Καραμανλής: Η ΝΔ κράτησε όρθια τη χώρα - Βάζουμε το εθνικό πάνω από το κομματικό συμφέρον
Κατά τη συζήτηση επί του σχεδίου προϋπολογισμού του 2023
Το έργο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε στη Βουλή κατά τη συζήτηση επί του σχεδίου προϋπολογισμού του 2023 ο κ. Κώστας Καραμανλής, κάνοντας ταυτόχρονα τον απολογισμό της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και τη σύγκριση με την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ.
«Αυτά τα 3,5 χρόνια η Νέα Δημοκρατία στα πιο κρίσιμα διακυβεύματα δικαίωσε τον ιστορικό ρόλο της. Η παράταξη που θεμελίωσε ξανά τη Δημοκρατία στη χώρα, ήταν για άλλη μία φορά η παράταξη που κράτησε όρθια τη χώρα», σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη ήρθε αντιμέτωπη με αλλεπάλληλες εξωγενείς κρίσεις και εν μέσω αυτών των κρίσεων, όχι μόνο κράτησε τη χώρα όρθια, αλλά έκανε και μεγάλα βήματα προόδου», συνέχισε ο κ. Καραμανλής, συγκρίνοντας την κατάσταση στην Ελλάδα την περίοδο 2015- 2019 με το σήμερα.
«Δεν λέμε ότι έγιναν όλα τέλεια. Δεν λέμε ότι δεν έγιναν λάθη. Όμως ο κόσμος βλέπει και συγκρίνει τη δική σας διακυβέρνηση των 4,5 ετών με την Κυβέρνηση των τελευταίων 3,5 ετών», είπε ο κ. Καραμανλής απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ και πρόσθεσε:
«Ο κόσμος κοιτάζει πίσω και βλέπει μία αξιωματική αντιπολίτευση, που ούτε μία φορά δεν έβαλε πλάτη στα δύσκολα. Γιατί είναι γνωστό άλλωστε ότι κάνετε μία δομικού τύπου αντιπολίτευση».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι αντίθετα η Νέα Δημοκρατία δεν άσκησε ποτέ τέτοιου είδους αντιπολίτευση. «Γιατί η Νέα Δημοκρατία, η παράταξη που έφερε ξανά τη Δημοκρατία σε αυτή τη χώρα, έχει απαράβατες αρχές. Και αυτές οι αρχές συνοψίζονται σε κάτι πάρα πολύ απλό: Ότι το εθνικό μπαίνει πάνω από το κομματικό συμφέρον. Για αυτό και είμαστε όλοι περήφανοι σήμερα για την παράταξή μας», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Στη μεγάλη εθνική προσπάθεια της κυβέρνησής μας αυτά τα 3,5 χρόνια, κεντρική θέση έχει η δουλειά που κάνουμε στο Υπουργείο μας», συνέχισε ο κ. Καραμανλής.
Επισήμανε άλλωστε ότι στον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης του 5,6% με τον οποίο αναμένεται να κλείσει το 2022 – ρυθμό διπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο – όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι ο κλάδος των κατασκευών έχει συνεισφέρει τα μέγιστα.
Οι τρεις κρίσιμοι στόχοι του υπουργείου
«Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύουμε συστηματικά. Με σχέδιο και όραμα για τον τόπο μας, έχοντας θέσει τρεις κρίσιμους στόχους:
– Ενίσχυση του διεθνούς ρόλου της πατρίδας μας.
– Δίκαιη ανάπτυξη και
– Καλύτερη ποιότητα ζωής για όλους», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Αναφέρθηκε στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων υποδομών ύψους άνω των 13 δισ., που καθιστά την Ελλάδα κόμβο υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών.
«Συμβασιοποιήσαμε γύρω στα 5,2 δισ. ευρώ έργα και το επόμενο τρίμηνο θα συμβασιοποιηθούν έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ», δήλωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά τα έργα; Πέρα από το προφανές, ότι βοηθούν στην ανάπτυξη της οικονομίας και δίνουν θέσεις εργασίας, θα σας έλεγα ότι είναι από τις λίγες φορές που αυτά τα έργα έγιναν με μία κεντρική στόχευση. Δεν είναι μολυβιά στο χάρτη. Είναι έργα που έχουν στόχο πραγματικά να δημιουργήσουν ώθηση, σε αυτό που πάντα θέλαμε, στην περιφερειακή ανάπτυξη».
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε μάλιστα ότι από το 1981 και μετά σε έργα υποδομής η Ελλάδα έχει πάρει από τα ευρωπαϊκά ταμεία πάνω από 180 δισ. ευρώ και όμως πολλές φορές τα έργα που έγιναν δεν είχαν στόχευση και δεν έδωσαν πραγματική ώθηση στη χώρα.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στη θεσμοθέτηση ενός ξεκάθαρου νομικού πλαισίου και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα ΣΔΙΤ, τονίζοντας ότι αυτές οι πολιτικές είχαν απτό αποτέλεσμα.
«Τόσα πολλά έργα, να ξεκινούν σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα ποτέ στο παρελθόν», επισήμανε ο κ. Καραμανλής και ανέφερε: «Απλώς θα σας πω ότι τους σημερινούς ρυθμούς η Ελλάδα δεν τους έφτασε ούτε καν την περίοδο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες».
Οι τρεις κατηγορίες έργων
Σε αυτό το πρόγραμμα, περιλαμβάνονται ιδίως 3 κατηγορίες έργων:
Πρώτα απ’ όλα, έργα εμβληματικά, που είχαν μπλοκάρει όπως:
Πατρών – Πύργου, Άκτιο – Αμβρακία, Ε65, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά που ολοκληρώσαμε και βέβαια το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Δεύτερον, μία σειρά από έργα που ήταν απλά σχέδια επί χάρτου και η ωρίμανση των οποίων προχώρησε ταχύτατα, όπως ο ΒΟΑΚ, καθώς και η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, το Δράμα–Αμφίπολη και τόσα άλλα.
Τρίτον, τα έργα νέας γενιάς, όπως το flyover στη Θεσσαλονίκη. Αλλά κι έργα υδροδοτικά, αρδευτικά, εγγειοβελτιωτικά και αντιπλημμυρικά.
Ο κ. Καραμανλής έκανε στο σημείο αυτό ειδική μνεία στην αξιοποίηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο χαρακτήρισε ένα νέο «σχέδιο Μάρσαλ».
Αναφέρθηκε επίσης στο μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε και όσα έγιναν στον τομέα των Μεταφορών.
«Στην Αθήνα παραλάβαμε 850 οχήματα στο δρόμο, σήμερα έχουμε 1.310. Αύξηση 55%. Στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε 235, σήμερα έχουμε 460. Αύξηση σχεδόν 100%. Αυξήσαμε με ανάταξη τους διαθέσιμους συρμούς του Μετρό κατά 20% και μειώσαμε τις χρονοαποστάσεις. Τώρα ξεκινήσαμε και την ανάταξη 14 συρμών της Γραμμής 1. Συρμοί που ήταν σε κυκλοφορία από το 1983. Ξεκινήσαμε τη Γραμμή 4. Ενισχύσαμε το δίκτυο του Τραμ με 25 νέους συρμούς.
Ολοκληρώνουμε τις διαδικασίες και τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουν να έρχονται τα 650 νέα πράσινα λεωφορεία, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ίσως το πιο σημαντικό από όλα: Δημιουργήσαμε 1.389 νέες θέσεις απασχόλησης σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Υπογράψαμε συλλογικές συμβάσεις», ανέφερε μεταξύ άλλων.
«Αυτό το έργο παράγουμε στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη. Και έτσι είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε. Και το 2023 και τα επόμενα χρόνια», κατέληξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Αυτά τα 3,5 χρόνια η Νέα Δημοκρατία στα πιο κρίσιμα διακυβεύματα δικαίωσε τον ιστορικό ρόλο της. Η παράταξη που θεμελίωσε ξανά τη Δημοκρατία στη χώρα, ήταν για άλλη μία φορά η παράταξη που κράτησε όρθια τη χώρα», σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη ήρθε αντιμέτωπη με αλλεπάλληλες εξωγενείς κρίσεις και εν μέσω αυτών των κρίσεων, όχι μόνο κράτησε τη χώρα όρθια, αλλά έκανε και μεγάλα βήματα προόδου», συνέχισε ο κ. Καραμανλής, συγκρίνοντας την κατάσταση στην Ελλάδα την περίοδο 2015- 2019 με το σήμερα.
«Δεν λέμε ότι έγιναν όλα τέλεια. Δεν λέμε ότι δεν έγιναν λάθη. Όμως ο κόσμος βλέπει και συγκρίνει τη δική σας διακυβέρνηση των 4,5 ετών με την Κυβέρνηση των τελευταίων 3,5 ετών», είπε ο κ. Καραμανλής απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ και πρόσθεσε:
«Ο κόσμος κοιτάζει πίσω και βλέπει μία αξιωματική αντιπολίτευση, που ούτε μία φορά δεν έβαλε πλάτη στα δύσκολα. Γιατί είναι γνωστό άλλωστε ότι κάνετε μία δομικού τύπου αντιπολίτευση».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι αντίθετα η Νέα Δημοκρατία δεν άσκησε ποτέ τέτοιου είδους αντιπολίτευση. «Γιατί η Νέα Δημοκρατία, η παράταξη που έφερε ξανά τη Δημοκρατία σε αυτή τη χώρα, έχει απαράβατες αρχές. Και αυτές οι αρχές συνοψίζονται σε κάτι πάρα πολύ απλό: Ότι το εθνικό μπαίνει πάνω από το κομματικό συμφέρον. Για αυτό και είμαστε όλοι περήφανοι σήμερα για την παράταξή μας», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Στη μεγάλη εθνική προσπάθεια της κυβέρνησής μας αυτά τα 3,5 χρόνια, κεντρική θέση έχει η δουλειά που κάνουμε στο Υπουργείο μας», συνέχισε ο κ. Καραμανλής.
Επισήμανε άλλωστε ότι στον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης του 5,6% με τον οποίο αναμένεται να κλείσει το 2022 – ρυθμό διπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο – όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι ο κλάδος των κατασκευών έχει συνεισφέρει τα μέγιστα.
Οι τρεις κρίσιμοι στόχοι του υπουργείου
«Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύουμε συστηματικά. Με σχέδιο και όραμα για τον τόπο μας, έχοντας θέσει τρεις κρίσιμους στόχους:– Ενίσχυση του διεθνούς ρόλου της πατρίδας μας.
– Δίκαιη ανάπτυξη και
– Καλύτερη ποιότητα ζωής για όλους», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Αναφέρθηκε στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων υποδομών ύψους άνω των 13 δισ., που καθιστά την Ελλάδα κόμβο υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών.
«Συμβασιοποιήσαμε γύρω στα 5,2 δισ. ευρώ έργα και το επόμενο τρίμηνο θα συμβασιοποιηθούν έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ», δήλωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά τα έργα; Πέρα από το προφανές, ότι βοηθούν στην ανάπτυξη της οικονομίας και δίνουν θέσεις εργασίας, θα σας έλεγα ότι είναι από τις λίγες φορές που αυτά τα έργα έγιναν με μία κεντρική στόχευση. Δεν είναι μολυβιά στο χάρτη. Είναι έργα που έχουν στόχο πραγματικά να δημιουργήσουν ώθηση, σε αυτό που πάντα θέλαμε, στην περιφερειακή ανάπτυξη».
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε μάλιστα ότι από το 1981 και μετά σε έργα υποδομής η Ελλάδα έχει πάρει από τα ευρωπαϊκά ταμεία πάνω από 180 δισ. ευρώ και όμως πολλές φορές τα έργα που έγιναν δεν είχαν στόχευση και δεν έδωσαν πραγματική ώθηση στη χώρα.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στη θεσμοθέτηση ενός ξεκάθαρου νομικού πλαισίου και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα ΣΔΙΤ, τονίζοντας ότι αυτές οι πολιτικές είχαν απτό αποτέλεσμα.
«Τόσα πολλά έργα, να ξεκινούν σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα ποτέ στο παρελθόν», επισήμανε ο κ. Καραμανλής και ανέφερε: «Απλώς θα σας πω ότι τους σημερινούς ρυθμούς η Ελλάδα δεν τους έφτασε ούτε καν την περίοδο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες».
Οι τρεις κατηγορίες έργων
Σε αυτό το πρόγραμμα, περιλαμβάνονται ιδίως 3 κατηγορίες έργων:Πρώτα απ’ όλα, έργα εμβληματικά, που είχαν μπλοκάρει όπως:
Πατρών – Πύργου, Άκτιο – Αμβρακία, Ε65, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά που ολοκληρώσαμε και βέβαια το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Δεύτερον, μία σειρά από έργα που ήταν απλά σχέδια επί χάρτου και η ωρίμανση των οποίων προχώρησε ταχύτατα, όπως ο ΒΟΑΚ, καθώς και η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, το Δράμα–Αμφίπολη και τόσα άλλα.
Τρίτον, τα έργα νέας γενιάς, όπως το flyover στη Θεσσαλονίκη. Αλλά κι έργα υδροδοτικά, αρδευτικά, εγγειοβελτιωτικά και αντιπλημμυρικά.
Ο κ. Καραμανλής έκανε στο σημείο αυτό ειδική μνεία στην αξιοποίηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο χαρακτήρισε ένα νέο «σχέδιο Μάρσαλ».
Αναφέρθηκε επίσης στο μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε και όσα έγιναν στον τομέα των Μεταφορών.
«Στην Αθήνα παραλάβαμε 850 οχήματα στο δρόμο, σήμερα έχουμε 1.310. Αύξηση 55%. Στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε 235, σήμερα έχουμε 460. Αύξηση σχεδόν 100%. Αυξήσαμε με ανάταξη τους διαθέσιμους συρμούς του Μετρό κατά 20% και μειώσαμε τις χρονοαποστάσεις. Τώρα ξεκινήσαμε και την ανάταξη 14 συρμών της Γραμμής 1. Συρμοί που ήταν σε κυκλοφορία από το 1983. Ξεκινήσαμε τη Γραμμή 4. Ενισχύσαμε το δίκτυο του Τραμ με 25 νέους συρμούς.
Ολοκληρώνουμε τις διαδικασίες και τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουν να έρχονται τα 650 νέα πράσινα λεωφορεία, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ίσως το πιο σημαντικό από όλα: Δημιουργήσαμε 1.389 νέες θέσεις απασχόλησης σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Υπογράψαμε συλλογικές συμβάσεις», ανέφερε μεταξύ άλλων.
«Αυτό το έργο παράγουμε στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη. Και έτσι είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε. Και το 2023 και τα επόμενα χρόνια», κατέληξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.