε επιθυμούν όποιος έχει θέση ευθύνης να ασπάζεται τις αρχές της παράταξης και να κάνει σωστά τη δουλειά του.
«Είμαστε το κόμμα της συνεννόησης και της συναίνεσης. Ο αρχηγός και Πρωθυπουργός μας έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι επιζητά τη συνεννόηση. Από εκεί και πέρα, είναι στο χέρι της αξιωματικής αντιπολίτευσης, να αφήσει τη μιζέρια και τη διχόνοια», τόνισε επίσης ο κ. Καραμανλής.
Μέσα σε ενάμιση χρόνο κάναμε όσα δεν είχαν γίνει 13 χρόνια στα ΜΜΜ
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στα πέντε βήματα του σχεδίου για την ανάταξη, ενίσχυση και ανανέωση, των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Σημείωσε ότι το πρώτο που έγινε ήταν πως αυξήθηκαν οι δαπάνες για ανταλλακτικά κατά 200% και έτσι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, 200 επιπλέον από τα υπάρχοντα λεωφορεία βγήκαν ξανά στους δρόμους.
Στην συνέχεια προχώρησε η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, χάρη στην οποία ο στόλος της Αθήνας ενισχύθηκε με 200 ακόμη λεωφορεία. Πραγματοποιήθηκαν προσλήψεις για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια, μέσω ΑΣΕΠ και με απόλυτη διαφάνεια. Και τα 300 λεωφορεία με leasing μπαίνουν σταδιακά στις πιο επιβαρυμένες γραμμές, με τα πρώτα από αυτά να μπαίνουν σε 14. Τα δρομολόγια στις 260 γραμμές της ΟΣΥ έχουν ήδη αυξηθεί κατά 3.000 ημερησίως, σε σχέση με το φθινόπωρο.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι προκειμένου να γίνουν όσο πιο γρήγορες κινήσεις, η ενίσχυση προχώρησε σε πρώτη φάση με το leasing μεταχειρισμένων οχημάτων δεκαετίας. Υπενθύμισε ότι ο μέσος όρος ηλικίας του υπάρχοντος στόλου κυμαινόταν στα 18 έτη. Και σημείωσε ότι στην Αθήνα ο στόλος αυξήθηκε κατά 50%, ενώ στη Θεσσαλονίκη διπλασιάστηκε.
Ταυτόχρονα, τόνισε, προχωρά και το πρώτο μέρος του διαγωνισμού για καινούρια λεωφορεία, μεταξύ των οποίων 300 ηλεκτροκίνητα.
Υπενθύμισε ότι ο διαγωνισμός της προηγούμενης Κυβέρνησης είχε ακυρωθεί από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή, καθώς ήταν πρόχειρα σχεδιασμένος και δεν είχε διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ενώ αντίθετα ένα μέρος του διαγωνισμού για τα 800 πρώτα από τα καινούρια λεωφορεία, έχει διασφαλιστεί ότι θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
«Δεν λέμε ότι τα κάνουμε όλα τέλεια. Κάνουμε μία καθημερινή διαχείριση κρίσης. Σ’ ενάμιση χρόνο, έγιναν όσα δεν είχαν γίνει τα τελευταία 13 χρόνια», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στα έργα υποδομών που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία θα δώσουν ώθηση στην οικονομία και θα δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας, καθώς και στη Γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο έργο που θα γίνει στην Αττική και το οποίο ξεμπλόκαρε επιτέλους από γραφειοκρατικά και άλλα γρανάζια.