Kεραμέως στα Παραπολιτικά 90,1: Η δήλωση του Μητροπολίτη προσβάλει βάναυσα την κοινωνία - Τι ανακοίνωσε για το άνοιγμα των σχολείων
Ακόμη, απέκλεισε το ενδεχόμενο να δικαιολογούνται οι απουσίες παιδιών επειδή υπάρχουν πολλά κρούσματα σε κάποιο τμήμα
Στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Στον Αέρα» με τη Νίκη Λυμπεράκη μίλησε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Σε σχέση με τις σοκαριστικές δηλώσεις του Μητροπολίτη Δωδώνης Χρυσοστόμου, κατέστησε σαφές ότι «είναι εξωφρενικό να ακούγονται αυτά. Με σόκαρε η δήλωση, είναι αδιανόητη, απολύτως καταδικαστέα και προσβάλει βάναυσα την κοινωνία».
Για το άνοιγμα των σχολείων, ανέφερε ότι από τις 12 Σεπτεμβρίου θα ισχύει διευρυμένο ολοήμερο. «Tο ωράριο πάει στις 5.30 στο 50% των ολοήμερων τμημάτων της χώρας. Με στόχο την αναβάθμιση της παρεχόμενη δωρεάν εκπαίδευση και τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων. Σημαντικό να γίνεται η μελέτη στο σχολείο για να έχει το παιδί ποιοτικό χρόνο όταν θα φεύγει από το σχολείο».
Ακόμη, απέκλεισε το ενδεχόμενο να δικαιολογούνται οι απουσίες παιδιών επειδή υπάρχουν πολλά κρούσματα σε κάποιο τμήμα.
Αναλυτικά οι δηλώσεις της
Με αφορμή την άμεση καταδίκη από πλευράς της της δήλωσης του Μητροπολίτη Δωδώνης Χρυσόστομου για το βιασμό: Έχουμε χρέος να στηλιτεύουμε και αν υπογραμμίζουμε τέτοιες δηλώσεις. Η συγκεκριμένη δήλωση με σόκαρε. Είναι αδιανόητη, είναι απολύτως καταδικαστέα και προσβάλει βάναυσα την κοινωνία εν συνόλω. Αναρωτήθηκα οι γυναίκες που έχουν πέσει θύματα βιασμού τι θα σκέφτηκαν όταν άκουσαν αυτή τη δήλωση.
Αναφορικά με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης: Έχει μπει στο πλαίσιο ενός μαθήματος που ξεκίνησε πέρυσι στα σχολεία όλης της χώρας το οποίο λέγεται εργαστήρια δεξιοτήτων. Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να καλλιεργήσει δεξιότητες στα παιδιά, κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων κ.ο.κ. και αλλά έχει πάρα πολλές διαφορετικές τμηματικές από οδική ασφάλεια και κλιματική αλλαγή μέχρι σεξουαλική αγωγή, υγιεινή διατροφή κα. Εκεί λοιπόν υπάρχει και μάθημα σεξουαλικής αγωγής το οποίο ξεκινάει από το Δημοτικό με διαφορετική προσέγγιση δηλαδή προσαρμόζει το περιεχόμενο όλων αυτών των θεματικών ανάλογα με την εκπαιδευτική ηλικία. Στο δημοτικό ξεκινάει με θεματικές που έχουν να κάνουν γνωρίζω το σώμα μου κ.ο.κ. και συνεχίζεται και στο Γυμνάσιο. Αυτή η κυβέρνηση είχε εκλεγεί με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα και το πρόγραμμα αυτό ήταν η εισαγωγή και της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία χωρίς εκπτώσεις, χωρίς υποχωρήσεις και αυτό ακριβώς έγινε πράξη. Φέτος θα είναι η δεύτερη χρονιά πλήρους εφαρμογής των προγραμμάτων αυτών στα σχολεία μας.
Ερωτηθείσα αν υπήρξαν αντιδράσεις από την εκκλησία για το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης: Σε εμένα από την εκκλησία δεν έχει φτάσει κάτι επίσημα και ήταν κάτι το οποίο το είχαμε εξαγγείλει και το υλοποιήσαμε όπως πάρα πολλά άλλα.
Αναφορικά με το διευρυμένο ωράριο στα σχολεία: Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάνε τα σχολεία, ξεκινάνε με καινοτομίες, μια βασική καινοτομία είναι το διευρυμένο ολοήμερο. Το ολοήμερο σχολείο το οποίο αφορά Νηπιαγωγεία και Δημοτικά μέχρι πέρυσι ίσχυε μέχρι τις 4 η ώρα το απόγευμα. Τώρα πάμε στις 5:30 στα μισά τμήματα ολοήμερα σχολεία της χώρας δηλαδή δεν είναι πιλοτική εφαρμογή είναι το 50% των ολοημέρων τμημάτων όλης της χώρας. Αυτό το μέτρο έχει διπλή στοχευση, η πρώτη έχει να κάνει με το πώς θα αναβαθμίσουμε την παρεχόμενη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Το νέο πρόγραμμα έχει δημιουργικές δράσεις, έχει ένα ενισχυμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Η δεύτερη στόχευση έχει να κάνει με τον εργαζόμενο γονέα, με τη στήριξη της οικογένειας. Στόχος μας είναι να στηρίξουμε την οικογένεια και επίσης είναι πολύ σημαντικό για εμάς η μελέτη να γίνεται στο σχολείο προκειμένου ο μαθητής να έχει ποιοτικό χρόνο το απόγευμα στο σπίτι.
Δεν υπάρχουν κριτήρια για την εγγραφή στο ολοήμερο. Είναι ανοιχτό σε όλους όπου λειτουργεί το διευρυμένο ολοήμερο.
Ερωτηθείσα αν υπάρχει περίπτωση να δικαιολογούνται οι απουσίες ενός παιδιού στην περίπτωση που υπάρχουν πολλά κρούσματα στο σχολείο και ο γονιός διστάζει να το στείλει: Έχουμε περάσει σε μια νέα φάση της πανδημίας και λεω για νέα φάση γιατί έχει νοσήσει ένα πάρα πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού και επίσης οριζοντίως δεν υπάρχουν μέτρα πλέον. Δεν θα είχε και κανένα νόημα να φτιαχτεί μια «φούσκα| στο σχολείο όταν την υπόλοιπη μέρα τα παιδιά και σωστά κυκλοφορούν, είναι σε παρέες, σε παιδοτοπους.
Ερωτηθείσα αν θα υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία: Ξεκινάμε με το μεγαλύτερο αριθμό εκπαιδευτικών που είχε η χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες. Για 12 χρόνια από το 2008 μέχρι το 2020 δεν είχε διοριστεί ούτε ένας εκπαιδευτικός ενώ φεύγανε χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε σύνταξη και στα χρόνια της δικής μας κυβέρνησης έχουν διοριστεί 25 χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Ξεκινάμε πολύ καλά.
Αναφορικά με τον αριθμό των αναπληρωτών καθηγητών: Έχουν ήδη διοριστεί οι αναπληρωτές και εδώ είμαστε να παρακολουθούμε πάρα πολύ στενά τα οποία ζητήματα τεθούν με ενδεχόμενες άδειες ή οτιδήποτε άλλο. Δεν έχω τα νούμερα αυτή τη στιγμή, είναι ένας πολύ μεγάλος αριθμός επιπλέον των μόνιμων διορισμών.
Αναφορικά με την υπόθεση των παρακολουθήσεων: Από την πρώτη στιγμή ο πρωθυπουργός κινήθηκε θεσμικά και σε ότι αφορά την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης του κ. Ανδρουλάκη αλλά και το πώς θα βελτιώσουμε τις διαδικασίες. Ο πρωθυπουργός βγήκε με παρρησία και είπε έγινε λάθος, παρότι νόμιμη επισύνδεση ήταν πολιτικά ολίσθημα, να χυθεί φως στην υπόθεση. Είναι μείζον σημασίας θεωρώ η προσέγγιση ότι αναγνωρίζουμε τα λάθη και επιφέρουμε βελτιώσεις. Συνολικά η κυβέρνηση έχει προβεί σε αλλαγές, σε βελτιώσεις στη διαδικασία.
Ερωτηθείσα πως μπορεί να «χυθεί φώς» όταν όλοι επικαλούνται το απόρρητο: Καταρχάς έχει προχωρήσει πάρα πολύ η διερεύνηση, έχει προχωρήσει σε πολλά επίπεδα. Έγινε η συζήτηση σε επίπεδο αρχηγών στη Βουλή, έγινε συζήτηση στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Προφανώς 11 ώρες δεν λένε απλά το απόρρητο, 11 ώρες γίνονται συζητήσεις, 11 ώρες χθες που διήρκησε η εξεταστική επιτροπή προφανώς δόθηκαν πάρα πολύ σημαντικές απαντήσεις, όλα αυτά είναι σημαντικά θεσμικά βήματα.
Για τη δήλωση Καραμανλή: Δεν νομίζω ότι υπήρξε καμία διαφωνία, ο κ. Καραμανλής μίλησε συγκεκριμένα για «άπλετο» φως, ο κ. Μητσοτάκης είπε συγκεκριμένα «να μην μείνει καμία σκιά» αυτή είναι η προσέγγιση εξαρχής του πρωθυπουργού, να μην μείνει καμία σκιά, να χυθεί άπλετο φως και να αξιοποιηθούν όλα τα θεσμικά κανάλια. Μιλάμε για την επιτροπη Θεσμών και Διαφάνειας, μιλάμε για την Εξεταστική η οποία συστάθηκε αμέσως μιλάμε για τη Δικαιοσύνη η οποία επιλήφθηκε του θέματος αμέσως συνεπώς αξιοποιούνται όλα τα θεσμικά κανάλια προκειμένου να μη μείνει καμία σκιά.
Σε σχέση με τις σοκαριστικές δηλώσεις του Μητροπολίτη Δωδώνης Χρυσοστόμου, κατέστησε σαφές ότι «είναι εξωφρενικό να ακούγονται αυτά. Με σόκαρε η δήλωση, είναι αδιανόητη, απολύτως καταδικαστέα και προσβάλει βάναυσα την κοινωνία».
Για το άνοιγμα των σχολείων, ανέφερε ότι από τις 12 Σεπτεμβρίου θα ισχύει διευρυμένο ολοήμερο. «Tο ωράριο πάει στις 5.30 στο 50% των ολοήμερων τμημάτων της χώρας. Με στόχο την αναβάθμιση της παρεχόμενη δωρεάν εκπαίδευση και τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων. Σημαντικό να γίνεται η μελέτη στο σχολείο για να έχει το παιδί ποιοτικό χρόνο όταν θα φεύγει από το σχολείο».
Ακόμη, απέκλεισε το ενδεχόμενο να δικαιολογούνται οι απουσίες παιδιών επειδή υπάρχουν πολλά κρούσματα σε κάποιο τμήμα.
Αναλυτικά οι δηλώσεις της
Με αφορμή την άμεση καταδίκη από πλευράς της της δήλωσης του Μητροπολίτη Δωδώνης Χρυσόστομου για το βιασμό: Έχουμε χρέος να στηλιτεύουμε και αν υπογραμμίζουμε τέτοιες δηλώσεις. Η συγκεκριμένη δήλωση με σόκαρε. Είναι αδιανόητη, είναι απολύτως καταδικαστέα και προσβάλει βάναυσα την κοινωνία εν συνόλω. Αναρωτήθηκα οι γυναίκες που έχουν πέσει θύματα βιασμού τι θα σκέφτηκαν όταν άκουσαν αυτή τη δήλωση.Αναφορικά με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης: Έχει μπει στο πλαίσιο ενός μαθήματος που ξεκίνησε πέρυσι στα σχολεία όλης της χώρας το οποίο λέγεται εργαστήρια δεξιοτήτων. Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να καλλιεργήσει δεξιότητες στα παιδιά, κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων κ.ο.κ. και αλλά έχει πάρα πολλές διαφορετικές τμηματικές από οδική ασφάλεια και κλιματική αλλαγή μέχρι σεξουαλική αγωγή, υγιεινή διατροφή κα. Εκεί λοιπόν υπάρχει και μάθημα σεξουαλικής αγωγής το οποίο ξεκινάει από το Δημοτικό με διαφορετική προσέγγιση δηλαδή προσαρμόζει το περιεχόμενο όλων αυτών των θεματικών ανάλογα με την εκπαιδευτική ηλικία. Στο δημοτικό ξεκινάει με θεματικές που έχουν να κάνουν γνωρίζω το σώμα μου κ.ο.κ. και συνεχίζεται και στο Γυμνάσιο. Αυτή η κυβέρνηση είχε εκλεγεί με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα και το πρόγραμμα αυτό ήταν η εισαγωγή και της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία χωρίς εκπτώσεις, χωρίς υποχωρήσεις και αυτό ακριβώς έγινε πράξη. Φέτος θα είναι η δεύτερη χρονιά πλήρους εφαρμογής των προγραμμάτων αυτών στα σχολεία μας.
Ερωτηθείσα αν υπήρξαν αντιδράσεις από την εκκλησία για το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης: Σε εμένα από την εκκλησία δεν έχει φτάσει κάτι επίσημα και ήταν κάτι το οποίο το είχαμε εξαγγείλει και το υλοποιήσαμε όπως πάρα πολλά άλλα.
Αναφορικά με το διευρυμένο ωράριο στα σχολεία: Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάνε τα σχολεία, ξεκινάνε με καινοτομίες, μια βασική καινοτομία είναι το διευρυμένο ολοήμερο. Το ολοήμερο σχολείο το οποίο αφορά Νηπιαγωγεία και Δημοτικά μέχρι πέρυσι ίσχυε μέχρι τις 4 η ώρα το απόγευμα. Τώρα πάμε στις 5:30 στα μισά τμήματα ολοήμερα σχολεία της χώρας δηλαδή δεν είναι πιλοτική εφαρμογή είναι το 50% των ολοημέρων τμημάτων όλης της χώρας. Αυτό το μέτρο έχει διπλή στοχευση, η πρώτη έχει να κάνει με το πώς θα αναβαθμίσουμε την παρεχόμενη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Το νέο πρόγραμμα έχει δημιουργικές δράσεις, έχει ένα ενισχυμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Η δεύτερη στόχευση έχει να κάνει με τον εργαζόμενο γονέα, με τη στήριξη της οικογένειας. Στόχος μας είναι να στηρίξουμε την οικογένεια και επίσης είναι πολύ σημαντικό για εμάς η μελέτη να γίνεται στο σχολείο προκειμένου ο μαθητής να έχει ποιοτικό χρόνο το απόγευμα στο σπίτι.
Δεν υπάρχουν κριτήρια για την εγγραφή στο ολοήμερο. Είναι ανοιχτό σε όλους όπου λειτουργεί το διευρυμένο ολοήμερο.
Ερωτηθείσα αν υπάρχει περίπτωση να δικαιολογούνται οι απουσίες ενός παιδιού στην περίπτωση που υπάρχουν πολλά κρούσματα στο σχολείο και ο γονιός διστάζει να το στείλει: Έχουμε περάσει σε μια νέα φάση της πανδημίας και λεω για νέα φάση γιατί έχει νοσήσει ένα πάρα πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού και επίσης οριζοντίως δεν υπάρχουν μέτρα πλέον. Δεν θα είχε και κανένα νόημα να φτιαχτεί μια «φούσκα| στο σχολείο όταν την υπόλοιπη μέρα τα παιδιά και σωστά κυκλοφορούν, είναι σε παρέες, σε παιδοτοπους.
Ερωτηθείσα αν θα υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία: Ξεκινάμε με το μεγαλύτερο αριθμό εκπαιδευτικών που είχε η χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες. Για 12 χρόνια από το 2008 μέχρι το 2020 δεν είχε διοριστεί ούτε ένας εκπαιδευτικός ενώ φεύγανε χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε σύνταξη και στα χρόνια της δικής μας κυβέρνησης έχουν διοριστεί 25 χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Ξεκινάμε πολύ καλά.
Αναφορικά με τον αριθμό των αναπληρωτών καθηγητών: Έχουν ήδη διοριστεί οι αναπληρωτές και εδώ είμαστε να παρακολουθούμε πάρα πολύ στενά τα οποία ζητήματα τεθούν με ενδεχόμενες άδειες ή οτιδήποτε άλλο. Δεν έχω τα νούμερα αυτή τη στιγμή, είναι ένας πολύ μεγάλος αριθμός επιπλέον των μόνιμων διορισμών.
Αναφορικά με την υπόθεση των παρακολουθήσεων: Από την πρώτη στιγμή ο πρωθυπουργός κινήθηκε θεσμικά και σε ότι αφορά την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης του κ. Ανδρουλάκη αλλά και το πώς θα βελτιώσουμε τις διαδικασίες. Ο πρωθυπουργός βγήκε με παρρησία και είπε έγινε λάθος, παρότι νόμιμη επισύνδεση ήταν πολιτικά ολίσθημα, να χυθεί φως στην υπόθεση. Είναι μείζον σημασίας θεωρώ η προσέγγιση ότι αναγνωρίζουμε τα λάθη και επιφέρουμε βελτιώσεις. Συνολικά η κυβέρνηση έχει προβεί σε αλλαγές, σε βελτιώσεις στη διαδικασία.
Ερωτηθείσα πως μπορεί να «χυθεί φώς» όταν όλοι επικαλούνται το απόρρητο: Καταρχάς έχει προχωρήσει πάρα πολύ η διερεύνηση, έχει προχωρήσει σε πολλά επίπεδα. Έγινε η συζήτηση σε επίπεδο αρχηγών στη Βουλή, έγινε συζήτηση στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Προφανώς 11 ώρες δεν λένε απλά το απόρρητο, 11 ώρες γίνονται συζητήσεις, 11 ώρες χθες που διήρκησε η εξεταστική επιτροπή προφανώς δόθηκαν πάρα πολύ σημαντικές απαντήσεις, όλα αυτά είναι σημαντικά θεσμικά βήματα.
Για τη δήλωση Καραμανλή: Δεν νομίζω ότι υπήρξε καμία διαφωνία, ο κ. Καραμανλής μίλησε συγκεκριμένα για «άπλετο» φως, ο κ. Μητσοτάκης είπε συγκεκριμένα «να μην μείνει καμία σκιά» αυτή είναι η προσέγγιση εξαρχής του πρωθυπουργού, να μην μείνει καμία σκιά, να χυθεί άπλετο φως και να αξιοποιηθούν όλα τα θεσμικά κανάλια. Μιλάμε για την επιτροπη Θεσμών και Διαφάνειας, μιλάμε για την Εξεταστική η οποία συστάθηκε αμέσως μιλάμε για τη Δικαιοσύνη η οποία επιλήφθηκε του θέματος αμέσως συνεπώς αξιοποιούνται όλα τα θεσμικά κανάλια προκειμένου να μη μείνει καμία σκιά.