Καραγιάννης στα Παραπολιτικά 90,1: Προτεραιότητά μας ο ΒΟΑΚ - Τον Οκτώβριο θα λειτουργήσει δοκιμαστικά το τραμ στον Πειραιά
Αρχίζουν οι εργασίες εντός του 2022
«Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει το έργο του βόρειου οδικού άξονα στην Κρήτη», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
«Να πούμε βέβαια και την αλήθεια στους Κρητικούς γιατί όλα αυτά τα χρόνια ακούγαμε πάρα πολλά λόγια, δεν βλέπαμε καμία πράξη. Είδαμε καταρχήν τι παραλάβαμε, παραλάβαμε ουσιαστικά ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα όποτε όλους αυτούς τους 25 μήνες δουλέψαμε παρά πολυ συστηματικά και μεθοδικά ώστε να παράγουμε ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα», συμπλήρωσε.
Παράλληλα, πρόσθεσε ότι υπάρχει συγκεκριμένη χάραξη από τον Κίσσαμο ως τα Χανιά ενώ ανέφερε πως είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που θα υλοποιηθεί στην Ευρώπη.
«Αναβαθμίσαμε τα χαρακτηριστικά του δρόμου γιατί οι πρώτες προβλέψεις ήταν για 80 χιλιόμετρα την ώρα κι εμείς το πήγαμε στα 110 χιλιόμετρα. Εντάξαμε τις υφιστάμενες παρακάμψεις των μεγάλων πόλεων των Χανίων, του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου και δημοπρατήσαμε και σε αυτό το κομμάτι αυτή τη στιγμή και παρεμβάσεις ώστε να βελτιώσουμε τα επίπεδα οδικής ασφαλείας», είπε ο κ. Καραγιάννης.
Επιπλέον, σημείωσε ότι εντός του 2022 θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες και το νησί από τα ανατολικά προς τα δυτικά «θα γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο».
«Έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, έχουμε εξασφαλισμένο 1 δις 27 εκατομμύρια € ενώ μέχρι τώρα δεν υπήρχε τίποτα εξασφαλισμένο και τηρούμε χρονοδιαγράμματα, έχουμε καταθέσει μελέτες περιβαντολλογικων επιπτώσεων», τόνισε.
Όπως σημείωσε «αναπτύσσουμε στην Αττική τη σιδηροδρομική σύνδεση και στο λιμάνι του Λαυρίου αλλά και το Λιμάνι της Ραφήνας. Και στο κομμάτι της Βορείου Ελλάδας διασυνδέουμε ουσιαστικά με τη σιδηροδρομική Εγνατία τα τρία λιμάνια της Βορείου Ελλάδος. Την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα με τη Θεσσαλονίκη με ένα έργο της τάξεως 1,3 δις το οποίο συμπεριλαμβάνεται μέσα στο πακέτο των 3,5 δις».
Επίσης προανήγγειλε ότι «το καλοκαίρι του 2022 θα λειτουργεί το Μετρό στον Πειραιά» και τόνισε ότι «εντός του Οκτωβρίου θα λειτουργήσει δοκιμαστικά το τραμ» στο μεγάλο λιμάνι.
«Παραδώσαμε τους τρεις πρώτους σταθμούς αυτής της γραμμής το προηγούμενο καλοκαίρι, το καλοκαίρι του ΄22 θα παραδώσουμε τους τρεις τελευταίους σταθμούς στον Πειραιά οπότε θα υπάρχει εμπορική λειτουργία οπότε ο καθείς που χρησιμοποιεί και το λιμάνι και ο καθε πειραιώτης θα μπορεί να βρίσκεται στο αεροδρόμιο σε περίπου 50 λεπτά», είπε για το μετρό.
Για το τραμ στον Πειραιά ο κ. Καραγιάννης είπε: «Είμαστε σε διαρκή επαφή με τον κ. Μώραλη ώστε μέσα στις επόμενες μέρες να βάλουμε σε δοκιμαστική λειτουργία και το τραμ ώστε ελπίζουμε ότι εντός του Οκτωβρίου να μπορούν οι Πειραιώτες να εξυπηρετούνται και από το τραμ».
«Να πούμε βέβαια και την αλήθεια στους Κρητικούς γιατί όλα αυτά τα χρόνια ακούγαμε πάρα πολλά λόγια, δεν βλέπαμε καμία πράξη. Είδαμε καταρχήν τι παραλάβαμε, παραλάβαμε ουσιαστικά ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα όποτε όλους αυτούς τους 25 μήνες δουλέψαμε παρά πολυ συστηματικά και μεθοδικά ώστε να παράγουμε ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα», συμπλήρωσε.
Παράλληλα, πρόσθεσε ότι υπάρχει συγκεκριμένη χάραξη από τον Κίσσαμο ως τα Χανιά ενώ ανέφερε πως είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που θα υλοποιηθεί στην Ευρώπη.
«Αυτό που αξίζει»
«Ο αυτοκινητόδρομος που θα υλοποιήσουμε τα επόμενα χρόνια είναι απόλυτα αναγκαίος και για την οδική ασφάλεια και για την ανάπτυξη του νησιού γιατί η Κρήτη τα επόμενα χρόνια θα είναι ένα success story ουσιαστικά, και για τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργήσουμε εκεί πέρα αλλά εν πάση περιπτώσει θα πρέπει να δωσουμε στους Κρητικούς αυτό που τους αξίζει», είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός.«Απέραντο εργοτάξιο»
Ο κ. Καραγιάννης τόνισε πως «ανατέθηκαν πάνω από 16 μελέτες που έγιναν σε 18 με 20 μήνες και αναβαθμίστηκαν τα χαρακτηριστικά του έργου».«Αναβαθμίσαμε τα χαρακτηριστικά του δρόμου γιατί οι πρώτες προβλέψεις ήταν για 80 χιλιόμετρα την ώρα κι εμείς το πήγαμε στα 110 χιλιόμετρα. Εντάξαμε τις υφιστάμενες παρακάμψεις των μεγάλων πόλεων των Χανίων, του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου και δημοπρατήσαμε και σε αυτό το κομμάτι αυτή τη στιγμή και παρεμβάσεις ώστε να βελτιώσουμε τα επίπεδα οδικής ασφαλείας», είπε ο κ. Καραγιάννης.
Επιπλέον, σημείωσε ότι εντός του 2022 θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες και το νησί από τα ανατολικά προς τα δυτικά «θα γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο».
«Έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, έχουμε εξασφαλισμένο 1 δις 27 εκατομμύρια € ενώ μέχρι τώρα δεν υπήρχε τίποτα εξασφαλισμένο και τηρούμε χρονοδιαγράμματα, έχουμε καταθέσει μελέτες περιβαντολλογικων επιπτώσεων», τόνισε.
Σιδηροδρομικό δίκτυο
Ο υφυπουργός Υποδομών είπε στα Παραπολιτικά 90,1 ότι προκηρυχθούν έργα για το σιδηροδρομικό δίκτυο.Όπως σημείωσε «αναπτύσσουμε στην Αττική τη σιδηροδρομική σύνδεση και στο λιμάνι του Λαυρίου αλλά και το Λιμάνι της Ραφήνας. Και στο κομμάτι της Βορείου Ελλάδας διασυνδέουμε ουσιαστικά με τη σιδηροδρομική Εγνατία τα τρία λιμάνια της Βορείου Ελλάδος. Την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα με τη Θεσσαλονίκη με ένα έργο της τάξεως 1,3 δις το οποίο συμπεριλαμβάνεται μέσα στο πακέτο των 3,5 δις».
Επίσης προανήγγειλε ότι «το καλοκαίρι του 2022 θα λειτουργεί το Μετρό στον Πειραιά» και τόνισε ότι «εντός του Οκτωβρίου θα λειτουργήσει δοκιμαστικά το τραμ» στο μεγάλο λιμάνι.
«Παραδώσαμε τους τρεις πρώτους σταθμούς αυτής της γραμμής το προηγούμενο καλοκαίρι, το καλοκαίρι του ΄22 θα παραδώσουμε τους τρεις τελευταίους σταθμούς στον Πειραιά οπότε θα υπάρχει εμπορική λειτουργία οπότε ο καθείς που χρησιμοποιεί και το λιμάνι και ο καθε πειραιώτης θα μπορεί να βρίσκεται στο αεροδρόμιο σε περίπου 50 λεπτά», είπε για το μετρό.
Για το τραμ στον Πειραιά ο κ. Καραγιάννης είπε: «Είμαστε σε διαρκή επαφή με τον κ. Μώραλη ώστε μέσα στις επόμενες μέρες να βάλουμε σε δοκιμαστική λειτουργία και το τραμ ώστε ελπίζουμε ότι εντός του Οκτωβρίου να μπορούν οι Πειραιώτες να εξυπηρετούνται και από το τραμ».