Καραγιάννης: Πλούσιος ο απολογισμός έργων στη Θεσσαλονίκη μετά από μία τριετία διακυβέρνησης - Λύσαμε τον γόρδιο δεσμό του Μετρό
Το φθινόπωρο ο προσωρινός ανάδοχος για το πρόγραμμα κατασκευή 17 σχολικών μονάδων
Στη μεγάλη σημασία που δίνει η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στα έργα της Θεσσαλονίκης, τα οποία βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, αναφέρθηκε εκτενώς ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σε εκδήλωση της ΔΕΕΠ Α΄ Θεσσαλονίκης.
Ο υφυπουργός Υποδομών έκανε λόγο για «κοσμογονία έργων» καθώς «μέσα σε 3 χρόνια καταφέραμε από τα ευχολόγια, τα σχέδια επί χάρτου και τους μουσαμάδες, να έχουμε μελέτες, διαγωνισμούς, αναδόχους και εργοτάξια. Είναι πλέον πιο ξεκάθαρο από ποτέ, ότι ανάπτυξη, πρόοδος και βελτίωση της καθημερινότητας δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς επενδύσεις στις υποδομές».
«Η Θεσσαλονίκη όμως ήταν εξαρχής στο επίκεντρο των προσπαθειών μας και σήμερα 3 χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον Κώστα Καραμανλή, έχει μπροστά του ήδη ένα πλούσιο απολογισμό έργων για την πόλη» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών.
Απαριθμώντας τα έργα που υλοποιούνται με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη, σημείωσε: «Έχουμε πλέον σε λειτουργία ένα υπερσύγχρονο και λειτουργικό αεροδρόμιο υψηλής χωρητικότητας. Προωθήσαμε άμεσα τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα με στόχο να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα, κάτι που θα έχει άμεση θετική επίδραση και διείσδυση στις βαλκανικές και ευρωπαϊκές αγορές. Την ίδια ώρα ξεκινήσαμε και την οδική σύνδεση του 6ου προβλήματα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Ένα έργο που βρισκόταν στην κυριολεξία στον ''αέρα'' από το 2000, πλέον γίνεται πραγματικότητα» τόνισε.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Καραγιάννης στα δύο εμβληματικά έργα που «θα προσδώσουν νέες δυνατότητες στο συγκοινωνιακό σύστημα της πόλης», το Μετρό και το FlyOver.
«Με ταχύτητα και αποφασιστικότητα λύσαμε δύο γόρδιους δεσμούς. Από τη μία το Μετρό ξέμπλεξε και προχωρά με ταχείς ρυθμούς για να ολοκληρωθεί στα τέλη του επόμενου έτους και από την άλλη σχεδιάσαμε, δημοπρατήσαμε και ήδη έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το μεγάλο έργο του νέου Περιφερειακού, το Flyover. Ένα έργο που θα ανακουφίσει τη συγκοινωνιακή λειτουργία της πόλης και η σύμβαση του οποίου αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο φθινόπωρο με 4 χρόνια ορίζοντα κατασκευής» όπως υπογράμμισε.
Μάλιστα, άσκησε κριτική στους χειρισμούς του παρελθόντος αναφορερόμενος στο Μετρό ως «πολιτική απάτη» σημειώνοντας μάλιστα ότι «δήθεν θα λειτουργούσε πριν 3,5 έτη, χωρίς σταθμό Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, χωρίς ράγες, τρένα, ρευματοδότηση και χωρίς φορέα λειτουργίας».
Πρόσθεσε ότι «αναθέσαμε επιτέλους και τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, μια πλήρη χαρτογράφηση των συγκοινωνιακών αναγκών της πόλης, τη πρώτη μετά το 2006, ώστε να προτεραιοποιηθούν και οι επόμενες επεκτάσεις μετά το 2024» και τόνισε «έτσι κάνουν τα σοβαρά κράτη και έτσι κάνουμε και εμείς. Επιτέλους».
Επίσης, εγκρίθηκαν από την Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ και θα προχωρήσουν άμεσα οι διαγωνισμοί για τα οδικά έργα «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα» και «Δράμα – Αμφίπολη», όπως επίσης και για τον Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.
«Προχωρήσαμε ακόμα και αντιπλημμυρικά έργα, με διαγωνισμούς που θα συμβασιοποιηθούν το επόμενο διάστημα σε Λαχαναγορά και Καλαμαριά, ενώ την ίδια ώρα ολοκληρώσαμε το Μaster Plan για όλο τον νομό και ετοιμαζόμαστε να δημοπρατήσουμε και το έργο στο Ωραιόκαστρο» σημείωσε.
Ταυτόχρονα «ο διαγωνισμός των νέων δικαστικών μεγάρων Σερρών, Έδεσσας και Κιλκίς και η ανακατασκευή του δικαστικού μεγάρου Θεσσαλονίκης με συνολικό προϋπολογισμό 120 εκ. ευρώ, θα μπει εντός μήνα στη Β’ Φάση του διαγωνισμού» όπως εξήγησε.
Και συνέχισε: «Η πόλη είχε μείνει πίσω λόγω διαχρονικών λαθών και παραλείψεων που της στοίχισαν. Οφείλουμε να διαμορφώσουμε με συναίνεση και συζήτηση ένα όραμα για τη Θεσσαλονίκη του 21ου αιώνα, ως επίκεντρο της Βόρειας Ελλάδας και των Βαλκανίων».
Αναφερόμενος στο έργο που επιτελείται στη χώρα τόνισε ότι «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι εκείνη που κάνει τα μεγάλα βήματα προόδου. Είναι αυτή η κυβέρνηση που βάζει τις βάσεις για να επιστρέψει η εμπιστοσύνη των πολιτών στη πολιτική και τους πολιτικούς, υλοποιώντας τα μεγάλα έργα που εξήγγειλε, παραδίδοντας στον κόσμο έργα ουσίας και νέας πνοής σε ένα νέο, δυναμικό περιβάλλον. Σε μία χώρα που σπάει πλέον ρεκόρ σε τουρισμό, εξαγωγές, που αναπτύσσεται δυναμικά παρά τις αδιανόητες διεθνείς αναταράξεις, δεν είναι βολική. Μια Ελλάδα που εξοπλίζεται, που ανακηρύσσει ΑΟΖ με τις γειτονικές της χώρες, που γίνεται ενεργειακός κόμβος, δεν είναι η αδύναμη Ελλάδα που ονειρεύονταν.Η κυβέρνησή μας εξασφαλίζει σε όλα τα επίπεδα ότι ο ιστορικός αναθεωρητισμός θα μείνει στα χρονοντούλαπα της ιστορίας στη Μεσόγειο. Η Ελλάδα πλέον εγγυάται τη σταθερότητα και την ειρήνη σε ολόκληρη τη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου».
Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «με ανοιχτό το βλέμμα στο μέλλον, δουλεύουμε καθημερινά για να μετατρέψουμε την πόλη σε ένα σύγχρονο μεταφορικό, ενεργειακό και οικονομικό hub για ολόκληρα τα Νότια Βαλκάνια. Αυτό οραματιζόμαστε και υλοποιούμε καθημερινά με επιμονή και σχέδιο. Γιατί αυτό αξίζουν οι Βορειοελλαδίτες, αυτό αξίζουν οι Θεσσαλονικείς και αυτό κάνουμε».
Ο υφυπουργός Υποδομών έκανε λόγο για «κοσμογονία έργων» καθώς «μέσα σε 3 χρόνια καταφέραμε από τα ευχολόγια, τα σχέδια επί χάρτου και τους μουσαμάδες, να έχουμε μελέτες, διαγωνισμούς, αναδόχους και εργοτάξια. Είναι πλέον πιο ξεκάθαρο από ποτέ, ότι ανάπτυξη, πρόοδος και βελτίωση της καθημερινότητας δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς επενδύσεις στις υποδομές».
«Η Θεσσαλονίκη όμως ήταν εξαρχής στο επίκεντρο των προσπαθειών μας και σήμερα 3 χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον Κώστα Καραμανλή, έχει μπροστά του ήδη ένα πλούσιο απολογισμό έργων για την πόλη» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών.
Απαριθμώντας τα έργα που υλοποιούνται με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη, σημείωσε: «Έχουμε πλέον σε λειτουργία ένα υπερσύγχρονο και λειτουργικό αεροδρόμιο υψηλής χωρητικότητας. Προωθήσαμε άμεσα τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα με στόχο να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα, κάτι που θα έχει άμεση θετική επίδραση και διείσδυση στις βαλκανικές και ευρωπαϊκές αγορές. Την ίδια ώρα ξεκινήσαμε και την οδική σύνδεση του 6ου προβλήματα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Ένα έργο που βρισκόταν στην κυριολεξία στον ''αέρα'' από το 2000, πλέον γίνεται πραγματικότητα» τόνισε.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Καραγιάννης στα δύο εμβληματικά έργα που «θα προσδώσουν νέες δυνατότητες στο συγκοινωνιακό σύστημα της πόλης», το Μετρό και το FlyOver.
«Με ταχύτητα και αποφασιστικότητα λύσαμε δύο γόρδιους δεσμούς. Από τη μία το Μετρό ξέμπλεξε και προχωρά με ταχείς ρυθμούς για να ολοκληρωθεί στα τέλη του επόμενου έτους και από την άλλη σχεδιάσαμε, δημοπρατήσαμε και ήδη έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το μεγάλο έργο του νέου Περιφερειακού, το Flyover. Ένα έργο που θα ανακουφίσει τη συγκοινωνιακή λειτουργία της πόλης και η σύμβαση του οποίου αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο φθινόπωρο με 4 χρόνια ορίζοντα κατασκευής» όπως υπογράμμισε.
Μάλιστα, άσκησε κριτική στους χειρισμούς του παρελθόντος αναφορερόμενος στο Μετρό ως «πολιτική απάτη» σημειώνοντας μάλιστα ότι «δήθεν θα λειτουργούσε πριν 3,5 έτη, χωρίς σταθμό Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, χωρίς ράγες, τρένα, ρευματοδότηση και χωρίς φορέα λειτουργίας».
Πρόσθεσε ότι «αναθέσαμε επιτέλους και τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, μια πλήρη χαρτογράφηση των συγκοινωνιακών αναγκών της πόλης, τη πρώτη μετά το 2006, ώστε να προτεραιοποιηθούν και οι επόμενες επεκτάσεις μετά το 2024» και τόνισε «έτσι κάνουν τα σοβαρά κράτη και έτσι κάνουμε και εμείς. Επιτέλους».
Το φθινόπωρο ο προσωρινός ανάδοχος για τις 17 σχολικές μονάδες
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στη συνέχεια στα έργα που προχωρούν μέσω ΣΔΙΤ και έκανε γνωστό ότι «ζητήσαμε δεσμευτικές προσφορές και το φθινόπωρο θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής 17 σχολικών μονάδων προϋπολογισμού 129 εκ. ευρώ. Μια μεγάλη επένδυση κυρίως για τη Δυτική Θεσσαλονίκη που την είχε μεγάλη ανάγκη».Επίσης, εγκρίθηκαν από την Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ και θα προχωρήσουν άμεσα οι διαγωνισμοί για τα οδικά έργα «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα» και «Δράμα – Αμφίπολη», όπως επίσης και για τον Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.
«Προχωρήσαμε ακόμα και αντιπλημμυρικά έργα, με διαγωνισμούς που θα συμβασιοποιηθούν το επόμενο διάστημα σε Λαχαναγορά και Καλαμαριά, ενώ την ίδια ώρα ολοκληρώσαμε το Μaster Plan για όλο τον νομό και ετοιμαζόμαστε να δημοπρατήσουμε και το έργο στο Ωραιόκαστρο» σημείωσε.
Ταυτόχρονα «ο διαγωνισμός των νέων δικαστικών μεγάρων Σερρών, Έδεσσας και Κιλκίς και η ανακατασκευή του δικαστικού μεγάρου Θεσσαλονίκης με συνολικό προϋπολογισμό 120 εκ. ευρώ, θα μπει εντός μήνα στη Β’ Φάση του διαγωνισμού» όπως εξήγησε.
«Να διαμορφώσουμε με συναίνεση και συζήτηση ένα όραμα για τη Θεσσαλονίκη του 21ου αιώνα»
Το σύνολο των παρεμβάσεων που υλοποιούνται δείχνουν, όπως είπε ο κ. Καραγιάννης ότι «η Θεσσαλονίκη ήταν από τη πρώτη στιγμή στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, το έχουμε αποδείξει έμπρακτα».Και συνέχισε: «Η πόλη είχε μείνει πίσω λόγω διαχρονικών λαθών και παραλείψεων που της στοίχισαν. Οφείλουμε να διαμορφώσουμε με συναίνεση και συζήτηση ένα όραμα για τη Θεσσαλονίκη του 21ου αιώνα, ως επίκεντρο της Βόρειας Ελλάδας και των Βαλκανίων».
Αναφερόμενος στο έργο που επιτελείται στη χώρα τόνισε ότι «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι εκείνη που κάνει τα μεγάλα βήματα προόδου. Είναι αυτή η κυβέρνηση που βάζει τις βάσεις για να επιστρέψει η εμπιστοσύνη των πολιτών στη πολιτική και τους πολιτικούς, υλοποιώντας τα μεγάλα έργα που εξήγγειλε, παραδίδοντας στον κόσμο έργα ουσίας και νέας πνοής σε ένα νέο, δυναμικό περιβάλλον. Σε μία χώρα που σπάει πλέον ρεκόρ σε τουρισμό, εξαγωγές, που αναπτύσσεται δυναμικά παρά τις αδιανόητες διεθνείς αναταράξεις, δεν είναι βολική. Μια Ελλάδα που εξοπλίζεται, που ανακηρύσσει ΑΟΖ με τις γειτονικές της χώρες, που γίνεται ενεργειακός κόμβος, δεν είναι η αδύναμη Ελλάδα που ονειρεύονταν.Η κυβέρνησή μας εξασφαλίζει σε όλα τα επίπεδα ότι ο ιστορικός αναθεωρητισμός θα μείνει στα χρονοντούλαπα της ιστορίας στη Μεσόγειο. Η Ελλάδα πλέον εγγυάται τη σταθερότητα και την ειρήνη σε ολόκληρη τη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου».
Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «με ανοιχτό το βλέμμα στο μέλλον, δουλεύουμε καθημερινά για να μετατρέψουμε την πόλη σε ένα σύγχρονο μεταφορικό, ενεργειακό και οικονομικό hub για ολόκληρα τα Νότια Βαλκάνια. Αυτό οραματιζόμαστε και υλοποιούμε καθημερινά με επιμονή και σχέδιο. Γιατί αυτό αξίζουν οι Βορειοελλαδίτες, αυτό αξίζουν οι Θεσσαλονικείς και αυτό κάνουμε».