Γεροβασίλη στα Παραπολιτικά 90,1 για Τέμπη: Έχουμε σεβασμό στα θύματα και τους συγγενείς τους - Παλεύουμε για την αλήθεια και τη δικαιοσύνη
Η κ. Γεροβασίλη τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το 68% του έργου σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης
Έχουμε σεβασμό στα θύματα και τους συγγενείς τους, παλεύουμε για την αλήθεια και τη δικαιοσύνη, δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τον Δημήτρη Τάκη και τη Χριστίνα Κοραή, η γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Όλγα Γεροβασίλη, μιλώντας για την τραγωδία στα Τέμπη.
Επισήμανε πως είναι επιτακτικό να μιλήσουν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Κώστας Καραμανλής, ο οποίος παραιτήθηκε, για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ακόμη τόνισε πως ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το 68% του έργου σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης.
Παράλληλα, η κ. Γεροβασίλη σημείωσε πως κάποιοι δεν ήθελαν σιδηρόδρομο στην Ελλάδα.
Υπογράμμισε ότι υπάρχει πολιτικό προσωπικό στη χώρα που είναι αξιόπιστο και μπορούν να εμπιστευτούν οι πολίτες.
Τέλος, ανέφερε πως αυτήν τη στιγμή υπάρχουν θύμος και οργή.
Η γραμματέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΣΥΡΙΖΑ, κα Όλγα Γεροβασίλη, μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.
Μεταξύ άλλων, τόνισε:
Αναφορικά με τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ πάνω στην υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Έχουμε σεβασμό στους ανθρώπους που έχασαν τους δικούς τους ανθρώπους, σεβασμό στα θύματα, παλεύουμε για τη δικαιοσύνη, παλεύουμε για την αλήθεια, τα οποία αυτά ζητάει και η κοινωνία και βεβαίως διότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Αυτή είναι η στάση, την οποία πιστεύουμε ότι πρέπει να έχουμε τέτοιες κρίσιμες μέρες, μετά από όλο αυτό το τραγικό γεγονός με την απώλεια τόσων ανθρώπων, οι περισσότεροι νέοι άνθρωποι. Η συζήτηση είναι μεγάλη, θα κρατήσει μεγάλο διάστημα, έχουμε τον καιρό να τα πούμε όλα και για να κάνουμε την κριτική η οποία απαιτείται αλλά και για να συμβάλουμε στην αποκάλυψη της αλήθειας.
Ερωτηθείσα αν έχει κάνει κάποια σύσταση ο ΣΥΡΙΖΑ στον κ. Σπίρτζη να μην βγαίνει στα ΜΜΕ
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Προφανώς και δεν υπάρχει μπλόκο, ωστόσο αυτό το οποίο είναι επιτακτικό και αυτό ζητάει ο κόσμος και αυτό θα πρέπει να ζητάει και το ρεπορτάζ είναι ότι πρέπει να μιλήσει ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός, δήθεν παραιτηθείς, κ.Καραμανλής, ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών ο κ.Παπαδόπουλος και ο κ. Μητσοτάκης. Αυτό είναι το επίδικο σήμερα. Όταν μιλήσουν αυτοί θα πάρουν και τις απαντήσεις από όλους όσους πρέπει να τις πάρουν. Το ζητούμενο είναι να μιλήσουν αυτοί που έχουν τις ευθύνες και έχουν τις ευθύνες διότι είναι μια κυβερνηση τετραετίας, συνταγματικά κρίνεται η κυβέρνηση για την τετραετία και οφείλει στην τετραετία να έχει διορθώσει ακόμα και αν υπήρχαν λάθη και παραλείψεις όφειλε να τα έχει διορθώσει. Επομένως όταν λυθεί το μείζον θα περάσουμε και στα λοιπά. Δεν υπάρχουν απαγορεύσεις, δεν φημίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ για απαγορεύσεις.
Αναφορικά με το έργο του ΣΥΡΙΖΑ στα σιδηροδρομικά ζητήματα
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Υπάρχει το υπηρεσιακό έγγραφο το οποίο λέει ότι το 2019 ήταν έτοιμο το 68%. Από ό,τι φαίνεται επειδή η κυβέρνηση λέει ότι σήμερα είναι στο 70% φαίνεται ότι το προχώρησε 2%. Αλήθεια θα λέει όποιος συμπίπτει με τα δεδομένα που αντικειμενικά υπάρχουν, με ντοκουμέντα και το χθεσινό ντοκουμέντο το οποίο κυκλοφορεί ευρέως λεει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το 68% και βεβαίως ολοκληρωμένες όλες τις διαδικασίες, εγκρίσεις εκπληρωμένες με βάσεις τις παρατηρήσεις και τις ΕΔΕΛ που έγιναν τότε, τις μελέτες με όλε τις υπογραφές, με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και την έγκριση της συμπληρωματικής σύμβασης που όφειλε να έχει ολοκληρωθεί το ’20. Στην συνέχεια επίσης εγγράφως έχουμε πέντε παρατάσεις και βεβαίως η συμπληρωματική σύμβαση που υπογράφτηκε το Μάρτιο του ’21 επί υπουργίας του κ. Καραμανλή δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα.
Ερωτηθείσα ποιες είναι οι προϋποθέσεις που βάζει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι χρειάζονται, για να επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Δεν μπορώ να σας απαντήσω σε αυτό το ερώτημα, γιατί δεν έχω καμία εξειδίκευση και ο ΣΥΡΙΖΑ αφού μιλήσει με ειδικούς και ειδικούς τεχνοκράτες, προφανώς τότε θα εμφανίσει και την ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία δεν αργεί. Ωστόσο δεν αρκούν ούτε τα ευχολόγια ούτε να λέμε αν ο υπουργός θα πει αν είναι ασφαλές το τρένο διότι δεν θα μπορούσε να πει αλλιώς όπως είπε χθες ο κ. Γεωργιάδης και ανατρίχιασε το πανελλήνιο. Τόσος κυνισμός ... ο ανεκδιήγητος κ.Γεωργιάδης για άλλη μια φορά. Ωστόσο, αυτή είναι μια πολύ σοβαρή συζήτηση η οποία για να αισθανθεί ο κάθε έλληνας και η κάθε ελληνίδα ασφαλής να μπει στα τρένα προφανώς απαιτούνται πολλά.
Αναφορικά με τις απόψεις του κ. Γενηδούνια περί διαχρονικών ευθυνών, «αυτά που λέμε τώρα τα λέγαμε και το ‘17»
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Το ’17 υπήρχαν θέματα άλυτα και για αυτό λέμε ότι το ’19 παραδώσαμε το 68%, δεν το παραδώσαμε ολόκληρο, ωστόσο όπως παραδέχονται και οι συνδικαλιστές, ξέρετε ότι τα συστήματα τηλεδιαχείρισης και φωτοσήμανσης για να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν χρειάζονται δίκτυο όταν έγιναν αυτές οι συμβάσεις και το ’07 και το ’14 δεν υπήρχε δίκτυο, δεν ξέρω πού πάνω θα κολλούσε. Επί ΣΥΡΙΖΑ και έγινε το δίκτυο, διπλή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ηλεκτροδότηση, σήραγγες χιλιομέτρων, όπου χρειάστηκε και γέφυρες, παραδόθηκε και εγκαινιάστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ για να έρθει πάνω του... Άρα υπήρχαν μελέτες οι οποίες ήταν στον αέρα και προβληματικές. Έστω ότι είχαν ολοκληρωθεί το ’15, σας λέω, σε ποιο δίκτυο θα έμπαιναν για να δουλέψουν αυτά τα συστήματα; Άρα υπάρχουν θέματα προς τα πίσω, μιλάει η ΝΔ για 20 χρόνια εγώ θα μιλήσω για 50 χρόνια και θα θυμίσω ότι κάποιοι δεν ήθελαν στην Ελλάδα σιδηροδρομικό δίκτυο και θα σας πω το φωτεινό παράδειγμα ότι το μεγάλο έργο γέφυρας Ρίου-Αντιρίου δεν έχει σιδηροδρομική πρόβλεψη από εκεί καταλαβαίνει κάποιος και ποιος ήταν ο προσανατολισμός του κράτους. Αν μέσα στα 50 χρόνια βάλουμε μέσα και τα τέσσερα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ θα τα βάλουμε βεβαίως.
Αναφορικά με τους μεταταχθέντες μεγάλους ηλικιακά σταθμάρχες επί ΣΥΡΙΖΑ
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Ο οποιοσδήποτε διορισμός σε όλους τους τομείς έχει ένα ηλικιακό όριο για την ημερομηνία πρόσληψης. Ο κάθε άνθρωπος όταν προσλαμβάνεται εργάζεται μέχρι τα 67. Το θέμα μας δεν είναι αν ο σταθμάρχης είναι μικρής ή μεγάλης ηλικίας. Επειδή ήμουν υπουργός η οποία εισήγαγα και ψηφίστηκε επί των ημερών μου το σύστημα κινητικότητας θα σας πω ότι ο φορέας υποδοχής, αυτός ο οποίος θέλει να πάρει με μετάταξη εργαζομένους βγάζει την προκήρυξη με τα προαπαιτούμενα που ζητάει και από την άλλη όσοι έχουν αυτά τα προαιπαιτούμενα μπορούν να μπουν και να κάνουν αίτηση. Στη συνέχεια η επιτροπή κινητικότητας βλέπει αν κουμπώνουν τα προαπαιτούμενα του φορέα υποδοχής με τα προσόντα του αιτουμένου κι αν αυτά συμπίπτουν το προχωράει, αν δεν συμπίπτουν απορρίπτεται αυτομάτως. Στην προκειμένη προκήρυξη και έγινε δεκτή αίτηση που δεν ταυτιζόταν με τα προαπαιτούμενα, τα 48 που έβαζε το ηλικιακό όριο η προκήρυξη, και έγινε δεκτή. Πως έγινε δεκτή αν δεν είναι ρουσφέτι;
ΔΗΜ: Το υπουργείο λέει ότι έγινε δεκτή, γιατί δεν υπήρχαν σταθμάρχες υποψήφιοι και από τα 18 άτομα μόνο 2 πήγαν
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Αυτό ξέρετε πως λύνεται στη δημόσια διοίκηση; Απορρίπτεται ο συγκεκριμένος, βγαίνει άγονη η προκήρυξη και γίνεται καινούργια. Και λεει ο φορέας υποδοχής δεν θέλω το ηλικιακό όριο των 48 θέλω των 52. Είναι δικαίωμα του. Εδώ η παρανομία έγινε, ξέρετε πολλούς εργαζόμενους που να μπαίνουν και να κάνουν αιτήσεις σε έναν διαγωνισμό και να μην απορρίπτεται η αίτησή τους από την πρώτη στιγμή αν δεν συμβαδίζουν τα προσόντα τους με την προκήρυξη; Μόνο με ρουσφέτι γίνεται αυτό.
ΔΗΜ: Ξέρετε ποιος το έκανε αυτό;
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Η επιτροπή κινητικότητας είναι υπό την αιγίδα του υπουργείου Εσωτερικών.
ΔΗΜ: Δηλαδή ο κ. Βορίδης το έκανε;
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Δεν ξέρω μπορεί κάποιος ενδιάμεσος, δεν μπορώ να το ξέρω.
ΔΗΜ.: Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι ότι δεν γίνεται σήμερα να κατηγορούμε κάποιον που είναι 59 ετών και να λέμε οι άλλοι μεγάλοι δεν έχουν κανένα πρόβλημα. Πώς τους έβαλε ο κ. Σπίρτζης;
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Δεν έβαλε το προαπαιτούμενο της ηλικίας στην προκήρυξη του.
ΔΗΜ: Άρα και εκείνος έκανε λάθος.
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗΣ: Δεν έκανε λάθος. Όταν προσλαμβάνονται επιμελητές γιατροί έχει όριο τα 45 χρόνια ο γιατρός δεν δουλεύει μέχρι τα 67; Δεν είναι η ηλικία του σταθμάρχη είναι η παρανομία της μετάταξης, το ρουσφέτι της μετάταξης.
Ερωτηθείσα αν πιστεύει ότι θα πρέπει να μπουν ηλικιακά όρια για τους σταθμάρχες
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Πιστεύω ακράδαντα ότι το ελληνικό δημόσιο έχει ανάγκη ανανέωσης ηλικιακής και δεξιοτήτων και βεβαίως για αυτό οι προκηρύξεις όλες βγαίνουν και οι προσλήψεις γίνονται σε μικρή ηλικία και για να έχει χρόνο διάρκειας ο εργαζόμενος μέσα στο δημόσιο ούτως ώστε και ο ίδιος να έχει χρόνο να αποκτά τις δεξιότητες που απαιτούνται και να τις ανανεώνει. Θα μπορούσε να γίνει για λόγους ανάγκης μια μετάταξη και σε μεγαλύτερη ηλικία, δεν το λεω αυτό απολύτως αλλά αν πάμε να στήσουμε κάτι εξαρχής πιστεύω ότι το ελληνικό δημόσιο έχει ανάγκη από νέους ανθρώπους που να μπορούν να ανταποκριθούν και τις δεξιότητες.
Ερωτηθείσα αν θα έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ συγγνώμη που δεν προχώρησαν γρηγορότερα το θέμα των σιδηροδρόμων περισσότερο
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Σας είπε τι παραδώσαμε το ’19, δεν σταμάτησε κάτι, ωστόσο αν μπορούσαμε να τρέξουμε περισσότερο να το συζητήσουμε. Προφανώς ξέρουμε όλοι αναλόγως και των συνθηκών και αναλόγως από πού παραλαμβάνεις κάτι μέχρι και που το αποδίδεις κρίνεσαι. Εμείς δεν έχουμε καμία αντίρρηση να κριθούμε, και η συζήτηση αυτή θα γίνει εκτενώς με ντοκουμέντα, όχι με ευχολόγια και επικοινωνιακή πολιτική επί της ουσίας γιατί αυτό απαιτείται να κάνουμε σήμερα για να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε όλοι το ίδιο και ότι υπάρχει πολιτικό προσωπικό στη χώρα το οποίο μπορεί να είναι αξιόπιστο και μπορεί να εμπιστευτούν οι πολίτες.
Αναφορικά με τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων και το ότι δεν εισπράττει ο ΣΥΡΙΖΑ την πτώση της ΝΔ
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Αυτή τη στιγμή υπάρχει και θυμός, υπάρχει και οργή, υπάρχει και το «από τύχη ζούμε». Υπάρχουν όλα αυτά τα συνθήματα, τα οποία βλέπουμε γύρω μας και προφανώς και καθορίζουν τη συμπεριφορά των πολιτών και θα κρίνουν και οι επόμενες εκλογές. Θα μου επιτρέψτε να μην έχω τρέξει να δω τόσο γρήγορα τα δημοσκοπικά δεδομένα, διότι αυτή τη στιγμή είμαστε ακόμη κάτω από την επήρεια ενός πολύ βαρέως γεγονότος. Θα έχουμε χρόνο να το δούμε και νομίζω ότι κάθε μέρα που περνάει είμαστε υποχρεωμένοι να βάζουμε λιθαράκι στην αλήθεια για να ανακτήσουμε την αξιοπιστία που μας αναλογεί. Με ψυχραιμία και κυρίως με αλήθεια, η κοινωνία είναι σε θέση να δει ποια είναι επικοινωνιακή πολιτική και ποια είναι αληθινά λόγια. Δεν χρειάζεται να υποτιμά κανείς την ελληνική κοινωνία και το πόσα κατανοεί. Αυτό που είδαμε χθες, αυτή η τεράστια κινητοποίηση, αυτός ο ξεσηκωμός σε όλη τη χώρα νομίζω ότι έβραζε γιατί και τα συνθήματα και τα ζητήματα που αναδείχτηκαν σε αυτές τις πορείες δεν ήταν ένα ήταν όλα μαζί. Αυτά όλα θα πάρουν το δρόμο τους, η κοινωνία είναι σε θέση να κρίνει.
Επισήμανε πως είναι επιτακτικό να μιλήσουν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Κώστας Καραμανλής, ο οποίος παραιτήθηκε, για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ακόμη τόνισε πως ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το 68% του έργου σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης.
Παράλληλα, η κ. Γεροβασίλη σημείωσε πως κάποιοι δεν ήθελαν σιδηρόδρομο στην Ελλάδα.
Υπογράμμισε ότι υπάρχει πολιτικό προσωπικό στη χώρα που είναι αξιόπιστο και μπορούν να εμπιστευτούν οι πολίτες.
Τέλος, ανέφερε πως αυτήν τη στιγμή υπάρχουν θύμος και οργή.
Αναλυτικά η συνέντευξη της κ. Γεροβασίλη στα Παραπολιτικά 90,1
Η γραμματέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΣΥΡΙΖΑ, κα Όλγα Γεροβασίλη, μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.Μεταξύ άλλων, τόνισε:
Αναφορικά με τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ πάνω στην υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Έχουμε σεβασμό στους ανθρώπους που έχασαν τους δικούς τους ανθρώπους, σεβασμό στα θύματα, παλεύουμε για τη δικαιοσύνη, παλεύουμε για την αλήθεια, τα οποία αυτά ζητάει και η κοινωνία και βεβαίως διότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Αυτή είναι η στάση, την οποία πιστεύουμε ότι πρέπει να έχουμε τέτοιες κρίσιμες μέρες, μετά από όλο αυτό το τραγικό γεγονός με την απώλεια τόσων ανθρώπων, οι περισσότεροι νέοι άνθρωποι. Η συζήτηση είναι μεγάλη, θα κρατήσει μεγάλο διάστημα, έχουμε τον καιρό να τα πούμε όλα και για να κάνουμε την κριτική η οποία απαιτείται αλλά και για να συμβάλουμε στην αποκάλυψη της αλήθειας.
Ερωτηθείσα αν έχει κάνει κάποια σύσταση ο ΣΥΡΙΖΑ στον κ. Σπίρτζη να μην βγαίνει στα ΜΜΕ
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Προφανώς και δεν υπάρχει μπλόκο, ωστόσο αυτό το οποίο είναι επιτακτικό και αυτό ζητάει ο κόσμος και αυτό θα πρέπει να ζητάει και το ρεπορτάζ είναι ότι πρέπει να μιλήσει ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός, δήθεν παραιτηθείς, κ.Καραμανλής, ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών ο κ.Παπαδόπουλος και ο κ. Μητσοτάκης. Αυτό είναι το επίδικο σήμερα. Όταν μιλήσουν αυτοί θα πάρουν και τις απαντήσεις από όλους όσους πρέπει να τις πάρουν. Το ζητούμενο είναι να μιλήσουν αυτοί που έχουν τις ευθύνες και έχουν τις ευθύνες διότι είναι μια κυβερνηση τετραετίας, συνταγματικά κρίνεται η κυβέρνηση για την τετραετία και οφείλει στην τετραετία να έχει διορθώσει ακόμα και αν υπήρχαν λάθη και παραλείψεις όφειλε να τα έχει διορθώσει. Επομένως όταν λυθεί το μείζον θα περάσουμε και στα λοιπά. Δεν υπάρχουν απαγορεύσεις, δεν φημίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ για απαγορεύσεις.
Αναφορικά με το έργο του ΣΥΡΙΖΑ στα σιδηροδρομικά ζητήματα
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Υπάρχει το υπηρεσιακό έγγραφο το οποίο λέει ότι το 2019 ήταν έτοιμο το 68%. Από ό,τι φαίνεται επειδή η κυβέρνηση λέει ότι σήμερα είναι στο 70% φαίνεται ότι το προχώρησε 2%. Αλήθεια θα λέει όποιος συμπίπτει με τα δεδομένα που αντικειμενικά υπάρχουν, με ντοκουμέντα και το χθεσινό ντοκουμέντο το οποίο κυκλοφορεί ευρέως λεει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το 68% και βεβαίως ολοκληρωμένες όλες τις διαδικασίες, εγκρίσεις εκπληρωμένες με βάσεις τις παρατηρήσεις και τις ΕΔΕΛ που έγιναν τότε, τις μελέτες με όλε τις υπογραφές, με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και την έγκριση της συμπληρωματικής σύμβασης που όφειλε να έχει ολοκληρωθεί το ’20. Στην συνέχεια επίσης εγγράφως έχουμε πέντε παρατάσεις και βεβαίως η συμπληρωματική σύμβαση που υπογράφτηκε το Μάρτιο του ’21 επί υπουργίας του κ. Καραμανλή δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα.
Ερωτηθείσα ποιες είναι οι προϋποθέσεις που βάζει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι χρειάζονται, για να επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Δεν μπορώ να σας απαντήσω σε αυτό το ερώτημα, γιατί δεν έχω καμία εξειδίκευση και ο ΣΥΡΙΖΑ αφού μιλήσει με ειδικούς και ειδικούς τεχνοκράτες, προφανώς τότε θα εμφανίσει και την ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία δεν αργεί. Ωστόσο δεν αρκούν ούτε τα ευχολόγια ούτε να λέμε αν ο υπουργός θα πει αν είναι ασφαλές το τρένο διότι δεν θα μπορούσε να πει αλλιώς όπως είπε χθες ο κ. Γεωργιάδης και ανατρίχιασε το πανελλήνιο. Τόσος κυνισμός ... ο ανεκδιήγητος κ.Γεωργιάδης για άλλη μια φορά. Ωστόσο, αυτή είναι μια πολύ σοβαρή συζήτηση η οποία για να αισθανθεί ο κάθε έλληνας και η κάθε ελληνίδα ασφαλής να μπει στα τρένα προφανώς απαιτούνται πολλά.
Αναφορικά με τις απόψεις του κ. Γενηδούνια περί διαχρονικών ευθυνών, «αυτά που λέμε τώρα τα λέγαμε και το ‘17»
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Το ’17 υπήρχαν θέματα άλυτα και για αυτό λέμε ότι το ’19 παραδώσαμε το 68%, δεν το παραδώσαμε ολόκληρο, ωστόσο όπως παραδέχονται και οι συνδικαλιστές, ξέρετε ότι τα συστήματα τηλεδιαχείρισης και φωτοσήμανσης για να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν χρειάζονται δίκτυο όταν έγιναν αυτές οι συμβάσεις και το ’07 και το ’14 δεν υπήρχε δίκτυο, δεν ξέρω πού πάνω θα κολλούσε. Επί ΣΥΡΙΖΑ και έγινε το δίκτυο, διπλή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ηλεκτροδότηση, σήραγγες χιλιομέτρων, όπου χρειάστηκε και γέφυρες, παραδόθηκε και εγκαινιάστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ για να έρθει πάνω του... Άρα υπήρχαν μελέτες οι οποίες ήταν στον αέρα και προβληματικές. Έστω ότι είχαν ολοκληρωθεί το ’15, σας λέω, σε ποιο δίκτυο θα έμπαιναν για να δουλέψουν αυτά τα συστήματα; Άρα υπάρχουν θέματα προς τα πίσω, μιλάει η ΝΔ για 20 χρόνια εγώ θα μιλήσω για 50 χρόνια και θα θυμίσω ότι κάποιοι δεν ήθελαν στην Ελλάδα σιδηροδρομικό δίκτυο και θα σας πω το φωτεινό παράδειγμα ότι το μεγάλο έργο γέφυρας Ρίου-Αντιρίου δεν έχει σιδηροδρομική πρόβλεψη από εκεί καταλαβαίνει κάποιος και ποιος ήταν ο προσανατολισμός του κράτους. Αν μέσα στα 50 χρόνια βάλουμε μέσα και τα τέσσερα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ θα τα βάλουμε βεβαίως.
Αναφορικά με τους μεταταχθέντες μεγάλους ηλικιακά σταθμάρχες επί ΣΥΡΙΖΑ
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Ο οποιοσδήποτε διορισμός σε όλους τους τομείς έχει ένα ηλικιακό όριο για την ημερομηνία πρόσληψης. Ο κάθε άνθρωπος όταν προσλαμβάνεται εργάζεται μέχρι τα 67. Το θέμα μας δεν είναι αν ο σταθμάρχης είναι μικρής ή μεγάλης ηλικίας. Επειδή ήμουν υπουργός η οποία εισήγαγα και ψηφίστηκε επί των ημερών μου το σύστημα κινητικότητας θα σας πω ότι ο φορέας υποδοχής, αυτός ο οποίος θέλει να πάρει με μετάταξη εργαζομένους βγάζει την προκήρυξη με τα προαπαιτούμενα που ζητάει και από την άλλη όσοι έχουν αυτά τα προαιπαιτούμενα μπορούν να μπουν και να κάνουν αίτηση. Στη συνέχεια η επιτροπή κινητικότητας βλέπει αν κουμπώνουν τα προαπαιτούμενα του φορέα υποδοχής με τα προσόντα του αιτουμένου κι αν αυτά συμπίπτουν το προχωράει, αν δεν συμπίπτουν απορρίπτεται αυτομάτως. Στην προκειμένη προκήρυξη και έγινε δεκτή αίτηση που δεν ταυτιζόταν με τα προαπαιτούμενα, τα 48 που έβαζε το ηλικιακό όριο η προκήρυξη, και έγινε δεκτή. Πως έγινε δεκτή αν δεν είναι ρουσφέτι;
ΔΗΜ: Το υπουργείο λέει ότι έγινε δεκτή, γιατί δεν υπήρχαν σταθμάρχες υποψήφιοι και από τα 18 άτομα μόνο 2 πήγαν
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Αυτό ξέρετε πως λύνεται στη δημόσια διοίκηση; Απορρίπτεται ο συγκεκριμένος, βγαίνει άγονη η προκήρυξη και γίνεται καινούργια. Και λεει ο φορέας υποδοχής δεν θέλω το ηλικιακό όριο των 48 θέλω των 52. Είναι δικαίωμα του. Εδώ η παρανομία έγινε, ξέρετε πολλούς εργαζόμενους που να μπαίνουν και να κάνουν αιτήσεις σε έναν διαγωνισμό και να μην απορρίπτεται η αίτησή τους από την πρώτη στιγμή αν δεν συμβαδίζουν τα προσόντα τους με την προκήρυξη; Μόνο με ρουσφέτι γίνεται αυτό.
ΔΗΜ: Ξέρετε ποιος το έκανε αυτό;
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Η επιτροπή κινητικότητας είναι υπό την αιγίδα του υπουργείου Εσωτερικών.
ΔΗΜ: Δηλαδή ο κ. Βορίδης το έκανε;
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Δεν ξέρω μπορεί κάποιος ενδιάμεσος, δεν μπορώ να το ξέρω.
ΔΗΜ.: Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι ότι δεν γίνεται σήμερα να κατηγορούμε κάποιον που είναι 59 ετών και να λέμε οι άλλοι μεγάλοι δεν έχουν κανένα πρόβλημα. Πώς τους έβαλε ο κ. Σπίρτζης;
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Δεν έβαλε το προαπαιτούμενο της ηλικίας στην προκήρυξη του.
ΔΗΜ: Άρα και εκείνος έκανε λάθος.
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗΣ: Δεν έκανε λάθος. Όταν προσλαμβάνονται επιμελητές γιατροί έχει όριο τα 45 χρόνια ο γιατρός δεν δουλεύει μέχρι τα 67; Δεν είναι η ηλικία του σταθμάρχη είναι η παρανομία της μετάταξης, το ρουσφέτι της μετάταξης.
Ερωτηθείσα αν πιστεύει ότι θα πρέπει να μπουν ηλικιακά όρια για τους σταθμάρχες
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Πιστεύω ακράδαντα ότι το ελληνικό δημόσιο έχει ανάγκη ανανέωσης ηλικιακής και δεξιοτήτων και βεβαίως για αυτό οι προκηρύξεις όλες βγαίνουν και οι προσλήψεις γίνονται σε μικρή ηλικία και για να έχει χρόνο διάρκειας ο εργαζόμενος μέσα στο δημόσιο ούτως ώστε και ο ίδιος να έχει χρόνο να αποκτά τις δεξιότητες που απαιτούνται και να τις ανανεώνει. Θα μπορούσε να γίνει για λόγους ανάγκης μια μετάταξη και σε μεγαλύτερη ηλικία, δεν το λεω αυτό απολύτως αλλά αν πάμε να στήσουμε κάτι εξαρχής πιστεύω ότι το ελληνικό δημόσιο έχει ανάγκη από νέους ανθρώπους που να μπορούν να ανταποκριθούν και τις δεξιότητες.
Ερωτηθείσα αν θα έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ συγγνώμη που δεν προχώρησαν γρηγορότερα το θέμα των σιδηροδρόμων περισσότερο
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Σας είπε τι παραδώσαμε το ’19, δεν σταμάτησε κάτι, ωστόσο αν μπορούσαμε να τρέξουμε περισσότερο να το συζητήσουμε. Προφανώς ξέρουμε όλοι αναλόγως και των συνθηκών και αναλόγως από πού παραλαμβάνεις κάτι μέχρι και που το αποδίδεις κρίνεσαι. Εμείς δεν έχουμε καμία αντίρρηση να κριθούμε, και η συζήτηση αυτή θα γίνει εκτενώς με ντοκουμέντα, όχι με ευχολόγια και επικοινωνιακή πολιτική επί της ουσίας γιατί αυτό απαιτείται να κάνουμε σήμερα για να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε όλοι το ίδιο και ότι υπάρχει πολιτικό προσωπικό στη χώρα το οποίο μπορεί να είναι αξιόπιστο και μπορεί να εμπιστευτούν οι πολίτες.
Αναφορικά με τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων και το ότι δεν εισπράττει ο ΣΥΡΙΖΑ την πτώση της ΝΔ
Ο.ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Αυτή τη στιγμή υπάρχει και θυμός, υπάρχει και οργή, υπάρχει και το «από τύχη ζούμε». Υπάρχουν όλα αυτά τα συνθήματα, τα οποία βλέπουμε γύρω μας και προφανώς και καθορίζουν τη συμπεριφορά των πολιτών και θα κρίνουν και οι επόμενες εκλογές. Θα μου επιτρέψτε να μην έχω τρέξει να δω τόσο γρήγορα τα δημοσκοπικά δεδομένα, διότι αυτή τη στιγμή είμαστε ακόμη κάτω από την επήρεια ενός πολύ βαρέως γεγονότος. Θα έχουμε χρόνο να το δούμε και νομίζω ότι κάθε μέρα που περνάει είμαστε υποχρεωμένοι να βάζουμε λιθαράκι στην αλήθεια για να ανακτήσουμε την αξιοπιστία που μας αναλογεί. Με ψυχραιμία και κυρίως με αλήθεια, η κοινωνία είναι σε θέση να δει ποια είναι επικοινωνιακή πολιτική και ποια είναι αληθινά λόγια. Δεν χρειάζεται να υποτιμά κανείς την ελληνική κοινωνία και το πόσα κατανοεί. Αυτό που είδαμε χθες, αυτή η τεράστια κινητοποίηση, αυτός ο ξεσηκωμός σε όλη τη χώρα νομίζω ότι έβραζε γιατί και τα συνθήματα και τα ζητήματα που αναδείχτηκαν σε αυτές τις πορείες δεν ήταν ένα ήταν όλα μαζί. Αυτά όλα θα πάρουν το δρόμο τους, η κοινωνία είναι σε θέση να κρίνει.