Κεραμέως στα Παραπολιτικά 90,1: Πάνω από 3.000 ανήλικοι πρόσφυγες έχουν έρθει στη χώρα μας από την Ουκρανία
Η υπουργός Παιδείας πρότεινε την δημιουργία μιας ομάδας δράσης που θα καταγράφει τις ανάγκες της ουκρανικής εκπαιδευτικής κοινότητας
«Τα κράτη - μέλη της ΕΕ έχουν την υποχρέωση να ανοίξουν την αγκαλιά τους στους μαθητές της Ουκρανίας», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Η. Κεραμέως ανέφερε ότι πρότεινε την δημιουργία μιας ομάδας δράσης που θα καταγράφει τις ανάγκες της ουκρανικής εκπαιδευτικής κοινότητας και την κάλυψη των αναγκών της, πρόταση που έγινε δεκτή.
Παράλληλα η υπουργός είπε πως έχουν έρθει πάνω από 3.000 ανήλικοι, κάποιοι εκ των οποίων μπορούν να ενσωματωθούν στις ελληνικές τάξεις ενώ οι υπόλοιποι σε τάξεις υποδοχής με διερμηνείς.
Για τα μέτρα κατά του κοροναϊού στα σχολεία, σημείωσε πως διατηρούνται καθώς υπάρχει έξαρση των κρουσμάτων παγκοσμίως.
«Προτείναμε για παράδειγμα τη δημιουργία μιας πλατφόρμας η οποία αφενός θα καταγραφεί τις ανάγκες, τι χρειάζεται η ουκρανική εκπαιδευτική κοινότητα αυτή τη στιγμή. Χρειάζεται εξοπλισμό, υπολογιστές, χρειάζεται εκπαιδευτικό υλικό, χρειάζεται υπηρεσίες κι από την άλλη πως μπορούν να καλυφτούν αυτές οι ανάγκες. Όλο αυτό για να γίνει πιο συντονισμένα όλη αυτή η προσπάθεια στήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ουκρανίας διότι είναι ένα πράγμα να στηρίζουμε όπως το έχει κάνει η Ευρώπη με πολύ δυνατό συμβολισμό και με πράξεις απτές πως έχουμε στηρίξει στο κομμάτι της ανθρωπιστικής βοήθειας, στο κομμάτι των μέτρων που έχουν παρθεί σε οικονομικό επίπεδο αλλά είναι πολύ σημαντικό να στηρίξουμε και την εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως να διασφαλίσουμε την πρόσβαση όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. Αυτή η πρόταση έγινε δεκτή από τους ομολόγους μου, προχωρεί ήδη η δημιουργία αυτής της ομάδας δράσης και η δημιουργία αυτής της πλατφόρμας. Θα είναι μια πλατφόρμα ευρωπαϊκή η οποία θα συντονίζει αφενός ανάγκες, αφετέρου κάλυψη αναγκών σε όλα τα κράτη-μέλη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Είμαστε σε στενή συνεργασία με το υπουργειο Παιδείας της Ουκρανίας. Πρώτου κάνω την πρόταση αυτή στους ομόλογους μου είχα συνομιλήσει δια μακρόν με τον ουκρανό υπουργό, είχανε ήδη ξεκινήσει να συντάσσουν λίστα με ανάγκες, με ανάγκες σε εξοπλισμούς, σε υπολογιστές προκειμένου να μπορούν κι όσο διαρκεί ο πόλεμος τα παιδιά να έχουν μια επαφή με την εκπαίδευση. Προφανώς ζητούμενο είναι η επιβίωση τους αλλά πολλά παιδιά νοιώθουν την ανάγκη να δουν τους συμμαθητές τους έστω και μέσω οθόνης, να νοιώσουν αυτή την αίσθηση της κοινότητας. Γιατί η εκπαίδευση διατηρεί και πιο αρραγή την κοινότητα θα έλεγα. Επίσης ακόμα και στις περιοχές που είναι σε εμπόλεμη κατάσταση όπου προφανώς το μείζον είναι η επιβίωση των ανθρώπων εκεί, παρ’ όλα αυτά πρέπει να σκεφτεί κανείς και μεσοπρόθεσμα τι θα γίνει την επόμενη μέρα και για να είναι σε θέση να συνεχιστεί η εκπαίδευση μεσοπρόθεσμα θα πρέπει σήμερα να γίνουν ενέργειες για να διασφαλίσουμε την συνέχιση της εκπαίδευσης την επόμενη μέρα», υπογράμμισε η κ. Κεραμέως.
«Άρα γι’ αυτό κινούμαστε αμέσως, γι’ αυτό πήραμε την πρωτοβουλία ως χώρα να το προτείνουμε στους ομόλογους μας. Με πολύ μεγάλη χαρά είδα την υποστήριξη των άλλων κρατών-μελών κι έτσι η Ευρώπη στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα όχι μόνο στο κομμάτι το ανθρωπιστικό, όχι μόνο στο κομμάτι των κυρώσεων αλλά και στο κομμάτι της εκπαίδευσης και της σημασίας που έχει να μη χαθεί μια γενιά στην Ουκρανία», διευκρίνισε η υπουργός.
Αναφορικά με τα παιδιά που έχουν έρθει από την Ουκρανία, τοποθετήθηκε λέγοντας: «Έχουν έρθει σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μετανάστευσης πάνω από 3.000 ανήλικοι ως τώρα δηλαδή από 0 έως 18. Ως επί το πλείστον έρχονται με τις οικογένειες τους, και ξέρετε υπάρχουν κάποιοι που ανήκουν σε οικογένειες ομογενών και κάποιοι άλλοι οι οποίοι δεν έχουν σχέσεις με την Ελλάδα. Το αναφέρω αυτό γιατί είναι διαφορετική μεταχείριση το υπουργείου Παιδείας σχετικά με τα παιδιά ανάλογα με το κατά πόσο έχουν κάποια γνώση της ελληνικής ή όχι».
«Υπάρχουν παιδιά τα οποία έχουν μια εξοικείωση που μπορεί να είναι οικογένειες ομογενών και συνεπώς μπορούν πιο γρήγορα να ενσωματωθούν σε σχολικές τάξεις, για τα άλλα υπάρχουν οι τάξεις υποδοχής που πάνε και κάνουν με τη βοήθεια διερμηνείας. Έχουμε φροντίσει και υπάρχει πρόγραμμα διερμηνείας σε συνεργασία με τη Unicef που βοηθάει τα παιδιά αυτά να αλληλεπιδράσουν με το δάσκαλο ο οποίος είναι υπεύθυνος της τάξης υποδοχής και έτσι σιγά–σιγά να ενσωματωθούν», δήλωσε επιπρόσθετα.
«...Συγκινήθηκα πάρα πολύ με κάποια ποιήματα που είχαν γράψει κάποια παιδιά της Στ’ στο σχολείο που πήγα σήμερα για να εκφράσουν τη μεγάλη τους χαρά που είναι μαζί με αυτά τα παιδάκια από την Ουκρανία και που μαθαίνουν από αυτά. Μαθαίνουν από τον πολιτισμό τους, μαθαίνουν από τα δικά τους βιώματα. Πιστεύω ότι είναι μεγάλο μάθημα ζωής για τα παιδιά μας η ενσωμάτωση εν γένει των προσφύγων, πολύ μεγάλο μάθημα και όλοι γίνονται πλουσιότεροι σε συναισθήματα από αυτή τη διάδραση μεταξύ των παιδιών», επισήμανε η κ. Κεραμέως.
Ερωτηθείσα αν υπάρχει ενδεχόμενο να αρθούν όλα τα μέτρα κατά του κοροναϊού στα σχολεία, η υπουργός απάντησε: «Και το υπουργείο Παιδείας και το υπουργειο Υγείας και η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων παρακολουθούμε πολύ στενά τα επιδημιολογικά δεδομένα. Πράγματι το τελευταίο διάστημα υπάρχει εν γένει μια έξαρση του κορονοϊού σε όλη την Ευρώπη και στη χώρα μας και για αυτό και τα μέτρα για την ώρα έχουν διατηρηθεί ως έχουν. Η επιτροπή παρακολουθεί πολύ στενά τα δεδομένα, σημερα ήδη έχουμε μια μείωση σημαντική στο κομμάτι και των σχολείων σε σχέση με τα θετικά self test και από και πέρα είμαστε σε πολύ στενή συνεργασία και παρακολουθούμε βήμα-βήμα την εξέλιξη της πανδημίας μαζί με την επιτροπή των Λοιμωξιολόγων και μαζί με το υπουργείο Υγείας».
«Χθες ολοκληρώθηκε η διάθεση 2 self test την εβδομάδα μέχρι και την 1η Απριλίου άρα συνεχίζουμε αυτό το πρωτόκολλο μέχρι την 1η Απριλίου και από εκεί και πέρα είμαστε σε συνεχείς συζητήσεις με την επιτροπή των Λοιμωξιολόγων και θα αναμένουμε τις οδηγίες τους για τα επόμενα βήματα», συνέχισε.
Αναφορικά με το 26ο Γυμνάσιο Κολωνακίου, είπε: «Πάγια αρχή της κυβέρνησης μας είναι η ενίσχυση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, από 60 που είχαμε το ’19 είμαστε πλέον στα 120. Τα πειραματικά σχολεία προϋποθέτουν μια συνέχεια δηλαδή τα πειραματικά σχολεία είναι σημαντικό να μην σταματάνε στα Δημοτικά παρά άμα υπάρχει ένα Δημοτικό αυτό να διασυνδέεται με ένα Γυμνάσιο και ένα Λύκειο, να υπάρχει μια συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό σε όλη τη χώρα έχουν μετατραπεί σχολεία σε πρότυπα και πειραματικά αντίστοιχα. Τα παιδιά που είναι ήδη μέσα στο σχολείο αυτό φυσικά και παραμένουν μέχρι να τελειώσουν αυτή τη βαθμίδα και τα ελάχιστα παιδιά τα οποία ενδεχομένως θα πήγαιναν σε αυτό το σχολείο έχουν γίνει ενέργειες για να πάνε σε σχολεία που είναι ακόμα πιο κοντά στο σχολείο που ήτανε».
Η. Κεραμέως ανέφερε ότι πρότεινε την δημιουργία μιας ομάδας δράσης που θα καταγράφει τις ανάγκες της ουκρανικής εκπαιδευτικής κοινότητας και την κάλυψη των αναγκών της, πρόταση που έγινε δεκτή.
Παράλληλα η υπουργός είπε πως έχουν έρθει πάνω από 3.000 ανήλικοι, κάποιοι εκ των οποίων μπορούν να ενσωματωθούν στις ελληνικές τάξεις ενώ οι υπόλοιποι σε τάξεις υποδοχής με διερμηνείς.
Για τα μέτρα κατά του κοροναϊού στα σχολεία, σημείωσε πως διατηρούνται καθώς υπάρχει έξαρση των κρουσμάτων παγκοσμίως.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη της Νίκης Κεραμέως στα Παραπολιτικά 90,1
Αναφορικά με την πρόταση της για δημιουργία ευρωπαϊκής Task force για την υποστήριξη της ουκρανικής εκπαιδευτικής κοινότητας, η υπουργός Παιδείας σημείωσε: «Πιστεύω ατράνταχτα ότι τα κράτη-μέλη έχουνε αφενός υποχρέωση να ανοίξουν μια μεγάλη αγκαλιά στους μαθητές, τους φοιτητές και στους σπουδαστές που έρχονται από την Ουκρανία, αυτό είναι το ένα ζητούμενο. Και το άλλο ζήτημα έχει να κάνει με το πως θα στηρίξουμε ως ΕΕ την ουκρανική εκπαιδευτική κοινότητα η οποία μένει πίσω. Στο δεύτερο αυτό σκέλος έκανα μια προταση στους ομολόγους μου υπουργούς παιδείας της ΕΕ να δημιουργηθεί μια task force, μια ομάδα δράσης η οποία θα συντονίζει αφενός την καταγραφή των αναγκών της ουκρανικής εκπαιδευτικής κοινότητας, κι αφετέρου την κάλυψη αυτών των αναγκών μέσω προσφορών από κράτη-μέλη, από διεθνείς οργανισμούς, από φορείς της κοινωνίας των πολιτών, από επιχειρήσεις κοκ».«Προτείναμε για παράδειγμα τη δημιουργία μιας πλατφόρμας η οποία αφενός θα καταγραφεί τις ανάγκες, τι χρειάζεται η ουκρανική εκπαιδευτική κοινότητα αυτή τη στιγμή. Χρειάζεται εξοπλισμό, υπολογιστές, χρειάζεται εκπαιδευτικό υλικό, χρειάζεται υπηρεσίες κι από την άλλη πως μπορούν να καλυφτούν αυτές οι ανάγκες. Όλο αυτό για να γίνει πιο συντονισμένα όλη αυτή η προσπάθεια στήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ουκρανίας διότι είναι ένα πράγμα να στηρίζουμε όπως το έχει κάνει η Ευρώπη με πολύ δυνατό συμβολισμό και με πράξεις απτές πως έχουμε στηρίξει στο κομμάτι της ανθρωπιστικής βοήθειας, στο κομμάτι των μέτρων που έχουν παρθεί σε οικονομικό επίπεδο αλλά είναι πολύ σημαντικό να στηρίξουμε και την εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως να διασφαλίσουμε την πρόσβαση όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. Αυτή η πρόταση έγινε δεκτή από τους ομολόγους μου, προχωρεί ήδη η δημιουργία αυτής της ομάδας δράσης και η δημιουργία αυτής της πλατφόρμας. Θα είναι μια πλατφόρμα ευρωπαϊκή η οποία θα συντονίζει αφενός ανάγκες, αφετέρου κάλυψη αναγκών σε όλα τα κράτη-μέλη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Είμαστε σε στενή συνεργασία με το υπουργειο Παιδείας της Ουκρανίας. Πρώτου κάνω την πρόταση αυτή στους ομόλογους μου είχα συνομιλήσει δια μακρόν με τον ουκρανό υπουργό, είχανε ήδη ξεκινήσει να συντάσσουν λίστα με ανάγκες, με ανάγκες σε εξοπλισμούς, σε υπολογιστές προκειμένου να μπορούν κι όσο διαρκεί ο πόλεμος τα παιδιά να έχουν μια επαφή με την εκπαίδευση. Προφανώς ζητούμενο είναι η επιβίωση τους αλλά πολλά παιδιά νοιώθουν την ανάγκη να δουν τους συμμαθητές τους έστω και μέσω οθόνης, να νοιώσουν αυτή την αίσθηση της κοινότητας. Γιατί η εκπαίδευση διατηρεί και πιο αρραγή την κοινότητα θα έλεγα. Επίσης ακόμα και στις περιοχές που είναι σε εμπόλεμη κατάσταση όπου προφανώς το μείζον είναι η επιβίωση των ανθρώπων εκεί, παρ’ όλα αυτά πρέπει να σκεφτεί κανείς και μεσοπρόθεσμα τι θα γίνει την επόμενη μέρα και για να είναι σε θέση να συνεχιστεί η εκπαίδευση μεσοπρόθεσμα θα πρέπει σήμερα να γίνουν ενέργειες για να διασφαλίσουμε την συνέχιση της εκπαίδευσης την επόμενη μέρα», υπογράμμισε η κ. Κεραμέως.
«Άρα γι’ αυτό κινούμαστε αμέσως, γι’ αυτό πήραμε την πρωτοβουλία ως χώρα να το προτείνουμε στους ομόλογους μας. Με πολύ μεγάλη χαρά είδα την υποστήριξη των άλλων κρατών-μελών κι έτσι η Ευρώπη στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα όχι μόνο στο κομμάτι το ανθρωπιστικό, όχι μόνο στο κομμάτι των κυρώσεων αλλά και στο κομμάτι της εκπαίδευσης και της σημασίας που έχει να μη χαθεί μια γενιά στην Ουκρανία», διευκρίνισε η υπουργός.
Αναφορικά με τα παιδιά που έχουν έρθει από την Ουκρανία, τοποθετήθηκε λέγοντας: «Έχουν έρθει σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μετανάστευσης πάνω από 3.000 ανήλικοι ως τώρα δηλαδή από 0 έως 18. Ως επί το πλείστον έρχονται με τις οικογένειες τους, και ξέρετε υπάρχουν κάποιοι που ανήκουν σε οικογένειες ομογενών και κάποιοι άλλοι οι οποίοι δεν έχουν σχέσεις με την Ελλάδα. Το αναφέρω αυτό γιατί είναι διαφορετική μεταχείριση το υπουργείου Παιδείας σχετικά με τα παιδιά ανάλογα με το κατά πόσο έχουν κάποια γνώση της ελληνικής ή όχι».
«Υπάρχουν παιδιά τα οποία έχουν μια εξοικείωση που μπορεί να είναι οικογένειες ομογενών και συνεπώς μπορούν πιο γρήγορα να ενσωματωθούν σε σχολικές τάξεις, για τα άλλα υπάρχουν οι τάξεις υποδοχής που πάνε και κάνουν με τη βοήθεια διερμηνείας. Έχουμε φροντίσει και υπάρχει πρόγραμμα διερμηνείας σε συνεργασία με τη Unicef που βοηθάει τα παιδιά αυτά να αλληλεπιδράσουν με το δάσκαλο ο οποίος είναι υπεύθυνος της τάξης υποδοχής και έτσι σιγά–σιγά να ενσωματωθούν», δήλωσε επιπρόσθετα.
«...Συγκινήθηκα πάρα πολύ με κάποια ποιήματα που είχαν γράψει κάποια παιδιά της Στ’ στο σχολείο που πήγα σήμερα για να εκφράσουν τη μεγάλη τους χαρά που είναι μαζί με αυτά τα παιδάκια από την Ουκρανία και που μαθαίνουν από αυτά. Μαθαίνουν από τον πολιτισμό τους, μαθαίνουν από τα δικά τους βιώματα. Πιστεύω ότι είναι μεγάλο μάθημα ζωής για τα παιδιά μας η ενσωμάτωση εν γένει των προσφύγων, πολύ μεγάλο μάθημα και όλοι γίνονται πλουσιότεροι σε συναισθήματα από αυτή τη διάδραση μεταξύ των παιδιών», επισήμανε η κ. Κεραμέως.
Ερωτηθείσα αν υπάρχει ενδεχόμενο να αρθούν όλα τα μέτρα κατά του κοροναϊού στα σχολεία, η υπουργός απάντησε: «Και το υπουργείο Παιδείας και το υπουργειο Υγείας και η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων παρακολουθούμε πολύ στενά τα επιδημιολογικά δεδομένα. Πράγματι το τελευταίο διάστημα υπάρχει εν γένει μια έξαρση του κορονοϊού σε όλη την Ευρώπη και στη χώρα μας και για αυτό και τα μέτρα για την ώρα έχουν διατηρηθεί ως έχουν. Η επιτροπή παρακολουθεί πολύ στενά τα δεδομένα, σημερα ήδη έχουμε μια μείωση σημαντική στο κομμάτι και των σχολείων σε σχέση με τα θετικά self test και από και πέρα είμαστε σε πολύ στενή συνεργασία και παρακολουθούμε βήμα-βήμα την εξέλιξη της πανδημίας μαζί με την επιτροπή των Λοιμωξιολόγων και μαζί με το υπουργείο Υγείας».
«Χθες ολοκληρώθηκε η διάθεση 2 self test την εβδομάδα μέχρι και την 1η Απριλίου άρα συνεχίζουμε αυτό το πρωτόκολλο μέχρι την 1η Απριλίου και από εκεί και πέρα είμαστε σε συνεχείς συζητήσεις με την επιτροπή των Λοιμωξιολόγων και θα αναμένουμε τις οδηγίες τους για τα επόμενα βήματα», συνέχισε.
Αναφορικά με το 26ο Γυμνάσιο Κολωνακίου, είπε: «Πάγια αρχή της κυβέρνησης μας είναι η ενίσχυση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, από 60 που είχαμε το ’19 είμαστε πλέον στα 120. Τα πειραματικά σχολεία προϋποθέτουν μια συνέχεια δηλαδή τα πειραματικά σχολεία είναι σημαντικό να μην σταματάνε στα Δημοτικά παρά άμα υπάρχει ένα Δημοτικό αυτό να διασυνδέεται με ένα Γυμνάσιο και ένα Λύκειο, να υπάρχει μια συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό σε όλη τη χώρα έχουν μετατραπεί σχολεία σε πρότυπα και πειραματικά αντίστοιχα. Τα παιδιά που είναι ήδη μέσα στο σχολείο αυτό φυσικά και παραμένουν μέχρι να τελειώσουν αυτή τη βαθμίδα και τα ελάχιστα παιδιά τα οποία ενδεχομένως θα πήγαιναν σε αυτό το σχολείο έχουν γίνει ενέργειες για να πάνε σε σχολεία που είναι ακόμα πιο κοντά στο σχολείο που ήτανε».