Καραμανλής: Τι είπε για τα σιδηροδρομικά έργα της επόμενης 15ετίας και τις «έξυπνες υποδομές»
Μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 ξεκινά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων
Μιλώντας στο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στον οδικό χάρτη της χώρας για τα επόμενα χρόνια με προτεραιότητα στα σιδηροδρομικά έργα.
Για την ολοκλήρωση του οδικού χάρτη της χώρας και την επόμενη γενιά «έξυπνων υποδομών» με έμφαση στα σιδηροδρομικά έργα και στη διασύνδεση λιμένων και τρένων, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Regional Growth Conference), που διοργάνωσε η εφημερίδα Πελοπόννησος.
Ο κ. Καραμανλής σχολίασε καταρχάς ότι στην πολιτική, όπως και στη ζωή, υπάρχουν δύο δρόμοι: Ο εύκολος δρόμος των εξαγγελιών, των υποσχέσεων χωρίς αντίκρισμα, του λαϊκισμού, του ανορθολογισμού. Και ο δύσκολος δρόμος της συνέπειας. Και τόνισε ότι η Κυβέρνηση Μητσοτάκη εξαγγέλλει έργα μόνο εφόσον έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση.
Το Πάτρα – Πύργος θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο το πρώτο τρίμηνο του 2024
Αναφέρθηκε στο Πάτρα – Πύργος, το οποίο η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε σπάσει σε οκτώ εργολαβίες, με κίνδυνο να μην ολοκληρωνόταν ποτέ. Επισήμανε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το έκανε πάλι ένα έργο, εξασφάλισε τη χρηματοδότησή του, το ενέταξε στη Σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, πήρε το πράσινο φως από την Κομισιόν και περιμένει τώρα το οριστικό ΟΚ και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.
Εκτίμησε δε ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί τέλη του 2023 - πρώτο τρίμηνο του 2024. «Τέρμα η καρμανιόλα», τόνισε και υπενθύμισε ότι μέσα στο καλοκαίρι ξεκινά η εργολαβία και για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο, έως να κατασκευαστεί ο νέος, ύψους 30 εκ. ευρώ, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στην Ελλάδα.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το Πάτρα - Πύργος, όπως και ο ΒΟΑΚ, είναι από τα τελευταία οδικά έργα που πρέπει να γίνουν στη χώρα. Ανέφερε δε ότι ερχόμενος στο Συνέδριο θυμήθηκε πώς ήταν ο δρόμος πριν από 23 χρόνια και υπενθύμισε ότι την περίοδο 2004 – 2009 ξεκίνησαν πολλά μεγάλα οδικά έργα με τις συμβάσεις παραχώρησης, που είχαν δουλέψει με επιτυχία και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 ξεκινά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι αυτό που συζητείται σήμερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι από τη μεθεπόμενη προγραμματική περίοδο να μειωθούν τα κονδύλια για οδικά έργα. Δηλαδή τα χρήματα που θα δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση μετά από επτά με δέκα χρόνια για οδικά έργα θα είναι ελάχιστα, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επομένως, θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε νέες υποδομές, που έχουν να κάνουν με το σιδηρόδρομο.
Σημείωσε ότι η Ελλάδα έχει ένα από τα πιο προβληματικά συστήματα κατασκευής σιδηροδρόμου στην Ευρώπη, το οποίο εξορθολογίζεται, ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας, ύψους 3,3 δισ. ευρώ.
Μέσα στην επόμενη εξαετία το τρένο θα φτάνει στο λιμάνι της Πάτρας
Αναφέρθηκε δε ειδικότερα στην υπογειοποίηση 5,1 χλμ της σιδηροδρομικής γραμμής προκειμένου το τρένο να φτάσει στο λιμάνι της Πάτρας και εξήγησε ότι δεν έγινε δεκτό από την Κομισιόν το αίτημα για υπογειοποίηση και των 9 χλμ, καθώς το κόστος θα ξεπερνούσε τα 550 εκ. ευρώ και καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε χρηματοδοτήσει ήδη ένα άλλο έργο, τον Προαστιακό.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το έργο αυτό, ένα τεράστιο έργο ανάπλασης για την Πάτρα, είναι έτοιμο να ξεκινήσει και θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη εξαετία. Σημείωσε μάλιστα ότι με το σύστημα της μελετοκατασκευής, θα μειωθούν οι καθυστερήσεις. Τόνισε δε ότι τα έργα αυτά θέλουν ένα πολύ καλό σχεδιασμό και συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία μετά το 2015 έχει σταματήσει να δίνει χρήματα στις χώρες του Νότου κατά το δοκούν, αλλά ζητά μελέτη κόστους- οφέλους.
«Όταν εξαγγέλλουμε ένα έργο πρέπει να είμαστε απόλυτα σίγουροι για τη χρηματοδότηση, για τη χάραξη -από πού θα περάσει ο σιδηρόδρομος, από πού θα περάσει ο δρόμος- και για το χρονοδιάγραμμα», σχολίασε ο κ. Καραμανλής.
Τόνισε ότι έξυπνες υποδομές σημαίνει σύνδεση των λιμανιών με το σιδηρόδρομο και υπογράμμισε ειδικότερα για τους σιδηρόδρομους ότι: «Αυτά είναι τα έργα της επόμενης 15ετίας, αυτά τα έργα πρέπει να προωθήσουμε, αυτά προωθεί η Ευρώπη». Χαρακτήρισε δε την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα και τη σύνδεση με το λιμάνι ένα εμβληματικό έργο. Και υπογράμμισε ότι για να γίνει η Ελλάδα το κέντρο logistics των Βαλκανίων πρέπει να συνδέσει λιμάνια και σιδηρόδρομο.
«Πρέπει και ο τεχνικός και ο πολιτικός κόσμος να καταλάβει ότι πρέπει να γυρίσουμε σελίδα και να πάμε πια σε έξυπνες υποδομές, είτε αφορούν αντιπλημμυρικά έργα, είτε σιδηροδρομικά έργα», πρόσθεσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ για λόγους αντιπολιτευτικής τακτικής μπορεί να λέει ό,τι θέλει, αλλά θα σας δώσω μόνο ένα νούμερο: Τα πεντέμισι χρόνια που ήταν στην Κυβέρνηση είχε απορροφήσει, όσα λεφτά απορροφήσαμε εμείς σε ενάμιση χρόνο», σχολίασε επίσης ο κ. Καραμανλής.