Καραμανλής: Διόδια 2,5 ευρώ με τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού
O υπουργός Μεταφορών και Υποδομών επιβεβαίωσε πλήρως τα ρεπορτάζ του powergame.gr
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, επιβεβαίωσε τις πληροφορίες του powergame.gr για μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό, με την ακόλουθη δήλωση:
«Από σήμερα ο διαγωνισμός για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μπήκε στη δεύτερη φάση του. Κατόπιν της τελικής απόφασης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση, ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ. Η απόφαση της κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι έναν κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη».
Όπως έγραφε νωρίτερα το powergame.gr, η σύμβαση παραδόθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στους οκτώ υποψήφιους πριν από λίγες ώρες. Κατά πληροφορίες, δεν προβλέπει κυμαινόμενα διόδια ανάλογα με την ώρα διέλευσης, όπως είχε κάποια στιγμή προταθεί από τη διοίκηση του Ταμείου. Ωστόσο, η σύμβαση που παραδόθηκε θα αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους υποψήφιους ομίλους προκειμένου να διαμορφωθεί το τελικό κείμενο με βάση το οποίο θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές.
Όπως φαίνεται, κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ βιάζονται να προχωρήσει γρήγορα ο διαγωνισμός, ώστε να υποβληθούν προσφορές πριν από τις εκλογές. Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού για την 25ετή παραχώρηση του οδικού άξονα έχουν περάσει και οι οκτώ υποψήφιοι.
Μέσα στους επόμενους μήνες θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές o διεθνής όμιλος Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners.
Η Αττική Οδός, η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της οποίας λήγει τον Οκτώβριο του 2024, περιλαμβάνει την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων (μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων) και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων). Τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που περιλαμβάνει τμήμα της Λεωφόρου ΝΑΤΟ και εκτείνεται κατά μήκος περίπου πέντε χιλιομέτρων, αποτελεί επίσης τμήμα της Αττικής Οδού. Ο οδικός άξονας διαθέτει συνολικά 29 ανισόπεδους κόμβους (26 κατασκευασμένους και τρεις προγραμματισμένους για το μέλλον) με το κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής. Για την είσπραξη των διοδίων λειτουργούν επί του παρόντος 195 λωρίδες διοδίων σε 39 σταθμούς διοδίων (6 μετωπικούς σταθμούς διοδίων και 33 πλευρικούς σταθμούς διοδίων).
«Από σήμερα ο διαγωνισμός για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μπήκε στη δεύτερη φάση του. Κατόπιν της τελικής απόφασης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση, ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ. Η απόφαση της κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι έναν κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη».
Όπως έγραφε νωρίτερα το powergame.gr, η σύμβαση παραδόθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στους οκτώ υποψήφιους πριν από λίγες ώρες. Κατά πληροφορίες, δεν προβλέπει κυμαινόμενα διόδια ανάλογα με την ώρα διέλευσης, όπως είχε κάποια στιγμή προταθεί από τη διοίκηση του Ταμείου. Ωστόσο, η σύμβαση που παραδόθηκε θα αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους υποψήφιους ομίλους προκειμένου να διαμορφωθεί το τελικό κείμενο με βάση το οποίο θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές.
Όπως φαίνεται, κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ βιάζονται να προχωρήσει γρήγορα ο διαγωνισμός, ώστε να υποβληθούν προσφορές πριν από τις εκλογές. Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού για την 25ετή παραχώρηση του οδικού άξονα έχουν περάσει και οι οκτώ υποψήφιοι.
Μέσα στους επόμενους μήνες θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές o διεθνής όμιλος Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners.
Η Αττική Οδός, η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της οποίας λήγει τον Οκτώβριο του 2024, περιλαμβάνει την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων (μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων) και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων). Τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που περιλαμβάνει τμήμα της Λεωφόρου ΝΑΤΟ και εκτείνεται κατά μήκος περίπου πέντε χιλιομέτρων, αποτελεί επίσης τμήμα της Αττικής Οδού. Ο οδικός άξονας διαθέτει συνολικά 29 ανισόπεδους κόμβους (26 κατασκευασμένους και τρεις προγραμματισμένους για το μέλλον) με το κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής. Για την είσπραξη των διοδίων λειτουργούν επί του παρόντος 195 λωρίδες διοδίων σε 39 σταθμούς διοδίων (6 μετωπικούς σταθμούς διοδίων και 33 πλευρικούς σταθμούς διοδίων).