Εφοδος Χατζηδάκη στον ΕΦΚΑ Κορίνθου: Απαράδεκτες συνθήκες - Στο πειθαρχικό η γενική διευθύντρια για τις καθυστερήσεις
Ο υπουργός Εργασίας διαπίστωσε πόσο σημαντικά είναι τα ραντεβού στις δημόσιες υπηρεσίες, καθώς αποφέυγονται οι ουρές και το χάος
Τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο ΕΦΚΑ Κορίνθου αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στο κατάστημα, διαπίστωσε ο Κωστής Χατζηδάκης κατά τη διάρκεια αιφνιδιαστικής επίσκεψής του στην υπηρεσία.
Ωστόσο, όπως σημείωσε ο Κωστής Χατζηδάκης, παραμένει το πρόβλημα της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης: «Αυτοί που καλούν σε πολλές περιπτώσεις δεν βρίσκουν άκρη! Σε αυτό όμως θα έχουμε μια καλή απάντηση τις αμέσως επόμενες ημέρες, καθώς θα ξεκινήσει η λειτουργία του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του Υπουργείου -επομένως και του ΕΦΚΑ- που θα λειτουργεί σε επαγγελματική βάση με δωρεάν κλήσεις και 24 ώρες το 24ωρο. Θα αλλάξουν πολύ τα πράγματα με αυτό το νέο τηλεφωνικό κέντρο».
Επιπλέον, έκανε γνωστό πως ζήτησε από τον διοικητή του ΕΦΚΑ, Παναγιώτη Δουφεξή «να σταλεί αμέσως για πειθαρχικό έλεγχο η εκτελούσα χρέη γενικής διευθύντριας Πελοποννήσου», με αφορμή τις καθυστερήσεις στην επίλυση ουσιαστικών προβλημάτων που επηρεάζουν την καθημερινή λειτουργία της υπηρεσίας.
«Είναι προφανές σε μένα ότι έχουν υπάρξει καθυστερήσεις, ευθύνες για αυτές τις σημαντικές καθυστερήσεις, αλλά ευθύνες και στις αρμόδιες υπηρεσίες, γιατί δεν έχουν ούτε καν εισηγηθεί την αλλαγή αυτού του γραφειοκρατικού μοντέλου και την εισαγωγή ενός πιο απλού και ενιαίου μοντέλου κάλυψης των προμηθειών και συντήρησης σε όλη την Ελλάδα. Γι’ αυτό και ζήτησα από τον διοικητή του ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή να σταλεί αμέσως για πειθαρχικό έλεγχο η εκτελούσα χρέη γενικής διευθύντριας (ΠΥΣΥάρχης) Πελοποννήσου για να καταλογιστούν αυτές οι ευθύνες. Ζήτησα επίσης να σταλούν εξηγήσεις από την αρμόδια Διεύθυνση των Τεχνικών Υπηρεσιών του ΕΦΚΑ στα Κεντρικά, γιατί τόσο καιρό δεν προτείνουν ένα καινούριο σύστημα, αλλά συμβιβάζονται με αυτή την απαράδεκτη, για τους συναδέλφους τους αλλά και για τους πολίτες που επισκέπτονται τα υποκαταστήματα, κατάσταση», ανέφερε ο υπουργός.
Ολόκληρη η δήλωση του Κωστή Χατζηδάκη:
«Όταν επισκέπτεσαι υπηρεσίες τις οποίες εποπτεύεις, βλέπεις και καταλαβαίνεις πολύ περισσότερα από όσο όταν σου τα διηγούνται σε συσκέψεις. Γι’ αυτό πήγα σήμερα στον ΕΦΚΑ Κορίνθου, χωρίς να ειδοποιήσω φυσικά τοπικούς βουλευτές, μέσα ενημέρωσης κτλ. Εννοείται ότι δεν είχα ειδοποιήσει ούτε τους υπαλλήλους. Οι υπάλληλοι ήταν στη θέση τους. Έλειπαν οι αδειούχοι του Ιουλίου και μου έδειξαν αμέσως τη σχετική κατάσταση. Οι πολίτες με τους οποίους συνομίλησα ήταν ικανοποιημένοι από την εξυπηρέτηση - στην επαρχία άλλωστε βοηθούν και οι διαπροσωπικές σχέσεις.
Μαζί με τον αρμόδιο υποδιοικητή του ΕΦΚΑ Νίκο Παγώνη διαπιστώσαμε ποσό σημαντικά είναι τα ραντεβού, καθώς αποφεύγονται οι ουρές και το γνωστό χάος. Τα ραντεβού δεν πρέπει να τα αλλάξουμε ποτέ! Βεβαίως διαπίστωσα ξανά το γνωστό πρόβλημα με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση και τα τηλεφωνικά κέντρα. Αυτοί που καλούν σε πολλές περιπτώσεις δεν βρίσκουν άκρη! Σε αυτό όμως θα έχουμε μια καλή απάντηση τις αμέσως επόμενες ημέρες, καθώς θα ξεκινήσει η λειτουργία του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του Υπουργείου -επομένως και του ΕΦΚΑ- που θα λειτουργεί σε επαγγελματική βάση με δωρεάν κλήσεις και 24 ώρες το 24ωρο. Θα αλλάξουν πολύ τα πράγματα με αυτό το νέο τηλεφωνικό κέντρο. Φυσικά ζήτησα πληροφόρηση για την απονομή των συντάξεων: Οι γνωστές καθυστερήσεις και οι γνωστές προσπάθειες οι οποίες όμως έχουν ενταθεί και η βελτίωση θα γίνει ορατή σε όλους από το φθινόπωρο.
Όσον αφορά τις συνθήκες εργασίας και λειτουργίας ήταν απαράδεκτες! Δεν μιλάω μόνο για το γνωστό πρόβλημα με την έλλειψη ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τουλάχιστον για αυτό το θέμα έχει ξεκινήσει η επίλυση. Είχαν φτάσει ήδη οι πρώτοι καινούριοι υπολογιστές που είχαν παραγγελθεί, όπως γίνεται σε όλη την Ελλάδα, και θα ολοκληρωθεί η παράδοση τους σταδιακά μέχρι το τέλος του χρόνου. Αναφέρομαι κυρίως στην προβληματική λειτουργία των air conditions -ορισμένα δεν λειτουργούσαν καθόλου μέσα στο κατακαλόκαιρο- και γενικότερα στην προμήθεια αναλώσιμων υλικών (toners κτλ). Ενώ το θέμα για τα χαλασμένα air conditions είναι γνωστό εδώ και καιρό, υπάρχει ένα απίστευτο σούρτα φέρτα μεταξύ Κορίνθου, Τρίπολης και Αθηνών, για να δοθούν εγκρίσεις, παραεγκρίσεις κ.ο.κ. για κάθε συγκεκριμένη περίπτωση.
Είναι προφανές σε μένα ότι έχουν υπάρξει καθυστερήσεις, ευθύνες για αυτές τις σημαντικές καθυστερήσεις, αλλά ευθύνες και στις αρμόδιες υπηρεσίες, γιατί δεν έχουν ούτε καν εισηγηθεί την αλλαγή αυτού του γραφειοκρατικού μοντέλου και την εισαγωγή ενός πιο απλού και ενιαίου μοντέλου κάλυψης των προμηθειών και συντήρησης σε όλη την Ελλάδα. Γι’ αυτό και ζήτησα από τον διοικητή του ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή να σταλεί αμέσως για πειθαρχικό έλεγχο η εκτελούσα χρέη γενικής διευθύντριας (ΠΥΣΥάρχης) Πελοποννήσου για να καταλογιστούν αυτές οι ευθύνες. Ζήτησα επίσης να σταλούν εξηγήσεις από την αρμόδια Διεύθυνση των Τεχνικών Υπηρεσιών του ΕΦΚΑ στα Κεντρικά, γιατί τόσο καιρό δεν προτείνουν ένα καινούριο σύστημα, αλλά συμβιβάζονται με αυτή την απαράδεκτη, για τους συναδέλφους τους αλλά και για τους πολίτες που επισκέπτονται τα υποκαταστήματα, κατάσταση.
Έχω υποχρέωση να είμαι απαιτητικός από όλους: Από τη διοίκηση του ΕΦΚΑ, από τα διευθυντικά στελέχη, από τους υπαλλήλους, από τον ίδιο μου τον εαυτό. Αυτές οι υπηρεσίες ήταν πάντα και εξακολουθούν να είναι βασική εστία διαμαρτυρίας για τους πολίτες. Οφείλουμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα με σύστημα, ταχύτητα και αποφασιστικότητα. Αλλά και με ένα πλαίσιο που θα αποδίδει πράγματι τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, με τον τρόπο και στο χρόνο που πρέπει. Όχι με μπαλώματα, αυτοσχεδιασμούς και καθυστερήσεις! Για μένα ο ΕΦΚΑ είναι στοίχημα και είμαι αποφασισμένος να δώσω τη μάχη και στα δύο μέτωπα: Καθυστέρηση των συντάξεων και εξυπηρέτηση του πολίτη. Χωρίς συμβιβασμούς με κανέναν απολύτως!».
Προβλήματα στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση - Απαραίτητα τα ραντεβού
Ο υπουργός Εργασίας, όπως τόνισε σε ανακοίνωση που εξέδωσε στη συνέχεια της επίσκεψής του, διαπίστωσε πόσο σημαντικά είναι τα ραντεβού στις δημόσιες υπηρεσίες, καθώς αποφέυγονται οι ουρές και το χάος: «Μαζί με τον αρμόδιο υποδιοικητή του ΕΦΚΑ Νίκο Παγώνη διαπιστώσαμε ποσό σημαντικά είναι τα ραντεβού, καθώς αποφεύγονται οι ουρές και το γνωστό χάος. Τα ραντεβού δεν πρέπει να τα αλλάξουμε ποτέ», σημείωσε ο υπουργός.Ωστόσο, όπως σημείωσε ο Κωστής Χατζηδάκης, παραμένει το πρόβλημα της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης: «Αυτοί που καλούν σε πολλές περιπτώσεις δεν βρίσκουν άκρη! Σε αυτό όμως θα έχουμε μια καλή απάντηση τις αμέσως επόμενες ημέρες, καθώς θα ξεκινήσει η λειτουργία του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του Υπουργείου -επομένως και του ΕΦΚΑ- που θα λειτουργεί σε επαγγελματική βάση με δωρεάν κλήσεις και 24 ώρες το 24ωρο. Θα αλλάξουν πολύ τα πράγματα με αυτό το νέο τηλεφωνικό κέντρο».
Χαλασμένα κλιματιστικά και καθυστερήσεις
Ο υπουργός εντόπισε σημαντικά προβλήματα στο κατάστημα κάνοντας λόγο για απαράδεκτες συνθήκες εργασίας και λειτουργία: «Αναφέρομαι κυρίως στην προβληματική λειτουργία των air conditions -ορισμένα δεν λειτουργούσαν καθόλου μέσα στο κατακαλόκαιρο- και γενικότερα στην προμήθεια αναλώσιμων υλικών (toners κτλ). Ενώ το θέμα για τα χαλασμένα air conditions είναι γνωστό εδώ και καιρό, υπάρχει ένα απίστευτο σούρτα φέρτα μεταξύ Κορίνθου, Τρίπολης και Αθηνών, για να δοθούν εγκρίσεις, παραεγκρίσεις κ.ο.κ. για κάθε συγκεκριμένη περίπτωση».Επιπλέον, έκανε γνωστό πως ζήτησε από τον διοικητή του ΕΦΚΑ, Παναγιώτη Δουφεξή «να σταλεί αμέσως για πειθαρχικό έλεγχο η εκτελούσα χρέη γενικής διευθύντριας Πελοποννήσου», με αφορμή τις καθυστερήσεις στην επίλυση ουσιαστικών προβλημάτων που επηρεάζουν την καθημερινή λειτουργία της υπηρεσίας.
«Είναι προφανές σε μένα ότι έχουν υπάρξει καθυστερήσεις, ευθύνες για αυτές τις σημαντικές καθυστερήσεις, αλλά ευθύνες και στις αρμόδιες υπηρεσίες, γιατί δεν έχουν ούτε καν εισηγηθεί την αλλαγή αυτού του γραφειοκρατικού μοντέλου και την εισαγωγή ενός πιο απλού και ενιαίου μοντέλου κάλυψης των προμηθειών και συντήρησης σε όλη την Ελλάδα. Γι’ αυτό και ζήτησα από τον διοικητή του ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή να σταλεί αμέσως για πειθαρχικό έλεγχο η εκτελούσα χρέη γενικής διευθύντριας (ΠΥΣΥάρχης) Πελοποννήσου για να καταλογιστούν αυτές οι ευθύνες. Ζήτησα επίσης να σταλούν εξηγήσεις από την αρμόδια Διεύθυνση των Τεχνικών Υπηρεσιών του ΕΦΚΑ στα Κεντρικά, γιατί τόσο καιρό δεν προτείνουν ένα καινούριο σύστημα, αλλά συμβιβάζονται με αυτή την απαράδεκτη, για τους συναδέλφους τους αλλά και για τους πολίτες που επισκέπτονται τα υποκαταστήματα, κατάσταση», ανέφερε ο υπουργός.
Ολόκληρη η δήλωση του Κωστή Χατζηδάκη:
«Όταν επισκέπτεσαι υπηρεσίες τις οποίες εποπτεύεις, βλέπεις και καταλαβαίνεις πολύ περισσότερα από όσο όταν σου τα διηγούνται σε συσκέψεις. Γι’ αυτό πήγα σήμερα στον ΕΦΚΑ Κορίνθου, χωρίς να ειδοποιήσω φυσικά τοπικούς βουλευτές, μέσα ενημέρωσης κτλ. Εννοείται ότι δεν είχα ειδοποιήσει ούτε τους υπαλλήλους. Οι υπάλληλοι ήταν στη θέση τους. Έλειπαν οι αδειούχοι του Ιουλίου και μου έδειξαν αμέσως τη σχετική κατάσταση. Οι πολίτες με τους οποίους συνομίλησα ήταν ικανοποιημένοι από την εξυπηρέτηση - στην επαρχία άλλωστε βοηθούν και οι διαπροσωπικές σχέσεις.
Μαζί με τον αρμόδιο υποδιοικητή του ΕΦΚΑ Νίκο Παγώνη διαπιστώσαμε ποσό σημαντικά είναι τα ραντεβού, καθώς αποφεύγονται οι ουρές και το γνωστό χάος. Τα ραντεβού δεν πρέπει να τα αλλάξουμε ποτέ! Βεβαίως διαπίστωσα ξανά το γνωστό πρόβλημα με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση και τα τηλεφωνικά κέντρα. Αυτοί που καλούν σε πολλές περιπτώσεις δεν βρίσκουν άκρη! Σε αυτό όμως θα έχουμε μια καλή απάντηση τις αμέσως επόμενες ημέρες, καθώς θα ξεκινήσει η λειτουργία του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του Υπουργείου -επομένως και του ΕΦΚΑ- που θα λειτουργεί σε επαγγελματική βάση με δωρεάν κλήσεις και 24 ώρες το 24ωρο. Θα αλλάξουν πολύ τα πράγματα με αυτό το νέο τηλεφωνικό κέντρο. Φυσικά ζήτησα πληροφόρηση για την απονομή των συντάξεων: Οι γνωστές καθυστερήσεις και οι γνωστές προσπάθειες οι οποίες όμως έχουν ενταθεί και η βελτίωση θα γίνει ορατή σε όλους από το φθινόπωρο.
Όσον αφορά τις συνθήκες εργασίας και λειτουργίας ήταν απαράδεκτες! Δεν μιλάω μόνο για το γνωστό πρόβλημα με την έλλειψη ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τουλάχιστον για αυτό το θέμα έχει ξεκινήσει η επίλυση. Είχαν φτάσει ήδη οι πρώτοι καινούριοι υπολογιστές που είχαν παραγγελθεί, όπως γίνεται σε όλη την Ελλάδα, και θα ολοκληρωθεί η παράδοση τους σταδιακά μέχρι το τέλος του χρόνου. Αναφέρομαι κυρίως στην προβληματική λειτουργία των air conditions -ορισμένα δεν λειτουργούσαν καθόλου μέσα στο κατακαλόκαιρο- και γενικότερα στην προμήθεια αναλώσιμων υλικών (toners κτλ). Ενώ το θέμα για τα χαλασμένα air conditions είναι γνωστό εδώ και καιρό, υπάρχει ένα απίστευτο σούρτα φέρτα μεταξύ Κορίνθου, Τρίπολης και Αθηνών, για να δοθούν εγκρίσεις, παραεγκρίσεις κ.ο.κ. για κάθε συγκεκριμένη περίπτωση.
Είναι προφανές σε μένα ότι έχουν υπάρξει καθυστερήσεις, ευθύνες για αυτές τις σημαντικές καθυστερήσεις, αλλά ευθύνες και στις αρμόδιες υπηρεσίες, γιατί δεν έχουν ούτε καν εισηγηθεί την αλλαγή αυτού του γραφειοκρατικού μοντέλου και την εισαγωγή ενός πιο απλού και ενιαίου μοντέλου κάλυψης των προμηθειών και συντήρησης σε όλη την Ελλάδα. Γι’ αυτό και ζήτησα από τον διοικητή του ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή να σταλεί αμέσως για πειθαρχικό έλεγχο η εκτελούσα χρέη γενικής διευθύντριας (ΠΥΣΥάρχης) Πελοποννήσου για να καταλογιστούν αυτές οι ευθύνες. Ζήτησα επίσης να σταλούν εξηγήσεις από την αρμόδια Διεύθυνση των Τεχνικών Υπηρεσιών του ΕΦΚΑ στα Κεντρικά, γιατί τόσο καιρό δεν προτείνουν ένα καινούριο σύστημα, αλλά συμβιβάζονται με αυτή την απαράδεκτη, για τους συναδέλφους τους αλλά και για τους πολίτες που επισκέπτονται τα υποκαταστήματα, κατάσταση.
Έχω υποχρέωση να είμαι απαιτητικός από όλους: Από τη διοίκηση του ΕΦΚΑ, από τα διευθυντικά στελέχη, από τους υπαλλήλους, από τον ίδιο μου τον εαυτό. Αυτές οι υπηρεσίες ήταν πάντα και εξακολουθούν να είναι βασική εστία διαμαρτυρίας για τους πολίτες. Οφείλουμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα με σύστημα, ταχύτητα και αποφασιστικότητα. Αλλά και με ένα πλαίσιο που θα αποδίδει πράγματι τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, με τον τρόπο και στο χρόνο που πρέπει. Όχι με μπαλώματα, αυτοσχεδιασμούς και καθυστερήσεις! Για μένα ο ΕΦΚΑ είναι στοίχημα και είμαι αποφασισμένος να δώσω τη μάχη και στα δύο μέτωπα: Καθυστέρηση των συντάξεων και εξυπηρέτηση του πολίτη. Χωρίς συμβιβασμούς με κανέναν απολύτως!».