Η Βουλή ψήφισε τροπολογία για παράταση της χρηματοδότησης προγραμμάτων του Πολεμικού Ναυτικού στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας
Η σχετική τροπολογία είχε ενταχθεί στο νομοσχέδιο «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, λοιπές διατάξεις του υπουργείου Δικαιοσύνης»
Ψηφίσθηκε από τη Βουλή, για έκτη ή έβδομη φορά, καθώς είναι τόσες πολλές που έχουμε χάσει το μέτρημα, η τροπολογία του υπουργείου Εθνικής Αμύνης που αφορά στην επιπλέον χρηματοδότηση προγραμμάτων του Πολεμικού Ναυτικού που έχουν αναλάβει τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνος και δεν έχουν εισέτι ολοκληρωθεί.
Πρόκειται: Πρώτον, περί του προγράμματος ναυπηγήσεως της πυραυλακάτου (ΤΠΚ) «Νο.7» (είναι στην πραγματικότητα η ΤΠΚ «ΒΛΑΧΑΚΟΣ») στα ναυπηγεία Ελευσίνος, με ποσό έως 3,375 εκατ. ευρώ από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Εθνικό Σκέλος) του ΥΠΕΘΑ.
Δεύτερο, για την ολοκλήρωση πρόσθετων εργασιών των υποβρυχίων Type-214AIP του Π.Ν. στα Ελληνικά Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, με ποσό έως 10,3 εκατ. Ευρώ, από πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του ΥΠΕΘΑ.
Η σχετική τροπολογία είχε ενταχθεί στο νομοσχέδιο «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, λοιπές διατάξεις του υπουργείου Δικαιοσύνης», που ψηφίσθηκε στη Βουλή, και με αυτήν παρατείνεται κατά ένα τρίμηνο (μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2021) η ισχύς των υπογραφεισών/ συναφθεισών ατομικών δηλώσεων αποδοχής ενασχολήσεως μεταξύ του Π.Ν.και των εργαζομένων στα δυο ναυπηγεία.
Ο υπουργός Εθνικής Αμύνης, Νίκος Παναγιωτόπουλος, μιλώντας σχετικώς στη Βουλή για την τροπολογία, μεταξύ άλλων, τόνισε τα εξής: «Όσον αφορά στα Ναυπηγεία Ελευσίνος, η σύμβαση αυτή παρατείνεται για τρεις επιπλέον μήνες (μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2021), ώστε και η «ΤΠΚ Νο.7» να αποδοθεί το συντομότερο δυνατόν στο Πολεμικό Ναυτικό. Εκτιμούμε αυτό θα γίνει μέσα στο επόμενο έτος. Η πορεία των εργασιών είναι σχετικά αργή, αλλά βάσιμα θεωρούμε ότι μέσα στο επόμενο έτος θα παραδοθεί και η τελευταία Πυραυλάκατος, από αυτές που είχαν ανατεθεί ως προς τη ναυπήγηση τους στα Ναυπηγεία Ελευσίνος.
Το ίδιο έχει να κάνει και με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Ως γνωστόν, το προσωπικό τους, υποστηρίζει τις εργασίες συντήρησης στα τέσσερα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού. Έχει αποκτήσει αυτή τη τεχνογνωσία εδώ και αρκετά χρόνια, κάνει καλά τη δουλειά του και ως εκ τούτου, θεωρούμε σκόπιμο να παραταθεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου, του τρέχοντος έτους, η σύμβαση αυτή, διά της τροπολογίας που εισάγουμε, δεδομένου ότι μέχρι τότε εκτιμούμε ότι θα έχουν επιλυθεί και οι νομικές εκκρεμότητες και θα έχει εγκατασταθεί ο επενδυτής στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ώστε να περάσουμε στη νέα φάση, στη νέα εποχή λειτουργίας αυτών των ναυπηγείων».
Ο ίδιος σε άλλο σημείο ΟΜΟΛΟΓΗΣΕ ότι η τροπολογία αυτή γίνεται «για τη συνέχιση του εργασιακού βίου των εργαζομένων στα δύο ναυπηγεία ει δυνατόν αυτό προσπαθήσαμε να συνδυαστεί και με την παραγωγή ναυπηγικού έργου, με τα προβλήματα που υπάρχουν», όπως χαρακτηριστικά τόνισε, προσθέτοντας: «Θεωρώ όμως ότι εφόσον ευοδωθούν και οι δύο αυτές προσπάθειες και εγκατασταθούν επενδυτές στα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, η κατάσταση θα μεταβληθεί προς το καλύτερο πάρα πολύ γρήγορα και στην ουσία από το επόμενο έτος και τα δύο αυτά ναυπηγεία θα λειτουργούν με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Θα είναι μία νέα εποχή με ό,τι ωφέλιμο αυτό συνεπάγεται για την Εθνική Αμυντική μας Βιομηχανία και τις δυνατότητες υποστήριξης του Πολεμικού Ναυτικού».
Πρόκειται: Πρώτον, περί του προγράμματος ναυπηγήσεως της πυραυλακάτου (ΤΠΚ) «Νο.7» (είναι στην πραγματικότητα η ΤΠΚ «ΒΛΑΧΑΚΟΣ») στα ναυπηγεία Ελευσίνος, με ποσό έως 3,375 εκατ. ευρώ από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Εθνικό Σκέλος) του ΥΠΕΘΑ.
Δεύτερο, για την ολοκλήρωση πρόσθετων εργασιών των υποβρυχίων Type-214AIP του Π.Ν. στα Ελληνικά Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, με ποσό έως 10,3 εκατ. Ευρώ, από πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του ΥΠΕΘΑ.
Η σχετική τροπολογία είχε ενταχθεί στο νομοσχέδιο «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, λοιπές διατάξεις του υπουργείου Δικαιοσύνης», που ψηφίσθηκε στη Βουλή, και με αυτήν παρατείνεται κατά ένα τρίμηνο (μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2021) η ισχύς των υπογραφεισών/ συναφθεισών ατομικών δηλώσεων αποδοχής ενασχολήσεως μεταξύ του Π.Ν.και των εργαζομένων στα δυο ναυπηγεία.
Ο υπουργός Εθνικής Αμύνης, Νίκος Παναγιωτόπουλος, μιλώντας σχετικώς στη Βουλή για την τροπολογία, μεταξύ άλλων, τόνισε τα εξής: «Όσον αφορά στα Ναυπηγεία Ελευσίνος, η σύμβαση αυτή παρατείνεται για τρεις επιπλέον μήνες (μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2021), ώστε και η «ΤΠΚ Νο.7» να αποδοθεί το συντομότερο δυνατόν στο Πολεμικό Ναυτικό. Εκτιμούμε αυτό θα γίνει μέσα στο επόμενο έτος. Η πορεία των εργασιών είναι σχετικά αργή, αλλά βάσιμα θεωρούμε ότι μέσα στο επόμενο έτος θα παραδοθεί και η τελευταία Πυραυλάκατος, από αυτές που είχαν ανατεθεί ως προς τη ναυπήγηση τους στα Ναυπηγεία Ελευσίνος.
Το ίδιο έχει να κάνει και με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Ως γνωστόν, το προσωπικό τους, υποστηρίζει τις εργασίες συντήρησης στα τέσσερα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού. Έχει αποκτήσει αυτή τη τεχνογνωσία εδώ και αρκετά χρόνια, κάνει καλά τη δουλειά του και ως εκ τούτου, θεωρούμε σκόπιμο να παραταθεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου, του τρέχοντος έτους, η σύμβαση αυτή, διά της τροπολογίας που εισάγουμε, δεδομένου ότι μέχρι τότε εκτιμούμε ότι θα έχουν επιλυθεί και οι νομικές εκκρεμότητες και θα έχει εγκατασταθεί ο επενδυτής στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ώστε να περάσουμε στη νέα φάση, στη νέα εποχή λειτουργίας αυτών των ναυπηγείων».
Ο ίδιος σε άλλο σημείο ΟΜΟΛΟΓΗΣΕ ότι η τροπολογία αυτή γίνεται «για τη συνέχιση του εργασιακού βίου των εργαζομένων στα δύο ναυπηγεία ει δυνατόν αυτό προσπαθήσαμε να συνδυαστεί και με την παραγωγή ναυπηγικού έργου, με τα προβλήματα που υπάρχουν», όπως χαρακτηριστικά τόνισε, προσθέτοντας: «Θεωρώ όμως ότι εφόσον ευοδωθούν και οι δύο αυτές προσπάθειες και εγκατασταθούν επενδυτές στα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, η κατάσταση θα μεταβληθεί προς το καλύτερο πάρα πολύ γρήγορα και στην ουσία από το επόμενο έτος και τα δύο αυτά ναυπηγεία θα λειτουργούν με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Θα είναι μία νέα εποχή με ό,τι ωφέλιμο αυτό συνεπάγεται για την Εθνική Αμυντική μας Βιομηχανία και τις δυνατότητες υποστήριξης του Πολεμικού Ναυτικού».