Καραγιάννης: Η Αττική Οδός συνεχίζει για Ραφήνα και Λαύριο - Αλλάζουμε σελίδα στις υποδομές και προχωράμε στο μέλλον
Ο γενικός γραμματέας Υποδομών τόνισε ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «κλείνει» το παζλ των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα
Για όλα τα μεγάλα έργα που αλλάζουν – επιτέλους – συνολικά τις υποδομές και τις μετακινήσεις μας, στην Ελλάδα, την Αττική από άκρη σε άκρη, μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ και τον δημοσιογράφο Άρη Πορτοσάλτε, απαντώντας ταυτόχρονα και στα ερωτήματα των ακροατών.
Ο κ. Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε στα έργα που είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή, όπως ο Ε65, το Τραμ και το Μετρό προς Πειραιά, μέχρι αυτά που έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τους αμέσως επόμενους μήνες, όπως η Πατρών – Πύργου και η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, καθώς και αυτά που θα δημοπρατηθούν ως το τέλος του έτους, όπως είναι η Λεωφόρος Κύμης και άλλα, μεγάλα έργα που ξεμπλόκαραν, όπως ο ΒΟΑΚ και η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος.
«Τρέχουμε τουλάχιστον 20 έργα συμπράξεων δημοσίων και ιδιωτικού τομέα. Ουσιαστικά αλλάζουμε όλη τη φιλοσοφία, το τι λέγεται δημόσιο έργο και πως ακριβώς γίνονται τα έργα στην Ελλάδα», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας, επισημαίνοντας τη σημασία της παραχώρησης και τη σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, όπως στα έργα ασφαλτόστρωσης και συντήρησης της Νέας Οδού που γίνονται αυτή τη στιγμή.
«Ξέρετε, τα επόμενα χρόνια το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι η συντήρηση», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κάτι το οποίο είναι υποχρέωση του παραχωρησιούχου, συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, «η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ‘‘κλείνει’’ το παζλ των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, στην Ελλάδα και είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι».
«Το έργο της Λεωφόρου Κύμης είναι 3,8 χιλιόμετρα και προϋπολογισμού 370 εκατομμύριων», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, τονίζοντας ότι το έργο θα προκηρυχθεί μέχρι τέλος του 2021. Εκτιμούμε ότι πάνω από 30.000 οχήματα θα περνούν από αυτόν τον δρόμο, ενώ έχουν προβλεφθεί και έργα ανάπλασης και πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων, σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά έργα».
Μάλιστα, όπως σημείωσε στο master plan του λιμανιού της Ραφήνας υπάρχουν δύο πράγματα. «Πρώτον, η σιδηροδρομική σύνδεση θα είναι υπόγεια. Θα βγαίνουμε ουσιαστικά κοντά στο λιμάνι, όπου θα κάνουμε έναν μικρό σταθμό, για τους χρήστες του λιμανιού. Υπάρχει χάραξη, υπάρχει διαβούλευση με τους δήμους της περιοχής και υπάρχει η πρόθεση να γίνει!», είπε.
«Το 2022 θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε τι ακριβώς θα κάνουμε με τις επεκτάσεις της Αττική Οδού» ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, επισημαίνοντας ότι χρειάζονται χρηματοοικονομικά μοντέλα, γιατί είτε θα γίνει δημόσιο έργο, είτε γίνει παραχώρηση, πρέπει να εξασφαλισθούν οι χρηματοδοτήσεις.
«Στην Αττική τρέχουμε για να αλλάξουμε ουσιαστικά όλο τον τρόπο μετακίνησης στην Αττική. Και φανταστείτε, μαζί με τα έργα μετρό, πώς θα είναι η Αττική τα επόμενα χρόνια».
Στην επισήμανση για το κυκλοφοριακό φόρτο που υπάρχει σε πολλούς οδικούς άξονες της Αθήνας, ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι «ζούμε σε ειδικές συνθήκες με τον κορονοϊό και πολύς κόσμος χρησιμοποιεί τα οχήματά του και προσπαθούμε με όλα αυτά τα μεγάλα έργα που προγραμματίζουμε για το επόμενο διάστημα, με τις επεκτάσεις του Προαστιακού, με το Μετρό, με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, να λύσουμε ζητήματα χρόνων».
«Δουλέψαμε συστηματικά, μεθοδικά, αυτούς τους 24 μήνες, καταθέσαμε 16 μελέτες και εξασφαλίσαμε τη χάραξη, τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και το κυριότερο τη χρηματοδότηση».
Όπως είπε το επόμενο διάστημα θα γίνει διαβούλευση με την Περιφέρεια και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση του διαγωνισμού και στη κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.
Όσον αφορά τον τρόπο κατασκευής, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, επισήμανε ότι ο δρόμος θα υλοποιηθεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης και έχει μήκος 150 χλμ., ανατολικότερα μετά τη παράκαμψη Ηρακλείου ως τη Νεάπολη με ΣΔΙΤ και μήκος 22,5 χλμ. και ανατολικότερα ως δημόσιο έργο.
Τα εργοτάξια θα ξεκινήσουν από το 2022 για το δημόσιο έργο και για τη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και για την παραχώρηση θα ξεκινήσουν τέλη του 2023, είπε.
Μάλιστα είπε πως πρόκειται να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για ένα τόσο μεγάλο έργο, αφού είναι η μεγαλύτερη παραχώρηση αυτή τη στιγμή που θα γίνεται στην Ευρώπη την επόμενη δεκαετία.
«Εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη του χρόνου θα έχουν στηθεί τα εργοτάξια για να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε, ώστε να έχουμε επιτέλους ένα υπερσύγχρονο και ασφαλή δρόμο 74 χιλιομέτρων».
Ο δρόμος θα ξεκινήσει τέλη του 2021 και σε σχεδόν τρία χρόνια θα είναι έτοιμος, ως επέκταση της Ολυμπίας Οδού.
Μάλιστα επισήμανε ότι «η χάραξη που υπήρχε από την προηγούμενη κυβέρνηση δεν άλλαξε και πρέπει κάποια στιγμή όλοι μας, όταν φεύγουμε από θέσεις ευθύνης, να τηρούμε αυτά που λέγαμε πριν».
«Κατεβάσαμε τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του έργου ώστε να μπορέσουμε να το χρηματοδοτήσουμε. Ήρθαμε σε επαφή με τους τεχνικούς συμβούλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και πλέον έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», είπε ο Γιώργος Καραγιάννης.
Επίσης σχεδιάζεται και η επέκταση του προαστιακού μέχρι τα Μέγαρα, μήκους 36 χιλιομέτρων, που ουσιαστικά θα λειτουργεί ως προαστιακός, ώστε να αναβαθμιστεί η Δυτική Αττική και η οικονομική της δραστηριότητα.
«Πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικά έργο, υπάρχει όμως η πρόθεση και η βούλησή μας να γίνει» είπε ο κ. Καραγιάννης.
«Από τη Λεωφόρο Σχιστού θα δημιουργηθεί νέος δρόμος ως το Πέραμα. Από εκεί θα συνδεθεί με μια υπόγεια σήραγγα 1,5 χιλιομέτρου με το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και από εκεί στη Σαλαμίνα. Έτσι θα λύσουμε ένα τεράστιο πρόβλημα και σε αυτή την περιοχή του Πειραιά και της δυτικής Αθήνας», κατέληξε ο κ. Γιώργος Καραγιάννης
Ο κ. Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε στα έργα που είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή, όπως ο Ε65, το Τραμ και το Μετρό προς Πειραιά, μέχρι αυτά που έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τους αμέσως επόμενους μήνες, όπως η Πατρών – Πύργου και η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, καθώς και αυτά που θα δημοπρατηθούν ως το τέλος του έτους, όπως είναι η Λεωφόρος Κύμης και άλλα, μεγάλα έργα που ξεμπλόκαραν, όπως ο ΒΟΑΚ και η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος.
«Τρέχουμε τουλάχιστον 20 έργα συμπράξεων δημοσίων και ιδιωτικού τομέα. Ουσιαστικά αλλάζουμε όλη τη φιλοσοφία, το τι λέγεται δημόσιο έργο και πως ακριβώς γίνονται τα έργα στην Ελλάδα», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας, επισημαίνοντας τη σημασία της παραχώρησης και τη σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, όπως στα έργα ασφαλτόστρωσης και συντήρησης της Νέας Οδού που γίνονται αυτή τη στιγμή.
«Ξέρετε, τα επόμενα χρόνια το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι η συντήρηση», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κάτι το οποίο είναι υποχρέωση του παραχωρησιούχου, συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, «η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ‘‘κλείνει’’ το παζλ των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, στην Ελλάδα και είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι».
Επεκτείνουμε τη Λεωφόρο Κύμης με τη μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα 2,1 χλμ
Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για την μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα, που θα «πέσει» στην Αττική Οδό, ώστε να αποσυμφορρηθεί ο κόμβος της Μεταμόρφωσης και η έξοδος προς τη Λαμία και τον Πειραιά».«Το έργο της Λεωφόρου Κύμης είναι 3,8 χιλιόμετρα και προϋπολογισμού 370 εκατομμύριων», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, τονίζοντας ότι το έργο θα προκηρυχθεί μέχρι τέλος του 2021. Εκτιμούμε ότι πάνω από 30.000 οχήματα θα περνούν από αυτόν τον δρόμο, ενώ έχουν προβλεφθεί και έργα ανάπλασης και πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων, σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά έργα».
Προχωράμε με τις Επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα
Στη συνέχεια ο κ. Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου, με παράλληλες σιδηροδρομικές συνδέσεις και στα δύο λιμάνια. «Ουσιαστικά θα επεκτείνουμε τον προαστιακό της Αττικής, ώστε να αναβαθμίσουμε και τα δύο λιμάνια και του Λαυρίου και της Ραφήνας, να εξυπηρετείται ο κόσμος».Μάλιστα, όπως σημείωσε στο master plan του λιμανιού της Ραφήνας υπάρχουν δύο πράγματα. «Πρώτον, η σιδηροδρομική σύνδεση θα είναι υπόγεια. Θα βγαίνουμε ουσιαστικά κοντά στο λιμάνι, όπου θα κάνουμε έναν μικρό σταθμό, για τους χρήστες του λιμανιού. Υπάρχει χάραξη, υπάρχει διαβούλευση με τους δήμους της περιοχής και υπάρχει η πρόθεση να γίνει!», είπε.
Ολοκληρώνουμε το παζλ της αστικής ανάπλασης με την υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως για το Ελληνικό
Ένα τρίτο κομμάτι, ώστε να ολοκληρωθεί το πάζλ της αστικής ανάπλασης στο Ελληνικό, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, είναι και η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και το να γίνει η Βουλιαγμένης δρόμος ελευθέρας ροής. Ουσιαστικά με «μια ανάσα» από τη Βουλιαγμένης να βρισκόμαστε στον Περιφερειακό Υμηττού.«Το 2022 θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε τι ακριβώς θα κάνουμε με τις επεκτάσεις της Αττική Οδού» ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, επισημαίνοντας ότι χρειάζονται χρηματοοικονομικά μοντέλα, γιατί είτε θα γίνει δημόσιο έργο, είτε γίνει παραχώρηση, πρέπει να εξασφαλισθούν οι χρηματοδοτήσεις.
«Στην Αττική τρέχουμε για να αλλάξουμε ουσιαστικά όλο τον τρόπο μετακίνησης στην Αττική. Και φανταστείτε, μαζί με τα έργα μετρό, πώς θα είναι η Αττική τα επόμενα χρόνια».
Στην επισήμανση για το κυκλοφοριακό φόρτο που υπάρχει σε πολλούς οδικούς άξονες της Αθήνας, ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι «ζούμε σε ειδικές συνθήκες με τον κορονοϊό και πολύς κόσμος χρησιμοποιεί τα οχήματά του και προσπαθούμε με όλα αυτά τα μεγάλα έργα που προγραμματίζουμε για το επόμενο διάστημα, με τις επεκτάσεις του Προαστιακού, με το Μετρό, με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, να λύσουμε ζητήματα χρόνων».
ΒΟΑΚ: Στήνουμε εργοτάξια από το 2022
Κατόπιν ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στον ΒΟΑΚ, τονίζοντας ότι είναι πρώτη προτεραιότητα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.«Δουλέψαμε συστηματικά, μεθοδικά, αυτούς τους 24 μήνες, καταθέσαμε 16 μελέτες και εξασφαλίσαμε τη χάραξη, τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και το κυριότερο τη χρηματοδότηση».
Όπως είπε το επόμενο διάστημα θα γίνει διαβούλευση με την Περιφέρεια και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση του διαγωνισμού και στη κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.
Όσον αφορά τον τρόπο κατασκευής, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, επισήμανε ότι ο δρόμος θα υλοποιηθεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης και έχει μήκος 150 χλμ., ανατολικότερα μετά τη παράκαμψη Ηρακλείου ως τη Νεάπολη με ΣΔΙΤ και μήκος 22,5 χλμ. και ανατολικότερα ως δημόσιο έργο.
Τα εργοτάξια θα ξεκινήσουν από το 2022 για το δημόσιο έργο και για τη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και για την παραχώρηση θα ξεκινήσουν τέλη του 2023, είπε.
Μάλιστα είπε πως πρόκειται να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για ένα τόσο μεγάλο έργο, αφού είναι η μεγαλύτερη παραχώρηση αυτή τη στιγμή που θα γίνεται στην Ευρώπη την επόμενη δεκαετία.
Ξεκινάει η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα- Πύργος στα τέλη του χρόνου
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, απαντώντας για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος είπε ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο και το Φθινόπωρο θα υπάρχει και η τελική έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.«Εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη του χρόνου θα έχουν στηθεί τα εργοτάξια για να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε, ώστε να έχουμε επιτέλους ένα υπερσύγχρονο και ασφαλή δρόμο 74 χιλιομέτρων».
Ο δρόμος θα ξεκινήσει τέλη του 2021 και σε σχεδόν τρία χρόνια θα είναι έτοιμος, ως επέκταση της Ολυμπίας Οδού.
Ξεκινάει η Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας
Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι η κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει προς όλους ότι δεν πρόκειται να αφήσει καμία περιοχή της Αθήνας στο ημίφως και έτσι θα στηθούν εργοτάξια παντού και στην πλατεία Εξαρχείων.Μάλιστα επισήμανε ότι «η χάραξη που υπήρχε από την προηγούμενη κυβέρνηση δεν άλλαξε και πρέπει κάποια στιγμή όλοι μας, όταν φεύγουμε από θέσεις ευθύνης, να τηρούμε αυτά που λέγαμε πριν».
Έτοιμος ο διαγωνισμός για την παράκαμψη Χαλκίδας
Πρόκειται για ένα έργο, για το οποίο τα τελευταία 15 χρόνια, υπήρχε «κόλλημα». Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, τέλη του 2021 θα είναι έτοιμος ο διαγωνισμός για να γίνει η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών.«Κατεβάσαμε τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του έργου ώστε να μπορέσουμε να το χρηματοδοτήσουμε. Ήρθαμε σε επαφή με τους τεχνικούς συμβούλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και πλέον έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», είπε ο Γιώργος Καραγιάννης.
Εντός τριετίας θα έχει ολοκληρωθεί ο Ε65
«Ήδη παραδώσαμε τα πρώτα 14 χιλιόμετρα, το αμέσως επόμενο διάστημα θα καταφέρουμε να τελειώσουμε και το κομμάτι Λαμία προς Ξυνιάδα. Παράλληλα ξεκινούν εργοτάξια για το Βόρειο τμήμα, μέσα στο καλοκαίρι και εντός μίας 3ετίας θα είναι ολοκληρωμένος όλος ο Ε65», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών.Επεκτείνουμε το Μετρό προς Ίλιον αναβαθμίζοντας της συνοικίες της Δυτικής Αττικής
Η αναβάθμιση των δυτικών συνοικιών της Αθήνας και γενικότερα της Δυτικής Αττικής είναι στα σχέδια της κυβέρνησης, είπε ο κ. Καραγιάννης τονίζοντας ότι σχεδιάζεται η επέκταση του Μετρό προς το Ίλιον το 2022.Επίσης σχεδιάζεται και η επέκταση του προαστιακού μέχρι τα Μέγαρα, μήκους 36 χιλιομέτρων, που ουσιαστικά θα λειτουργεί ως προαστιακός, ώστε να αναβαθμιστεί η Δυτική Αττική και η οικονομική της δραστηριότητα.
Με τη Ζεύξη Σαλαμίνας θα λύσουμε ένα τεράστιο πρόβλημα στον Πειραιά και στη Δυτική Αττική
Τέλος ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στη Ζεύξη της Σαλαμίνας, λέγοντας ότι «δουλέψαμε συστηματικά, καταθέσαμε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που βρίσκεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και περιμένουμε την αδειοδότηση για να προχωρήσουμε το έργο».«Πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικά έργο, υπάρχει όμως η πρόθεση και η βούλησή μας να γίνει» είπε ο κ. Καραγιάννης.
«Από τη Λεωφόρο Σχιστού θα δημιουργηθεί νέος δρόμος ως το Πέραμα. Από εκεί θα συνδεθεί με μια υπόγεια σήραγγα 1,5 χιλιομέτρου με το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και από εκεί στη Σαλαμίνα. Έτσι θα λύσουμε ένα τεράστιο πρόβλημα και σε αυτή την περιοχή του Πειραιά και της δυτικής Αθήνας», κατέληξε ο κ. Γιώργος Καραγιάννης