Μαρκόπουλος στα Παραπολιτικά 90,1: Σπάνια πολιτική πράξη για την ελληνική πολιτική σκηνή η παραίτηση Καραμανλή
Ο βουλευτής της ΝΔ ανέφερε πως ο πρωθυπουργός αναγνώρισε πέρα από το ανθρώπινο λάθος και όποια άλλα λάθη και παραλείψεις.
Ο Κώστας Καραμανλής παραιτήθηκε. Ήταν μια σπάνια πολιτική πράξη για την ελληνική πολιτική σκηνή, δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 ο βουλευτής της ΝΔ Δημήτρης Μαρκόπουλος.
Είπε πως ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης αναγνώρισε πέρα από το ανθρώπινο λάθος και όποια άλλα λάθη και παραλείψεις.
Σημείωσε πως από το 2015 υπήρχε ένα ευρωπαϊκό πακέτο ασφάλειας στις μεταφορές και η προσπάθεια ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2019.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του
Με αφορμή το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη: Ο Κώστας Καραμανλής για αυτή την υπόθεση παραιτήθηκε ήταν μια πολιτική πράξη επομένως αυτό από μόνο του μιλάει και για τα επιμέρους ερωτήματα. Η πράξη του ήταν συγκεκριμένη και μάλιστα ήταν και σπάνια πράξη είναι για την πολιτική σκηνή.
Και εμείς είμαστε άνθρωποι και εμείς έχουμε ευαισθησίες και εμείς έχουμε παιδιά. Έχουμε συγκλονιστεί, το να επιδιώκεται όμως να εμφανιστεί μια ολόκληρη παράταξη σαν ανάλγητη, το να επιδιώκουν κάποιοι να δείξουν ότι έχουν το μονοπώλιο της ευαισθησίας σε ένα συγκεκριμένο πολιτικό χώρο πάει πολύ. Ο πρωθυπουργός έδωσε απόλυτη προτεραιότητα για την έρευνα για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός βγήκε και αναγνώρισε πέραν του ανθρώπινου λάθους και τα όποια λάθη, παραλείψεις από εκεί και πέρα όμως το να βλέπουμε μια πόλωση σε αυτό το θέμα είναι κάτι το οποίο πιστέψτε με δεν θα χάσει από αυτό η ΝΔ μόνο, θα ηττηθεί όλο το πολιτικό σύστημα. «Το γαρ της πολιτικής κομματικής ιδιοτέλειας γεννά παραφροσύνη», δεν μπορεί να βλέπουμε τις τελευταίες μέρες μια σειρά από fake news να κατακλύζουν το διαδίκτυο ή να διακινούνται από κόμματα όπως για παράδειγμα ότι υπουργός μας έκανε συγκέντρωση, ότι η κα Μπίζιου διόρισε και τοποθέτησε το σταθμάρχη, ότι υπουργός της ΝΔ παρενέβη ότι δεν είχαν υπάρξει παραιτήσεις σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Δηλαδή θέλω να πω ότι υπάρχει και ένα όριο.
Ερωτηθείς αν είχαν διαβεβαιώσει τον υπουργό Μεταφορών ότι υπάρχει ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων: Προφανώς, για αυτό ζητήθηκαν και συγνώμες και θα εξειδικευτούν τις επόμενες μέρες. Όμως θα σας πω κάτι το οποίο δεν έχει ειπωθεί και είναι σημαντικό, υπήρχε ένα ενωσιακό πακέτο ασφάλειας στις μεταφορές από το 2015, υπήρχε μια σχετική ευρωπαϊκή οδηγία το 2016 ξέρετε πότε ξεκίνησε η προσπάθεια ενσωμάτωσης της χώρας μας για όλα αυτά; Το Οκτώβριο του 2019. Δηλαδή επί τρία χρόνια η ΕΕ έλεγε ότι πρέπει να ενσωματωθούμε στο πακέτο ασφαλείας για τις μεταφορές και αυτή η προσπάθεια ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2019, από το 2017 έως το 2019 δεν προχώρησε τίποτα στο σύστημα τηλεδιοίκησης όσον αφορά τους σιδηροδρόμους. Είχαμε φτάσει σε ένα βαθμό ωρίμανσης του συγκεκριμένου προγράμματος στο 32% και αυτή η κυβέρνηση το έφερε στο 70%. Δεν πανηγυρίζω, δεν λέω ότι τα κάναμε καλά και από την πλευρά μου μια μεγάλη-μεγάλη συγνώμη στις οικογένειες. Προχωρήσαμε πολύ μπροστά και πολλές αλλαγές στο κράτος δυστυχώς με την συγκεκριμενη περίπτωση φαίνεται ότι χρειάζεται ακόμα περισσότερος αγώνας. Τη μάχη αυτή δεν είπαμε ότι την κερδίσαμε, θέλουμε και άλλο αγώνα μην ισοπεδώνουμε όμως τα πάντα.
Μη φτάσουμε σε ένα βαθμό ανθρωποφαγίας. Εμείς δεν θα πάμε σε συγκρίσεις «τι κάναμε εμείς στα τρένα τι κάνατε εσείς στο Μάτι» και δεν θα το ακούσετε από βουλευτές και υπουργούς της ΝΔ, εμείς είπαμε όμως το εξής πάμε με μια νέα λογική. Ο φέρων την πολιτική ευθύνη υπουργός παραιτήθηκε, δεν το είχαμε δει τα τελευταία χρόνια αυτό, εμείς δεν είπαμε να βρούμε λάθος, λάθος όμως δεν βρίσκουμε. Λέμε συγνώμη και μάλιστα με τον πιο επίσημο τρόπο, ο Πρωθυπουργός της χώρας βγήκε και το εξέφρασε. Ο πρωθυπουργός προσωπικά έχει συντριβεί.
Αντιλαμβάνομαι και δικαιολογώ και την οργή αλλά με ταπεινότητα σκύβουμε στο πρόβλημα, αλλά μη φτάσει η οργή να είναι τυφλή γιατι την οργή την τυφλή του 2008 η χώρα μας την πλήρωσε. Και την πλήρωσε όχι μόνο το 2008 με το τι έγινε στην Αθήνα, την πλήρωσε και πολιτικά γιατί η οργή δεν μας άφησε να σκεφτούμε ώριμα και να μπορέσουμε κατασταλαγμένα να βρούμε λύσεις. Η οργή οδήγησε τη χώρα μας σε μνημόνια, γιατί δεν καθίσαμε νηφάλια να βρούμε λύσεις και να βρούμε πως θα προχωρήσουμε μπροστά, σε κρίσεις πρωτοφανείς, σε ταλαιπωρία τον κόσμο, σε μια περιπέτεια δεκαετίας και βάλε τη χώρα, Μη το ξαναζήσουμε! Αντιλαμβάνομαι, τη δικαιολογώ την οργή όμως να κάτσουμε να δούμε την επόμενη μέρα, το σχέδιο και επίσης προχωρήσαμε σε τομές στο κράτος, το να τα ισοπεδώσουμε όλα λόγω μιας κακής διαχείρισης, μιας κακής κατάστασης είναι κρίμα, αδικούμε τον Έλληνα δεν αδικούμε καμία κυβέρνηση. Αδικούμε τους κόπους ετών. Η Ελλάδα αλλάζει προχωρά, μη τα ισοπεδώσουμε όλα.
Είπε πως ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης αναγνώρισε πέρα από το ανθρώπινο λάθος και όποια άλλα λάθη και παραλείψεις.
Σημείωσε πως από το 2015 υπήρχε ένα ευρωπαϊκό πακέτο ασφάλειας στις μεταφορές και η προσπάθεια ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2019.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του
Με αφορμή το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη: Ο Κώστας Καραμανλής για αυτή την υπόθεση παραιτήθηκε ήταν μια πολιτική πράξη επομένως αυτό από μόνο του μιλάει και για τα επιμέρους ερωτήματα. Η πράξη του ήταν συγκεκριμένη και μάλιστα ήταν και σπάνια πράξη είναι για την πολιτική σκηνή.Και εμείς είμαστε άνθρωποι και εμείς έχουμε ευαισθησίες και εμείς έχουμε παιδιά. Έχουμε συγκλονιστεί, το να επιδιώκεται όμως να εμφανιστεί μια ολόκληρη παράταξη σαν ανάλγητη, το να επιδιώκουν κάποιοι να δείξουν ότι έχουν το μονοπώλιο της ευαισθησίας σε ένα συγκεκριμένο πολιτικό χώρο πάει πολύ. Ο πρωθυπουργός έδωσε απόλυτη προτεραιότητα για την έρευνα για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός βγήκε και αναγνώρισε πέραν του ανθρώπινου λάθους και τα όποια λάθη, παραλείψεις από εκεί και πέρα όμως το να βλέπουμε μια πόλωση σε αυτό το θέμα είναι κάτι το οποίο πιστέψτε με δεν θα χάσει από αυτό η ΝΔ μόνο, θα ηττηθεί όλο το πολιτικό σύστημα. «Το γαρ της πολιτικής κομματικής ιδιοτέλειας γεννά παραφροσύνη», δεν μπορεί να βλέπουμε τις τελευταίες μέρες μια σειρά από fake news να κατακλύζουν το διαδίκτυο ή να διακινούνται από κόμματα όπως για παράδειγμα ότι υπουργός μας έκανε συγκέντρωση, ότι η κα Μπίζιου διόρισε και τοποθέτησε το σταθμάρχη, ότι υπουργός της ΝΔ παρενέβη ότι δεν είχαν υπάρξει παραιτήσεις σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Δηλαδή θέλω να πω ότι υπάρχει και ένα όριο.
Ερωτηθείς αν είχαν διαβεβαιώσει τον υπουργό Μεταφορών ότι υπάρχει ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων: Προφανώς, για αυτό ζητήθηκαν και συγνώμες και θα εξειδικευτούν τις επόμενες μέρες. Όμως θα σας πω κάτι το οποίο δεν έχει ειπωθεί και είναι σημαντικό, υπήρχε ένα ενωσιακό πακέτο ασφάλειας στις μεταφορές από το 2015, υπήρχε μια σχετική ευρωπαϊκή οδηγία το 2016 ξέρετε πότε ξεκίνησε η προσπάθεια ενσωμάτωσης της χώρας μας για όλα αυτά; Το Οκτώβριο του 2019. Δηλαδή επί τρία χρόνια η ΕΕ έλεγε ότι πρέπει να ενσωματωθούμε στο πακέτο ασφαλείας για τις μεταφορές και αυτή η προσπάθεια ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2019, από το 2017 έως το 2019 δεν προχώρησε τίποτα στο σύστημα τηλεδιοίκησης όσον αφορά τους σιδηροδρόμους. Είχαμε φτάσει σε ένα βαθμό ωρίμανσης του συγκεκριμένου προγράμματος στο 32% και αυτή η κυβέρνηση το έφερε στο 70%. Δεν πανηγυρίζω, δεν λέω ότι τα κάναμε καλά και από την πλευρά μου μια μεγάλη-μεγάλη συγνώμη στις οικογένειες. Προχωρήσαμε πολύ μπροστά και πολλές αλλαγές στο κράτος δυστυχώς με την συγκεκριμενη περίπτωση φαίνεται ότι χρειάζεται ακόμα περισσότερος αγώνας. Τη μάχη αυτή δεν είπαμε ότι την κερδίσαμε, θέλουμε και άλλο αγώνα μην ισοπεδώνουμε όμως τα πάντα.
Μη φτάσουμε σε ένα βαθμό ανθρωποφαγίας. Εμείς δεν θα πάμε σε συγκρίσεις «τι κάναμε εμείς στα τρένα τι κάνατε εσείς στο Μάτι» και δεν θα το ακούσετε από βουλευτές και υπουργούς της ΝΔ, εμείς είπαμε όμως το εξής πάμε με μια νέα λογική. Ο φέρων την πολιτική ευθύνη υπουργός παραιτήθηκε, δεν το είχαμε δει τα τελευταία χρόνια αυτό, εμείς δεν είπαμε να βρούμε λάθος, λάθος όμως δεν βρίσκουμε. Λέμε συγνώμη και μάλιστα με τον πιο επίσημο τρόπο, ο Πρωθυπουργός της χώρας βγήκε και το εξέφρασε. Ο πρωθυπουργός προσωπικά έχει συντριβεί.
Αντιλαμβάνομαι και δικαιολογώ και την οργή αλλά με ταπεινότητα σκύβουμε στο πρόβλημα, αλλά μη φτάσει η οργή να είναι τυφλή γιατι την οργή την τυφλή του 2008 η χώρα μας την πλήρωσε. Και την πλήρωσε όχι μόνο το 2008 με το τι έγινε στην Αθήνα, την πλήρωσε και πολιτικά γιατί η οργή δεν μας άφησε να σκεφτούμε ώριμα και να μπορέσουμε κατασταλαγμένα να βρούμε λύσεις. Η οργή οδήγησε τη χώρα μας σε μνημόνια, γιατί δεν καθίσαμε νηφάλια να βρούμε λύσεις και να βρούμε πως θα προχωρήσουμε μπροστά, σε κρίσεις πρωτοφανείς, σε ταλαιπωρία τον κόσμο, σε μια περιπέτεια δεκαετίας και βάλε τη χώρα, Μη το ξαναζήσουμε! Αντιλαμβάνομαι, τη δικαιολογώ την οργή όμως να κάτσουμε να δούμε την επόμενη μέρα, το σχέδιο και επίσης προχωρήσαμε σε τομές στο κράτος, το να τα ισοπεδώσουμε όλα λόγω μιας κακής διαχείρισης, μιας κακής κατάστασης είναι κρίμα, αδικούμε τον Έλληνα δεν αδικούμε καμία κυβέρνηση. Αδικούμε τους κόπους ετών. Η Ελλάδα αλλάζει προχωρά, μη τα ισοπεδώσουμε όλα.