Κεραμέως στα Παραπολιτικά 90,1: Πραγματοποιήθηκαν 25.000 μόνιμοι διορισμοί και έχουν προσληφθεί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί
Η υπουργός Παιδείας μίλησε για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου
Για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου μίλησε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στα Παραπολιτικά 90,1 και την εκπομπή «Εκείνη και εγώ», με τον Θανάση Φουσκίδη και τη Στέλλα Γκαντώνα.
Η υπουργός τόνισε μεταξύ άλλων ότι έχουν γίνει 25.000 μόνιμοι διορισμοί και έχουν προσληφθεί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Επιπλέον, σημείωσε ότι επεκτείνεται το ωράριο λειτουργίας έως τις 5 και μισή το απόγευμα στο ολοήμερο σχολείο.
Με αφορμή τις αντιδράσεις για την πανεπιστημιακή αστυνομία, τόνισε ότι στόχος είναι να αποδοθεί το πανεπιστήμιο σε αυτούς που ανήκει.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Ο κυβερνητικός μας εκπρόσωπος χθες ήταν σαφέστατος, προφανώς ο εκλογικός νομός πρέπει να αποτυπώνει εκλογικούς συσχετισμούς και να οδηγεί όμως και σε ισχυρές και σταθερές κυβερνήσεις και βεβαίως χρειαζόμαστε αποτελεσματικές κυβερνήσεις. Απ’ εκεί και πέρα όπως έχει πει επανειλημμένως ο ίδιος ο πρωθυπουργός πάμε προς τις εκλογές, έχουμε ένα εννεάμηνο όπως μας είπε ο πρωθυπουργός τις προάλλες στο υπουργικό συμβούλιο και πάμε με το θεσμικό πλαίσιο του εκλογικού νόμου που υπάρχει και ο στόχος της κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι καθαρή εντολή σχηματισμού αυτοδύναμης κυβέρνησης.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Τα τελευταία χρόνια μετά τις αλλεπάλληλες κρίσεις που έχουμε περάσει, για παράδειγμα η πανδημία πέρα από την πρώτη και σοβαρότατη συνέπεια της απώλειας της ανθρωπινής ζωής θα έλεγα ότι σε ένα βαθμό έχει επισκιάσει και το σημαντικό κυβερνητικό έργο που έχει γίνει αυτα τα τρία χρόνια. Το λεω αυτό γιατί θεωρώ μείζονος σημασίας να μάθουν οι πολίτες τι ακριβώς έχει γίνει σε κάθε έναν τομέα της κυβέρνησης και να μας κρίνουν εν συνεχεία, τα κάναμε καλά-δεν τα κάναμε καλά, κάναμε αυτά που είχαμε πει-δεν κάναμε αυτά που ειχαμε πει και να μας αξιολογήσουν κι αυτό θα γίνει με ένταση όλο το επόμενο διάστημα. Θα μας κρίνουν λοιπόν στο τέλος αυτού του εννιαμήνου περίπου κατά πόσο ανταποκριθήκαμε ή οχι και σε αυτά που είχαμε υποσχεθεί και πόσο εντέλει τα μέτρα τα οποία υιοθετήσαμε και εφαρμόσαμε ήταν αποτελεσματικά, βελτίωσαν τη ζωή των πολιτών. Η δική μας επιδίωξη θα είναι η καθαρή εντολή σχηματισμού αυτοδύναμης κυβέρνησης.
Αναφορικά με τις αντιδράσεις από μερίδα φοιτητών στην πανεπιστημιακή αστυνομία
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Ο στόχος μας όλα αυτά τα χρόνια είναι να αποδοθεί το πανεπιστήμιο σε αυτούς τους οποίους πραγματικά ανήκει, στους φοιτητές, στους καθηγητές, στο προσωπικό των πανεπιστήμιων. Από και πέρα έχει υιοθετήσει η κυβέρνηση μας μια σειρά από μέτρα, το πρώτο μέτρο ήταν η αποκατάσταση του ασύλου στην πραγματική του έννοια. Σας θυμίζω ήταν η πρώτη πράξη της κυβέρνησης, η πρώτη νομοθέτηση της κυβέρνησης τον Αύγουστο του ’19, και χάρη σε αυτήν έχει βελτιωθεί ουσιωδώς το ακαδημαϊκό περιβάλλον. Φτάνει; Όχι! Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο θεσπίσαμε και πρόσθετα μέτρα όπως είναι τα συστήματα ελεγχομένης πρόσβασης τα οποία κι αυτά έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν, όπως επίσης και οι ομάδες προστασίας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Γιατί ειδικές ομάδες; Επειδή καλούνται να δράσουν σε χώρους με ιδιαίτερη ευαισθησία θεωρήσαμε σημαντικό να είναι ξεχωριστές ομάδες οι οποίες θα λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση. Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Ελληνική Αστυνομία έχει εκπαιδεύσει εδώ και πολύ καιρό συστηματικά αυτές τις ομάδες. Έχουν ξεκινήσει ήδη να λειτουργούν σε στενή συνεργασία με τις πρυτανικές αρχές κι από εκεί και πέρα ξέρετε μπορεί να υπάρχουν κάποιες ισχνές μειοψηφίες, θορυβώδεις μειοψηφίες, εμείς είμαστε απολύτως αποφασισμένοι να προχωρήσουμε στο έργο για το οποίο μας έχει εκλέξει ο ελληνικός λαός, κι αυτό συμπεριλαμβάνει και την ουσιαστική αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος στα πανεπιστήμια μας.
Αναφορικά με τις αντιδράσεις των πανεπιστημιακών καθηγητών στο νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Το τελευταίο νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια είχε σχεδόν 500 άρθρα από αυτά τα 500 άρθρα η όλη συζήτηση έγινε επί της ουσίας για 10. Στα υπόλοιπα τα οποία αφορούσαν σε διπλά πτυχία, κοινά πτυχία, αμειβόμενη πρακτική άσκηση, βιομηχανικά διδακτορικά, εξωστρέφεια κ.ο.κ δεν υπήρχε καμία αντίδραση ούτε με τη Σύνοδο των πρυτάνεων, ούτε με τα πανεπιστήμια, η όλη συζήτηση επικεντρώθηκε μόνο στο πως αναδεικνύονται τα όργανα διοίκησης των πανεπιστημίων. Δεν το θεωρώ δευτερεύον ζήτημα, σημαντικό ζήτημα πλην όμως δεν είναι το μόνο. Θεωρώ ίσως πιο σημαντικό το πώς εκλέγονται οι καθηγητές στα πανεπιστήμια για το οποίο δεν υπήρξε συζήτηση, αυτό πέρασε σχεδόν με ομοφωνία. Από εκεί και πέρα πρέπει να σας πω ότι ακόμα και σε αυτά στα οποία έγινε συζήτηση που είναι όργανα διοίκησης εν μέσω Αυγούστου προκηρύχτηκαν όλες οι διαδικασίες ανάδειξης στα δέκα πανεπιστήμια που φέτος έχουν διαδικασίες ανάδειξης. Δηλαδή προχώρησε ήδη η υλοποίηση του νόμου με την αγαστή συνεργασία των πανεπιστημίων και εν μέσω Αυγούστου.
Αναφορικά με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Δευτέρα 12 του μηνός ανοίγουν τα σχολεία μας, ανοίγουν με σημαντικές καινοτομίες και αλλαγές πρώτα απ’ όλα όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό. Θα ξέρετε ότι για περίπου 12 χρόνια δεν είχε διοριστεί ούτε ένας εκπαιδευτικός στο εκπαιδευτικό σύστημα, η κυβέρνηση μας συστηματικά έχει προσπαθήσει να εξυγιάνει το τοπίο. Θα δείτε τους περισσότερους εκπαιδευτικούς που έχουν υπάρξει στα σχολεία, έχουμε διορίσει 25 χιλιαδες εκπαιδευτικούς μόνιμους μετά από 12 χρόνια και ταυτόχρονα έχουμε προσλάβει και πάρα πολλούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για να καλύψουμε τις ανάγκες. Δεύτερο σημείο, το ολοήμερο. Από φέτος το ολοήμερο σχολείο αντί να τελειώνει στις 4 θα τελειώνει στις 5:30 στο 50% των ολοήμερων τμημάτων της χώρας. Το κάνουμε αυτό για δύο λόγους, πρώτα απ’ όλα γιατί με αυτό τον τρόπο ενισχύουμε την παρεχόμενη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Εννοώ ότι το νέο ολοήμερο διευρυμένο πρόγραμμα έχει ομίλους, έχει ρομποτική, έχει κατασκευές , έχει νέες δημιουργικές δράσεις. Δεύτερο πολύ σημαντικό στήριξη του εργαζόμενου γονέα, στήριξη των οικογενειών. Να το πω απλά είναι άλλο να φεύγεις από τη δουλειά σου στις 3 και άλλο να μπορείς να φεύγεις στις 5 αν το επιθυμείς άρα ουσιαστική στήριξη των εργαζόμενων γονέων έχοντας πάντα κατά νου και το εξής ότι είναι σημαντικό στο ολοήμερο να γίνεται και μελέτη για την επόμενη μέρα γιατί θέλουμε το παιδί να έχει ποιοτικό χρόνο το απόγευμα για να παίξει, να κάνει αθλήματα κ.ο.κ. Αυτή τη στιγμή γίνονται οι εγγραφές στο διευρυμένο ολοήμερο μέχρι και τη Δευτέρα εν συνεχεία σχηματίζονται οι όμιλοι για να ξεκινήσει η λειτουργία των ομίλων. Τρίτη καινοτομία οι εκπαιδευτικοί όμιλοι που θα λειτουργήσουν στα δημόσια σχολεία μετά το πέρας του σχολείου ανάλογα με τα ενδιαφέροντα που μπορεί να έχουν οι μαθητές. Τέταρτη καινοτομία οι μέντορες. Θεσπίζουμε τους μέντορες οι οποίοι είναι εκπαιδευτικοί με μεγαλύτερη εμπειρία και προϋπηρεσία οι οποίο θα καθοδηγούν τους νεότερους συναδέλφους τους, τους νέους εκπαιδευτικούς με στόχο πάντοτε πως θα αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο το εκπαιδευτικό έργο. Πέμπτη καινοτομία ψηφιακά εργαλεία. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς προγραμματίζεται να εγκατασταθούν διαδραστικοί πίνακες στα σχολεία, σε όλα τα Λύκεια, σε όλα τα Γυμνάσια και στην Ε’ και στη ΣΤ’ Δημοτικού καθώς επίσης θα καταφτάσουν σετ ρομποτικής. Έχουμε παραγγείλει 177 χιλιάδες σετ ρομποτικής στα σχολεία μας.
Σχετικά με την παράλληλη στήριξη
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Θα μας έρθουν συγκεκριμένα οι ανάγκες, πάντως έχουν καλυφθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό ανάγκες που μας έχουν έρθει. Προτού γίνουμε εμείς κυβέρνηση υπήρχαν περίπου 4.000 παράλληλες στηρίξεις κατ’ έτος, πέρυσι εγκρίναμε πάνω από 10.000. Έχει γίνει μια τεράστια προσπάθεια για να καλυφθούν, για να δοθεί επιπλέον προσωπικό, επιπλέον πιστώσεις για τα παιδιά που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Σχετικά με τη θέρμανση και την καθαριότητα των σχολικών μονάδων
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Όλα αυτά τα θέματα είναι του υπουργείου Εσωτερικών , οι δήμοι είναι αυτοί οι οποίοι καλύπτουν τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων είτε αφορούν σε θέρμανση είτε αφορούν σε προσωπικό καθαριότητας και έρχονται κονδύλια από το υπουργείο Εσωτερικών. Ξέρω ότι το υπουργείο Εσωτερικών έχει προβεί σε ειδικές ενέργειες για έκτακτες χρηματοδοτήσεις για τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν ιδιαίτερα στο πλαίσιο της ενεργειακής κρίσης. Άρα έχει ληφθεί μέριμνα από το υπουργείο Εσωτερικών για επιπλέον χρηματοδοτήσεις προς τους δήμους για την κάλυψη αυτών των εκτάκτων αναγκών.
Αναφορικά με την πανδημία
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Έχουν αλλάξει τα επιδημιολογικά δεδομένα, μέσα στο καλοκαίρι νόσησε ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού, είναι διαφορετικά τα στοιχεία αυτής της μετάλλαξης. Διεθνώς η τάση είναι να φύγουμε από τα μέτρα, έχουν ανοίξει τα σχολεία στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και σχεδόν πουθενά δεν υπάρχουν μέτρα. Συνεδρίασε η Επιτροπή των ειδικών την περασμένη εβδομάδα και ομοφώνως η επιτροπή σύστησε προς την κυβέρνηση να μην υπάρχουν υποχρεωτικά μέτρα παρά να υπάρχουν γενικές συστάσεις. Από εκεί και πέρα όπως έχουμε πει επανειλημμένως η πανδημία έχει μια δυναμική εξέλιξη και για αυτό και παρακολουθούμε πολύ στενά την εξέλιξη αυτή σε συνεργασία πάντοτε με το υπουργείο Υγείας, με τη επιτροπή των ειδικών, με τους γιατρούς.
Για τα ειδικά σχολεία
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Γίνεται μια σημαντική προσπάθεια ενίσχυσης ειδικών σχολείων και των μουσικών και άλλων σχολείων ειδικών. Για τα ειδικά σχολεία διορίστηκαν επιπλέον εκπαιδευτικοί και στα ειδικά σχολεία, έχουν διοριστεί κάπου 6.000 εκπαιδευτικοί μόνιμοι.
Η υπουργός τόνισε μεταξύ άλλων ότι έχουν γίνει 25.000 μόνιμοι διορισμοί και έχουν προσληφθεί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Επιπλέον, σημείωσε ότι επεκτείνεται το ωράριο λειτουργίας έως τις 5 και μισή το απόγευμα στο ολοήμερο σχολείο.
«Σταθερή κυβέρνηση»
Σε ότι αφορά τα σενάρια για την αλλαγή του εκλογικού νόμου, η κ. Κεραμέως έκανε λόγο για την ανάγκη ανάδειξης σταθερής κυβέρνησης. Ανέφερε, μάλιστα, ότι στόχος είναι η καθαρή εντολή σχηματισμού αυτοδύναμης κυβέρνησης.Με αφορμή τις αντιδράσεις για την πανεπιστημιακή αστυνομία, τόνισε ότι στόχος είναι να αποδοθεί το πανεπιστήμιο σε αυτούς που ανήκει.
«Αποφασισμένοι»
Επίσης, η κ. Κεραμέως σημείωσε ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στο έργο για το οποίο την οποία εξέλεξε ο ελληνικός λαός.Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη της Νίκης Κεραμέως στα Παραπολιτκά 90,1
Αναφορικά με τα σενάρια για την αλλαγή του εκλογικού νόμουΝ.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Ο κυβερνητικός μας εκπρόσωπος χθες ήταν σαφέστατος, προφανώς ο εκλογικός νομός πρέπει να αποτυπώνει εκλογικούς συσχετισμούς και να οδηγεί όμως και σε ισχυρές και σταθερές κυβερνήσεις και βεβαίως χρειαζόμαστε αποτελεσματικές κυβερνήσεις. Απ’ εκεί και πέρα όπως έχει πει επανειλημμένως ο ίδιος ο πρωθυπουργός πάμε προς τις εκλογές, έχουμε ένα εννεάμηνο όπως μας είπε ο πρωθυπουργός τις προάλλες στο υπουργικό συμβούλιο και πάμε με το θεσμικό πλαίσιο του εκλογικού νόμου που υπάρχει και ο στόχος της κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι καθαρή εντολή σχηματισμού αυτοδύναμης κυβέρνησης.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Τα τελευταία χρόνια μετά τις αλλεπάλληλες κρίσεις που έχουμε περάσει, για παράδειγμα η πανδημία πέρα από την πρώτη και σοβαρότατη συνέπεια της απώλειας της ανθρωπινής ζωής θα έλεγα ότι σε ένα βαθμό έχει επισκιάσει και το σημαντικό κυβερνητικό έργο που έχει γίνει αυτα τα τρία χρόνια. Το λεω αυτό γιατί θεωρώ μείζονος σημασίας να μάθουν οι πολίτες τι ακριβώς έχει γίνει σε κάθε έναν τομέα της κυβέρνησης και να μας κρίνουν εν συνεχεία, τα κάναμε καλά-δεν τα κάναμε καλά, κάναμε αυτά που είχαμε πει-δεν κάναμε αυτά που ειχαμε πει και να μας αξιολογήσουν κι αυτό θα γίνει με ένταση όλο το επόμενο διάστημα. Θα μας κρίνουν λοιπόν στο τέλος αυτού του εννιαμήνου περίπου κατά πόσο ανταποκριθήκαμε ή οχι και σε αυτά που είχαμε υποσχεθεί και πόσο εντέλει τα μέτρα τα οποία υιοθετήσαμε και εφαρμόσαμε ήταν αποτελεσματικά, βελτίωσαν τη ζωή των πολιτών. Η δική μας επιδίωξη θα είναι η καθαρή εντολή σχηματισμού αυτοδύναμης κυβέρνησης.
Αναφορικά με τις αντιδράσεις από μερίδα φοιτητών στην πανεπιστημιακή αστυνομία
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Ο στόχος μας όλα αυτά τα χρόνια είναι να αποδοθεί το πανεπιστήμιο σε αυτούς τους οποίους πραγματικά ανήκει, στους φοιτητές, στους καθηγητές, στο προσωπικό των πανεπιστήμιων. Από και πέρα έχει υιοθετήσει η κυβέρνηση μας μια σειρά από μέτρα, το πρώτο μέτρο ήταν η αποκατάσταση του ασύλου στην πραγματική του έννοια. Σας θυμίζω ήταν η πρώτη πράξη της κυβέρνησης, η πρώτη νομοθέτηση της κυβέρνησης τον Αύγουστο του ’19, και χάρη σε αυτήν έχει βελτιωθεί ουσιωδώς το ακαδημαϊκό περιβάλλον. Φτάνει; Όχι! Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο θεσπίσαμε και πρόσθετα μέτρα όπως είναι τα συστήματα ελεγχομένης πρόσβασης τα οποία κι αυτά έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν, όπως επίσης και οι ομάδες προστασίας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Γιατί ειδικές ομάδες; Επειδή καλούνται να δράσουν σε χώρους με ιδιαίτερη ευαισθησία θεωρήσαμε σημαντικό να είναι ξεχωριστές ομάδες οι οποίες θα λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση. Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Ελληνική Αστυνομία έχει εκπαιδεύσει εδώ και πολύ καιρό συστηματικά αυτές τις ομάδες. Έχουν ξεκινήσει ήδη να λειτουργούν σε στενή συνεργασία με τις πρυτανικές αρχές κι από εκεί και πέρα ξέρετε μπορεί να υπάρχουν κάποιες ισχνές μειοψηφίες, θορυβώδεις μειοψηφίες, εμείς είμαστε απολύτως αποφασισμένοι να προχωρήσουμε στο έργο για το οποίο μας έχει εκλέξει ο ελληνικός λαός, κι αυτό συμπεριλαμβάνει και την ουσιαστική αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος στα πανεπιστήμια μας.
Αναφορικά με τις αντιδράσεις των πανεπιστημιακών καθηγητών στο νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Το τελευταίο νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια είχε σχεδόν 500 άρθρα από αυτά τα 500 άρθρα η όλη συζήτηση έγινε επί της ουσίας για 10. Στα υπόλοιπα τα οποία αφορούσαν σε διπλά πτυχία, κοινά πτυχία, αμειβόμενη πρακτική άσκηση, βιομηχανικά διδακτορικά, εξωστρέφεια κ.ο.κ δεν υπήρχε καμία αντίδραση ούτε με τη Σύνοδο των πρυτάνεων, ούτε με τα πανεπιστήμια, η όλη συζήτηση επικεντρώθηκε μόνο στο πως αναδεικνύονται τα όργανα διοίκησης των πανεπιστημίων. Δεν το θεωρώ δευτερεύον ζήτημα, σημαντικό ζήτημα πλην όμως δεν είναι το μόνο. Θεωρώ ίσως πιο σημαντικό το πώς εκλέγονται οι καθηγητές στα πανεπιστήμια για το οποίο δεν υπήρξε συζήτηση, αυτό πέρασε σχεδόν με ομοφωνία. Από εκεί και πέρα πρέπει να σας πω ότι ακόμα και σε αυτά στα οποία έγινε συζήτηση που είναι όργανα διοίκησης εν μέσω Αυγούστου προκηρύχτηκαν όλες οι διαδικασίες ανάδειξης στα δέκα πανεπιστήμια που φέτος έχουν διαδικασίες ανάδειξης. Δηλαδή προχώρησε ήδη η υλοποίηση του νόμου με την αγαστή συνεργασία των πανεπιστημίων και εν μέσω Αυγούστου.
Αναφορικά με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Δευτέρα 12 του μηνός ανοίγουν τα σχολεία μας, ανοίγουν με σημαντικές καινοτομίες και αλλαγές πρώτα απ’ όλα όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό. Θα ξέρετε ότι για περίπου 12 χρόνια δεν είχε διοριστεί ούτε ένας εκπαιδευτικός στο εκπαιδευτικό σύστημα, η κυβέρνηση μας συστηματικά έχει προσπαθήσει να εξυγιάνει το τοπίο. Θα δείτε τους περισσότερους εκπαιδευτικούς που έχουν υπάρξει στα σχολεία, έχουμε διορίσει 25 χιλιαδες εκπαιδευτικούς μόνιμους μετά από 12 χρόνια και ταυτόχρονα έχουμε προσλάβει και πάρα πολλούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για να καλύψουμε τις ανάγκες. Δεύτερο σημείο, το ολοήμερο. Από φέτος το ολοήμερο σχολείο αντί να τελειώνει στις 4 θα τελειώνει στις 5:30 στο 50% των ολοήμερων τμημάτων της χώρας. Το κάνουμε αυτό για δύο λόγους, πρώτα απ’ όλα γιατί με αυτό τον τρόπο ενισχύουμε την παρεχόμενη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Εννοώ ότι το νέο ολοήμερο διευρυμένο πρόγραμμα έχει ομίλους, έχει ρομποτική, έχει κατασκευές , έχει νέες δημιουργικές δράσεις. Δεύτερο πολύ σημαντικό στήριξη του εργαζόμενου γονέα, στήριξη των οικογενειών. Να το πω απλά είναι άλλο να φεύγεις από τη δουλειά σου στις 3 και άλλο να μπορείς να φεύγεις στις 5 αν το επιθυμείς άρα ουσιαστική στήριξη των εργαζόμενων γονέων έχοντας πάντα κατά νου και το εξής ότι είναι σημαντικό στο ολοήμερο να γίνεται και μελέτη για την επόμενη μέρα γιατί θέλουμε το παιδί να έχει ποιοτικό χρόνο το απόγευμα για να παίξει, να κάνει αθλήματα κ.ο.κ. Αυτή τη στιγμή γίνονται οι εγγραφές στο διευρυμένο ολοήμερο μέχρι και τη Δευτέρα εν συνεχεία σχηματίζονται οι όμιλοι για να ξεκινήσει η λειτουργία των ομίλων. Τρίτη καινοτομία οι εκπαιδευτικοί όμιλοι που θα λειτουργήσουν στα δημόσια σχολεία μετά το πέρας του σχολείου ανάλογα με τα ενδιαφέροντα που μπορεί να έχουν οι μαθητές. Τέταρτη καινοτομία οι μέντορες. Θεσπίζουμε τους μέντορες οι οποίοι είναι εκπαιδευτικοί με μεγαλύτερη εμπειρία και προϋπηρεσία οι οποίο θα καθοδηγούν τους νεότερους συναδέλφους τους, τους νέους εκπαιδευτικούς με στόχο πάντοτε πως θα αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο το εκπαιδευτικό έργο. Πέμπτη καινοτομία ψηφιακά εργαλεία. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς προγραμματίζεται να εγκατασταθούν διαδραστικοί πίνακες στα σχολεία, σε όλα τα Λύκεια, σε όλα τα Γυμνάσια και στην Ε’ και στη ΣΤ’ Δημοτικού καθώς επίσης θα καταφτάσουν σετ ρομποτικής. Έχουμε παραγγείλει 177 χιλιάδες σετ ρομποτικής στα σχολεία μας.
Σχετικά με την παράλληλη στήριξη
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Θα μας έρθουν συγκεκριμένα οι ανάγκες, πάντως έχουν καλυφθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό ανάγκες που μας έχουν έρθει. Προτού γίνουμε εμείς κυβέρνηση υπήρχαν περίπου 4.000 παράλληλες στηρίξεις κατ’ έτος, πέρυσι εγκρίναμε πάνω από 10.000. Έχει γίνει μια τεράστια προσπάθεια για να καλυφθούν, για να δοθεί επιπλέον προσωπικό, επιπλέον πιστώσεις για τα παιδιά που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Σχετικά με τη θέρμανση και την καθαριότητα των σχολικών μονάδων
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Όλα αυτά τα θέματα είναι του υπουργείου Εσωτερικών , οι δήμοι είναι αυτοί οι οποίοι καλύπτουν τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων είτε αφορούν σε θέρμανση είτε αφορούν σε προσωπικό καθαριότητας και έρχονται κονδύλια από το υπουργείο Εσωτερικών. Ξέρω ότι το υπουργείο Εσωτερικών έχει προβεί σε ειδικές ενέργειες για έκτακτες χρηματοδοτήσεις για τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν ιδιαίτερα στο πλαίσιο της ενεργειακής κρίσης. Άρα έχει ληφθεί μέριμνα από το υπουργείο Εσωτερικών για επιπλέον χρηματοδοτήσεις προς τους δήμους για την κάλυψη αυτών των εκτάκτων αναγκών.
Αναφορικά με την πανδημία
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Έχουν αλλάξει τα επιδημιολογικά δεδομένα, μέσα στο καλοκαίρι νόσησε ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού, είναι διαφορετικά τα στοιχεία αυτής της μετάλλαξης. Διεθνώς η τάση είναι να φύγουμε από τα μέτρα, έχουν ανοίξει τα σχολεία στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και σχεδόν πουθενά δεν υπάρχουν μέτρα. Συνεδρίασε η Επιτροπή των ειδικών την περασμένη εβδομάδα και ομοφώνως η επιτροπή σύστησε προς την κυβέρνηση να μην υπάρχουν υποχρεωτικά μέτρα παρά να υπάρχουν γενικές συστάσεις. Από εκεί και πέρα όπως έχουμε πει επανειλημμένως η πανδημία έχει μια δυναμική εξέλιξη και για αυτό και παρακολουθούμε πολύ στενά την εξέλιξη αυτή σε συνεργασία πάντοτε με το υπουργείο Υγείας, με τη επιτροπή των ειδικών, με τους γιατρούς.
Για τα ειδικά σχολεία
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Γίνεται μια σημαντική προσπάθεια ενίσχυσης ειδικών σχολείων και των μουσικών και άλλων σχολείων ειδικών. Για τα ειδικά σχολεία διορίστηκαν επιπλέον εκπαιδευτικοί και στα ειδικά σχολεία, έχουν διοριστεί κάπου 6.000 εκπαιδευτικοί μόνιμοι.