Μακρή στα Παραπολιτικά 90,1: Η υπόθεση με την 12χρονη στον Κολωνό ξεπερνά την ευθύνη των εκπαιδευτικών - Δεν πηγαίνει σχολείο και είναι σε άλλες δομές
Η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων μίλησε στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή
Σε ότι αφορά την 12χρονη από τον Κολωνό, η κ. Μακρή είπε πως το περιστατικό ξεπερνά την ευθύνη των εκπαιδευτικών.
«Υπάρχουν προγράμματα»
Ανέφερε επίσης πως η 12χρονη δεν πηγαίνει σχολείο και είναι σε άλλες δομές, ενώ τόνισε πως δεν έχει εικόνα τι κάνουν τα άλλα παιδιά της οικογένειας. Επιπλέον, η κ. Μακρή υπενθύμισε πως υπάρχουν προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και ψυχολόγων.Αναλυτικά η συνέντευξη
Η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή, είπε στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή:
Για την καταγγελία εκπαιδευτικού για το ΕΠΑΛ Κεφαλονιάς: Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου ο οποίος είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος σε περιπτώσεις στις οποίες παρουσιάζονται τέτοια σοβαρά θέματα, έχει επικοινωνήσει με το ΕΠΑΛ, έχει διατάξει να γίνει έλεγχος. Ο έλεγχος είναι σε εξέλιξη, μια πρώτη ενημέρωση βεβαίως υπάρχει πολύ σημαντική αλλά δεν είναι κάτι το οποίο θα ανακοινωθεί δημόσια. Ως υπουργείο έχουμε εικόνα των απόψεων και των δύο πλευρών, καταρχάς του εκπαιδευτικού που γνωστοποιήθηκε με τις επιστολές τις οποίες θα σας εκμυστηρευτώ ότι τις διάβασα με μεγάλη στενοχώρια και δυσκολία γιατί ήταν δυσάρεστα αυτά τα οποία κατήγγειλε. Υπάρχει και η ενημέρωση από την πρώτη διερεύνηση που έγινε από την άλλη πλευρά αυτή όμως δεν έχει δει το φως της δημοσιότητας και δεν είναι σωστό να αναφερθεί τώρα.
Για το φαινόμενο απαξίωσης των ΕΠΑΛ: Πράγματι τα ΕΠΑΛ, η επαγγελματική εκπαίδευση γενικώς ήταν το αποπαίδι της εκπαίδευσης. Πριν γίνω υφυπουργός Παιδείας συμμετείχα σε ένα ταξίδι στη Γερμανία μαζί με τον Γενικό Γραμματέας τον κ. Βούτσινο και με πολύ στεναχώρια διαπίστωσα πόσο πίσω είμαστε στην επαγγελματική εκπαίδευση αυτό όμως έχει αλλάξει αλλά ξέρετε ότι στην εκπαίδευση δεν αλλάζουν όλα από τη μια μέρα στην άλλη. Έχει αλλάξει με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου και πήρε η επαγγελματική εκπαίδευση τη θέση που της αξίζει αλλά όλα δεν αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη. Δεν αλλάζουν τα πράγματα από τη μια μέρα στην άλλη, όλα αυτά τα πράγματα έχουν τροποποιηθεί, έχουν βελτιωθεί με νομοθετικές και ουσιαστικές πρωτοβουλίες. Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ έχουν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παίρνουν ειδικότητες οι οποίες είναι καλά αμειβόμενες και αντίστοιχες με τις ανάγκες που έχει η αγορά εργασίας. Οι επαγγελματικές σχολές κατάρτισης λειτούργησαν τώρα, βοηθάνε πάρα πολύ όμως δεν είναι κακό να αναδεικνύουμε τέτοια περιστατικά, είμαι της άποψης ότι οτιδήποτε στρεβλό υπάρχει σε όποια δραστηριότητα πρέπει να επισημαίνεται για να διορθώνεται δεν θέλω όμως να δημιουργείται η εντύπωση ότι αυτός είναι ο κανόνας. Δεν είναι ο κανόνας. Πριν από μια εβδομάδα το ΕΠΑΛ στη δικιά μας περιοχή έχει και ραδιοφωνικό σταθμό και στήνει και τηλεοπτικό σταθμό. Τα παιδιά στην εφηβεία έχουν ανάγκη ειδικής μεταχείρισης και οι εκπαιδευτικοί έχουν την επάρκεια και τον επαγγελματισμό αυτή την ειδική μεταχείριση να την παρέχουν χωρίς να σημαίνει αυτό ασυλία ούτε από την άλλη μεριά ασυδοσία από τα παιδιά.
Για την υπόθεση της 12χρονης στον Κολωνό: Η καθημερινότητα του παιδιού δεν είναι στην εκπαίδευση παρότι είναι σε αρμοδιότητα άλλων δομών χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μας απασχολεί και δεν μας ενδιαφέρει. Από την πρώτη στιγμή ο γενικός γραμματέας είχε πλήρη εικόνα αλλά είναι ένα περιστατικό που δυστυχώς ξεπερνά τις αρμοδιότητες, τις ικανότητες, την ευθύνη των εκπαιδευτικών γιατί όταν το παιδί απουσιάζει από το σχολείο, σε απουσίες οι οποίες δεν επιβάλλουν την επανάληψη της τάξης και ενημερώνεται η μητέρα και καλύπτει-δικαιολογεί τότε καταλαβαίνετε ότι δεν μπορεί κανείς εύκολα και άκριτα να ρίξει ευθύνες στους εκπαιδευτικούς.
Ερώτηση: Δεν ρίχνουμε ευθύνες στους εκπαιδευτικούς αλλά δεν κατάλαβε κανένας τίποτα; Η γειτονιά δεν κατάλαβε..
Απάντηση: Έχω την αίσθηση, δεν μπορώ να το πω με βεβαιότητα και κατηγορηματικά αλλά έχω την αίσθηση ότι ο περίγυρος κατάλαβε. Όμως να σας πω ότι τώρα με προγράμματα τα οποία γίνονται, με επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών τους ευαισθητοποιούμε και τους επιμορφώνουμε ακόμη περισσότερο με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Από την πρώτη στιγμή εστάλη ψυχολόγος για να επιληφθεί της κατάστασης. Θα σας θυμίσω ότι σε ένα νομό της Ελλάδας ψυχολόγος κατάλαβε ότι ένα κοριτσάκι βιαζόταν από τον πατέρα του. Είναι ενέργειες οι οποίες να μην γελιόμαστε δεν θα αποτρέψουν το 100% των περιπτώσεων, θα βοηθήσουν πολλές φορές στην πρώιμη κατανόηση και θα βοηθήσουν και στην αποφυγή τέτοιων φαινομένων.
Ερωτηθείσα αν τα αδέρφια της 12χρονης πηγαίνουν στο σχολείο, η κ. Μακρή είπε: Έχω την ενημέρωση ότι το κακοποιημένο παιδί δεν πηγαίνει στο σχολείο, είναι σε άλλες δομές δεν έχω όμως εικόνα τι κάνουν τα άλλα παιδιά της οικογένειας.