Καραγιάννης στα Παραπολιτικά 90,1: Η κυβέρνηση κατάφερε να ολοκληρώσει μεγάλα έργα υποδομής εν μέσω πολλαπλών κρίσεων
Ειδικότερα, ανέφερε ότι τις επόμενες ημέρες θα δοθεί σε λειτουργία η επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, προσθέτοντας ότι στο τέλος του 2023 θα είναι λειτουργικό και το Μετρό στη Θεσσαλονίκη
«Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει με σοβαρότητα και ψυχραιμία την κλιμακούμενη ένταση της Τουρκίας», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Secret» με τον Παναγιώτη Τζένο ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Ειδικότερα, ανέφερε ότι τις επόμενες ημέρες θα δοθεί σε λειτουργία η επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, ενώ σημείωσε πως η κυβέρνηση έχει καταφέρει να ολοκληρώσει μεγάλα έργα υποδομής εν μέσω μίας υγειονομικής κρίσης, μίας ενεργειακής κρίσης και της κρίσης στην εφοδιαστική αλυσίδα
Παράλληλα, έκανε λόγο για κρεσέντο επενδύσεων ιδιαίτερα στην Θεσσαλονίκη, αναφέροντας πως στο τέλος του 2023 θα είναι λειτουργικό και το Μετρό στη Θεσσαλονίκη.
Υπογράμμισε ότι από το νέο έτος θα έρθει στη χώρα μας νέος στόλος λεωφορείων, ενώ προανήγγειλε επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου, λέγοντας πως έχουν εξασφαλιστεί χρηματοδοτήσεις.
Aναλυτικά οι δηλώσεις του
Αναφορικά με την κλιμάκωση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις: Σε ότι αφορά την κυβέρνηση βλέπετε ότι όλα τα ζητήματα τα αντιμετωπίζουμε με σοβαρότητα και ψυχραιμία. Απ’ ότι φαίνεται από την πλευρά της Τουρκία φαίνεται ότι υπάρχει μια κλιμακούμενη ένταση που εμείς δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να παίξουμε αυτό το παιχνίδι. Ο πρωθυπουργός ήδη σε όλα τα διεθνή Φόρα ενημερώνει για αυτή την προκλητικότητα της Τουρκίας. Νομίζω ότι ο διεθνής παράγοντας σε αυτή τη φάση αντιλαμβάνεται ότι η Τουρκία βρίσκεται σε μια περιδίνηση και επαναπροσδιορίζει το ρόλο της σε σχέση με το δυτικό κόσμο από εκεί και πέρα η δουλειά της κυβέρνησης και της Ελλάδος γενικότερα είναι να είμαστε προετοιμασμένοι.
Οι ένοπλες δυνάμεις την τελευταία τριετία έχουν δυναμωθεί και σε επίπεδο αέρα, και σε επίπεδο θαλάσσης και σε όλα τα επίπεδα θα πρέπει να υπάρχει ψυχραιμία.
Αναφορικά με την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά: Μέσα σε μια τεράστια υγειονομική κρίση που ταλάνισε όλο τον πλανήτη, σε μια εφοδιαστική κρίση και σε μια ενεργειακή κρίση παραμένουμε συνεπείς. Έχει πολύ μεγάλη σημασία για την κυβέρνησή μας μέσα σε αυτό το περιβάλλον να είμαστε συνεπείς και να παραδίδουμε υποδομές για τον πολίτη. Σε λίγες μέρες ένας πολίτης, ένας άνθρωπος της τρίτης ηλικίας θα μπορεί να πάρει το μετρό από τον Πειραιά, από το Δημοτικό θέατρο και να ανεβεί στο Σύνταγμα για να τελειώσει μια δουλειά του είναι πάρα πολύ σημαντικό. Ξέρετε πόσο πιο κοντά θα έρθει ο Πειραιάς στην Αθήνα, ξέρετε πόσο πιο κοντά θα έρθουν οι τουρίστες από το αεροδρόμιο να κατέβουν στο λιμάνι και να πάνε στις Κυκλάδες ή οπουδήποτε αλλού θελήσει; Αυτό είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Ήμασταν απόλυτα συνεπείς, δουλέψαμε πολύ συστηματικά για να παραδώσουμε το μετρό στον Πειραιά. Είναι θέμα ολίγων ημερών πλέον για να παραδώσουμε το μετρό στον Πειραιά.
Όλοι αντιλαμβάνονται ακόμη και ο διεθνής Τύπος ότι στην Ελλάδα γίνεται μια πολύ σοβαρή, δουλειά βάσης αυτή την περίοδο και για αυτό πολύ μεγάλοι επενδυτικοί όμιλοι, πολύ μεγάλες εταιρείες έρχονται να επενδύσουν στη χώρα μας. Αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση βγάζει μια πολύ μεγάλη σοβαρότητα, τα οικονομικά στοιχεία φαίνεται ότι πηγαίνουν πάρα πολύ καλά, βλέπω δηλαδή σε διάφορες περιοχές της χώρας μας και γίνεται ένα κρεσέντο επενδύσεων. Ήμουνα πριν λίγες μέρες στη Θεσσαλονίκη έβλεπα πόσοι μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι έχουν έρθει και επενδύουν στη Θεσσαλονίκη, αυτό βλέπαμε και με την Google και που θα κάνει τα τρία data center στην Αθήνα και στην Πάτρα και στο Ηράκλειο. Γίνεται μια πολύ μεγάλη δουλειά και αυτή τη δουλειά ευελπιστούμε να τη συνεχίσουμε και το επόμενο διάστημα. Σε αυτό το κομμάτι είναι απαραίτητες οι υποδομές.
Ερωτηθείς πότε θα είναι έτοιμο το μετρό στη Θεσσαλονίκη: Τέλος του 2023 θα έχει παραδοθεί λειτουργικό και το μετρό στη Θεσσαλονίκη. Εμείς δεν εγκαινιάζουμε μουσαμάδες, έχουμε μια διαφορετική λογική, εγκαινιάζουμε λειτουργούντα μετρό.
Στο Παρίσι ανά 1 τετραγωνικό χιλιόμετρο υπάρχουν τέσσερις σταθμοί του Μετρό, στην Αθήνα με την γραμμή 4 θα πετύχουμε τον ένα σταθμό ανά 1 τετραγωνικό χιλιόμετρο άρα είμαστε μακριά αυτή τη στιγμή. Κάνουμε όμως μια πολύ μεγάλη προσπάθεια και με την ολοκλήρωση του Μετρό στον Πειραιά που ήταν ένα βασικό στοίχημα και που το πετυχαίνουμε και με το ξεκίνημα που γίνεται στη Γραμμή 4 και με τη δημοπράτηση του μετρό προς τα Δυτικά με τους τρεις νέους σταθμούς και με την επέκταση του προαστιακού που κάνουμε αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να φέρουμε πιο κοντά τους ανθρώπους. Για να ξεπεράσουν όλες οι περιοχές του Λεκανοπεδίου το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουμε τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να ενισχύσουμε τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς.
Πολλές φορές δουλεύουμε και λίγο αντισυμβατικά δηλαδή αυτή τη στιγμή δεχόμαστε μια δωρεά από ένα cluster εταιρειών για να κάνουμε ένα σταθμό στον Προαστιακό στη στάση Καρελά. Για να βοηθήσουμε την περιοχή εκεί της Παιανίας που είναι μια μικρή βιομηχανική περιοχή θα κάνουμε έναν έξτρα σταθμό, παράλληλα με την επέκταση του προαστιακού και προς το Λαύριο και προς τη Ραφήνα παράλληλα με τον προαστιακό της Δυτικής Αττικής. Έχουμε ένα πολύ ολοκληρωμένο σχέδιο αυτή τη στιγμή το οποίο εξελίσσεται βήμα –βήμα και βέβαια το είχε ανάγκη η Αττική αυτό το σχέδιο γιατί για πάνω από 10 χρόνια δεν είχαν γίνει μεγάλα έργα υποδομής στο Λεκανοπέδιο.
Για τα λεωφορεία: Είμαστε πολύ κοντά στο να δούμε νέο στόλο λεωφορείων ήδη η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι αρχές του 2023 θα έρθουν τα πρώτα νέα λεωφορεία. Η αλήθεια είναι ότι ήδη ανανεώθηκε ως ένα βαθμό ο στόλος, παραλάβαμε 850 λεωφορεία να κυκλοφορούν στους δρόμου και αυτή τη στιγμή έχουμε περισσότερα από 1.300 και τα περισσότερα από αυτά είναι πολύ πιο καινούργια από αυτά που παραλάβαμε με τη μέθοδο του leasing. Γιατί ουσιαστικά και εκεί έγινε μια επανάσταση γιατί και η συνεργασία μας με τα ΚΤΕΛ αλλά και ο τρόπος να πάρουμε λεωφορεία μέσω leasing στην ΟΣΥ βοήθησε ώστε να ανανεώσουμε το στόλο και αυτό έγινε εν μέσω ενός περιβάλλοντος υγειονομικής κρίσης. Όταν σε όλο τον κόσμο μειωνόταν ο στόλος των λεωφορείων που κυκλοφορούσαν, στην Ελλάδα τον αυξάναμε.
Ερωτηθείς αν θα επεκταθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο: Η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου ήταν ένας μεγάλος ασθενής και λόγω του τρόπου δημοπράτησης των έργων και λόγω διάφορων παθογενειών που ταλαιπωρούσαν την χώρα μας όλα τα προηγούμενα χρόνια. Η αλήθεια είναι ότι το βάρος δόθηκε στους οδικούς άξονες. Αυτή τη στιγμή στους οδικούς άξονες φαίνεται ότι με το σχεδιασμό που έχουμε κάνει ολοκληρώνοντας το Πάτρα-Πύργος, μπαίνοντας ουσιαστικά στην κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ και με κάποιες ακόμη επεκτάσεις που θέλουμε να κάνουμε του οδικού δικτύου ο σχεδιασμός μας έχει ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό. Από εδώ και πέρα χρειάζεται σιδηροδρομικό δίκτυο γιατί το τρένο είναι και πράσινο και φιλοπεριβαλλοντικό και έχουμε εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις. Οι ευρωπαίοι παρακαλούν να κανουμε επέκταση ήδη έχουμε δημοπρατήσει έργα 4,5 δις €. Η αλήθεια ειναι ότι είναι πολύ πιο δύσκολο, η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου έχει μεγαλύτερη συνθετότητα και μεγαλύτερη πολυπλοκοκότητα λόγω και των συστημάτων που εχει το τρένο. Αυτή τη στιγμή κάνουμε κάτι στη χώρα μας που θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια καταρχήν να συνδέσουμε τα λιμάνια μας με το σιδηρόδρομο αυτό θα μας δώσει πολύ μεγάλη αξία ως χώρα, ως μια χώρα που θα την μετατρέψουμε ουσιαστικά σε ένα εμπορευματικό κόμβο, σε ένα τεράστιο logistic center ώστε όλα τα εμπορεύματα που έρχονται από την Ανατολή να φεύγουν προς την ΕΕ είτε από το λιμάνι του Πειραιά, είτε από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, είτε από της Καβάλας. Προχωράει όλος αυτός ο σχεδιασμός και προχωράει με γοργά και σταθερά βήματα και έτσι όπως έχουμε θέσει εξαρχής τους στόχους μας. Νομίζω ότι θα τον πετύχουμε και αυτό το στόχο.
Αναφορικά με το θέμα των εργαζομένων και των μισθολογικών παροχών: Πριν μια εβδομάδα ολοκληρώθηκε το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της ΟΣΕ και του ΕΡΓΟΣΕ εκεί για πρώτη φορά δώσαμε μπόνους αποδοτικότητας. Θα υπογράφεται ένα συμβόλαιο πλέον ανάμεσα στο υπουργείο και στην κάθε εταιρεία, και η κάθε εταιρεία με τους εργαζομένους ώστε να υπάρχει μπόνους αποδοτικότητας, να αυξήσουμε τις αποδοχές. Άλλωστε η κυβέρνησή μας όλο αυτό το διάστημα και μειώνοντας τις εισφορές και αυξάνοντας το βασικό μισθό προσπαθεί να αυξήσει τις αποδοχές των εργαζομένων. Μια χώρα για να ευημερεί θα πρέπει να έχει εργαζόμενους οι οποίοι να καλοπληρώνονται δυστυχώς παραλάβαμε μια κατάσταση πολύ δύσκολη η οποία βελτιώνεται βήμα-βήμα. Εμείς πιστεύουμε και στους δημόσιους υπάλληλους όπως και στον ιδιωτικό τομέα ότι παντού θα πρέπει να δίνονται κίνητρα ώστε οι εργαζόμενοι και να δουλεύουν καλύτερα και να αποδίδουν καλύτερα.
Ειδικότερα, ανέφερε ότι τις επόμενες ημέρες θα δοθεί σε λειτουργία η επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, ενώ σημείωσε πως η κυβέρνηση έχει καταφέρει να ολοκληρώσει μεγάλα έργα υποδομής εν μέσω μίας υγειονομικής κρίσης, μίας ενεργειακής κρίσης και της κρίσης στην εφοδιαστική αλυσίδα
Παράλληλα, έκανε λόγο για κρεσέντο επενδύσεων ιδιαίτερα στην Θεσσαλονίκη, αναφέροντας πως στο τέλος του 2023 θα είναι λειτουργικό και το Μετρό στη Θεσσαλονίκη.
Υπογράμμισε ότι από το νέο έτος θα έρθει στη χώρα μας νέος στόλος λεωφορείων, ενώ προανήγγειλε επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου, λέγοντας πως έχουν εξασφαλιστεί χρηματοδοτήσεις.
Aναλυτικά οι δηλώσεις του
Αναφορικά με την κλιμάκωση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις: Σε ότι αφορά την κυβέρνηση βλέπετε ότι όλα τα ζητήματα τα αντιμετωπίζουμε με σοβαρότητα και ψυχραιμία. Απ’ ότι φαίνεται από την πλευρά της Τουρκία φαίνεται ότι υπάρχει μια κλιμακούμενη ένταση που εμείς δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να παίξουμε αυτό το παιχνίδι. Ο πρωθυπουργός ήδη σε όλα τα διεθνή Φόρα ενημερώνει για αυτή την προκλητικότητα της Τουρκίας. Νομίζω ότι ο διεθνής παράγοντας σε αυτή τη φάση αντιλαμβάνεται ότι η Τουρκία βρίσκεται σε μια περιδίνηση και επαναπροσδιορίζει το ρόλο της σε σχέση με το δυτικό κόσμο από εκεί και πέρα η δουλειά της κυβέρνησης και της Ελλάδος γενικότερα είναι να είμαστε προετοιμασμένοι.Οι ένοπλες δυνάμεις την τελευταία τριετία έχουν δυναμωθεί και σε επίπεδο αέρα, και σε επίπεδο θαλάσσης και σε όλα τα επίπεδα θα πρέπει να υπάρχει ψυχραιμία.
Αναφορικά με την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά: Μέσα σε μια τεράστια υγειονομική κρίση που ταλάνισε όλο τον πλανήτη, σε μια εφοδιαστική κρίση και σε μια ενεργειακή κρίση παραμένουμε συνεπείς. Έχει πολύ μεγάλη σημασία για την κυβέρνησή μας μέσα σε αυτό το περιβάλλον να είμαστε συνεπείς και να παραδίδουμε υποδομές για τον πολίτη. Σε λίγες μέρες ένας πολίτης, ένας άνθρωπος της τρίτης ηλικίας θα μπορεί να πάρει το μετρό από τον Πειραιά, από το Δημοτικό θέατρο και να ανεβεί στο Σύνταγμα για να τελειώσει μια δουλειά του είναι πάρα πολύ σημαντικό. Ξέρετε πόσο πιο κοντά θα έρθει ο Πειραιάς στην Αθήνα, ξέρετε πόσο πιο κοντά θα έρθουν οι τουρίστες από το αεροδρόμιο να κατέβουν στο λιμάνι και να πάνε στις Κυκλάδες ή οπουδήποτε αλλού θελήσει; Αυτό είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Ήμασταν απόλυτα συνεπείς, δουλέψαμε πολύ συστηματικά για να παραδώσουμε το μετρό στον Πειραιά. Είναι θέμα ολίγων ημερών πλέον για να παραδώσουμε το μετρό στον Πειραιά.
Όλοι αντιλαμβάνονται ακόμη και ο διεθνής Τύπος ότι στην Ελλάδα γίνεται μια πολύ σοβαρή, δουλειά βάσης αυτή την περίοδο και για αυτό πολύ μεγάλοι επενδυτικοί όμιλοι, πολύ μεγάλες εταιρείες έρχονται να επενδύσουν στη χώρα μας. Αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση βγάζει μια πολύ μεγάλη σοβαρότητα, τα οικονομικά στοιχεία φαίνεται ότι πηγαίνουν πάρα πολύ καλά, βλέπω δηλαδή σε διάφορες περιοχές της χώρας μας και γίνεται ένα κρεσέντο επενδύσεων. Ήμουνα πριν λίγες μέρες στη Θεσσαλονίκη έβλεπα πόσοι μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι έχουν έρθει και επενδύουν στη Θεσσαλονίκη, αυτό βλέπαμε και με την Google και που θα κάνει τα τρία data center στην Αθήνα και στην Πάτρα και στο Ηράκλειο. Γίνεται μια πολύ μεγάλη δουλειά και αυτή τη δουλειά ευελπιστούμε να τη συνεχίσουμε και το επόμενο διάστημα. Σε αυτό το κομμάτι είναι απαραίτητες οι υποδομές.
Ερωτηθείς πότε θα είναι έτοιμο το μετρό στη Θεσσαλονίκη: Τέλος του 2023 θα έχει παραδοθεί λειτουργικό και το μετρό στη Θεσσαλονίκη. Εμείς δεν εγκαινιάζουμε μουσαμάδες, έχουμε μια διαφορετική λογική, εγκαινιάζουμε λειτουργούντα μετρό.
Στο Παρίσι ανά 1 τετραγωνικό χιλιόμετρο υπάρχουν τέσσερις σταθμοί του Μετρό, στην Αθήνα με την γραμμή 4 θα πετύχουμε τον ένα σταθμό ανά 1 τετραγωνικό χιλιόμετρο άρα είμαστε μακριά αυτή τη στιγμή. Κάνουμε όμως μια πολύ μεγάλη προσπάθεια και με την ολοκλήρωση του Μετρό στον Πειραιά που ήταν ένα βασικό στοίχημα και που το πετυχαίνουμε και με το ξεκίνημα που γίνεται στη Γραμμή 4 και με τη δημοπράτηση του μετρό προς τα Δυτικά με τους τρεις νέους σταθμούς και με την επέκταση του προαστιακού που κάνουμε αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να φέρουμε πιο κοντά τους ανθρώπους. Για να ξεπεράσουν όλες οι περιοχές του Λεκανοπεδίου το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουμε τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να ενισχύσουμε τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς.
Πολλές φορές δουλεύουμε και λίγο αντισυμβατικά δηλαδή αυτή τη στιγμή δεχόμαστε μια δωρεά από ένα cluster εταιρειών για να κάνουμε ένα σταθμό στον Προαστιακό στη στάση Καρελά. Για να βοηθήσουμε την περιοχή εκεί της Παιανίας που είναι μια μικρή βιομηχανική περιοχή θα κάνουμε έναν έξτρα σταθμό, παράλληλα με την επέκταση του προαστιακού και προς το Λαύριο και προς τη Ραφήνα παράλληλα με τον προαστιακό της Δυτικής Αττικής. Έχουμε ένα πολύ ολοκληρωμένο σχέδιο αυτή τη στιγμή το οποίο εξελίσσεται βήμα –βήμα και βέβαια το είχε ανάγκη η Αττική αυτό το σχέδιο γιατί για πάνω από 10 χρόνια δεν είχαν γίνει μεγάλα έργα υποδομής στο Λεκανοπέδιο.
Για τα λεωφορεία: Είμαστε πολύ κοντά στο να δούμε νέο στόλο λεωφορείων ήδη η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι αρχές του 2023 θα έρθουν τα πρώτα νέα λεωφορεία. Η αλήθεια είναι ότι ήδη ανανεώθηκε ως ένα βαθμό ο στόλος, παραλάβαμε 850 λεωφορεία να κυκλοφορούν στους δρόμου και αυτή τη στιγμή έχουμε περισσότερα από 1.300 και τα περισσότερα από αυτά είναι πολύ πιο καινούργια από αυτά που παραλάβαμε με τη μέθοδο του leasing. Γιατί ουσιαστικά και εκεί έγινε μια επανάσταση γιατί και η συνεργασία μας με τα ΚΤΕΛ αλλά και ο τρόπος να πάρουμε λεωφορεία μέσω leasing στην ΟΣΥ βοήθησε ώστε να ανανεώσουμε το στόλο και αυτό έγινε εν μέσω ενός περιβάλλοντος υγειονομικής κρίσης. Όταν σε όλο τον κόσμο μειωνόταν ο στόλος των λεωφορείων που κυκλοφορούσαν, στην Ελλάδα τον αυξάναμε.
Ερωτηθείς αν θα επεκταθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο: Η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου ήταν ένας μεγάλος ασθενής και λόγω του τρόπου δημοπράτησης των έργων και λόγω διάφορων παθογενειών που ταλαιπωρούσαν την χώρα μας όλα τα προηγούμενα χρόνια. Η αλήθεια είναι ότι το βάρος δόθηκε στους οδικούς άξονες. Αυτή τη στιγμή στους οδικούς άξονες φαίνεται ότι με το σχεδιασμό που έχουμε κάνει ολοκληρώνοντας το Πάτρα-Πύργος, μπαίνοντας ουσιαστικά στην κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ και με κάποιες ακόμη επεκτάσεις που θέλουμε να κάνουμε του οδικού δικτύου ο σχεδιασμός μας έχει ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό. Από εδώ και πέρα χρειάζεται σιδηροδρομικό δίκτυο γιατί το τρένο είναι και πράσινο και φιλοπεριβαλλοντικό και έχουμε εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις. Οι ευρωπαίοι παρακαλούν να κανουμε επέκταση ήδη έχουμε δημοπρατήσει έργα 4,5 δις €. Η αλήθεια ειναι ότι είναι πολύ πιο δύσκολο, η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου έχει μεγαλύτερη συνθετότητα και μεγαλύτερη πολυπλοκοκότητα λόγω και των συστημάτων που εχει το τρένο. Αυτή τη στιγμή κάνουμε κάτι στη χώρα μας που θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια καταρχήν να συνδέσουμε τα λιμάνια μας με το σιδηρόδρομο αυτό θα μας δώσει πολύ μεγάλη αξία ως χώρα, ως μια χώρα που θα την μετατρέψουμε ουσιαστικά σε ένα εμπορευματικό κόμβο, σε ένα τεράστιο logistic center ώστε όλα τα εμπορεύματα που έρχονται από την Ανατολή να φεύγουν προς την ΕΕ είτε από το λιμάνι του Πειραιά, είτε από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, είτε από της Καβάλας. Προχωράει όλος αυτός ο σχεδιασμός και προχωράει με γοργά και σταθερά βήματα και έτσι όπως έχουμε θέσει εξαρχής τους στόχους μας. Νομίζω ότι θα τον πετύχουμε και αυτό το στόχο.
Αναφορικά με το θέμα των εργαζομένων και των μισθολογικών παροχών: Πριν μια εβδομάδα ολοκληρώθηκε το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της ΟΣΕ και του ΕΡΓΟΣΕ εκεί για πρώτη φορά δώσαμε μπόνους αποδοτικότητας. Θα υπογράφεται ένα συμβόλαιο πλέον ανάμεσα στο υπουργείο και στην κάθε εταιρεία, και η κάθε εταιρεία με τους εργαζομένους ώστε να υπάρχει μπόνους αποδοτικότητας, να αυξήσουμε τις αποδοχές. Άλλωστε η κυβέρνησή μας όλο αυτό το διάστημα και μειώνοντας τις εισφορές και αυξάνοντας το βασικό μισθό προσπαθεί να αυξήσει τις αποδοχές των εργαζομένων. Μια χώρα για να ευημερεί θα πρέπει να έχει εργαζόμενους οι οποίοι να καλοπληρώνονται δυστυχώς παραλάβαμε μια κατάσταση πολύ δύσκολη η οποία βελτιώνεται βήμα-βήμα. Εμείς πιστεύουμε και στους δημόσιους υπάλληλους όπως και στον ιδιωτικό τομέα ότι παντού θα πρέπει να δίνονται κίνητρα ώστε οι εργαζόμενοι και να δουλεύουν καλύτερα και να αποδίδουν καλύτερα.