Ζαχαριάδης στα Παραπολιτικά 90,1: Είναι ένα δύσκολο καιρικό φαινόμενο αλλά δεν γίνεται να παραλύουμε σε αυτό το βαθμό
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα υπήρξε η τεράστια αγωνία με τους χιλιάδες συμπολίτες μας οι οποίοι εγκλωβιστήκαν κατά κύριο λόγο στην Αττική Οδό», ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Ζαχαριάδης μίλησε στα Παραπολιτικά 90.1 στην εκπομπή «Timeline» με το δημοσιογράφο Χρήστο Μυτιλινιό.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του
«Το ερώτημα είναι γιατί λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας, στον πιο σύγχρονο ακριβό και ασφαλή κατά τα λεγόμενά του αυτοκινητόδρομο της Αθήνας βρίσκονται οι πολίτες χωρίς την αρωγή του κράτους να κρυώνουν, να ταλαιπωρούνται και να υποφέρουν. Γιατί χρειάζεται να μείνουν 10-15 και 20 ώρες μέσα στα αυτοκίνητα τους χωρίς να ενδιαφερθεί κανείς να πάει να τους δώσει λίγο νερό, λίγο φαγητό, να δει αν έχει μπαταρία το κινητό τους και όλα αυτά τα οποία είναι ζωτικής σημασίας σε τέτοιες καιρικές συνθήκες για να επικοινωνήσεις. Που είναι το επιτελικό κράτος, που είναι ο ιδιωτικός τομέας. Δεν παραχωρήσαμε τους δρόμους στους ιδιώτες γιατί το κράτος δεν μπορούσε να τους συντηρήσει καλά και στις ακραίες συνθήκες, που είναι ;Εδώ υπάρχουν ευθύνες, κινδύνευσαν άνθρωποι, δεν υπήρχε σχέδιο και δεν είναι μόνο οι δρόμοι είναι και οι σιδηροδρομικές γραμμές. Γιατί κλείνει η γραμμή Δουκίσης Πλακεντίας –Αεροδρόμιο; Γιατί κλείνει ο ΗΣΑΠ Ειρήνη –Κηφισιά, γιατί οι άνθρωποι μείναν 15 ώρες μέσα στο τρένο δεν μπορούμε να κρατήσουμε δύο μεταλλικές ράγες ανοιχτές; ».
«Είναι όντως ένα δύσκολο καιρικό φαινόμενο, δεν υπάρχει αμφιβολία αλλά αυτό ηταν γνωστό. Το θέμα είναι ότι ήταν το φαινόμενο γνωστό, δεν ξερω τι ξέρανε οι εταιρείες σίγουρα ήξερε η πολιτεία και δεν έκανε αυτό που έπρεπε. Μέσα στις δουλειές της πολιτείας είναι να επιτηρεί τις εταιρείες. Δηλαδή όταν έχουμε έναν ιδιωτικό δρόμο αυτός δεν είναι έξω από την ελληνική κυριαρχία. Εγώ δέχομαι ότι υπάρχουν ευθύνες της Αττικής Οδού, να αποδοθούν αλλά όταν κάποιος βρίσκεται εκεί 12 και 14 ώρες η ευθύνη δεν είναι της Αττικής Οδού είναι του κράτους. Είναι της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας, του στρατού , είναι της κυβέρνησης γιατι εκεί πλέον κινδυνεύει ο έλληνας πολίτης. Αλλά δεν έγινε μόνο στην Αττική οδό, η Μεσογείων, η Κατεχάκη! Είναι ενοχλητικό για τον πολίτη η κυβέρνηση να τα ρίχνει στην Αττική Οδό, η Αττική οδός να τα ρίχνει στους πολίτες είναι εξοργιστικό. Δεν είναι η πρώτη φορά που ζούμε έντονες καιρικές συνθήκες το χειμώνα, πέρυσι είχαμε την κακοκαιρία Μήδεια, ποια προετοιμασία έγινε από πέρυσι μέχρι φέτος, δεν πιστεύανε ότι θα υπάρχει χειμώνας φέτος; Είναι αιφνιδιασμός τρεις μέρες το χειμώνα να ρίξει μισό μέτρο, ένα μέτρο , 20 πόντους χιόνι; Είναι κάτι που δεν γίνεται πουθενά αλλού στον κόσμο; Δεν λεω να έχουμε τα συστήματα που έχει η Σουηδία, η Φινλανδία δεν είμαι παράλογος αλλά δεν γίνεται να παραλύουμε σε αυτό το βαθμό. Δεν κυκλοφορούσαν τα ΜΜΜ, σταμάτησε ο ηλεκτρικός, κλείσανε οι δρόμοι δηλαδή κάθε μορφή οργάνωσης της πολιτείας ήταν απούσα. Τα νοσοκομεία δεν είναι προσπελάσιμα, πως μπορεί να πάει να διασωληνωθεί ένας αν χρειάζεται, το ΕΚΑΒ λεει δεν μπορώ να επιχειρήσω. Γιατί δεν μπορεί να επιχειρήσει το ΕΚΑΒ, το ΕΚΑΒ πάντα πρέπει να μπορεί να επιχειρεί γιατί αυτή είναι η δουλειά του».
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα υπήρξε η τεράστια αγωνία με τους χιλιάδες συμπολίτες μας οι οποίοι εγκλωβιστήκαν κατά κύριο λόγο στην Αττική Οδό αλλά και με αυτούς που ταλαιπωρήθηκαν πολλές ώρες στην Μεσογείων και στην Κατεχάκη. Αυτό ήταν το μείζον ζήτημα. Βεβαίως και οι διακοπές ρεύματος είναι ένα θέμα, βεβαίως το γεγονός ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες, που είναι ιδιωτικές οι περισσότερες, δεν βγαίνουν να απαντήσουν. «Έχουμε αυτό το πρόβλημα θα αποκατασταθεί σε 3 ώρες σε 9 ώρες, δεν γνωρίζω πότε θα αποκατασταθεί». Δεν παίρνει κανένας για πλάκα στον ΔΕΔΔΗΕ, τον παίρνει επειδή έχει πρόβλημα».
Ακούστε τη συνέντευξή του
Αναλυτικά οι δηλώσεις του
«Το ερώτημα είναι γιατί λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας, στον πιο σύγχρονο ακριβό και ασφαλή κατά τα λεγόμενά του αυτοκινητόδρομο της Αθήνας βρίσκονται οι πολίτες χωρίς την αρωγή του κράτους να κρυώνουν, να ταλαιπωρούνται και να υποφέρουν. Γιατί χρειάζεται να μείνουν 10-15 και 20 ώρες μέσα στα αυτοκίνητα τους χωρίς να ενδιαφερθεί κανείς να πάει να τους δώσει λίγο νερό, λίγο φαγητό, να δει αν έχει μπαταρία το κινητό τους και όλα αυτά τα οποία είναι ζωτικής σημασίας σε τέτοιες καιρικές συνθήκες για να επικοινωνήσεις. Που είναι το επιτελικό κράτος, που είναι ο ιδιωτικός τομέας. Δεν παραχωρήσαμε τους δρόμους στους ιδιώτες γιατί το κράτος δεν μπορούσε να τους συντηρήσει καλά και στις ακραίες συνθήκες, που είναι ;Εδώ υπάρχουν ευθύνες, κινδύνευσαν άνθρωποι, δεν υπήρχε σχέδιο και δεν είναι μόνο οι δρόμοι είναι και οι σιδηροδρομικές γραμμές. Γιατί κλείνει η γραμμή Δουκίσης Πλακεντίας –Αεροδρόμιο; Γιατί κλείνει ο ΗΣΑΠ Ειρήνη –Κηφισιά, γιατί οι άνθρωποι μείναν 15 ώρες μέσα στο τρένο δεν μπορούμε να κρατήσουμε δύο μεταλλικές ράγες ανοιχτές; ».«Είναι όντως ένα δύσκολο καιρικό φαινόμενο, δεν υπάρχει αμφιβολία αλλά αυτό ηταν γνωστό. Το θέμα είναι ότι ήταν το φαινόμενο γνωστό, δεν ξερω τι ξέρανε οι εταιρείες σίγουρα ήξερε η πολιτεία και δεν έκανε αυτό που έπρεπε. Μέσα στις δουλειές της πολιτείας είναι να επιτηρεί τις εταιρείες. Δηλαδή όταν έχουμε έναν ιδιωτικό δρόμο αυτός δεν είναι έξω από την ελληνική κυριαρχία. Εγώ δέχομαι ότι υπάρχουν ευθύνες της Αττικής Οδού, να αποδοθούν αλλά όταν κάποιος βρίσκεται εκεί 12 και 14 ώρες η ευθύνη δεν είναι της Αττικής Οδού είναι του κράτους. Είναι της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας, του στρατού , είναι της κυβέρνησης γιατι εκεί πλέον κινδυνεύει ο έλληνας πολίτης. Αλλά δεν έγινε μόνο στην Αττική οδό, η Μεσογείων, η Κατεχάκη! Είναι ενοχλητικό για τον πολίτη η κυβέρνηση να τα ρίχνει στην Αττική Οδό, η Αττική οδός να τα ρίχνει στους πολίτες είναι εξοργιστικό. Δεν είναι η πρώτη φορά που ζούμε έντονες καιρικές συνθήκες το χειμώνα, πέρυσι είχαμε την κακοκαιρία Μήδεια, ποια προετοιμασία έγινε από πέρυσι μέχρι φέτος, δεν πιστεύανε ότι θα υπάρχει χειμώνας φέτος; Είναι αιφνιδιασμός τρεις μέρες το χειμώνα να ρίξει μισό μέτρο, ένα μέτρο , 20 πόντους χιόνι; Είναι κάτι που δεν γίνεται πουθενά αλλού στον κόσμο; Δεν λεω να έχουμε τα συστήματα που έχει η Σουηδία, η Φινλανδία δεν είμαι παράλογος αλλά δεν γίνεται να παραλύουμε σε αυτό το βαθμό. Δεν κυκλοφορούσαν τα ΜΜΜ, σταμάτησε ο ηλεκτρικός, κλείσανε οι δρόμοι δηλαδή κάθε μορφή οργάνωσης της πολιτείας ήταν απούσα. Τα νοσοκομεία δεν είναι προσπελάσιμα, πως μπορεί να πάει να διασωληνωθεί ένας αν χρειάζεται, το ΕΚΑΒ λεει δεν μπορώ να επιχειρήσω. Γιατί δεν μπορεί να επιχειρήσει το ΕΚΑΒ, το ΕΚΑΒ πάντα πρέπει να μπορεί να επιχειρεί γιατί αυτή είναι η δουλειά του».
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα υπήρξε η τεράστια αγωνία με τους χιλιάδες συμπολίτες μας οι οποίοι εγκλωβιστήκαν κατά κύριο λόγο στην Αττική Οδό αλλά και με αυτούς που ταλαιπωρήθηκαν πολλές ώρες στην Μεσογείων και στην Κατεχάκη. Αυτό ήταν το μείζον ζήτημα. Βεβαίως και οι διακοπές ρεύματος είναι ένα θέμα, βεβαίως το γεγονός ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες, που είναι ιδιωτικές οι περισσότερες, δεν βγαίνουν να απαντήσουν. «Έχουμε αυτό το πρόβλημα θα αποκατασταθεί σε 3 ώρες σε 9 ώρες, δεν γνωρίζω πότε θα αποκατασταθεί». Δεν παίρνει κανένας για πλάκα στον ΔΕΔΔΗΕ, τον παίρνει επειδή έχει πρόβλημα».