Βορίδης στα Παραπολιτικά 90,1: Πριν την κάλπη οι πολίτες θα σκεφτούν τι έχει κάνει στην οικονομία ο ΣΥΡΙΖΑ και ότι καταψήφισε τη συμφωνία με ΗΠΑ
Τι είπε ο υπουργός Εσωτερικών για τις επόμενες εθνικές εκλογές
Στη συνέχεια, ο κ. Βορίδης σημείωσε ότι παρά τις αλλεπάλληλες κρίσεις διατηρείται η σχέση της ΝΔ με τους Έλληνες πολίτες. Τόνισε, μάλιστα, πως εκλογές θα γίνουν με τον εκλογικό νόμο που έχει ψηφιστεί, ενώ είπε πως η σταθερότητα αποκτά σημασία όταν συνδέεται με συγκεκριμένες πολιτικές.
Εκλογές
Ο υπουργός Εσωτερικών, εκτίμησε πως οι πολίτες πριν την κάλπη, θα σκεφτούν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε την αμυντική συμφωνία Ελλάδας – ΗΠΑ και τι έχει κάνει στην οικονομία η αξιωματική αντιπολίτευση.Ταξίδι στις ΗΠΑ
Παράλληλα, ο κ. Βορίδης είπε πως κάθε συνάντηση με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ έχει ιδιαίτερη σημασία. Τόνισε, δε, ότι η επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Ουάσινγκτον αποδεικνύει την σημαντική βελτίωση των Ελληνοαμερικανικών σχέσεων.Ενίσχυση
Σε ότι αφορά το νομοσχέδιο «Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης και άλλες διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα», είπε πως επιδιώκεται η πλήρης αναμόρφωση του συστήματος αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης στην κατεύθυνση ενίσχυσης της αξιοκρατίας και ενδυνάμωσης των δεξιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων.Παράλληλα, εισάγεται σύστημα στοχοθεσίας το οποίο θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την αξιολόγηση. Επιπλέον, σύμφωνα με τον υπουργό, εισάγεται ο θεσμός του Συμβούλου Ανάπτυξης Ανθρωπίνου Δυναμικού και θεσπίζεται το μπόνους παραγωγικότητας για τους δημοσίους υπαλλήλους.
Η συνέντευξη
Ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, είπε στην εκπομπή «Secret» και τον Παναγιώτη Τζένο:
Για τις εκλογές στο ΣΥΡΙΖΑ και τη συμμετοχή του κόσμου: Είναι μια εσωκομματική διαδικασία. Δεν μπορώ να παρακολουθήσω καθόλου αυτή τη συζήτηση την οποία την είδα να διεξάγεται κυρίως από την πλευρά ΣΥΡΙΖΑ, πόσοι συμμετείχαν, πόσοι δεν συμμετείχαν κλπ και τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ να κάνει την εξής αναλογία «τότε που χάσαμε είχαμε 30.000 μέλη τώρα έχουμε 170.000 άρα αυτό είναι μήνυμα ότι θα κερδίσουμε τις εκλογές». Αυτά απορώ πως λέγονται από ανθρώπους που θεωρώ ότι έχουν μια υποτυπώδη και στοιχειώδη σχέση με την πολιτική. Ο ΣΥΡΙΖΑ υπήρξε εποχή όταν κέρδισε τις εκλογές το 2015 που πήρε 2,5 εκατομμύρια ψήφους. Τη στιγμή που έχασε τις εκλογές, που πήρε το 32%, πήρε 1 εκατομμύριο 400 χιλιάδες ψήφους τι συζητάμε τώρα για το αν θα έχει ένα ποσοστό της τάξης 8-12% το οποίο θα εγγραφεί στο κόμμα του; Ο κ. Μητσοτάκης αντιστοίχως όταν βγήκε πρόεδρος της ΝΔ, την εποχή που είχε χάσει η ΝΔ, η ΝΔ είχε πάρει 1,5 εκατομμύριο ψήφους και είχε 450 χιλιάδες συμμετοχή στην εκλογική διαδικασία, τι μας προκύπτει από αυτά, δεν καταλαβαίνω αυτούς τους αριθμούς.
Για την αλλαγή στις εσωκομματικές διαδικασίες του ΣΥΡΙΖΑ: Λεει ότι ήταν 30.000 τα μέλη, ήταν 30.000 τα μέλη γιατί ήταν επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ τότε το οποίο είναι ένα κλασικό κόμμα της Αριστεράς, της ριζοσπαστικής Αριστεράς και ήταν επιλογή του να είναι κλειστό και να έχει μια αναφορά σε έναν περιορισμένο κύκλο σκληρών ιδεολόγων οι οποίοι περνάγανε από ειδική κρίση προκειμένου να μπουν στο κόμμα, είναι η παραδοσιακή λογική των πιο κλειστών κομμάτων. Αποφάσισε ο κ. Τσίπρας να κάνει μια πιο ανοιχτή διαδικασία για την οποία δέχτηκε και κριτική, ήταν ένα από τα επίδικα του συνεδρίου τους. Τι πολιτικό συμπέρασμα να βγάλεις από αυτό; Μηδέν, κανένα πολιτικό συμπέρασμα, απολύτως αδιάφορο. Εκείνο που έχει σημασία είναι ο κόσμος που ψηφίζει. Η δημοκρατίας μας δεν είναι δημοκρατία των κομματικών μελών ούτε του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε του ΠΑΣΟΚ, ούτε της ΝΔ είναι δημοκρατία στην οποία συμμετέχουν οι πολίτες και αυτοί έχουν δικαίωμα ψήφου οι οποίοι είναι υπερπολλαπλάσιο μέγεθος των οργανωμένων στα κόμματα. Αυτή η συζήτηση μου φαίνεται περίπου ακατανόητη και κακώς μπαίνει όποιος μπαίνει σε αυτή την κουβέντα δηλαδή θεωρώ ότι δεν έχει νόημα να συζητάμε για αυτά. Από πλευράς κοινωνικής απήχησης, πολιτικού αντικρίσματος, επιρροής στην κοινωνία, αξιολόγησης της δράσης της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης αυτό δεν έχει καμία απολύτως σημασία.
Για τα μηνύματα που στάλθηκαν σε 15χρόνα και μέλη άλλων κομμάτων: Αυτό δείχνει πόσο ήταν το άγχος του κ. Τσίπρα να πει «ήρθανε, ψηφίσανε πολλοί και ότι από αυτό θα βγει κάποιο πολιτικό μήνυμα». Τι πολιτικό μήνυμα να βγει, οι δημοσκοπήσεις είναι καταχωρημένες. Τώρα αποφάσισε ο κ. Τσίπρας να ακολουθήσει αυτό το οποίο είχε κάνει η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ δηλαδή να κάνουν μια διαδικασία στην οποία έχει τη δυνατότητα ο κόσμος να ψηφίσει και δείχνει την αγωνία του να εμπλακεί και αυτός σε αυτή τη διαδικασία εξ ου και τα 15χρονα, δεν εξετάζουμε αν είναι αλλοδαποί ή ημεδαποί, αν έχουν την ιδιότητα του πολίτη ή δεν την έχουνε ψηφίζει όποιος θέλει. Όλη αυτή η συζήτηση δεν είναι συζήτηση από την οποία μπορεί να εξαχθεί πολιτικό συμπέρασμα. Θεωρώ ότι έχει πολύ μεγαλύτερη αξία να συζητήσουμε δημοσκοπήσεις που δείχνουν εκ νέου ανάκαμψη τη εκλογικής επιρροής της ΝΔ και εκ νέου μείωση της εκλογικής επιρροής του ΣΥΡΙΖΑ. Λεει πήγαν 170.000 και ψηφίσανε, στο ΠΑΣΟΚ που πήγαν 240.000 και ψηφίσανε άρα αν θεωρήσουμε ότι αυτό είναι αναλογικό μέγεθος και μας δείχνει ποιος θα βγει πρώτος φαντάζομαι ότι αν με τις 170.000 ο κ. Τσίπρας λεει ότι θα βγει πρώτος, τι να πει ο κ. Ανδρουλάκης. Ο κ. Ανδρουλάκης με τις 240.000 φαντάζομαι ότι έχει βγει υπερ-πρώτος και βέβαια τι να πει και η ΝΔ άμα το πάμε εκεί.
Για το αν θα μπούμε σε προεκλογική περίοδο νωρίτερα από ότι περιμένουμε: Σε προεκλογική περίοδο υπό την τυπική έννοια του συντάγματος δεν πρόκειται να μπούμε, έχουμε πει πότε θα γίνουν οι εκλογές . Έχει τοποθετηθεί ο πρωθυπουργός για αυτά τα ζητήματα, είναι ένα ερώτημα το οποίο το έχει απαντήσει πλείστες όσες φορές, έχει πει για το τέλος της Άνοιξης του ’23 αλλά προφανώς ενόψει του ότι πλησιάζουμε προς το σημείο αυτό καταλαβαίνω ότι θα υπάρχει μια προσπάθεια και μια αγωνία από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ειδικά καθώς βλέπουν ότι οι δημοσκοπικές διαφορές παραμένουν αμετακίνητες και ακόμα και ίσα-ίσα στις πιο δύσκολες στιγμές όπως είναι οι στιγμές αυτές των μεγάλων ανατιμήσεων στα τιμολόγια της ΔΕΗ προφανώς τα μέτρα τα οποία παίρνει η κυβέρνηση κρίνονται ικανοποιητικά, κρίνονται προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά και η ικανότητα της κυβέρνησης να διαχειρίζεται πολλαπλές κρίσεις και μάλιστα ταυτόχρονα διατηρούν αυτή τη σχέση της ΝΔ με τον ελληνικό λαό αδιατάραχτή, της δίνουν αυτό το καθαρό δημοσκοπικό προβάδισμα. Είδα ότι στα τελευταία εκλογικά αποτελέσματα η διαφορά ήταν γύρω στις 8,5 μονάδες και είναι μια διαφορά η οποία έχει διατηρηθεί αναλλοίωτη στις δημοσκοπήσεις όλη τη διάρκεια αυτής της τριετίας και νομίζω ότι αυτό είναι που δημιουργεί τη νευρικότητα ειδικά καθώς τώρα σε αυτές τις τελευταίες μετρήσεις φαίνεται να διευρύνεται η διαφορά. Εγώ θα περίμενα να γίνεται μια συζήτηση πιο ουσιαστική δηλαδή έχεις μπει στα τρία τελευταία χρόνια, είσαι ο ΣΥΡΙΖΑ βλέπεις ότι η δημοσκοπική σου διαφορά είναι αυτή που είναι δεν πρέπει να υπάρξει μια αναστοχαστική διαδικασία; Τόσα έχουν περάσει αυτοί οι άνθρωποι, αυτός ο Μητσοτάκης τι δεν πέρασε τα ελληνοτουρκικά, τις κρίσεις, προκλητικότητες, τα μεταναστευτικά, την πανδημία, την ενεργειακή κρίση, τον πόλεμο στην Ουκρανία, τις φυσικές καταστροφές γιατί αυτές οι 8 μονάδες παραμένουν 8 μονάδες αυτές δηλαδή με τις οποίες έχασε και φαίνεται να διευρύνονται κιόλας και έχουν περάσει και όλα αυτά.
Για το αν ο εκλογικός νόμος διασφαλίζει ότι θα έχουμε μια σταθερότητα όποτε και να γίνουν οι εκλογές: Το θέμα του εκλογικού νόμου το έχει ξεκαθαρίσει με πολύ κατηγορηματικό τρόπο ο πρωθυπουργός, έχει πει ότι «είμαι σοβαρός πολιτικός, εγώ δεν τα κάνω αυτά τα πράγματα, θα πάμε με τον εκλογικό νόμο που έχουμε ψηφίσει». Αυτή είναι η απάντηση στο θέμα του εκλογικού νόμου. Πράγματι το κρίσιμο στοιχείο είναι η σταθερότητα αλλά η σταθερότητα ως λέξη δεν έχει μεγάλη σημασία, η σταθερότητα αποκτά σημασία όταν συνδέεται με συγκεκριμένες πολιτικές. Η σταθερότητα έχει περιεχόμενο, είναι σταθερότητα για να υλοποιήσω ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα αυτό είναι που θα κριθεί, τα προγράμματα και εκεί θα σκεφτούμε και θα συζητήσουμε πολύ συγκεκριμένα πράγματα όχι μόνο για τα πεπραγμένα ΣΥΡΙΖΑ που προφανώς θα αποτελέσουν αντικείμενο της ατζέντας αλλά και για το είδος αντιπολιτεύσεως ΣΥΡΙΖΑ . Θα σκεφτούμε πχ ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισε την αμυντική συμφωνία, ψήφισε την προμήθεια που σημαίνει ότι αν ήταν κυβέρνηση δεν θα την είχε κάνει. Θα σκεφτούμε για παράδειγμα ότι καταψήφισε την αμυντική συμφωνία με τις ΗΠΑ οπότε εκεί θα σκεφτούμε ή ότι είναι υποκριτές διότι διατηρούσαν εξαιρετικές σχέσεις με τις ΗΠΑ και τώρα ξαφνικά θυμήθηκαν ότι είναι αντιαμερικανοί οπότε τέτοιους υποκριτές πώς να τους εμπιστευτείς σε θέματα εξωτερικής πολιτικής αλλά και σε οποιοδήποτε θέμα, ή ότι δεν θα είχαν κάνει τη συμφωνία αν τα λένε σοβαρά. Θα σκεφτούμε παραδείγματος χάριν τι θα είχανε κάνει στην οικονομία γιατί εμείς έχουμε μια πολιτική συστηματικής μειώσεως της φορολογίας, τώρα αυτοί δεν ψηφίζουν τις φορολογικές μειώσεις. Θα σκεφτούμε για παράδειγμα τι θα είχαν κάνει στα ζητήματα του κράτους όπου πραγματικά εκείνο το όποιο έγινε είναι ότι σήμερα παλεύουμε με προκηρύξεις οι οποίες όλες έχουν κριθεί αντισυνταγματικές από το ΣτΕ γιατί ενσωματώνανε ρουσφετολογικές διατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ. Θα σκεφτούμε τι θα κάνανε στην μεταναστευτική πολιτική ή τι θα κάναν στα ζητήματα της Δημόσιας τάξης όταν ακούμε τον κ. Τζανακόπουλο να λεει ότι στην πραγματικότητα φταίει η κυβέρνηση γιατί μπήκαν οι άλλοι με τις βαριοπούλες και ότι αυτοί δεν θα το αντιμετωπίζανε έτσι γιατί προκαλούμε που αποφασίσαμε να κάνουμε βιβλιοθήκη.
Για τη σύγκριση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ: Την ώρα που θα έρθουμε να κάνουμε ταμείο θα σκεφτούμε αν έχει αυξηθεί η μειωθεί το εισόδημα των νοικοκυριών. Δηλαδή αν μειώσαμε τις φορολογικές επιβαρύνσεις, αν μειώσαμε τον φόρο εισοδήματος, αν μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ κατά 34%, αν μειώσαμε τις ασφαλιστικές εισφορές, αν καταργήσαμε την εισφορά αλληλεγγύης στους ιδιωτικούς υπαλλήλους και τώρα από 1/1/23 θα την καταργήσουμε και στους δημοσίους υπαλλήλους άρα θα τα σκεφτεί αυτά ο ψηφοφόρος . Όλα αυτά είναι πράγματα στα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ δεν στηρίξει, δεν θέλει να τα κάνει γιατί έχει διαφορετική πολιτική ταξικά προσανατολισμένη που τι σημαίνει ; Οτι θα συνεχίζει τη βαριά φορολόγηση και βαριά επιβάρυνση των μεσαίων στρωμάτων. Θα σκεφτούμε και κάτι άλλο, θα σκεφτούμε και πόσες είναι οι καταθέσεις στις τράπεζες των πολιτών που έχουν αυξηθεί κατά 40% και θα σκεφτούμε και πόσες μονάδες μειώθηκε η ανεργία γιατί η ανεργία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο ιστορικό χαμηλό της δεκαετίας. Αυτά όλα δεν γίνονται με μαγικό τρόπο, αυτά όλα είναι αποτελέσματα πολιτικών. Θα σκεφτούμε τον κατώτατο μισθό, θα σκεφτούμε αν τα χαμηλότερα πια εισοδηματικά στρώματα έχουνε δει τέτοια αύξηση μισθού στην τελευταία 15ετία 10% μέσα σε ένα χρόνο άρα αυτές οι συζητήσεις θα ανοίξουν και εκεί θα γίνουν συγκρίσεις γιατί τα πεπραγμένα της μιας κυβέρνησης και τα πεπραγμένα της άλλης, η αντιπολίτευση η οποία διαμορφώθηκε από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ και οι πολιτικές που επιλέγησαν από την κυβέρνηση. Η κυβέρνηση ότι ακριβώς έχει πει ότι θα κάνει, σε όλα τα επίπεδα από το μεταναστευτικό μέχρι την οικονομία, μέχρι την εξωτερική πολιτική, μέχρι την φορολογική πολιτική, μέχρι την ασφαλιστική πολιτική σε όλα τα επίπεδα η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει υλοποιήσει αυτά που είπε ότι θα υλοποιήσει.
Για την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στον Λευκό Οίκο: Κάθε συνάντηση με τον πρόεδρο των ΗΠΑ προφανώς έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία γιατί συζητούνται ζητήματα τα οποία προφανώς ενδιαφέρουν. Δεν θεωρώ ότι επειδή θα γίνει μια επίσκεψη μεταβάλλουν δραματικά το διπλωματικό περιβάλλον καθώς το πώς αλλάξει στο διπλωματικό περιβάλλον είναι προϊόν μιας συστηματικής δράσης, δουλειάς και ενέργειας της ελληνικής διπλωματίας η οποία γίνεται και πρέπει να γίνεται και θα γίνεται προκειμένου να προετοιμαστούνε αυτές οι εξελίξεις αλλά η καλή σχέση μεταξύ των ηγετών παίζει σημαντικό ρόλο και έχει σημασία να διατηρείται ενεργή αυτή η επαφή. Εδώ υπάρχει και το στοιχείο το οποίο αποδεικνύει αφενός την θεαματική βελτίωση των ελληνοαμερικανικών σχέσεων ειδικά σε όλα τα ζητήματα που αφορούν την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή, αυτό έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με δύο παράγοντες με ότι έχει αλλάξει η στάση της Ελλάδας . Δηλαδή αυτός το τυφλός αντιαμερικανισμός ο οποίος επικρατούσε πολλά χρόνια εξαιτίας της επιρροής της Αριστεράς αυτό είναι κάτι το οποίο έχει ξεπεραστεί και μας επιτρέπει να εμβαθύνουμε σε μια στρατηγική σχέση με τις ΗΠΑ. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό και σε αυτό έχει παίξει πολύ μεγάλο ρόλο και η στάση της Ελλάδας απέναντι στα ζητήματα της Ουκρανίας. Το ότι η Ελλάδα ενώ συνήθως έπαιρνε μια θέση η οποία ήταν μια θέση «ναι μεν αλλά και μια θέση ισορροπίας και λίγο να μην μπλέξουμε» τώρα έχει πάρει μια θέση καθαρή, μια θέση με το δίκαιο, μια θέση υπέρ του αμυνόμενου, μια θέση υπέρ της Ουκρανίας αλλά αυτό έχει εκτιμηθεί ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και ευρύτερα στη Διεθνή κοινότητα και βεβαίως παίζει ρόλο σε μια σειρά από ζητήματα τα οποία φαίνεται να έχουν διμερή χαρακτήρα αλλά επηρεάζουν και η στάση της Τουρκίας. Το γεγονός ότι η Τουρκία μετατρέπεται σε ένα απρόβλεπτο και απρόθυμο σύμμαχο πάρα πολλές φορές για το ΝΑΤΟ αλλά προφανώς και δημιουργεί πολλά ζητήματα στην ΕΕ επίσης αυτή η στάση της Τουρκίας, η Τουρκία δηλαδή του Ερντογάν είναι μια Τουρκία η οποία αντικειμενικά ενισχύει το γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας. Επομένως θεωρώ ότι όλα αυτά θα επιβεβαιωθούν και ενισχυθούν με την επίσκεψη αυτή και πρέπει να προσθέσω ότι γίνεται και η μοναδική τιμή στον έλληνα πρωθυπουργό, κάτι που φανερώνει το επίπεδο των σχέσεων, να απευθυνθεί στο κογκρέσο κάτι το οποίο δεν έχει συμβεί.
Για το νέο νομοσχέδιο για τη δημόσια διοίκηση: Τέσσερα πράγματα κάνει αυτό το νομοσχέδιο αλλάζει τελείως το σύστημα αξιολόγησης, εφαρμόζουμε πια ότι είναι πιο σύγχρονο και προχωρημένο στον κόσμο των μεγάλων επιχειρήσεων. Αυτό είναι ένα σύστημα το οποίο το βάζουμε στο Δημόσιο, φεύγουμε από τη βαθμονόμηση και πηγαίνουν στην αξιολόγηση των δεξιοτήτων. Καθιστούμε πολύ πιο ενεργό και πιο κεντρικό στην αξιολόγηση το ζήτημα της αξιολόγησης των προϊσταμένων και το συνδέουμε και με την επίτευξη των στόχων τους. Αλλάζουμε το σύστημα της στοχοθεσίας και θεωρώ οτι εδώ θα έχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα, το τρίτο το οποίο κάνουμε είναι ότι ουσιαστικά δίνουμε κίνητρα προκειμένου οργανωσιακές δομές του δημοσίου να ενταχθούν σε αυτό που λέγεται κοινό πλαίσιο αξιολόγησης. Δηλαδή ένα ευρωπαϊκό σύστημα αξιολόγησης των δομών στα οποία προσχωρούν οι οργανωτικές δομές οικειοθελώς ωστόσο τώρα κινητροδοτούμε την ένταξη των δομών σε αυτό το κοινό πλαίσιο αυτοαξιολόγησης των οργανωτικών δομών του δημοσίου, και το τέταρτο που κάνουμε είναι ότι θεσπίζουμε το μπόνους πραγωγικότητας. Το μπόνους παραγωγικότητας το θεσπίζουμε πιλοτικά για ένα συγκεκριμένο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων, αφορά 6.000 δημοσίους υπαλλήλους στην παρούσα φάση αλλά αυτό είναι η πιλοτική εφαρμογή, η καθολική εφαρμογή του μπόνους ελπίζουμε ότι θα είναι στη θέση της για να νομοθετηθεί και να εφαρμοστεί από τις αρχές του επόμενου χρόνου.