Βορίδης στα Παραπολιτικά 90,1: Κρίσιμες κάλπες οι πρώτες - Αν δεν έχουμε αυτοδυναμία στις δεύτερες, θα αναζητήσουμε συνεργασίες, τιμώντας την επιλογή του λαού
Ερωτηθείς για συνεργασία με το κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου, απάντησε πως είναι εξαιρετικά δύσκολη
«Μετά τη διάλυση της Βουλής για την προκήρυξη των εκλογών πρέπει να μετρά κανείς 21 έως 30 ημέρες για την εκλογική διαδικασία», δήλωσε στα «Παραπολιτικά» 90,1 και στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ», με τον Θανάση Φουσκίδη και τη Στέλλα Γκαντώνα, ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, κληθείς να απαντήσει για τις πιθανές ημερομηνίες των εκλογών.
Επανέλαβε πως οι εκλογές θα γίνουν με τη νέα απογραφή, ενώ είπε πως κρίσιμες κάλπες είναι οι πρώτες, καθώς θα καθορίσουν ποιος θα είναι πρώτος, ποια η διαφορά από το δεύτερο κόμμα και ποσό κοντά θα είναι ο πρώτος στο ποσοστό της αυτοδυναμίας.
Παράλληλα, εκτίμησε ότι στις δεύτερες κάλπες η ΝΔ θα έχει αυτοδυναμία, ενώ τόνισε πως, εάν δεν έχει, θα αναζητήσει συνεργασίες, τιμώντας την επιλογή του ελληνικού λαού.
Ακόμα, ερωτηθείς για συνεργασία με το κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου, απάντησε πως είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του
Ερωτηθείς για το χρόνο των εκλογών: Δεν ξέρω τις ημερομηνίες. Εγώ το μόνο που έχω κάνει είναι να θέσω ορισμένα βασικά διαδικαστικά-μεθοδολογικά ζητήματα για να πάμε στις εκλογές. Έχω πει, κατ’ ελάχιστον 21 ημέρες για κάθε εκλογική διαδικασία, μέγιστο για την εκλογική διαδικασία οι 30 ημέρες. Από την χρονική στιγμή της διαλύσεως της Βουλής και της προκηρύξεως των εκλογών πρέπει να μετράει κανείς ένα χρονικό διάστημα 21 έως 30 ημέρες. Μεσολαβεί εν συνεχεία μια διαδικασία όπου τι είναι εκείνο που κρίνεται; Εάν η Βουλή η οποία θα προκύψει από τις πρώτες εκλογές μπορεί να διαμορφώσει έναν κοινοβουλευτικό συσχετισμό που να δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση. Νομικά για να διαπιστωθεί αυτό πρέπει να υπάρχει συγκροτημένη Βουλή. Δηλαδή η Βουλή πρέπει να καθίσει να συγκροτηθεί άρα εν τω μεταξύ θα πρέπει να έχουν εκδοθεί τα αποτελέσματα από το Πρωτοδικείο. Αυτά τα οποία θα ακούσετε την επόμενη ή τη μεθεπόμενη μέρα τα οποία θα βγαίνουνε από την εταιρεία με την οποία θα συνεργαστεί το υπουργείο των Εσωτερικών προκειμένου να δώσει αποτελέσματα δεν είναι τα επίσημα αποτελέσματα. Τα επίσημα αποτελέσματα θα βγουν από το Πρωτοδικείο. Το Πρωτοδικείο όμως για να βγάλει τα αποτελέσματα παίρνει κάποιο χρόνο δηλαδή μπορεί να πάρει 10 μέρες, μετά από αυτές τις μέρες πρόκειται να ορκιστεί η Βουλή. Σε άλλη συνεδρίασή της να εκλέξει τον πρόεδρό της, σε άλλη συνεδρίασή να εκλέξει τους γραμματείς, τους αντιπροέδρους και τους κοσμήτορές της και μετά θα διαπιστώσει η Βουλή ότι δεν μπορεί να διαμορφωθούνε...
ΔΗΜ: Άρα λέτε ότι θα χρειαστούνε τρεις συνεδριάσεις τουλάχιστον της Βουλής που θα προκύψει και θα διαλυθεί όπως έχουν τα πράγματα, προκειμένου να πάμε στις επόμενες εθνικές εκλογές;
Σωστά. Το λέω αυτό γιατί πάρα πολλοί κοιτάνε το χρόνο των διερευνητικών εντολών και λένε ότι το σύνταγμα ορίζει τρεις ημέρες ο αρχηγός του πρώτου κόμματος, τρεις ημέρες στον αρχηγό του δευτέρου κόμματος, τρεις ημέρες στον αρχηγό του τρίτου κόμματος, συνεδρίαση των πολιτικών αρχηγών υπό την προεδρία της Προέδρου της Δημοκρατίας προκειμένου να διερευνηθούν οι δυνατότητες να σχηματιστεί κυβέρνηση. Άρα θα έλεγε κανένας κάνοντας το λογαριασμό αν ο πρωθυπουργός σήμερα πει την εντολή την καταθέτω σε μια μέρα, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης την καταθέσει την ίδια μέρα, πάμε και στον αρχηγό του τρίτου κόμματος... πόσες μέρες είναι 1-2-3-5 δεν είναι παραπάνω αλλά δεν είναι έτσι γιατί μας λείπει η συγκρότηση και η διάλυση της Βουλής αυτό είναι που θα κρατήσει περισσότερο χρόνο. Άρα υπολογίστε ότι εκεί θα χρειαστεί κατ’ ελάχιστον 2 εβδομάδες, θα ξαναδιαλυθεί η Βουλή, ξαναμετρήστε εκεί κατ΄ελάχιστον 21 μέρες. Άρα 21 και 21 και καμιά 15αρια αυτό μας κάνει ότι θα κοιτάμε έναν χρόνο για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία 2 μηνών. Βάλτε τις ημερομηνίες όπου θέλετε και μετρήστε ανάποδα τους χρόνους και θα δείτε ποια είναι η χρονική στιγμή διαλύσεως της Βουλής
Ερωτηθείς πότε θα έχουμε τα στοιχεία για τους νέους εκλογικούς καταλόγους μετά την απογραφή: Η συνεννόηση που έχω με την ΕΛΣΤΑΤ είναι ότι στο τέλος του χρόνου θα δημοσιευτούν τα στοιχεία αυτά. Να πω ότι σε σχέση με προηγούμενες απογραφές αυτός είναι ένας πολύ ταχύς χρόνος δημοσιεύσεως οριστικών αποτελεσμάτων. Δεύτερον έχω να πω ότι είναι ξεκάθαρο ότι οι εκλογές θα γίνουν με τη νέα απογραφή και θα γίνουν με τη νέα απογραφή γιατί λεει το σύνταγμα ότι πρέπει εντός ενός έτους από την τελευταία απογραφική πράξη να γίνει η κατανομή των εδρών με βάση τα αποτελέσματα της απογραφής επί του νομίμου πληθυσμού. Άρα εμείς θα πάρουμε τα αποτελέσματα της απογραφής που αφορούν στον νόμιμο πληθυσμό και εκεί θα πρέπει να δούμε ποιες διαφορές έχουν προκύψει την τελευταία δεκαετία στην κατανομή των εδρών και να εκδώσουμε το σχετικό προεδρικό διάταγμα κατανομής των εδρών. Αυτό έχει ακραίο χρονικό όριο για να γίνει ένα έτος από την τελευταία απογραφική πράξη δηλαδή ουσιαστικά τέλη Φεβρουαρίου αρχές Μαρτίου θα έπρεπε να έχει γίνει αυτό. Υπάρχει μια διακριτική ευχέρεια στην κυβέρνηση από την χρονική στιγμή της εκδόσεως των οριστικών αποτελεσμάτων ας πούμε ότι είναι το τέλος του χρόνου μέχρι εκείνο το χρονικό σημείο να ενσωματώσει ή να μην ενσωματώσει μέχρι τέλη Φεβρουαρίου αρχές Μαρτίου τα αποτελέσματα της απογραφής όμως καταλαβαίνουμε ότι αυτό δεν έχει νόημα γιατί δεν πρόκειται να έχουμε τελειώσει τις εκλογές μέσα στον Φεβρουάριο επομένως αυτό μας οδηγεί σε αυτό που είναι η πολιτική μας απόφαση ότι οι εκλογές θα γίνουν με τα αποτελέσματα της νέας απογραφής.
Υπομονή σε όλους και πρωτίστως στους ενδιαφερόμενους οι οποίοι είναι οι βουλευτές και οι υποψήφιοι βουλευτές γιατί κατά τα λοιπά το γενικό εκλογικό αποτέλεσμα και ο αριθμός των εδρών από αυτό δεν επηρεάζεται.
Για την πρώτη εκλογική αναμέτρηση: Οι κρίσιμες κάλπες είναι οι πρώτες κάλπες γιατί οι πρώτες κάλπες θα καθορίσουν τρία πράγματα. Ποιος θα είναι πρώτος, ποια θα είναι η διαφορά του με το δεύτερο και πόσο κοντά ο πρώτος θα έχει ποσοστό που θα βρίσκεται στο ποσοστό της αυτοδυναμίας. Σε όλες τις δημοσκοπήσεις πρώτη είναι η ΝΔ με διαφορά από 5 έως 10 μονάδες, δηλαδή μια καθαρή διαφορά και αυτό έχει πολιτική σημασία γιατί αυτή είναι μια διαφορά που δεν ανατρέπεται από την πρώτη στη δεύτερη κάλπη επομένως στην πραγματικότητα οι πρώτες κάλπες θα έχουν καθορίσει τον πρώτο της δεύτερης κάλπης και το ποιος θα πάρει το μπόνους των εδρών. Οι πρώτες κάλπες επίσης θα μας δώσουνε το πόσο κοντά θα βρίσκεται στο κατώφλι της αυτοδυναμίας το εκλογικό ποσοστό του πρώτου κόμματος.
Ερωτηθείς αν θα δεχτεί η ΝΔ συνεργασία με τον κ. Βελόπουλο ή θα πάμε σε τρίτες κάλπες: Εγώ λεω ότι η ΝΔ στις δεύτερες κάλπες θα έχει αυτοδυναμία, αν τυχόν δεν έχει παρότι για μένα είναι απολύτως απίθανο αυτό το σενάριο, θα κάνει αυτό που έχει κάνει πάντα η ΝΔ θα προσπαθήσει να αναζητήσει συνεργασίες τιμώντας την εντολή του ελληνικού λαού. Και επειδή με ρωτάτε για τον κ. Βελόπουλο είναι απολύτως προφανές επίσης ότι η συνεργασία με τον κ. Βελόπουλο ειναι εξαιρετικά δύσκολη. Είναι ένα κόμμα λαϊκιστικό, είναι ένα κόμμα φιλο-ρωσικό, είναι ένα κόμμα το οποίο πηγαίνει αντίθετα σε βασικές προγραμματικές κατευθύνσεις της ΝΔ άρα είναι πάρα πολύ δύσκολο να γίνει μια τέτοια συνεργασία. Παρά ταύτα η ΝΔ θα κάνει αυτό το οποίο θα της πει ο ελληνικός λαός να κάνει, θα τιμήσει την εντολή του ελληνικού λαού, θα προσπαθήσει να την υπηρετήσει με συνέπεια εξαντλώντας κάθε δυνατότητα και κάθε περιθώριο. Από εκεί και πέρα είναι προφανώς ότι άλλα είναι πιο εύκολα και άλλα πιο δύσκολα.
Ερωτηθείς αν υπάρχει ζήτημα με τον εκλογικό αποκλεισμό λόγω των προβλέψεων του συντάγματος του κόμματος του κ. Κασιδιάρη: Ουδέν σχόλιο.
Αναφορικά με τις πληροφορίες περί κατάργησης ή μείωσης του αριθμού των εκπροσώπων του απόδημου ελληνισμού στη Βουλή: Αυτή τη στιγμή έχουν υποβληθεί γύρω στις 3.200 περίπου αιτήσεις, έχουν εγκριθεί 2.600 δηλαδή αυτή τη στιγμή αν μιλάγαμε για εκλογικούς καταλόγους κατοίκων του εξωτερικού θα μιλάγαμε για 2.600 πολίτες που αξιοποιούν αυτή τη δυνατότητα. Ο νόμος ορίζει ότι θα πρέπει στο ψηφοδέλτιο επικρατείας στις θέσεις από 1 έως 3 υποχρεωτικά να τοποθετηθεί κάποιος εκ των εγγεγραμμένων στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους των κατοίκων εξωτερικού. Επομένως από αυτούς τους 2.600 τα κόμματα θα πρέπει να βρουν κάποιους να τους τοποθετήσουν σε αυτές τις θέσεις 1 έως 3 καθώς και σε άλλες θέσεις, πρέπει να μπουν άλλοι 2 στο ψηφοδέλτιο επικρατείας αλλά εκεί σε θέσεις οι οποίες καθορίζονται από τα κόμματα όμως στις θέσεις 1 έως 3 την καθορίζει ο νόμος. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εκ του νόμου θα εκλεγούν έτσι όπως φαίνεται η διαμόρφωση των πολιτικών δυνάμεων δύο, ένας από τη ΝΔ και ένας από το ΣΥΡΙΖΑ. Εκεί γεννιέται ένα ερώτημα κατά πόσο με μια συμμετοχή της τάξεως των 2.600 μπορεί κάποιος να έχει δύο έδρες μέσα στο κοινοβούλιο. Αυτό είναι ένας προβληματισμός, πρέπει να τοποθετηθούνε και τα κόμματα γιατί αυτό ούτως ή άλλως θέλει 200 ψήφους για να αλλάξει επομένως εμείς το καταθέσαμε ως σκέψη για να δούμε τι σκέφτονται επ’ αυτού του ζητήματος και τα κόμματα και αν στρατηγικά μοιραζόμαστε αυτή τη σκέψη να δούμε πως μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε, αν από την άλλη μεριά η εκτίμηση των κομμάτων είναι ότι δεν χρειάζεστε τίποτα μια χαρά είμαστε έτσι όπως είμαστε θα πάμε έτσι όπως είμαστε.
Ερωτηθείς αν θα έπραττε αντίστοιχα με τον κ. Πλεύρη στο θέμα του τσιγάρου: Από τη μια μεριά γίνεται αυτή η ανάρτηση και πάνω στην ανάρτηση αυτή υπάρχουν δημόσια σχόλια «να αυτός καπνίζει και δεν κάνετε τίποτα». Κάνει ο άνθρωπος κάτι και μετά του λένε ότι είναι υποκριτής γιατί έκανε κάτι. Γιατί ειναι υποκριτής; Γιατί υπάρχουν αβλεψίες στην εφαρμογή του νόμου ή δεν εφαρμόζεται με απαρέγκλιτη αυστηρότητα ο αντικαπνιστικός νόμος. Ένα ζήτημα είναι να πεις ότι «πρέπει να εφαρμόζεται με απαρέγκλιτη αυστηρότητα ο αντικαπνιστικός νόμος και πρέπει να κάνουμε περισσότερα αυτό», νομίζω ότι την άποψη αυτή τη συμμερίζεται ο κ. Πλεύρης. Ένα άλλο είναι να λες ότι όταν κάποιος κάνει κάτι σε δημόσια θέα και με την ευθύνη που έχουν τα δημόσια πρόσωπα για τις συμπεριφορές τους, γιατί όλα τα δημόσια πρόσωπα σε όλο τον κόσμο αποτελούν ένα είδος προτύπου αν τα δημόσια πρόσωπα δεν τηρούν βασικά πράγματα τότε ναι, εγώ πιστεύω ότι πρέπει να εγκαλούνται για τη συμπεριφορά τους. ...Ας κοιτάξουμε το μεγάλο όπου το μεγάλο είναι ότι όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να εφαρμόζεται απαρέγκλιτα ο αντικαπνιστικός και θεωρώ ότι και τα δημόσια πρόσωπα με τη στάση τους οφείλουν και αυτά να συμβάλουν στην εμπέδωση τη συγκεκριμένη.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του
Ερωτηθείς για το χρόνο των εκλογών: Δεν ξέρω τις ημερομηνίες. Εγώ το μόνο που έχω κάνει είναι να θέσω ορισμένα βασικά διαδικαστικά-μεθοδολογικά ζητήματα για να πάμε στις εκλογές. Έχω πει, κατ’ ελάχιστον 21 ημέρες για κάθε εκλογική διαδικασία, μέγιστο για την εκλογική διαδικασία οι 30 ημέρες. Από την χρονική στιγμή της διαλύσεως της Βουλής και της προκηρύξεως των εκλογών πρέπει να μετράει κανείς ένα χρονικό διάστημα 21 έως 30 ημέρες. Μεσολαβεί εν συνεχεία μια διαδικασία όπου τι είναι εκείνο που κρίνεται; Εάν η Βουλή η οποία θα προκύψει από τις πρώτες εκλογές μπορεί να διαμορφώσει έναν κοινοβουλευτικό συσχετισμό που να δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση. Νομικά για να διαπιστωθεί αυτό πρέπει να υπάρχει συγκροτημένη Βουλή. Δηλαδή η Βουλή πρέπει να καθίσει να συγκροτηθεί άρα εν τω μεταξύ θα πρέπει να έχουν εκδοθεί τα αποτελέσματα από το Πρωτοδικείο. Αυτά τα οποία θα ακούσετε την επόμενη ή τη μεθεπόμενη μέρα τα οποία θα βγαίνουνε από την εταιρεία με την οποία θα συνεργαστεί το υπουργείο των Εσωτερικών προκειμένου να δώσει αποτελέσματα δεν είναι τα επίσημα αποτελέσματα. Τα επίσημα αποτελέσματα θα βγουν από το Πρωτοδικείο. Το Πρωτοδικείο όμως για να βγάλει τα αποτελέσματα παίρνει κάποιο χρόνο δηλαδή μπορεί να πάρει 10 μέρες, μετά από αυτές τις μέρες πρόκειται να ορκιστεί η Βουλή. Σε άλλη συνεδρίασή της να εκλέξει τον πρόεδρό της, σε άλλη συνεδρίασή να εκλέξει τους γραμματείς, τους αντιπροέδρους και τους κοσμήτορές της και μετά θα διαπιστώσει η Βουλή ότι δεν μπορεί να διαμορφωθούνε...
ΔΗΜ: Άρα λέτε ότι θα χρειαστούνε τρεις συνεδριάσεις τουλάχιστον της Βουλής που θα προκύψει και θα διαλυθεί όπως έχουν τα πράγματα, προκειμένου να πάμε στις επόμενες εθνικές εκλογές;
Σωστά. Το λέω αυτό γιατί πάρα πολλοί κοιτάνε το χρόνο των διερευνητικών εντολών και λένε ότι το σύνταγμα ορίζει τρεις ημέρες ο αρχηγός του πρώτου κόμματος, τρεις ημέρες στον αρχηγό του δευτέρου κόμματος, τρεις ημέρες στον αρχηγό του τρίτου κόμματος, συνεδρίαση των πολιτικών αρχηγών υπό την προεδρία της Προέδρου της Δημοκρατίας προκειμένου να διερευνηθούν οι δυνατότητες να σχηματιστεί κυβέρνηση. Άρα θα έλεγε κανένας κάνοντας το λογαριασμό αν ο πρωθυπουργός σήμερα πει την εντολή την καταθέτω σε μια μέρα, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης την καταθέσει την ίδια μέρα, πάμε και στον αρχηγό του τρίτου κόμματος... πόσες μέρες είναι 1-2-3-5 δεν είναι παραπάνω αλλά δεν είναι έτσι γιατί μας λείπει η συγκρότηση και η διάλυση της Βουλής αυτό είναι που θα κρατήσει περισσότερο χρόνο. Άρα υπολογίστε ότι εκεί θα χρειαστεί κατ’ ελάχιστον 2 εβδομάδες, θα ξαναδιαλυθεί η Βουλή, ξαναμετρήστε εκεί κατ΄ελάχιστον 21 μέρες. Άρα 21 και 21 και καμιά 15αρια αυτό μας κάνει ότι θα κοιτάμε έναν χρόνο για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία 2 μηνών. Βάλτε τις ημερομηνίες όπου θέλετε και μετρήστε ανάποδα τους χρόνους και θα δείτε ποια είναι η χρονική στιγμή διαλύσεως της Βουλής
Ερωτηθείς πότε θα έχουμε τα στοιχεία για τους νέους εκλογικούς καταλόγους μετά την απογραφή: Η συνεννόηση που έχω με την ΕΛΣΤΑΤ είναι ότι στο τέλος του χρόνου θα δημοσιευτούν τα στοιχεία αυτά. Να πω ότι σε σχέση με προηγούμενες απογραφές αυτός είναι ένας πολύ ταχύς χρόνος δημοσιεύσεως οριστικών αποτελεσμάτων. Δεύτερον έχω να πω ότι είναι ξεκάθαρο ότι οι εκλογές θα γίνουν με τη νέα απογραφή και θα γίνουν με τη νέα απογραφή γιατί λεει το σύνταγμα ότι πρέπει εντός ενός έτους από την τελευταία απογραφική πράξη να γίνει η κατανομή των εδρών με βάση τα αποτελέσματα της απογραφής επί του νομίμου πληθυσμού. Άρα εμείς θα πάρουμε τα αποτελέσματα της απογραφής που αφορούν στον νόμιμο πληθυσμό και εκεί θα πρέπει να δούμε ποιες διαφορές έχουν προκύψει την τελευταία δεκαετία στην κατανομή των εδρών και να εκδώσουμε το σχετικό προεδρικό διάταγμα κατανομής των εδρών. Αυτό έχει ακραίο χρονικό όριο για να γίνει ένα έτος από την τελευταία απογραφική πράξη δηλαδή ουσιαστικά τέλη Φεβρουαρίου αρχές Μαρτίου θα έπρεπε να έχει γίνει αυτό. Υπάρχει μια διακριτική ευχέρεια στην κυβέρνηση από την χρονική στιγμή της εκδόσεως των οριστικών αποτελεσμάτων ας πούμε ότι είναι το τέλος του χρόνου μέχρι εκείνο το χρονικό σημείο να ενσωματώσει ή να μην ενσωματώσει μέχρι τέλη Φεβρουαρίου αρχές Μαρτίου τα αποτελέσματα της απογραφής όμως καταλαβαίνουμε ότι αυτό δεν έχει νόημα γιατί δεν πρόκειται να έχουμε τελειώσει τις εκλογές μέσα στον Φεβρουάριο επομένως αυτό μας οδηγεί σε αυτό που είναι η πολιτική μας απόφαση ότι οι εκλογές θα γίνουν με τα αποτελέσματα της νέας απογραφής.
Υπομονή σε όλους και πρωτίστως στους ενδιαφερόμενους οι οποίοι είναι οι βουλευτές και οι υποψήφιοι βουλευτές γιατί κατά τα λοιπά το γενικό εκλογικό αποτέλεσμα και ο αριθμός των εδρών από αυτό δεν επηρεάζεται.
Για την πρώτη εκλογική αναμέτρηση: Οι κρίσιμες κάλπες είναι οι πρώτες κάλπες γιατί οι πρώτες κάλπες θα καθορίσουν τρία πράγματα. Ποιος θα είναι πρώτος, ποια θα είναι η διαφορά του με το δεύτερο και πόσο κοντά ο πρώτος θα έχει ποσοστό που θα βρίσκεται στο ποσοστό της αυτοδυναμίας. Σε όλες τις δημοσκοπήσεις πρώτη είναι η ΝΔ με διαφορά από 5 έως 10 μονάδες, δηλαδή μια καθαρή διαφορά και αυτό έχει πολιτική σημασία γιατί αυτή είναι μια διαφορά που δεν ανατρέπεται από την πρώτη στη δεύτερη κάλπη επομένως στην πραγματικότητα οι πρώτες κάλπες θα έχουν καθορίσει τον πρώτο της δεύτερης κάλπης και το ποιος θα πάρει το μπόνους των εδρών. Οι πρώτες κάλπες επίσης θα μας δώσουνε το πόσο κοντά θα βρίσκεται στο κατώφλι της αυτοδυναμίας το εκλογικό ποσοστό του πρώτου κόμματος.
Ερωτηθείς αν θα δεχτεί η ΝΔ συνεργασία με τον κ. Βελόπουλο ή θα πάμε σε τρίτες κάλπες: Εγώ λεω ότι η ΝΔ στις δεύτερες κάλπες θα έχει αυτοδυναμία, αν τυχόν δεν έχει παρότι για μένα είναι απολύτως απίθανο αυτό το σενάριο, θα κάνει αυτό που έχει κάνει πάντα η ΝΔ θα προσπαθήσει να αναζητήσει συνεργασίες τιμώντας την εντολή του ελληνικού λαού. Και επειδή με ρωτάτε για τον κ. Βελόπουλο είναι απολύτως προφανές επίσης ότι η συνεργασία με τον κ. Βελόπουλο ειναι εξαιρετικά δύσκολη. Είναι ένα κόμμα λαϊκιστικό, είναι ένα κόμμα φιλο-ρωσικό, είναι ένα κόμμα το οποίο πηγαίνει αντίθετα σε βασικές προγραμματικές κατευθύνσεις της ΝΔ άρα είναι πάρα πολύ δύσκολο να γίνει μια τέτοια συνεργασία. Παρά ταύτα η ΝΔ θα κάνει αυτό το οποίο θα της πει ο ελληνικός λαός να κάνει, θα τιμήσει την εντολή του ελληνικού λαού, θα προσπαθήσει να την υπηρετήσει με συνέπεια εξαντλώντας κάθε δυνατότητα και κάθε περιθώριο. Από εκεί και πέρα είναι προφανώς ότι άλλα είναι πιο εύκολα και άλλα πιο δύσκολα.
Ερωτηθείς αν υπάρχει ζήτημα με τον εκλογικό αποκλεισμό λόγω των προβλέψεων του συντάγματος του κόμματος του κ. Κασιδιάρη: Ουδέν σχόλιο.
Αναφορικά με τις πληροφορίες περί κατάργησης ή μείωσης του αριθμού των εκπροσώπων του απόδημου ελληνισμού στη Βουλή: Αυτή τη στιγμή έχουν υποβληθεί γύρω στις 3.200 περίπου αιτήσεις, έχουν εγκριθεί 2.600 δηλαδή αυτή τη στιγμή αν μιλάγαμε για εκλογικούς καταλόγους κατοίκων του εξωτερικού θα μιλάγαμε για 2.600 πολίτες που αξιοποιούν αυτή τη δυνατότητα. Ο νόμος ορίζει ότι θα πρέπει στο ψηφοδέλτιο επικρατείας στις θέσεις από 1 έως 3 υποχρεωτικά να τοποθετηθεί κάποιος εκ των εγγεγραμμένων στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους των κατοίκων εξωτερικού. Επομένως από αυτούς τους 2.600 τα κόμματα θα πρέπει να βρουν κάποιους να τους τοποθετήσουν σε αυτές τις θέσεις 1 έως 3 καθώς και σε άλλες θέσεις, πρέπει να μπουν άλλοι 2 στο ψηφοδέλτιο επικρατείας αλλά εκεί σε θέσεις οι οποίες καθορίζονται από τα κόμματα όμως στις θέσεις 1 έως 3 την καθορίζει ο νόμος. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εκ του νόμου θα εκλεγούν έτσι όπως φαίνεται η διαμόρφωση των πολιτικών δυνάμεων δύο, ένας από τη ΝΔ και ένας από το ΣΥΡΙΖΑ. Εκεί γεννιέται ένα ερώτημα κατά πόσο με μια συμμετοχή της τάξεως των 2.600 μπορεί κάποιος να έχει δύο έδρες μέσα στο κοινοβούλιο. Αυτό είναι ένας προβληματισμός, πρέπει να τοποθετηθούνε και τα κόμματα γιατί αυτό ούτως ή άλλως θέλει 200 ψήφους για να αλλάξει επομένως εμείς το καταθέσαμε ως σκέψη για να δούμε τι σκέφτονται επ’ αυτού του ζητήματος και τα κόμματα και αν στρατηγικά μοιραζόμαστε αυτή τη σκέψη να δούμε πως μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε, αν από την άλλη μεριά η εκτίμηση των κομμάτων είναι ότι δεν χρειάζεστε τίποτα μια χαρά είμαστε έτσι όπως είμαστε θα πάμε έτσι όπως είμαστε.
Ερωτηθείς αν θα έπραττε αντίστοιχα με τον κ. Πλεύρη στο θέμα του τσιγάρου: Από τη μια μεριά γίνεται αυτή η ανάρτηση και πάνω στην ανάρτηση αυτή υπάρχουν δημόσια σχόλια «να αυτός καπνίζει και δεν κάνετε τίποτα». Κάνει ο άνθρωπος κάτι και μετά του λένε ότι είναι υποκριτής γιατί έκανε κάτι. Γιατί ειναι υποκριτής; Γιατί υπάρχουν αβλεψίες στην εφαρμογή του νόμου ή δεν εφαρμόζεται με απαρέγκλιτη αυστηρότητα ο αντικαπνιστικός νόμος. Ένα ζήτημα είναι να πεις ότι «πρέπει να εφαρμόζεται με απαρέγκλιτη αυστηρότητα ο αντικαπνιστικός νόμος και πρέπει να κάνουμε περισσότερα αυτό», νομίζω ότι την άποψη αυτή τη συμμερίζεται ο κ. Πλεύρης. Ένα άλλο είναι να λες ότι όταν κάποιος κάνει κάτι σε δημόσια θέα και με την ευθύνη που έχουν τα δημόσια πρόσωπα για τις συμπεριφορές τους, γιατί όλα τα δημόσια πρόσωπα σε όλο τον κόσμο αποτελούν ένα είδος προτύπου αν τα δημόσια πρόσωπα δεν τηρούν βασικά πράγματα τότε ναι, εγώ πιστεύω ότι πρέπει να εγκαλούνται για τη συμπεριφορά τους. ...Ας κοιτάξουμε το μεγάλο όπου το μεγάλο είναι ότι όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να εφαρμόζεται απαρέγκλιτα ο αντικαπνιστικός και θεωρώ ότι και τα δημόσια πρόσωπα με τη στάση τους οφείλουν και αυτά να συμβάλουν στην εμπέδωση τη συγκεκριμένη.