Κεραμέως στα Παραπολιτικά 90,1: Πάνω από 600 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των ελληνικών πανεπιστήμιων - Πότε θα λειτουργήσει η πανεπιστημιακή αστυνομία
«Η Ελλάδα έχει μπει δυναμικά και στον παγκόσμιο ακαδημαϊκό χάρτη», επισήμανε ο υπουργός Παιδείας
«Η συνεργασία Ελλάδας - ΗΠΑ επεκτείνεται στον τομέα της εκπαίδευσης», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, με αφορμή το ταξίδι της στην Αμερική.
Η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι η Ελλάδα έχει μπει δυναμικά και στον παγκόσμιο ακαδημαϊκό χάρτη, ενώ είπε πως η εξωστρέφεια μόνο να δώσει έχει να δώσει στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Παράλληλα ανέφερε πως θα διατεθούν πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση των ελληνικών πανεπιστήμιων.
Ακόμη η κ. Κεραμέως δήλωσε συγκλονισμένη από την απώλεια του 14χρονου στα Σεπόλια και τόνισε πως είναι διαρκής η μάχη ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό, ενώ παράλληλα επισήμανε πως έχουν δρομολογηθεί ενέργειες κατά της βίας.
Με αφορμή την αυτοκτονία 14χρονου στα Σεπόλια, η υπουργός είπε πως διατάχθηκε έρευνα που είναι σε εξέλιξη.
Τέλος η υπουργός Παιδείας εκτίμησε ότι εντός του Ιουνίου θα λειτουργήσει η πανεπιστημιακή αστυνομία στόχος της οποίας – όπως ανέφερε- είναι να δρουν αποτρεπτικά.
«Η μεγάλη εικόνα είναι ότι αυτή τη στιγμή θέλουν πανεπιστήμια της Αμερικής να συνεργαστούν με πανεπιστήμια της χώρας μας. Υπάρχει ένας οργανισμός στην Αμερική που λέγεται Institute of international education, είναι ένας φορέας ο οποίος έχει να κάνει με τις συνεργασίες των αμερικανικών πανεπιστημίων με άλλες χώρες και κάνει διμερείς συμφωνίες Αμερική-Γαλλία, Αμερική-Γερμανία, Αμερική-Σουηδία κοκ. Ξεκινήσαμε το ’19 ένα πρόγραμμα Αμερική-Ελλάδα ε, λοιπόν σε αυτό το πρόγραμμα έχουμε τη μεγαλύτερη συμμετοχή αμερικανικών πανεπιστήμιων στα πάνω από τα 100 χρόνια λειτουργίας αυτού του οργανισμού. Αυτό σημαίνει ότι μαζικά πλέον τα αμερικανικά πανεπιστήμια θέλουν να συνεργαστούν με τα δικά μας εξαιρετικά πανεπιστήμια και αυτό οδηγεί σε περισσότερες ευκαιρίες για τα δικά μας παιδιά, για τους φοιτητές μας. Ανέφερα το ΕΚΠΑ με το Χάρβαρντ, υπάρχει το ΕΚΠΑ με το Yale, υπάρχει το Πολυτεχνείο με το Columbia πανεπιστήμιο. Υπάρχει το πανεπιστήμιο Πειραιώς με το NYU, υπάρχει το Διεθνές πανεπιστήμιο με το NYU, υπάρχει το Ιόνιο πανεπιστήμιο με το Hopkins», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως.
«Όλες αυτές οι συνεργασίες είναι πλέον απτές, εχουν ξεκινήσει ή δρομολογούνται το αμέσως επόμενο διάστημα και αυτό είναι το επιπλέον μήνυμα από το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Αμερική πέραν από την τεράστια επιτυχία στο κομμάτι της διπλωματίας, των εξωτερικών σχέσεων, των σχέσεων ευρύτερα Ελλάδας –Αμερικής πλέον η Ελλάδα έχει μπει δυναμικά και στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη. Μην τα θεωρούμε αυτονόητα, αυτά δείχνουν μια μεγάλη αλλαγή φιλοσοφίας όλων των πανεπιστημίων και είναι πολύ σημαντικό ότι συμμετέχουν όλα τα πανεπιστήμιά μας σε αυτή την μεγάλη προσπάθεια και δεν αφορά μόνο την Αμερική, αφορά την Αγγλία, αφορά τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Η εξωστρέφεια έχει μόνο να δώσει στα πανεπιστήμια μας, στους καθηγητές και στους φοιτητές μας», υπογράμμισε η ίδια.
«Η εικόνα των πανεπιστήμιων μας δεν είναι αυτή η οποία προβάλλεται σε ένα κτήριο ή σε ένα μέρος, σε ένα πανεπιστήμιο υπάρχει μια οριζόντια εικόνα και τα πανεπιστήμια τα ίδια είναι σε μια διαδικασία συνεχούς αναβάθμισης. Δείτε τη φιλοσοφική σχολή, δείτε τη βιβλιοθήκη που έχει γίνει στη φιλοσοφική σχολή στο ΕΚΠΑ είναι αξιοζήλευτη σε όλο τον κόσμο. Επίσης υπάρχουν πολύ σημαντικά κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης πάνω από 600 εκατ. ευρώ δίνονται για τα πανεπιστήμια μας. Δίνονται για να φέρουμε καθηγητές από το εξωτερικό, δίνονται για να αναβαθμίσουμε πανεπιστήμια και εξοπλισμούς, δίνονται για βιομηχανικά διδακτορικά. Πάρα πολύ σημαντικά κονδύλια τα οποία έρχονται για να αναβαθμίσουν έτι περαιτέρω τα πανεπιστήμιά μας αλλά δεν είναι τυχαίο ότι τα κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια ενδιαφέρονται να συνεργαστούν με τα ελληνικά γιατί έχουμε εξαιρετικά πανεπιστήμια, εξαιρετικό προσωπικό αυτό που μας έλειπε είναι τα εργαλεία για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τέτοιες συνεργασίες», δήλωσε επιπρόσθετα.
Αναφορικά με το σχολείο του 14χρονου που έχασε τη ζωή του, η κ. Κεραμέως σημείωσε: «Καταρχάς είμαστε όλοι συγκλονισμένοι από την τραγική απώλεια του 14χρονου μαθητή. Η μάχη ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό είναι διαρκής, είναι εξαιρετικά δύσκολη και έχει να κάνει με όλους τους παράγοντες που γεννούν βία εν γένει. Έχουν δρομολογηθεί μια σειρά από ενέργειες όπως για παράδειγμα έχουμε τους περισσότερους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία μας από όλες τις προηγούμενες χρονιές. Έχουνε γίνει προγράμματα επιμόρφωσης και συνεχίζονται σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς όπως είναι το σχολικό ψυχολογικό εργαστήριο του ΕΚΠΑ για επιμορφωτικά προγράμματα προς τους εκπαιδευτικούς. Για αυτό τον λόγο έχουν επιμορφωθεί 85 χιλιάδες εκπαιδευτικοί στα εργαστήρια δεξιοτήτων που έχουν να κάνουν με το πώς προλαμβάνουμε τη βία, πως σεβόμαστε τον άλλο και τη διαφορετικότητα αλλά ετοιμάζεται επιπλέον μια οριζόντια κυβερνητική παρέμβαση».
«Δεν μπορώ να σας πω περισσότερα θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις. Είναι πάρα πολλοί παράγοντες που γεννούν τη βία και για αυτό επιπλέον πρωτοβουλιών που έχουν να κάνουν με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, με συμβούλους σχολικής ζωής, με επιμορφώσεις είναι και ευρύτερα μέτρα που πρέπει να δούμε, είναι ένα κοινωνικό ζήτημα και για αυτό και επεξεργάζεται η κυβέρνηση συνολικά ένα σχέδιο σχετικά με τη βία και τα ζητήματα τα οποία άπτονται των παραγόντων που γεννούν τη βία», συνέχισε.
Αναφορικά με την αυτοκτονία του 14χρονου, η υπουργός Παιδείας δήλωσε: «Την επόμενη ώρα που λάβαμε γνώση του περιστατικού αμέσως διατάχτηκε έρευνα η οποία είναι εν εξελίξει. Ο γενικός γραμματέας έχει περάσει μέρες συνομιλώντας με τους μαθητές. Θέλει πολύ μεγάλη προσοχή σε τέτοια ευαίσθητα θέματα να γίνεται διεξοδική έρευνα. Είναι εν εξελίξει οι σχετικές έρευνες και από τα αρμόδια όργανα της τάξης αλλά και από το υπουργείο Παιδείας για τις σχέσεις μεταξύ μαθητών, αυτά σημειωτέον είναι και μέσα στην αξιολόγηση των σχολείων που με τόσο κόπο τη βάλαμε και προβλέφθηκε το πλαίσιο της λειτουργίας των σχολείων, αλλά το πρώτο και το μείζον και το υπεύθυνο είναι να γίνει σωστή έρευνα. Σας λεω τι έχει ήδη γίνει εδώ και δύο χρόνια, έχουμε περισσότερους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς για να προλαμβάνουνε καταστάσεις. Έχουμε ψυχολόγους στα ΕΠΑΛ, έχουμε φορείς όπως τα ΚΕΔΑΣΥ τα οποία με επιτόπια παρουσία στα σχολεία αμέσως υποστηρίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα. Έχουμε θεσμοθετήσει και λειτουργεί ήδη ο σύμβουλος σχολικής ζωής όπου είναι το πρώτο αποκούμπι ενός εκπαιδευτικού, ενός μαθητής ο οποίος θέλει να εκμυστηρευτεί είτε κάτι που αφορά τον ίδιο ή την ίδια είτε το περιβάλλον του. Έχουμε ξεκινήσει προγράμματα σε συνεργασία με φορείς όπως το εργαστήρι ψυχολογίας του ΕΚΠΑ και επιμορφώνουμε τους εκπαιδευτικούς».
«Αυτά είναι βραχυπρόθεσμα, μακροπρόθεσμα γιατί πρέπει να σκεφτόμαστε και τις επόμενες γενιές άρα αυτό πως αλλάζει; Αλλάζει με την κουλτούρα σεβασμού στον άλλο, σεβασμού στην διαφορετικότητα για αυτό και μπήκαν αυτά τα μαθήματα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, για αυτό και μπήκαν τα νέα προγράμματα σπουδών τα οποία ανακοινώθηκαν πέρυσι τον Δεκέμβριο, για αυτό και επιμορφώσαμε και 85 χιλιάδες εκπαιδευτικούς στα νέα αυτά προγράμματα, για αυτό και γίνονται επιτόπιες παρεμβάσεις για αναζήτηση ευθυνών σε περίπτωση περιστατικών και για αυτό και η κυβέρνηση συνολικά ετοιμάζει συνολικά οριζόντια επιπλέον παρέμβαση για όλους τους παράγοντες που γεννούν βία», πρόσθεσε.
Αναφορικά με την πανεπιστημιακή αστυνομία, η κ. Κεραμέως είπε: «Έχει ήδη κατατεθεί από τα αρμόδια υπουργεία το προεδρικό διάταγμα στο ΣτΕ μόλις αυτό εκδοθεί εντός του Ιουνίου ο σχεδιασμός του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι να ξεκινήσουν αμέσως να λειτουργούν οι ομάδες προστασίας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στα πανεπιστήμια. Υπάρχει σχεδιασμός για τα τέσσερα πανεπιστήμια, το Αριστοτέλειο, το πανεπιστήμιο Αθηνών, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Υπάρχει σχεδιασμός, είναι σχεδιασμός της ΕΛ.ΑΣ ο οποίος γίνεται με βάση τις ανάγκες που διαπιστώνονται επιχειρησιακά. Ο σχεδιασμός είναι εντός του Ιουνίου να ξεκινήσουν να λειτουργούν οι ομάδες προστασίας, οι οποίες να θυμίσω ότι στόχος τους είναι να δρουν κυρίως αποτρεπτικά. Δηλαδή και μόνο η παρουσία τους να δρα αποτρεπτικά για να μην συντελούνται πράξεις οι οποίες δεν συνάδουν με το ακαδημαϊκό περιβάλλον και εν τέλει να οδηγήσει αυτό σε μια αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος. Στόχος είναι να μην χρειάζονται αυτές οι ομάδες και για αυτό δεν είναι οριζόντιο το μέτρο, εντοπίζεται μόνο εκεί που υπάρχει ανάγκη και για όσο υπάρχει ανάγκη».
Αναφορικά με τον αριθμό των εισακτέων στα πανεπιστήμια, διευκρίνισε: «Φέτος ανακοινώθηκαν 68 χιλιάδες εισακτέοι, πέρυσι μπήκαν στα πανεπιστήμια 60 χιλιάδες άρα σε σχέση με αυτούς που μπήκανε οι εν δυνάμει θέσεις είναι περισσότερες. Αυτοί οι οποίοι ασκούν κριτική λέγανε για εν δυνάμει θέσεις που θα μπορούσαν να είναι περισσότερες αν δεν υπήρχε η ελάχιστη βάση εισαγωγής. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής νομίζω ότι συμφωνήσαμε η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού ακόμα και η πλειοψηφία της αντιπολίτευσης ότι έπρεπε να μπει ένα τέλος στη διαδικασία που έμπαιναν οι υποψήφιοι με βαθμό 1-2-3 στα 20. Προφανώς με το προηγούμενο καθεστώς υπήρχαν περισσότεροι που έμπαιναν οι οποίοι όμως δεν μπορούσαν να αποφοιτήσουν άρα αφενός κοροϊδεύαμε τα παιδιά, τους λέγαμε μπείτε ελευθέρα στο πανεπιστήμιο αδιαφορώντας για το αν θα είναι σε θέση να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν, δεν βοηθούσαμε τα πανεπιστήμια να αναβαθμίσουν την ποιότητα των σπουδών τους και κοροϊδεύαμε και τον έλληνα φορολογούμενο. Πλέον έχει γίνει ένας εξορθολογισμός με την ελάχιστη βάση εισαγωγής και έχει ανέλθει συνολικά το επίπεδο».
«Πέρυσι μπήκαν 60 χιλιαδες παιδιά και φέτος οι προσφερόμενες θέσεις είναι 68 χιλιάδες», επισήμανε η υπουργός.
Η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι η Ελλάδα έχει μπει δυναμικά και στον παγκόσμιο ακαδημαϊκό χάρτη, ενώ είπε πως η εξωστρέφεια μόνο να δώσει έχει να δώσει στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Παράλληλα ανέφερε πως θα διατεθούν πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση των ελληνικών πανεπιστήμιων.
Ακόμη η κ. Κεραμέως δήλωσε συγκλονισμένη από την απώλεια του 14χρονου στα Σεπόλια και τόνισε πως είναι διαρκής η μάχη ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό, ενώ παράλληλα επισήμανε πως έχουν δρομολογηθεί ενέργειες κατά της βίας.
Με αφορμή την αυτοκτονία 14χρονου στα Σεπόλια, η υπουργός είπε πως διατάχθηκε έρευνα που είναι σε εξέλιξη.
Τέλος η υπουργός Παιδείας εκτίμησε ότι εντός του Ιουνίου θα λειτουργήσει η πανεπιστημιακή αστυνομία στόχος της οποίας – όπως ανέφερε- είναι να δρουν αποτρεπτικά.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη της Νίκης Κεραμέως στα Παραπολιτικά 90,1:
Αναφορικά με το ταξίδι της στην Αμερική, η υπουργός Παιδείας επισήμανε: «Για πάρα πολλά χρόνια οι σχέσεις Ελλάδας-Αμερικής πράγματι εστίαζαν κυρίως σε ζητήματα εξοπλισμών, άμυνας, εξωτερικών σχέσεων κοκ. Πλέον έχει μπει δυναμικά κι ένας άλλος πυλώνας συνεργασίας η εκπαίδευση με κορυφαίες συνεργασίες μεταξύ πανεπιστήμιων Αμερικής και πανεπιστήμιων της Ελλάδος. Για παράδειγμα, διπλά πτυχία, κοινά πτυχία, συμμετοχή αμερικανών φοιτητών σε ελληνικά προγράμματα ξενόγλωσσα, καλοκαιρινά προγράμματα, ανταλλαγές καθηγητών, φοιτητών-ερευνητών. Να σας πω συγκεκριμένα, σε ένα μήνα έρχεται στην Ελλάδα το Harvard να κανει ένα καλοκαιρινό πρόγραμμα σπουδών σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ για προσφυγικές και μεταναστευτικές σπουδές. Θα συμμετέχουν κι Έλληνες και αμερικανοί. Θα γίνει στην Αθήνα και στη Λέσβο. Δεύτερη συνεργασία το πανεπιστήμιο Αθηνών με το Yale».«Η μεγάλη εικόνα είναι ότι αυτή τη στιγμή θέλουν πανεπιστήμια της Αμερικής να συνεργαστούν με πανεπιστήμια της χώρας μας. Υπάρχει ένας οργανισμός στην Αμερική που λέγεται Institute of international education, είναι ένας φορέας ο οποίος έχει να κάνει με τις συνεργασίες των αμερικανικών πανεπιστημίων με άλλες χώρες και κάνει διμερείς συμφωνίες Αμερική-Γαλλία, Αμερική-Γερμανία, Αμερική-Σουηδία κοκ. Ξεκινήσαμε το ’19 ένα πρόγραμμα Αμερική-Ελλάδα ε, λοιπόν σε αυτό το πρόγραμμα έχουμε τη μεγαλύτερη συμμετοχή αμερικανικών πανεπιστήμιων στα πάνω από τα 100 χρόνια λειτουργίας αυτού του οργανισμού. Αυτό σημαίνει ότι μαζικά πλέον τα αμερικανικά πανεπιστήμια θέλουν να συνεργαστούν με τα δικά μας εξαιρετικά πανεπιστήμια και αυτό οδηγεί σε περισσότερες ευκαιρίες για τα δικά μας παιδιά, για τους φοιτητές μας. Ανέφερα το ΕΚΠΑ με το Χάρβαρντ, υπάρχει το ΕΚΠΑ με το Yale, υπάρχει το Πολυτεχνείο με το Columbia πανεπιστήμιο. Υπάρχει το πανεπιστήμιο Πειραιώς με το NYU, υπάρχει το Διεθνές πανεπιστήμιο με το NYU, υπάρχει το Ιόνιο πανεπιστήμιο με το Hopkins», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως.
«Όλες αυτές οι συνεργασίες είναι πλέον απτές, εχουν ξεκινήσει ή δρομολογούνται το αμέσως επόμενο διάστημα και αυτό είναι το επιπλέον μήνυμα από το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Αμερική πέραν από την τεράστια επιτυχία στο κομμάτι της διπλωματίας, των εξωτερικών σχέσεων, των σχέσεων ευρύτερα Ελλάδας –Αμερικής πλέον η Ελλάδα έχει μπει δυναμικά και στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη. Μην τα θεωρούμε αυτονόητα, αυτά δείχνουν μια μεγάλη αλλαγή φιλοσοφίας όλων των πανεπιστημίων και είναι πολύ σημαντικό ότι συμμετέχουν όλα τα πανεπιστήμιά μας σε αυτή την μεγάλη προσπάθεια και δεν αφορά μόνο την Αμερική, αφορά την Αγγλία, αφορά τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Η εξωστρέφεια έχει μόνο να δώσει στα πανεπιστήμια μας, στους καθηγητές και στους φοιτητές μας», υπογράμμισε η ίδια.
«Η εικόνα των πανεπιστήμιων μας δεν είναι αυτή η οποία προβάλλεται σε ένα κτήριο ή σε ένα μέρος, σε ένα πανεπιστήμιο υπάρχει μια οριζόντια εικόνα και τα πανεπιστήμια τα ίδια είναι σε μια διαδικασία συνεχούς αναβάθμισης. Δείτε τη φιλοσοφική σχολή, δείτε τη βιβλιοθήκη που έχει γίνει στη φιλοσοφική σχολή στο ΕΚΠΑ είναι αξιοζήλευτη σε όλο τον κόσμο. Επίσης υπάρχουν πολύ σημαντικά κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης πάνω από 600 εκατ. ευρώ δίνονται για τα πανεπιστήμια μας. Δίνονται για να φέρουμε καθηγητές από το εξωτερικό, δίνονται για να αναβαθμίσουμε πανεπιστήμια και εξοπλισμούς, δίνονται για βιομηχανικά διδακτορικά. Πάρα πολύ σημαντικά κονδύλια τα οποία έρχονται για να αναβαθμίσουν έτι περαιτέρω τα πανεπιστήμιά μας αλλά δεν είναι τυχαίο ότι τα κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια ενδιαφέρονται να συνεργαστούν με τα ελληνικά γιατί έχουμε εξαιρετικά πανεπιστήμια, εξαιρετικό προσωπικό αυτό που μας έλειπε είναι τα εργαλεία για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τέτοιες συνεργασίες», δήλωσε επιπρόσθετα.
Αναφορικά με το σχολείο του 14χρονου που έχασε τη ζωή του, η κ. Κεραμέως σημείωσε: «Καταρχάς είμαστε όλοι συγκλονισμένοι από την τραγική απώλεια του 14χρονου μαθητή. Η μάχη ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό είναι διαρκής, είναι εξαιρετικά δύσκολη και έχει να κάνει με όλους τους παράγοντες που γεννούν βία εν γένει. Έχουν δρομολογηθεί μια σειρά από ενέργειες όπως για παράδειγμα έχουμε τους περισσότερους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία μας από όλες τις προηγούμενες χρονιές. Έχουνε γίνει προγράμματα επιμόρφωσης και συνεχίζονται σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς όπως είναι το σχολικό ψυχολογικό εργαστήριο του ΕΚΠΑ για επιμορφωτικά προγράμματα προς τους εκπαιδευτικούς. Για αυτό τον λόγο έχουν επιμορφωθεί 85 χιλιάδες εκπαιδευτικοί στα εργαστήρια δεξιοτήτων που έχουν να κάνουν με το πώς προλαμβάνουμε τη βία, πως σεβόμαστε τον άλλο και τη διαφορετικότητα αλλά ετοιμάζεται επιπλέον μια οριζόντια κυβερνητική παρέμβαση».
«Δεν μπορώ να σας πω περισσότερα θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις. Είναι πάρα πολλοί παράγοντες που γεννούν τη βία και για αυτό επιπλέον πρωτοβουλιών που έχουν να κάνουν με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, με συμβούλους σχολικής ζωής, με επιμορφώσεις είναι και ευρύτερα μέτρα που πρέπει να δούμε, είναι ένα κοινωνικό ζήτημα και για αυτό και επεξεργάζεται η κυβέρνηση συνολικά ένα σχέδιο σχετικά με τη βία και τα ζητήματα τα οποία άπτονται των παραγόντων που γεννούν τη βία», συνέχισε.
Αναφορικά με την αυτοκτονία του 14χρονου, η υπουργός Παιδείας δήλωσε: «Την επόμενη ώρα που λάβαμε γνώση του περιστατικού αμέσως διατάχτηκε έρευνα η οποία είναι εν εξελίξει. Ο γενικός γραμματέας έχει περάσει μέρες συνομιλώντας με τους μαθητές. Θέλει πολύ μεγάλη προσοχή σε τέτοια ευαίσθητα θέματα να γίνεται διεξοδική έρευνα. Είναι εν εξελίξει οι σχετικές έρευνες και από τα αρμόδια όργανα της τάξης αλλά και από το υπουργείο Παιδείας για τις σχέσεις μεταξύ μαθητών, αυτά σημειωτέον είναι και μέσα στην αξιολόγηση των σχολείων που με τόσο κόπο τη βάλαμε και προβλέφθηκε το πλαίσιο της λειτουργίας των σχολείων, αλλά το πρώτο και το μείζον και το υπεύθυνο είναι να γίνει σωστή έρευνα. Σας λεω τι έχει ήδη γίνει εδώ και δύο χρόνια, έχουμε περισσότερους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς για να προλαμβάνουνε καταστάσεις. Έχουμε ψυχολόγους στα ΕΠΑΛ, έχουμε φορείς όπως τα ΚΕΔΑΣΥ τα οποία με επιτόπια παρουσία στα σχολεία αμέσως υποστηρίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα. Έχουμε θεσμοθετήσει και λειτουργεί ήδη ο σύμβουλος σχολικής ζωής όπου είναι το πρώτο αποκούμπι ενός εκπαιδευτικού, ενός μαθητής ο οποίος θέλει να εκμυστηρευτεί είτε κάτι που αφορά τον ίδιο ή την ίδια είτε το περιβάλλον του. Έχουμε ξεκινήσει προγράμματα σε συνεργασία με φορείς όπως το εργαστήρι ψυχολογίας του ΕΚΠΑ και επιμορφώνουμε τους εκπαιδευτικούς».
«Αυτά είναι βραχυπρόθεσμα, μακροπρόθεσμα γιατί πρέπει να σκεφτόμαστε και τις επόμενες γενιές άρα αυτό πως αλλάζει; Αλλάζει με την κουλτούρα σεβασμού στον άλλο, σεβασμού στην διαφορετικότητα για αυτό και μπήκαν αυτά τα μαθήματα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, για αυτό και μπήκαν τα νέα προγράμματα σπουδών τα οποία ανακοινώθηκαν πέρυσι τον Δεκέμβριο, για αυτό και επιμορφώσαμε και 85 χιλιάδες εκπαιδευτικούς στα νέα αυτά προγράμματα, για αυτό και γίνονται επιτόπιες παρεμβάσεις για αναζήτηση ευθυνών σε περίπτωση περιστατικών και για αυτό και η κυβέρνηση συνολικά ετοιμάζει συνολικά οριζόντια επιπλέον παρέμβαση για όλους τους παράγοντες που γεννούν βία», πρόσθεσε.
Αναφορικά με την πανεπιστημιακή αστυνομία, η κ. Κεραμέως είπε: «Έχει ήδη κατατεθεί από τα αρμόδια υπουργεία το προεδρικό διάταγμα στο ΣτΕ μόλις αυτό εκδοθεί εντός του Ιουνίου ο σχεδιασμός του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι να ξεκινήσουν αμέσως να λειτουργούν οι ομάδες προστασίας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στα πανεπιστήμια. Υπάρχει σχεδιασμός για τα τέσσερα πανεπιστήμια, το Αριστοτέλειο, το πανεπιστήμιο Αθηνών, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Υπάρχει σχεδιασμός, είναι σχεδιασμός της ΕΛ.ΑΣ ο οποίος γίνεται με βάση τις ανάγκες που διαπιστώνονται επιχειρησιακά. Ο σχεδιασμός είναι εντός του Ιουνίου να ξεκινήσουν να λειτουργούν οι ομάδες προστασίας, οι οποίες να θυμίσω ότι στόχος τους είναι να δρουν κυρίως αποτρεπτικά. Δηλαδή και μόνο η παρουσία τους να δρα αποτρεπτικά για να μην συντελούνται πράξεις οι οποίες δεν συνάδουν με το ακαδημαϊκό περιβάλλον και εν τέλει να οδηγήσει αυτό σε μια αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος. Στόχος είναι να μην χρειάζονται αυτές οι ομάδες και για αυτό δεν είναι οριζόντιο το μέτρο, εντοπίζεται μόνο εκεί που υπάρχει ανάγκη και για όσο υπάρχει ανάγκη».
Αναφορικά με τον αριθμό των εισακτέων στα πανεπιστήμια, διευκρίνισε: «Φέτος ανακοινώθηκαν 68 χιλιάδες εισακτέοι, πέρυσι μπήκαν στα πανεπιστήμια 60 χιλιάδες άρα σε σχέση με αυτούς που μπήκανε οι εν δυνάμει θέσεις είναι περισσότερες. Αυτοί οι οποίοι ασκούν κριτική λέγανε για εν δυνάμει θέσεις που θα μπορούσαν να είναι περισσότερες αν δεν υπήρχε η ελάχιστη βάση εισαγωγής. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής νομίζω ότι συμφωνήσαμε η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού ακόμα και η πλειοψηφία της αντιπολίτευσης ότι έπρεπε να μπει ένα τέλος στη διαδικασία που έμπαιναν οι υποψήφιοι με βαθμό 1-2-3 στα 20. Προφανώς με το προηγούμενο καθεστώς υπήρχαν περισσότεροι που έμπαιναν οι οποίοι όμως δεν μπορούσαν να αποφοιτήσουν άρα αφενός κοροϊδεύαμε τα παιδιά, τους λέγαμε μπείτε ελευθέρα στο πανεπιστήμιο αδιαφορώντας για το αν θα είναι σε θέση να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν, δεν βοηθούσαμε τα πανεπιστήμια να αναβαθμίσουν την ποιότητα των σπουδών τους και κοροϊδεύαμε και τον έλληνα φορολογούμενο. Πλέον έχει γίνει ένας εξορθολογισμός με την ελάχιστη βάση εισαγωγής και έχει ανέλθει συνολικά το επίπεδο».
«Πέρυσι μπήκαν 60 χιλιαδες παιδιά και φέτος οι προσφερόμενες θέσεις είναι 68 χιλιάδες», επισήμανε η υπουργός.