Κατσαφάδος στα Παραπολιτικά 90,1: Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται προσπάθεια της Τουρκίας να εργαλειοποιήσει το μεταναστευτικό
Την ίδια στιγμή, ανέφερε πως το λιμενικό βρίσκεται στην περιοχή και επιτελεί το έργο του
«Δεν έχουμε σταματήσει να είμαστε σε επιφυλακή στα σύνορα», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα Ντε Φερ» με τους Χριστίνα Κοραή και Δημήτρη Τάκη ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Κωνσταντίνος Κατσαφάδος.
Ειδικότερα, τόνισε πως το τελευταίο διάστημα παρατηρείται προσπάθεια της Τουρκίας να εργαλειοποιήσει το μεταναστευτικό ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο περαιτέρω όξυνσης από την Άγκυρα. Την ίδια στιγμή, ανέφερε πως το λιμενικό βρίσκεται στην περιοχή και επιτελεί το έργο του.
Σε σχέση με τις ανατιμήσεις στις τιμές των εισιτηρίων είπε ότι υπάρχει μεσοσταθμική αύξηση 18% ενώ υπογράμμισε ότι αναζητείται δημοσιονομικός χώρος ώστε να στηριχθούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Aναλυτικά οι δηλώσεις του
Ερωτηθείς αν βρίσκονται σε επιφυλακή για τυχόν εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού από την πλευρά της Τουρκίας: Δεν έχουμε σταματήσει να είμαστε σε επιφυλακή. Πράγματι το τελευταίο τρίμηνο έχουν τριπλασιαστεί σχεδόν τα περιστατικά σε σχέση με το 2021, παρατηρείται μια κινητικότητα και μια προσπάθεια εργαλειοποίησης του μεταναστευτικού από τη γείτονα χώρα. Θέλω να σας ενημερώσω ότι τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος 24 ώρες το 24ώρο, 365 μέρες το χρόνο βρίσκονται στη θάλασσα του ανατολικού Αιγαίου για να φυλάνε τα θαλάσσια σύνορα της χώρας και το κάνουν με πολύ μεγάλη επιτυχία. Το κάνουν σεβόμενοι πρωτίστως την ανθρώπινη ζωή και βέβαια το κάνουν τηρώντας όλους τους διεθνείς κανόνες του δικαίου της θάλασσας. Αυτό η Τουρκία οφείλει και πρέπει να το έχει στο νου της, είναι πάρα πολλές οι δυνάμεις τις οποίες διαθέτουμε για να φυλάμε τα θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας γιατί από την πρώτη στιγμή που ανέβαλε τη διακυβέρνησης της χώρας ο κ. Μητσοτάκης έχει αλλάξει το δόγμα της χώρας γύρω από αυτό. Λέμε ότι έχουμε θαλάσσια σύνορα και ειναι υποχρέωσή μας να τα φυλάμε.
Αναφορικά με τις αιχμές για push-back στο Αιγαίο: Είναι στενόχωρο το γεγονός όλα αυτά τα fake news τα οποία προσπάθησαν να διακινήσουν από τη γείτονα χώρα να βρίσκουν ευήκοα ώτα και ανταπόκριση από ανθρώπους και μες την πατρίδα μας. ...Αυτή τη στιγμή στο ανατολικό Αιγαίο υπάρχουν πάνω από 70 πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος τα οποία επιτηρούν τη θαλάσσια περιοχή και γύρω στα 15 πλωτά μέσα της Frontex. Είναι σημαντική η συνδρομή και η προσφορά της Frontex γιατί εμείς δεν φυλάμε μόνο θα θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας αλλά φυλάμε και τα θαλάσσια σύνορα της Ευρώπης .
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι θα αυξηθούν το επόμενο διάστημα τα μεταναστευτικά ρεύματα: Ενδεχομένως να υπάρχει μια περαιτέρω όξυνση, όπως σας λέω ότι το τελευταίο τρίμηνο παρατηρούμε ότι έχουν τριπλασιαστεί τα περιστατικά αλλά δεν θέλω να μεταφέρω αυτή την ανησυχία. Θέλω να μεταφέρω τι σιγουριά και τη βεβαιότητα ότι οι δυνάμεις του Λιμενικού σώματος που βρίσκονται στην περιοχή θα επιτελέσουν το καθήκον τους με απόλυτο επαγγελματισμό και δεν θα υπάρχει κανένας φόβος ανησυχίας για το αν θα αυξηθούν οι ροές.
Ερωτηθείς αν ανησυχεί ότι θα έχουμε ένα θερμό καλοκαίρι: Ανήσυχος είμαι αλλά είμαι και σίγουρος για το αποτέλεσμα.
Αναφορικά με τις ανατιμήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων: Υπάρχει μια μεσοσταθμική αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων της τάξεως του 18%. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συσκέψεις που έχουμε κάνει με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Ακτοπλόων καταρχήν τους έχουμε πει ότι δεν πρέπει όλο αυτό το ενεργειακό κόστος το οποίο όντως είναι πολύ υψηλό, να μετακινηθεί και να πάει εις βάρος των καταναλωτών από εκεί και πέρα προσπαθούμε να βρούμε το δημοσιονομικό χώρο αυτό σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ούτως ώστε να μπορούμε να στηρίξουμε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Στις ελεύθερης γραμμές υπάρχει μια μεσοσταθμική αύξηση της τάξεως του 18%, στις γραμμές οι οποίες επιδοτούνται από την ελληνική κυβέρνηση, στις άγονες γραμμές υπάρχει πλαφόν και δεν υπάρχουν αυξήσεις. Κάνουμε προσπάθεια να μπορέσουμε να βρούμε το δημοσιονομικό χώρο ούτως ώστε να μπορέσουμε να στηρίξουμε την ελληνική ακτοπλοΐα και να μειώσουμε τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι πέρυσι τέτοια εποχή ο τόνος στο ναυτιλιακό καύσιμο ήταν 500$ και τώρα έχει ξεπεράσει τα 1130$ καταλαβαίνετε ότι αυτή η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους μετακίνησης ενός πλοίου δυστυχώς φτάνει και στον επιβάτη. Εμείς βρήκαμε το μεταφορικό ισοδύναμο το οποίο ήταν μια προσπάθεια διαχρονική των κυβερνήσεων σε σχέση με την ΕΕ, το εφάρμοσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, εμείς το θεσμοθετήσαμε και το ενισχύσαμε .
Ερωτηθεις αν υπάρχει αισχροκέρδεια στις αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων: Αυτό είναι ένα ζήτημα της επιτροπής ανταγωνισμού η οποία στα ευρήματα τα οποία έχει δεν δείχνουν ότι υπάρχει αισχροκέρδεια γύρω από αυτό το ζήτημα. ...Όπου αποδειχθεί ότι καταστρατηγούνται οι νόμοι της αγοράς και ότι υπάρχουν ζητήματα κερδοσκοπίας θα επιβληθούν και τα ανάλογα πρόστιμα.
Aκούστε τη συνέντευξή του
Ειδικότερα, τόνισε πως το τελευταίο διάστημα παρατηρείται προσπάθεια της Τουρκίας να εργαλειοποιήσει το μεταναστευτικό ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο περαιτέρω όξυνσης από την Άγκυρα. Την ίδια στιγμή, ανέφερε πως το λιμενικό βρίσκεται στην περιοχή και επιτελεί το έργο του.
Σε σχέση με τις ανατιμήσεις στις τιμές των εισιτηρίων είπε ότι υπάρχει μεσοσταθμική αύξηση 18% ενώ υπογράμμισε ότι αναζητείται δημοσιονομικός χώρος ώστε να στηριχθούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Aναλυτικά οι δηλώσεις του
Ερωτηθείς αν βρίσκονται σε επιφυλακή για τυχόν εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού από την πλευρά της Τουρκίας: Δεν έχουμε σταματήσει να είμαστε σε επιφυλακή. Πράγματι το τελευταίο τρίμηνο έχουν τριπλασιαστεί σχεδόν τα περιστατικά σε σχέση με το 2021, παρατηρείται μια κινητικότητα και μια προσπάθεια εργαλειοποίησης του μεταναστευτικού από τη γείτονα χώρα. Θέλω να σας ενημερώσω ότι τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος 24 ώρες το 24ώρο, 365 μέρες το χρόνο βρίσκονται στη θάλασσα του ανατολικού Αιγαίου για να φυλάνε τα θαλάσσια σύνορα της χώρας και το κάνουν με πολύ μεγάλη επιτυχία. Το κάνουν σεβόμενοι πρωτίστως την ανθρώπινη ζωή και βέβαια το κάνουν τηρώντας όλους τους διεθνείς κανόνες του δικαίου της θάλασσας. Αυτό η Τουρκία οφείλει και πρέπει να το έχει στο νου της, είναι πάρα πολλές οι δυνάμεις τις οποίες διαθέτουμε για να φυλάμε τα θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας γιατί από την πρώτη στιγμή που ανέβαλε τη διακυβέρνησης της χώρας ο κ. Μητσοτάκης έχει αλλάξει το δόγμα της χώρας γύρω από αυτό. Λέμε ότι έχουμε θαλάσσια σύνορα και ειναι υποχρέωσή μας να τα φυλάμε.Αναφορικά με τις αιχμές για push-back στο Αιγαίο: Είναι στενόχωρο το γεγονός όλα αυτά τα fake news τα οποία προσπάθησαν να διακινήσουν από τη γείτονα χώρα να βρίσκουν ευήκοα ώτα και ανταπόκριση από ανθρώπους και μες την πατρίδα μας. ...Αυτή τη στιγμή στο ανατολικό Αιγαίο υπάρχουν πάνω από 70 πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος τα οποία επιτηρούν τη θαλάσσια περιοχή και γύρω στα 15 πλωτά μέσα της Frontex. Είναι σημαντική η συνδρομή και η προσφορά της Frontex γιατί εμείς δεν φυλάμε μόνο θα θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας αλλά φυλάμε και τα θαλάσσια σύνορα της Ευρώπης .
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι θα αυξηθούν το επόμενο διάστημα τα μεταναστευτικά ρεύματα: Ενδεχομένως να υπάρχει μια περαιτέρω όξυνση, όπως σας λέω ότι το τελευταίο τρίμηνο παρατηρούμε ότι έχουν τριπλασιαστεί τα περιστατικά αλλά δεν θέλω να μεταφέρω αυτή την ανησυχία. Θέλω να μεταφέρω τι σιγουριά και τη βεβαιότητα ότι οι δυνάμεις του Λιμενικού σώματος που βρίσκονται στην περιοχή θα επιτελέσουν το καθήκον τους με απόλυτο επαγγελματισμό και δεν θα υπάρχει κανένας φόβος ανησυχίας για το αν θα αυξηθούν οι ροές.
Ερωτηθείς αν ανησυχεί ότι θα έχουμε ένα θερμό καλοκαίρι: Ανήσυχος είμαι αλλά είμαι και σίγουρος για το αποτέλεσμα.
Αναφορικά με τις ανατιμήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων: Υπάρχει μια μεσοσταθμική αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων της τάξεως του 18%. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συσκέψεις που έχουμε κάνει με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Ακτοπλόων καταρχήν τους έχουμε πει ότι δεν πρέπει όλο αυτό το ενεργειακό κόστος το οποίο όντως είναι πολύ υψηλό, να μετακινηθεί και να πάει εις βάρος των καταναλωτών από εκεί και πέρα προσπαθούμε να βρούμε το δημοσιονομικό χώρο αυτό σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ούτως ώστε να μπορούμε να στηρίξουμε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Στις ελεύθερης γραμμές υπάρχει μια μεσοσταθμική αύξηση της τάξεως του 18%, στις γραμμές οι οποίες επιδοτούνται από την ελληνική κυβέρνηση, στις άγονες γραμμές υπάρχει πλαφόν και δεν υπάρχουν αυξήσεις. Κάνουμε προσπάθεια να μπορέσουμε να βρούμε το δημοσιονομικό χώρο ούτως ώστε να μπορέσουμε να στηρίξουμε την ελληνική ακτοπλοΐα και να μειώσουμε τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι πέρυσι τέτοια εποχή ο τόνος στο ναυτιλιακό καύσιμο ήταν 500$ και τώρα έχει ξεπεράσει τα 1130$ καταλαβαίνετε ότι αυτή η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους μετακίνησης ενός πλοίου δυστυχώς φτάνει και στον επιβάτη. Εμείς βρήκαμε το μεταφορικό ισοδύναμο το οποίο ήταν μια προσπάθεια διαχρονική των κυβερνήσεων σε σχέση με την ΕΕ, το εφάρμοσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, εμείς το θεσμοθετήσαμε και το ενισχύσαμε .
Ερωτηθεις αν υπάρχει αισχροκέρδεια στις αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων: Αυτό είναι ένα ζήτημα της επιτροπής ανταγωνισμού η οποία στα ευρήματα τα οποία έχει δεν δείχνουν ότι υπάρχει αισχροκέρδεια γύρω από αυτό το ζήτημα. ...Όπου αποδειχθεί ότι καταστρατηγούνται οι νόμοι της αγοράς και ότι υπάρχουν ζητήματα κερδοσκοπίας θα επιβληθούν και τα ανάλογα πρόστιμα.