Μενδώνη: Δεν υπάρχει διαβάθμιση πτυχίων στην καλλιτεχνική Παιδεία
«Δεν υπάρχει ένας τίτλος ο οποίος να είναι στο πανεπιστημιακό επίπεδο», ανέφερε η υπουργός
«Η καλλιτεχνική εκπαίδευση είναι αδιαβάθμητη», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλώντας στην ΕΡΤ, ενώ σημείωσε ότι σύντομα θα βρεθεί λύση στο θέμα που αφορά τα υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού και εκκρεμεί εδώ και τριάντα και πλέον χρόνια.
Την ίδια ώρα καλλιτέχνες, οι ηθοποιοί, οι σκηνοθέτες και οι εργαζόμενοι στον χώρο του θεάματος ζητούν άμεση απόσυρση του Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο, όπως δηλώνουν, υποβαθμίζει και απαξιώνει τις σπουδές και τα πτυχία τους.
«Το θέμα που υπάρχει εδώ και 35 χρόνια και εκκρεμεί στο υπουργείο Πολιτισμού και στο υπουργείο Παιδείας βγήκε στην επιφάνεια εξαιτίας του Προεδρικού Διατάγματος Βορίδη. Το Προεδρικό Διάταγμα δεν άλλαξε τη νομοθεσία, αλλά αποτύπωσε την υπάρχουσα κατάσταση. Αυτό το οποίο είναι προφανές ότι πρέπει να γίνει, και αυτό άλλωστε ήταν που αποφασίστηκε στη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, πριν από 15 ημέρες, είναι ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε μια λύση του θέματος αυτού και να βρούμε ακαδημαϊκές διεξόδους για το σύνολο του καλλιτεχνικού προσωπικού», ανέφερε αρχικά η υπουργός.
Ακόμα, η κ. Μενδώνη σημείωσε: «Το πρόβλημα είναι ότι η καλλιτεχνική εκπαίδευση είναι αδιαβάθμητη. Δεν υπάρχει, δηλαδή, ένας τίτλος ο οποίος να είναι στο πανεπιστημιακό επίπεδο».
Σε συνέχεια των παραπάνω, η υπουργός δήλωσε ότι πολλοί μπερδεύουν τους θεατρολόγους με τους ηθοποιούς. «Θεατρολόγοι βγαίνουν από τα πανεπιστήμια. Οι ηθοποιοί όμως βγαίνουν από σχολές, είτε κρατικές είτε ιδιωτικές, οι οποίες είναι αδιαβάθμητες. Τα τελευταία τρία χρόνια προσπαθούμε να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις επίλυσης του προβλήματος και θεωρώ ότι η συζήτηση για τους ακαδημαϊκούς διαδρόμους και για την ανωτατοποίηση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης έχει ήδη αρχίσει. Στα επόμενα χρόνια θα υπάρξουν λύσεις», σημείωσε.
Αναφερόμενη στις αντιδράσεις των καλλιτεχνών ότι τα πτυχία τους εξισώνονται με τα απολυτήρια Λυκείου, απάντησε αρνητικά, λέγοντας: «Δεν πάμε να κάνουμε τίποτα. Θα μπορούσα πολύ σχηματικά να σας πω ότι είναι τέσσερα, πέντε, έξι τα επίπεδα. Το έξι είναι η ανώτατη εκπαίδευση, ο πανεπιστημιακός τίτλος. Υπάρχει και ο έβδομος, που είναι τα μεταπτυχιακά κ.λπ. Το τέσσερα είναι το Λύκειο. Αυτήν τη στιγμή είναι μετέωρες οι καλλιτεχνικές σχολές, ακριβώς γιατί είναι αδιαβάθμητες. Αυτό είναι που επιδιώκουμε να κάνουμε, ώστε πραγματικά και η Ελλάδα να αποκτήσει μία, είναι ανώτατες σχολές, και για το καλλιτεχνικό δυναμικό της χώρας».