Καραγιάννης: Πέντε έργα άνω του 1 δισ. ευρώ για αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών
Πρόκειται για δύο έργα φραγμάτων, δύο οδικά έργα καθώς και την ανάδειξη Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Στην προκήρυξη των διαγωνισμών ΣΔΙΤ για πέντε έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δις. ευρώ προχώρησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για δύο έργα φραγμάτων, δύο οδικά έργα καθώς και την ανάδειξη Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης τα έργα θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητα των κατοίκων στη Βόρεια Ελλάδα, την Κρήτη και τη Θεσσαλία.
«Με τον διαγωνισμό για τον Φορέα Συντήρησης και Λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης κάνουμε ακόμα ένα αποφασιστικό βήμα, τηρώντας τη δέσμευσή μας να παραδώσουμε το έργο στο τέλος του 2023. Με τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη αναβαθμίζουμε τις υποδομές της Μακεδονίας, προσφέρουμε ποιοτικότερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις.
Με τα φράγματα του Ταυρωνίτη στην Κρήτη και του Ενιπέα στη Θεσσαλία διασφαλίζουμε άριστη ποιότητα νερού για χιλιάδες κατοίκους, καλύτερη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ενίσχυση της αγροτικής οικονομίας» σημειώνει.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «επιλέξαμε την ταχεία προώθηση των ΣΔΙΤ πετυχαίνοντας την υλοποίηση, χωρίς καθυστερήσεις, καλοσυντηρημένων έργων».
Στη σημασία των έργων είχε αναφερθεί νωρίτερα και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής τονίζοντας ότι «χωρίς δογματισμούς και ιδεοληψίες, προχωράμε στην υλοποίηση μικρών και μεγάλων έργων που αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, τονώνουν τις τοπικές οικονομίες ενώ ταυτόχρονα συμβάλουν στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας μας. Παρά τις αντιξοότητες και τις έκτακτες περιστάσεις που βιώνουμε, συνεχίζουμε απερίσπαστοι το έργο μας».
Αναλυτικά τα έργα
«Λειτουργία/Συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης»
Στο έργο περιλαμβάνεται η συντήρηση των σταθμών, των σηράγγων καθώς και του τροχαίου υλικού, ενώ αφορά τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά.
Προϋπολογισμός του έργου είναι 292 εκ. € και η διάρκεια του ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια.
Σημειώνεται ότι, η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών με τον κίνδυνο διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών να μεταφέρεται στον ΙΦΣ, χωρίς ευθύνη και πρόσθετο κόστος σε βάρος του Δημοσίου.
«Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας»
Το έργο με προϋπολογισμό 358.8 εκ. €, περιλαμβάνει την αναβάθμιση τριών τμημάτων του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (ειδικότερα στο κομμάτι Αξιού ποταμού – Έδεσσα) καθώς και την λειτουργία και συντήρηση.
Αναμένεται να συμβάλλει στη στην αναβάθμιση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της κεντρικής Μακεδονίας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών.
Σημαντική θα είναι, επίσης, η βελτίωση της οδικής προσπελασιμότητας και πρόσβασης στο διεθνές Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε μικρά περιφερειακά αεροδρόμια (π.χ. Κοζάνης, Καστοριάς).
«Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)»
Το έργο αφορά την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της αναβάθμισης της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 200,4 εκ. €, ενώ με τον αναβαθμισμένο οδικό άξονα, ο χρόνος διαδρομής αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα.
«Κατασκευή φράγματος ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων (στη θέση Παλιοδερλί), δικτύων διανομής νερού και λοιπών συνοδών έργων»
Αντικείμενο του έργου, προϋπολογισμού 185,5 εκ. €, αποτελεί μεταξύ άλλων, η κατασκευή:
του φράγματος στον ποταμό Ενιπέα σε θέση περίπου 5χλμ ανατολικά της κοινότητας Σκοπιάς, θέση Παλιοδερλί. Το φράγμα θα είναι λιθόρριπτο με αργιλικό πυρήνα, ύψους 77μ, μήκους στέψης 850μ, ταμιευτήρα ωφέλιμης χωρητικότητας 115 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων και επιφάνεια λίμνης 5.000 στρεμμάτων περίπου έργα προσαγωγής του νερού του ταμιευτήρα, για την άρδευση γεωργικής γης συνολικής έκτασης 107.500στρ..
έργα για την ύδρευση της πόλης των Φαρσάλων και 31 οικισμών της περιοχής Φαρσάλων.
Το έργο θα παρέχει, επιπλέον, νερό ύδρευσης άριστης ποιότητας στα Φάρσαλα και μια σειρά άλλων οικισμών της περιοχής, πληθυσμού περίπου 10.000 κατοίκων.
«Έργα αξιοποίησης του υδάτινου δυναμικού του Ταυρωνίτη Ποταμού ΠΕ Χανίων Κρήτης»
Πρόκειται για ένα αίτημα δεκαετιών για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων μεγάλης απόδοσης, όπως η υψηλή ζώνη Πλατανιά και περιοχές της Δυτικής Κισάμου Χανίων, εξοικονομώντας νερό για άλλες χρήσεις, όπως η ύδρευση οικισμών και τουριστικών εγκαταστάσεων.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 215,4 εκ. ευρώ.
Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης τα έργα θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητα των κατοίκων στη Βόρεια Ελλάδα, την Κρήτη και τη Θεσσαλία.
«Με τον διαγωνισμό για τον Φορέα Συντήρησης και Λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης κάνουμε ακόμα ένα αποφασιστικό βήμα, τηρώντας τη δέσμευσή μας να παραδώσουμε το έργο στο τέλος του 2023. Με τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη αναβαθμίζουμε τις υποδομές της Μακεδονίας, προσφέρουμε ποιοτικότερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις.
Με τα φράγματα του Ταυρωνίτη στην Κρήτη και του Ενιπέα στη Θεσσαλία διασφαλίζουμε άριστη ποιότητα νερού για χιλιάδες κατοίκους, καλύτερη διαχείριση των υδάτινων πόρων και ενίσχυση της αγροτικής οικονομίας» σημειώνει.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «επιλέξαμε την ταχεία προώθηση των ΣΔΙΤ πετυχαίνοντας την υλοποίηση, χωρίς καθυστερήσεις, καλοσυντηρημένων έργων».
Στη σημασία των έργων είχε αναφερθεί νωρίτερα και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής τονίζοντας ότι «χωρίς δογματισμούς και ιδεοληψίες, προχωράμε στην υλοποίηση μικρών και μεγάλων έργων που αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, τονώνουν τις τοπικές οικονομίες ενώ ταυτόχρονα συμβάλουν στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας μας. Παρά τις αντιξοότητες και τις έκτακτες περιστάσεις που βιώνουμε, συνεχίζουμε απερίσπαστοι το έργο μας».
Αναλυτικά τα έργα
«Λειτουργία/Συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης» Στο έργο περιλαμβάνεται η συντήρηση των σταθμών, των σηράγγων καθώς και του τροχαίου υλικού, ενώ αφορά τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά.
Προϋπολογισμός του έργου είναι 292 εκ. € και η διάρκεια του ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια.
Σημειώνεται ότι, η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών με τον κίνδυνο διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών να μεταφέρεται στον ΙΦΣ, χωρίς ευθύνη και πρόσθετο κόστος σε βάρος του Δημοσίου.
«Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας»
Το έργο με προϋπολογισμό 358.8 εκ. €, περιλαμβάνει την αναβάθμιση τριών τμημάτων του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (ειδικότερα στο κομμάτι Αξιού ποταμού – Έδεσσα) καθώς και την λειτουργία και συντήρηση.
Αναμένεται να συμβάλλει στη στην αναβάθμιση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της κεντρικής Μακεδονίας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών.
Σημαντική θα είναι, επίσης, η βελτίωση της οδικής προσπελασιμότητας και πρόσβασης στο διεθνές Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε μικρά περιφερειακά αεροδρόμια (π.χ. Κοζάνης, Καστοριάς).
«Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)»
Το έργο αφορά την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της αναβάθμισης της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 200,4 εκ. €, ενώ με τον αναβαθμισμένο οδικό άξονα, ο χρόνος διαδρομής αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα.
«Κατασκευή φράγματος ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων (στη θέση Παλιοδερλί), δικτύων διανομής νερού και λοιπών συνοδών έργων»
Αντικείμενο του έργου, προϋπολογισμού 185,5 εκ. €, αποτελεί μεταξύ άλλων, η κατασκευή:
του φράγματος στον ποταμό Ενιπέα σε θέση περίπου 5χλμ ανατολικά της κοινότητας Σκοπιάς, θέση Παλιοδερλί. Το φράγμα θα είναι λιθόρριπτο με αργιλικό πυρήνα, ύψους 77μ, μήκους στέψης 850μ, ταμιευτήρα ωφέλιμης χωρητικότητας 115 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων και επιφάνεια λίμνης 5.000 στρεμμάτων περίπου έργα προσαγωγής του νερού του ταμιευτήρα, για την άρδευση γεωργικής γης συνολικής έκτασης 107.500στρ..
έργα για την ύδρευση της πόλης των Φαρσάλων και 31 οικισμών της περιοχής Φαρσάλων.
Το έργο θα παρέχει, επιπλέον, νερό ύδρευσης άριστης ποιότητας στα Φάρσαλα και μια σειρά άλλων οικισμών της περιοχής, πληθυσμού περίπου 10.000 κατοίκων.
«Έργα αξιοποίησης του υδάτινου δυναμικού του Ταυρωνίτη Ποταμού ΠΕ Χανίων Κρήτης»
Πρόκειται για ένα αίτημα δεκαετιών για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων μεγάλης απόδοσης, όπως η υψηλή ζώνη Πλατανιά και περιοχές της Δυτικής Κισάμου Χανίων, εξοικονομώντας νερό για άλλες χρήσεις, όπως η ύδρευση οικισμών και τουριστικών εγκαταστάσεων.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 215,4 εκ. ευρώ.