Μακρή στα Παραπολιτικά 90,1: Έχουμε πολλές «Γαύδους» και πολλούς λόγους να έχουμε τα νησιά αυτά ζωντανά - Τι είπε για την αδυναμία λειτουργίας του γυμνασίου
Αναλυτικά οι δηλώσεις της
Η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, μίλησε στα Παραπολιτικά 90.1 και στην εκπομπή «Στον αέρα» με τη δημοσιογράφο Νίκη Λυμπεράκη.
Στις δηλώσεις της, στάθηκε στα κάτωθι ζητήματα.
Αναφορικά με την αδυναμία λειτουργίας Γυμνασίου στην Γαύδο: Είναι ένα θέμα το οποίο έχει απασχολήσει την υπουργό που έχει κάνει συσκέψεις και επαφές με παράγοντες εκπαιδευτικούς τόσο τοπικούς όσο και στο υπουργείο μας. Το θέμα δεν είναι οικονομικό και νομίζω ότι όταν η κυβέρνηση έχει κάνει 25 χιλιάδε;ς διορισμούς και φέτος 32 χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών αυτό από μόνο του απαντά στο ερώτημα αν είναι οικονομικός ο λόγος για τον οποίο επέλεξε η υπουργός να μην ιδρύσει το Γυμνάσιο της Γαύδου.
Δεν είναι οικονομικό το θέμα, αριθμητικό είναι από την παιδαγωγική σκοπιά του. Έχω την εξουσιοδότηση του κ. Αμπελάκου, είναι ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο οποίος μίλησε και με την ίδια την μητέρα και είπε της μητέρας «πως γνώση θα βρείτε και αλλού εφηβεία όμως και συνομηλίκους τα παιδιά δεν θα βρουν κάπου αλλού».
Δεν έχει την αρμοδιότητα το κράτος και εν προκειμένω το υπουργείο μας ούτε καν τη διάθεση να επιβάλλει στους γονείς που θα εγκατασταθούν όμως η μέριμνα και η φροντίδα την οποία έχει το υπουργείο μας είναι για σωστή εκπαίδευση. Ένας άλλος εκπαιδευτικός είπε ότι «ο τρόπος που μας υποδεικνύεται να λειτουργήσει το Γυμνάσιο αυτό είναι ολίγον παιδεία». Δεν θα σας πω ότι χρειάζονται 8 με 9 ειδικότητες γιατί το υπουργείο όταν ήταν δημοτικό παρείχε, και πολύ ορθά έκανε, εκπαίδευση στα παιδιά.
Τώρα τι άλλαξε;
Καταρχάς χρειάζονται πολλές ειδικότητες και είναι ένα θέμα ανταπόκρισης όχι διορισμού από την πλευρά μας των εκπαιδευτικών . Δεδομένων των δυσκολιών της επικοινωνίας δεν είναι πρόθυμοι οι αναπληρωτές.
Δοκιμάσατε, έχει γίνει αυτή η προσπάθεια;
Είχε γίνει στο παρελθόν... Δεν λεω ότι δεν βρίσκει καθηγητές επειδή δεν προσπάθησε, θα σας πω τι μου είπαν εκπαιδευτικοί παράγοντες ούτε όταν υπάρχει απόσταση 30 χιλιομέτρων δεν υπάρχει ευκολία, όχι γιατί οι εκπαιδευτικοί αρνούνται να παρέχουν υπηρεσίες αλλά γιατί και αυτοί έχουν τις δικές τους οικογένειες, το δικό τους προγραμματισμό. Είναι σωστή η παράμετρος ότι είναι μια ακριτική περιοχή την οποία αποφάσισε μια οικογένεια να ζωντανέψει και να ζήσει εκεί πέρα εν γνώσει των δυσκολιών που υπάρχουν και όχι μόνο στα θέματα της εκπαίδευσης αλλά είναι και μια εξίσωση που καλείται να επιλύσει το υπουργείο και δεν έχει να κάνει με την οικονομία δυνάμεων γιατί δεν έχει να κάνει με αυτό αλλά με το πώς θα παρέχει την καλύτερη δυνατή μόρφωση στα παιδιά.
Tο ίδιο θα γίνει και στα άλλα μικρά νησιά που τα παιδιά θα μεγαλώσουν και θα χρειαστεί να πάνε στο Γυμνάσιο;
Αντιλαμβάνομαι το πώς το προσεγγίζεται καταλαβαίνω τις παραμέτρους που θέτεται και που τίθενται και μόνες τους, αυτό ισχύει και για περιοχές ακριτικές και ορεινές σας βεβαιώ όμως δεν είναι σωστό να παραβλέπουμε αυτό που παιδαγωγικά είναι επιβεβλημένο, τα παιδιά όχι μόνο να ζήσουν την εφηβεία τους αλλά να μορφωθούν κανονικά. Να μετέχουν στους εκπαιδευτικούς ομίλους, να κάνουν εργαστήρια δεξιοτήτων, να κάνουν ξένες γλώσσες. Δεν είναι παιδιά κατώτερου θεού.
Βαραίνει εξαιρετικά στην κρίση μας αυτό που οι παιδαγωγοί μας λένε ότι δεν είναι σωστή η μόρφωση με λίγους καθηγητές ούτε είναι σωστή η μόρφωση όταν τα παιδιά είναι μόνα τους. Δεν κατέληξε η υπουργός αβασάνιστα σε αυτή την απόφαση, καταλαβαίνουμε ότι είναι κάτι το οποίο δυσκολεύει την οικογένεια, ερημώνει τη Γαύδο από τα τελευταία της παιδιά τα οποία όμως λυπούμαι που το λεω είναι τα τελευταία παιδιά αυτή τη στιγμή.
Έχουμε πολλές «Γαύδους» και πολλούς λόγους να έχουμε τα νησιά αυτά ζωντανά έχουμε όμως και πάρα πολλούς λόγους παιδαγωγικούς που βαραίνουν, χωρίς να σημαίνει ότι αβασάνιστα καταλήγει το υπουργείο στην απόφαση αυτή, που βαραίνουν το να μην υπάρχει το σχολείο εκεί πέρα. Δεν γίνεται με ελαφρά την καρδία.
Στις δηλώσεις της, στάθηκε στα κάτωθι ζητήματα.
Αναφορικά με την αδυναμία λειτουργίας Γυμνασίου στην Γαύδο: Είναι ένα θέμα το οποίο έχει απασχολήσει την υπουργό που έχει κάνει συσκέψεις και επαφές με παράγοντες εκπαιδευτικούς τόσο τοπικούς όσο και στο υπουργείο μας. Το θέμα δεν είναι οικονομικό και νομίζω ότι όταν η κυβέρνηση έχει κάνει 25 χιλιάδε;ς διορισμούς και φέτος 32 χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών αυτό από μόνο του απαντά στο ερώτημα αν είναι οικονομικός ο λόγος για τον οποίο επέλεξε η υπουργός να μην ιδρύσει το Γυμνάσιο της Γαύδου.
Δεν είναι οικονομικό το θέμα, αριθμητικό είναι από την παιδαγωγική σκοπιά του. Έχω την εξουσιοδότηση του κ. Αμπελάκου, είναι ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο οποίος μίλησε και με την ίδια την μητέρα και είπε της μητέρας «πως γνώση θα βρείτε και αλλού εφηβεία όμως και συνομηλίκους τα παιδιά δεν θα βρουν κάπου αλλού».
Δεν έχει την αρμοδιότητα το κράτος και εν προκειμένω το υπουργείο μας ούτε καν τη διάθεση να επιβάλλει στους γονείς που θα εγκατασταθούν όμως η μέριμνα και η φροντίδα την οποία έχει το υπουργείο μας είναι για σωστή εκπαίδευση. Ένας άλλος εκπαιδευτικός είπε ότι «ο τρόπος που μας υποδεικνύεται να λειτουργήσει το Γυμνάσιο αυτό είναι ολίγον παιδεία». Δεν θα σας πω ότι χρειάζονται 8 με 9 ειδικότητες γιατί το υπουργείο όταν ήταν δημοτικό παρείχε, και πολύ ορθά έκανε, εκπαίδευση στα παιδιά.
Τώρα τι άλλαξε;
Καταρχάς χρειάζονται πολλές ειδικότητες και είναι ένα θέμα ανταπόκρισης όχι διορισμού από την πλευρά μας των εκπαιδευτικών . Δεδομένων των δυσκολιών της επικοινωνίας δεν είναι πρόθυμοι οι αναπληρωτές.
Δοκιμάσατε, έχει γίνει αυτή η προσπάθεια;
Είχε γίνει στο παρελθόν... Δεν λεω ότι δεν βρίσκει καθηγητές επειδή δεν προσπάθησε, θα σας πω τι μου είπαν εκπαιδευτικοί παράγοντες ούτε όταν υπάρχει απόσταση 30 χιλιομέτρων δεν υπάρχει ευκολία, όχι γιατί οι εκπαιδευτικοί αρνούνται να παρέχουν υπηρεσίες αλλά γιατί και αυτοί έχουν τις δικές τους οικογένειες, το δικό τους προγραμματισμό. Είναι σωστή η παράμετρος ότι είναι μια ακριτική περιοχή την οποία αποφάσισε μια οικογένεια να ζωντανέψει και να ζήσει εκεί πέρα εν γνώσει των δυσκολιών που υπάρχουν και όχι μόνο στα θέματα της εκπαίδευσης αλλά είναι και μια εξίσωση που καλείται να επιλύσει το υπουργείο και δεν έχει να κάνει με την οικονομία δυνάμεων γιατί δεν έχει να κάνει με αυτό αλλά με το πώς θα παρέχει την καλύτερη δυνατή μόρφωση στα παιδιά.
Tο ίδιο θα γίνει και στα άλλα μικρά νησιά που τα παιδιά θα μεγαλώσουν και θα χρειαστεί να πάνε στο Γυμνάσιο;
Αντιλαμβάνομαι το πώς το προσεγγίζεται καταλαβαίνω τις παραμέτρους που θέτεται και που τίθενται και μόνες τους, αυτό ισχύει και για περιοχές ακριτικές και ορεινές σας βεβαιώ όμως δεν είναι σωστό να παραβλέπουμε αυτό που παιδαγωγικά είναι επιβεβλημένο, τα παιδιά όχι μόνο να ζήσουν την εφηβεία τους αλλά να μορφωθούν κανονικά. Να μετέχουν στους εκπαιδευτικούς ομίλους, να κάνουν εργαστήρια δεξιοτήτων, να κάνουν ξένες γλώσσες. Δεν είναι παιδιά κατώτερου θεού.
Βαραίνει εξαιρετικά στην κρίση μας αυτό που οι παιδαγωγοί μας λένε ότι δεν είναι σωστή η μόρφωση με λίγους καθηγητές ούτε είναι σωστή η μόρφωση όταν τα παιδιά είναι μόνα τους. Δεν κατέληξε η υπουργός αβασάνιστα σε αυτή την απόφαση, καταλαβαίνουμε ότι είναι κάτι το οποίο δυσκολεύει την οικογένεια, ερημώνει τη Γαύδο από τα τελευταία της παιδιά τα οποία όμως λυπούμαι που το λεω είναι τα τελευταία παιδιά αυτή τη στιγμή.
Έχουμε πολλές «Γαύδους» και πολλούς λόγους να έχουμε τα νησιά αυτά ζωντανά έχουμε όμως και πάρα πολλούς λόγους παιδαγωγικούς που βαραίνουν, χωρίς να σημαίνει ότι αβασάνιστα καταλήγει το υπουργείο στην απόφαση αυτή, που βαραίνουν το να μην υπάρχει το σχολείο εκεί πέρα. Δεν γίνεται με ελαφρά την καρδία.