ΕΕ: Όριο ταχύτητας 30χλμ./ώρα μέσα στις πόλεις και μηδενική ανοχή στην κατανάλωση αλκόολ ζητούν οι βουλευτές
Στόχος τους είναι ο εκμηδενισμός των θανατηφόρων τροχαίων
Πιο αυστηρά μέτρα οδικής ασφάλειας απαιτούν οι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως όριο ταχύτητας 30 χλμ. μέσα στην πόλη, μηδενική ανοχή για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ώστε να επιτευχθεί ο περιορισμός και μακροπρόθεσμα ο εκμηδενισμός των θανατηφόρων τροχαίων ως το 2050.
Γι’ αυτό το Κοινοβούλιο πρόκειται να ζητήσει περισσότερες επενδύσεις για ασφαλέστερους δρόμους.
Το σχέδιο ψηφίσματος, το οποίο οι ευρωβουλευτές θα ψηφίσουν την Τρίτη 5 Οκτωβρίου, σημειώνει ότι περίπου 22.700 άνθρωποι πεθαίνουν ετησίως στους δρόμους της ΕΕ, ενώ περίπου 120.000 τραυματίζονται σοβαρά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση της συχνότητας των δυστυχημάτων έχει παραμείνει στάσιμη τα τελευταία χρόνια.
Επίσης οι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την πρόσφατη αναθεώρηση του κανονισμού για τη γενική ασφάλεια, η οποία θα καταστήσει υποχρεωτικά στην ΕΕ από το 2022 νέα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας σε οχήματα, όπως ευφυή συστήματα ελέγχου ταχύτητας και συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, με δυνατότητα να σωθούν περίπου 7.300 ζωές και να αποφευχθούν 38.900 σοβαροί τραυματισμοί έως το 2030.
Επίσης καλούν την ΕΕ να εγκρίνει ένα φιλόδοξο και έγκαιρο παράγωγο δίκαιο, που θα απαιτήσει να είναι όλα τα νέα οχήματα εξοπλισμένα με ευφυή συστήματα ελέγχου ταχύτητας (ISA) υψηλών επιδόσεων, να εξετάσει την πρακτική εφαρμογή της υποχρέωσης εξοπλισμού των μοτοσικλετών με τα συστήματα αυτά, καθώς και τη σκοπιμότητα, την αποδοχή και τις πιθανές επιπτώσεις για την οδική ασφάλεια του ευφυούς ελέγχου ταχύτητας επόμενης γενιάς για αυτοκίνητα, ημιφορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία.
Όσον αφορά στην κατανάλωση αλκοόλ, προτείνεται ένα όριο μηδενικής ανοχής στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Τέλος, η ΕΕ είναι αυτή που πρέπει να χαράξει τις κατευθυντήριες γραμμές για την επισήμανση των φαρμάκων που επηρεάζουν την ικανότητα των ατόμων να οδηγήσουν ένα όχημα και να δρομολογήσει εκστρατείες ενημέρωσης για την αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τις ιατρικές υπηρεσίες σε αυτό τον τομέα και τους οικογενειακούς γιατρούς.
Γι’ αυτό το Κοινοβούλιο πρόκειται να ζητήσει περισσότερες επενδύσεις για ασφαλέστερους δρόμους.
Το σχέδιο ψηφίσματος, το οποίο οι ευρωβουλευτές θα ψηφίσουν την Τρίτη 5 Οκτωβρίου, σημειώνει ότι περίπου 22.700 άνθρωποι πεθαίνουν ετησίως στους δρόμους της ΕΕ, ενώ περίπου 120.000 τραυματίζονται σοβαρά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση της συχνότητας των δυστυχημάτων έχει παραμείνει στάσιμη τα τελευταία χρόνια.
Επίσης οι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την πρόσφατη αναθεώρηση του κανονισμού για τη γενική ασφάλεια, η οποία θα καταστήσει υποχρεωτικά στην ΕΕ από το 2022 νέα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας σε οχήματα, όπως ευφυή συστήματα ελέγχου ταχύτητας και συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, με δυνατότητα να σωθούν περίπου 7.300 ζωές και να αποφευχθούν 38.900 σοβαροί τραυματισμοί έως το 2030.
Επίσης καλούν την ΕΕ να εγκρίνει ένα φιλόδοξο και έγκαιρο παράγωγο δίκαιο, που θα απαιτήσει να είναι όλα τα νέα οχήματα εξοπλισμένα με ευφυή συστήματα ελέγχου ταχύτητας (ISA) υψηλών επιδόσεων, να εξετάσει την πρακτική εφαρμογή της υποχρέωσης εξοπλισμού των μοτοσικλετών με τα συστήματα αυτά, καθώς και τη σκοπιμότητα, την αποδοχή και τις πιθανές επιπτώσεις για την οδική ασφάλεια του ευφυούς ελέγχου ταχύτητας επόμενης γενιάς για αυτοκίνητα, ημιφορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία.
Όσον αφορά στην κατανάλωση αλκοόλ, προτείνεται ένα όριο μηδενικής ανοχής στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Τέλος, η ΕΕ είναι αυτή που πρέπει να χαράξει τις κατευθυντήριες γραμμές για την επισήμανση των φαρμάκων που επηρεάζουν την ικανότητα των ατόμων να οδηγήσουν ένα όχημα και να δρομολογήσει εκστρατείες ενημέρωσης για την αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τις ιατρικές υπηρεσίες σε αυτό τον τομέα και τους οικογενειακούς γιατρούς.