Ο Κώστας Καραμανλής στα Παραπολιτικά για τα δύο χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ: Το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων εδώ και χρόνια
Η συμπλήρωση δύο ετών διακυβέρνησης της χώρας από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και την κυβέρνησή μας είναι μια αφορμή να σκεφθούμε πόσο σημαντικό είναι η κάθε εξουσία να ασκείται με υπευθυνότητα και προσεκτικά μελετημένο σχεδιασμό. Στοιχεία που μόνο δεδομένα δεν ήταν τα προηγούμενα χρόνια.
Από τον πολιτικό τυχοδιωκτισμό και τη λογική «απόψε αυτοσχεδιάζουμε» της περιόδου ΣΥΡΙΖΑ, με τις αυταπάτες που τελικά διαψεύστηκαν, περάσαμε σε μια περίοδο που ο πολίτης βλέπει ότι υπάρχει διάθεση δημιουργίας, ρεαλιστικός σχεδιασμός, συνεκτική πολιτική και συστηματική δουλειά για την υλοποίησή της.
Από την κρίση και την αμφισβήτηση, είμαστε πια στον προθάλαμο της ανάπτυξης και σε τροχιά ανάκαμψης. Στον δρόμο για τη δημιουργία της νέας εθνικής αυτοπεποίθησης που χρειαζόμαστε μετά τις δύσκολες περιόδους των μνημονίων και της πανδημίας.
Στον χώρο των Υποδομών και των Μεταφορών, τα πράγματα δεν διέφεραν πολύ από το σκηνικό απογοήτευσης που παρέδωσε η προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτοί οι δύο τομείς έχουν μία ιδιαιτερότητα: οι μεγάλες αλλαγές χρειάζονται χρόνο για να γίνουν πραγματικότητα. Ούτε οι συγκοινωνίες αλλάζουν από τη μια στιγμή στην άλλη, ούτε τα έργα γίνονται σε μία νύχτα. Χρειάζονται σχέδιο, επίμονη εργασία και υπομονή.
Αυτό ακριβώς κάνουμε επί δύο χρόνια. Βήμα-βήμα προχωράμε και μέρα με τη μέρα βλέπουμε τη δουλειά μας να φέρνει αποτελέσματα, τώρα που η πορεία μας βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή της.
Στον χώρο των υποδομών, παραλάβαμε μια κατάσταση δύσκολη, με επί χρόνια μπλοκαρισμένα μεγάλα έργα και μηδενική προετοιμασία για νέα.
Πού βρισκόμαστε τώρα: Το 2021 είναι η χρονιά που μεγάλα εμβληματικά έργα, που είχαν κολλήσει σε σύνθετα προβλήματα και πολλοί τα είχαν ξεγράψει, τα ξεμπλοκάρουμε ένα προς ένα... ΒΟΑΚ, μετρό της Θεσσαλονίκης, Πάτρα - Πύργος, Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, Βόρειο Τμήμα Ε65.
Ταυτόχρονα, ξεκινάμε νέα έργα, όπως η νέα Περιφερειακή -το λεγόμενο flyover- στη Θεσσαλονίκη ή οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα. Ενώ βάζουμε μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας.
Συνολικά, έχουμε εκπονήσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων εδώ και χρόνια, ύψους πάνω από 13 δισ., και προχωράμε στην υλοποίησή του. Ηδη, έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 4 δισ. Ολα αυτά τα έργα θα προσφέρουν καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής στον πολίτη. Ωθηση στην οικονομία. Χιλιάδες νέες δουλειές. Ανάπτυξη. Παράλληλα, εκσυγχρονίσαμε τον νόμο ανάθεσης έργων. Για περισσότερη ταχύτητα, ποιότητα, οικονομία και διαφάνεια. Αντίστοιχη πρόοδος έχει γίνει και στον χώρο των μεταφορών. Ευλόγως κάποιος μπορεί να αναφερθεί στις αστικές συγκοινωνίες. Δεν λέμε ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα... Ομως είμαστε ίσως η μόνη χώρα στην Ευρώπη που εν μέσω πανδημίας αύξησε τους στόλους στα μεγάλα αστικά κέντρα. Εχουμε σχεδόν διπλάσια λεωφορεία στον δρόμο σε σχέση με όσα παραλάβαμε στη Θεσσαλονίκη και πάνω από 50% αύξηση στην Αθήνα, όπου επίσης παραδώσαμε νέους σταθμούς μετρό και διευρύναμε ξανά το δίκτυο του τραμ. Επειτα από δέκα και πλέον χρόνια, κάναμε προσλήψεις. Μειώσαμε το εισιτήριο που είχε αυξήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Κάνουμε καθημερινή διαχείριση κρίσης. Τα πράγματα προφανώς δεν είναι όπως θα θέλαμε και κυρίως όπως αξίζει ο Ελληνας πολίτης. Ομως, αντικειμενικά η κατάσταση είναι καλύτερη και συνεχώς θα βελτιώνεται. Ιδίως με τον μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια νέων, σύγχρονων λεωφορείων.
Οσο για την επόμενη μέρα, οι προτεραιότητές μας είναι ξεκάθαρες: Εργα υποδομής που συμβάλλουν στο να επιστρέψουμε στον δρόμο της ανάπτυξης. Δουλειά και σχέδιο, για να γίνουμε κόμβος υποδομών της ΝΑ Ευρώπης. Λύσεις για καλύτερη καθημερινότητα. Προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους μας.
Από τον πολιτικό τυχοδιωκτισμό και τη λογική «απόψε αυτοσχεδιάζουμε» της περιόδου ΣΥΡΙΖΑ, με τις αυταπάτες που τελικά διαψεύστηκαν, περάσαμε σε μια περίοδο που ο πολίτης βλέπει ότι υπάρχει διάθεση δημιουργίας, ρεαλιστικός σχεδιασμός, συνεκτική πολιτική και συστηματική δουλειά για την υλοποίησή της.
Από την κρίση και την αμφισβήτηση, είμαστε πια στον προθάλαμο της ανάπτυξης και σε τροχιά ανάκαμψης. Στον δρόμο για τη δημιουργία της νέας εθνικής αυτοπεποίθησης που χρειαζόμαστε μετά τις δύσκολες περιόδους των μνημονίων και της πανδημίας.
Στον χώρο των Υποδομών και των Μεταφορών, τα πράγματα δεν διέφεραν πολύ από το σκηνικό απογοήτευσης που παρέδωσε η προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτοί οι δύο τομείς έχουν μία ιδιαιτερότητα: οι μεγάλες αλλαγές χρειάζονται χρόνο για να γίνουν πραγματικότητα. Ούτε οι συγκοινωνίες αλλάζουν από τη μια στιγμή στην άλλη, ούτε τα έργα γίνονται σε μία νύχτα. Χρειάζονται σχέδιο, επίμονη εργασία και υπομονή.
Αυτό ακριβώς κάνουμε επί δύο χρόνια. Βήμα-βήμα προχωράμε και μέρα με τη μέρα βλέπουμε τη δουλειά μας να φέρνει αποτελέσματα, τώρα που η πορεία μας βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή της.
Στον χώρο των υποδομών, παραλάβαμε μια κατάσταση δύσκολη, με επί χρόνια μπλοκαρισμένα μεγάλα έργα και μηδενική προετοιμασία για νέα.
Πού βρισκόμαστε τώρα: Το 2021 είναι η χρονιά που μεγάλα εμβληματικά έργα, που είχαν κολλήσει σε σύνθετα προβλήματα και πολλοί τα είχαν ξεγράψει, τα ξεμπλοκάρουμε ένα προς ένα... ΒΟΑΚ, μετρό της Θεσσαλονίκης, Πάτρα - Πύργος, Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, Βόρειο Τμήμα Ε65.
Ταυτόχρονα, ξεκινάμε νέα έργα, όπως η νέα Περιφερειακή -το λεγόμενο flyover- στη Θεσσαλονίκη ή οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα. Ενώ βάζουμε μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας.
Συνολικά, έχουμε εκπονήσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων εδώ και χρόνια, ύψους πάνω από 13 δισ., και προχωράμε στην υλοποίησή του. Ηδη, έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 4 δισ. Ολα αυτά τα έργα θα προσφέρουν καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής στον πολίτη. Ωθηση στην οικονομία. Χιλιάδες νέες δουλειές. Ανάπτυξη. Παράλληλα, εκσυγχρονίσαμε τον νόμο ανάθεσης έργων. Για περισσότερη ταχύτητα, ποιότητα, οικονομία και διαφάνεια. Αντίστοιχη πρόοδος έχει γίνει και στον χώρο των μεταφορών. Ευλόγως κάποιος μπορεί να αναφερθεί στις αστικές συγκοινωνίες. Δεν λέμε ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα... Ομως είμαστε ίσως η μόνη χώρα στην Ευρώπη που εν μέσω πανδημίας αύξησε τους στόλους στα μεγάλα αστικά κέντρα. Εχουμε σχεδόν διπλάσια λεωφορεία στον δρόμο σε σχέση με όσα παραλάβαμε στη Θεσσαλονίκη και πάνω από 50% αύξηση στην Αθήνα, όπου επίσης παραδώσαμε νέους σταθμούς μετρό και διευρύναμε ξανά το δίκτυο του τραμ. Επειτα από δέκα και πλέον χρόνια, κάναμε προσλήψεις. Μειώσαμε το εισιτήριο που είχε αυξήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Κάνουμε καθημερινή διαχείριση κρίσης. Τα πράγματα προφανώς δεν είναι όπως θα θέλαμε και κυρίως όπως αξίζει ο Ελληνας πολίτης. Ομως, αντικειμενικά η κατάσταση είναι καλύτερη και συνεχώς θα βελτιώνεται. Ιδίως με τον μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια νέων, σύγχρονων λεωφορείων.
Οσο για την επόμενη μέρα, οι προτεραιότητές μας είναι ξεκάθαρες: Εργα υποδομής που συμβάλλουν στο να επιστρέψουμε στον δρόμο της ανάπτυξης. Δουλειά και σχέδιο, για να γίνουμε κόμβος υποδομών της ΝΑ Ευρώπης. Λύσεις για καλύτερη καθημερινότητα. Προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους μας.