Εισβολή στην Ουκρανία: Εννέα ελληνικά πλοία βρίσκονται στη Βόρεια Μαύρη Θάλασσα
Το βόρειο τμήμα της Μαύρης θάλασσας, είναι εκείνο που βρίσκεται ακριβώς στο θέρετρο των πολεμικών επιχειρήσεων.
Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Ουκρανία η παγκόσμια κοινή γνώμη, μετά την ρωσική εισβολή τα ξημερώματα της Πέμπτης.
Το βόρειο τμήμα της Μαύρης θάλασσας, είναι εκείνο που βρίσκεται ακριβώς στο θέρετρο των πολεμικών επιχειρήσεων.
Μάλιστα, στην βόρεια Μαύρη Θάλασσα σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, αυτή τη στιγμή πλέουν οκτώ πλοία με ελληνική σημαία και ένα ελληνόκτητο με σημαία Μάλτας. Στα εννέα αυτά πλοία υπηρετούν 66 Έλληνες ναυτικοί.
Που βρίσκονται
Από τα οκτώ Ελληνικά εμπορικά πλοία τα δύο βρίσκονται στην Οδησσό, τα τρία στο Στενό του Κερτς και τα τρία στο Νοβοροσίσκ. Το Ελληνόκτητο πλοίο βρίσκεται στην Οδησσό. Επίσης, από τα οκτώ πλοία με Ελληνική σημαία τα τρία είναι φορτηγά και τα πέντε δεξαμενόπλοια. Το Ελληνόκτητο πλοίο είναι φορτηγό.
Ήδη από τα ξημερώματα με εντολή του υπουργού Ναυτιλίας, έχει τεθεί σε αυξημένη ετοιμότητα το Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος το οποίο βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία τόσο με τους Πλοιάρχους των εν λόγω πλοίων, όσο και με τους Υπευθύνους Ασφαλείας (DPI), των ναυτιλιακών εταιριών υπό την διαχείριση των οποίων βρίσκονται τα πλοία αυτά.
Η Μικτή Στρατιωτική Επιτροπή του Lloyd’s Market Association (LMA) κατέταξε τα ρωσικά και ουκρανικά ύδατα της Μαύρης και Αζοφικής Θάλασσας στον κατάλογο περιοχών αυξημένων στρατιωτικών, πειρατείας, τρομοκρατίας και συναφών κινδύνων.
Με βάση την ανωτέρω ανακοίνωση της LMA, αλλάζουν οι όροι και οι προϋποθέσεις ασφάλισης των πλοίων κατά κινδύνων πολέμου που βρίσκονται στην υπόψη περιοχή και θα αποτελούν αντικείμενο ειδικής διαπραγμάτευσης μεταξύ πλοιοκτητών και ασφαλιστών.
Όσον αφορά στους ναυτικούς, η ανακοίνωση δεν επηρεάζει προς το παρόν τους όρους ναυτολόγησής τους.
Από το ΥΝΑΝΠ ενημερώθηκε ήδη η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα (ΝΕΕ, ΕΕΕ και ΕΕΝΜΑ) και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και η ΠΕΠΕΝ για την ανωτέρω εξέλιξη. Επίσης, από πλευράς Κλάδου Ελέγχου Πλοίων εξετάζεται η αύξηση του επιπέδου ασφαλείας των υπό ελληνική σημαία πλοίων κατά Διεθνή Κώδικα Aσφαλείας ISPS.