Την επιστροφή της αναπληρώτριας εκπροσώπου Τύπου Τάνιας Καραγιάννη στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, από την οποία είχε αποσπαστεί και ενταχθεί στις τάξεις του, ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ με σχετικό χθεσινό έγγραφο, μετά τις αποκαλύψεις των «Παραπολιτικών» και της «Απογευματινής».

Σε αυτό, η αξιωματική αντιπολίτευση αναφέρει πως αιτείται την άρση απόσπασης, καθώς κατανοεί «το δύσκολο έργο που από εδώ και στο εξής θα έχει η Αρχή για τη διαλεύκανση των αιτιών του μοιραίου δυστυχήματος στα Τέμπη και προκειμένου να συνδράμουμε με κάθε τρόπο».

Το θέμα απόσπασης τόσο της κ. Καραγιάννη, όσο και μιας άλλης υπαλλήλου της ΡΑΣ στον ΣΥΡΙΖΑ και στο γραφείο του Γιάννη Ραγκούση αντίστοιχα, είχε θίξει σε ανακοίνωσή της πριν μερικές ημέρες η Νέα Δημοκρατία, επισημαίνοντας πως «ο ΣΥΡΙΖΑ, έχει αποσπάσει υπαλλήλους από μια Αρχή, η Πρόεδρος της οποίας δηλώνει ότι δεν έχει προσωπικό και την ίδια στιγμή καταγγέλλει την υποστελέχωση που δεν επιτρέπει στη ΡΑΣ να επιτελέσει τα ελεγκτικά της καθήκοντα».


Η σημερινή ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας

Μετά τις αποκαλύψεις για απόσπαση της αναπληρώτριας Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ και μιας ακόμη υπαλλήλου στο γραφείο του κ. Ραγκούση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ την ίδια στιγμή κατήγγειλε έλλειψη προσωπικού στη ΡΑΣ, ο ΣΥΡΙΖΑ αναγκάστηκε να άρει την απόσπαση της κας Καραγιάννη, παρότι μέχρι χθες τη δικαιολογούσε. Κατήγγειλε, δηλαδή, κάτι στο οποίο συνέβαλε να συμβεί. Καλοδεχούμενη η απόφαση για άρση της απόσπασης. Αλλά πριν από την εύκολη κριτική και τις δηλώσεις ότι «όλα λειτουργούσαν καλά και χάλασαν επί κυβέρνησης ΝΔ», ας αναλογιστεί τις δικές του ευθύνες για τις χρόνιες παθογένειες και για το αν η ΡΑΣ επιτέλεσε και σε ποιο βαθμό τον εποπτικό της ρόλο. Οι πολίτες ζητούν αλήθειες και όχι υπεκφυγές και υποκρισία.


Απάντηση ΣΥΡΙΖΑ

«Πριν ακόμη η κυβέρνηση δώσει απαντήσεις στα αμείλικτα ερωτήματα της τραγωδίας, για μια ακόμη φορά σπεύδει, με ανακοίνωση της ΝΔ, να αποδώσει την ευθύνη στους πολιτικούς της αντιπάλους. Αλλά αυτή τη φορά ξεπερνά ακόμη και τα όρια της γραφικότητας. Κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για αποσπάσεις διοικητικών υπαλλήλων -και τονίζουμε όχι μηχανικών ή ελεγκτών- από τη ΡΑΣ, που όμως… αποφάσισαν και υπέγραψαν οι Υπουργοί της! Αποσπάσεις καθόλα νόμιμες που ισχύουν για όλα τα κόμματα και για όλους τους βουλευτές. Πόσο πιο χαμηλά θα φτάσουν μέσα στον πανικό τους;»


Το δημοσίευμα των «Παραπολιτικών»

Την ώρα που η πρόεδρος της Ρυθµιστικής Αρχής Σιδηροδρόµων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, επικαλείται ζητήµατα δυσλειτουργίας της υπηρεσίας εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού, εγείρονται σοβαρά ερωτήµατα για το εάν επί των ηµερών της προώθησε αποσπάσεις εργαζοµένων στο κόµµα της αξιωµατικής αντιπολίτευσης, στέλνοντας καθησυχαστικές- παραπλανητικές διαβεβαιώσεις στην επίµαχη αλληλογραφία της µε το υπουργείο Εσωτερικών, που ήταν αρµόδιο για να τις εγκρίνει.

Η προσοχή επικεντρώνεται στο ενδεχόµενο παραβίασης της ρητής απαγόρευσης απόσπασης προσωπικού άνω του 4% σε µια υπηρεσία και στην προκειµένη περίπτωση το θέµα σχετίζεται µε τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την απόσπαση της αναπληρώτριας εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Τ. Καραγιάννη, από τη ΡΑΣ στα κεντρικά γραφεία της Κουµουνδούρου.

Η πρόεδρος της ΡΑΣ, προσωπική επιλογή του πρώην υπουργού Υποδοµών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Σπίρτζη, κατά την περίοδο που προωθούσε την «απόσπαση» της κ. Καραγιάννη διαβεβαίωνε το υπουργείο Εσωτερικών πως δεν πρόκειται να διαταραχθεί η εύρυθµη λειτουργία της υπηρεσίας, ενώ τώρα, που βρέθηκε και αυτή ενώπιον των όποιων ευθυνών της στην τραγωδία των Τεµπών, καταγγέλλει την έλλειψη προσωπικού.

Της διαδικασίας απόσπασης της Τ. Καραγιάννη, κατόπιν σχετικού αιτήµατος του τότε γραµµατέα της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ, ∆. Τζανακόπουλου, είχε προηγηθεί ακόµα µία, άλλης υπαλλήλου, προς το πολιτικό γραφείο του βουλευτή Γ. Ραγκούση και σηµερινού τοµεάρχη ∆ιαφάνειας της αξιωµατικής αντιπολίτευσης. Αυτό σηµαίνει πως σε κοντινές χρονικές περιόδους έγιναν δύο αποσπάσεις υπαλλήλων από τη ΡΑΣ προς το κόµµα του ΣΥΡΙΖΑ σε σύνολο 14 εργαζοµένων, που σηµαίνει αποψίλωση της υπηρεσίας, ενώ ξεπερνά και την παραβίαση του «απαγορευτικού» 4%.

Γιατί στους 14 εργαζοµένους η «αποµάκρυνση» δύο υπαλλήλων οδηγεί σε 14% απώλεια προσωπικού και µένει να απαντηθεί αν και για πόσο χρονικό διάστηµα συνετελέσθη «παραβίαση» ή όχι της νοµοθεσίας. Η πρόεδρος της ΡΑΣ, που κάλλιστα θα µπορούσε να µην αποδεχτεί κανένα αίτηµα «απόσπασης», εφόσον ήθελε να περιφρουρήσει την οµαλή λειτουργία της υπηρεσίας, στην προκειµένη περίπτωση φέρεται να έκανε επίκληση στην εν εξελίξει διαδικασία της κινητικότητας, προκειµένου να παρασύρει το αρµόδιο υπουργείο Εσωτερικών και να ξεπεραστεί, έτσι, η ρητή απαγόρευση απόσπασης προσωπικού άνω του 4% των εργαζοµένων.

Τα ερωτήµατα προς την πρόεδρο της ΡΑΣ είναι συγκεκριµένα:

Γιατί έστειλε την επιστολή αυτή και σήµερα καταγγέλλει υποστελέχωση;

Τότε εξασφαλιζόταν η οµαλή λειτουργία της Αρχής, που σήµερα η ίδια λέει ότι δεν έχει προσωπικό, το οποίο όµως εκείνη άφηνε να φύγει;

Πόσοι τελικά µετατέθηκαν µε τη διαδικασία της κινητικότητας στη ΡΑΣ;

Κατά τον χρόνο που διαβεβαίωνε το υπουργείο ότι δεν διαταράσσεται η οµαλή λειτουργία της υπηρεσίας, γνώριζε ότι παραβιάζεται η πρόβλεψη του 4%;

Τα µαζεύουν άρον-άρον στον ΣΥΡΙΖΑ
Υπό το βάρος των αποκαλύψεων της «Απογευµατινής» και των «Παραπολιτικών» για το θέµα των αποσπάσεων στελεχών της ΡΑΣ στην Κουµουνδούρου, µε έγγραφό του προς το υπουργείο Εσωτερικών ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά την άρση της απόσπασης της Τάνιας Καραγιάννη, η οποία, όπως προαναφέρθηκε, βρίσκεται στο πόστο της αναπληρώτριας εκπροσώπου του κόµµατος της αξιωµατικής αντιπολίτευσης. Για την ιστορία, σηµειώνεται ότι σχετικό κείµενο συντάχθηκε µόλις την Πέµπτη (!) και χθες έφθασε στις αρµόδιες υπηρεσίες. Τα «Π» παραθέτουν το σχετικό ντοκουµέντο.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 11/03/2023/ Συντάκτης: Χάρης Παπαβασιλείου


ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΦΚΑ ΣΤΗ ΡΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΣΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ

Με φόντο το τραγικό δυστύχηµα στα Τέµπη, επανήλθαν στο προσκήνιο όλες οι παθογένειες του ελληνικού κράτους, αλλά και το αµαρτωλό καθεστώς των πελατειακών σχέσεων µεταξύ πολιτικών και δηµόσιων λειτουργών, η µάστιγα των κοµµατικών εξυπηρετήσεων «ηµετέρων» και εντέλει ο θρίαµβος της αναξιοκρατίας, που δίνει την ευκαιρία σε ανίδεους ή άπειρους να διαχειρίζονται τις ζωές ανυποψίαστων πολιτών. Στο ερώτηµα πώς ο αχθοφόρος του υπουργείου Παιδείας έγινε σταθµάρχης στη Λάρισα, την απάντηση δεν είναι δύσκολο να τη βρει κανείς.

Αρκεί να παρακολουθήσει πού οδηγεί το νοµότυπο σύστηµα «µετακινήσεων», «αποσπάσεων» και «µετατάξεων» στον στενό και ευρύτερο δηµόσιο τοµέα.

Με αφορµή την τραγωδία των Τεµπών, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε και η περίφηµη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων, την ηγεσία της οποίας ο παραιτηθείς πλέον υπουργός Κ. Καραµανλής την κληρονόµησε από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον προκάτοχό του, Χρ. Σπίρτζη. Επί υπουργίας Χρ. Σπίρτζη, πολλά από τα πρόσωπα-κλειδιά της συγκεκριµένης Αρχής, τα οποία επέλεξε για να διοικούν και να εποπτεύουν την «ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόµων», προέρχονταν από τον ΕΦΚΑ. ∆ηλαδή από το ΙΚΑ.

Η µόνη εξήγηση που µπορεί να δώσει κανείς για υπαλλήλους που εργάζονταν στο ΙΚΑ και επί ΣΥΡΙΖΑ βρέθηκαν στη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων είναι η εξής: Τι κοινωνική ασφάλιση, τι ασφάλεια σιδηροδρόµων!

Ας πάµε τώρα και σε κάποιες ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις, που, αν µη τι άλλο, έρχονται να επιβεβαιώσουν πώς λειτουργεί το σύστηµα στο αθάνατο ελληνικό ∆ηµόσιο, όταν οι πολιτικοί «διαπλέκονται» µε κοµµατάρχες δηµοσίους υπαλλήλους.

Η σηµερινή πρόεδρος της Ρυθµιστικής Αρχής Σιδηροδρόµων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, φίλη του Χρ. Σπίρτζη και συνεργάτιδα πιο παλιά του Θ. Κατσανέβα, που είχε ιδρύσει και το περίφηµο Κόµµα της ∆ραχµής, φέρεται να είχε προϋπηρεσία στον ΕΦΚΑ πριν τοποθετηθεί στο συγκεκριµένο πόστο.

Αντιπρόεδρος τοποθετήθηκε ένας «αγανακτισµένος» πολιτευτής των ΑΝ.ΕΛ., φυσικός στο επάγγελµα, ονόµατι Κ. Γεωργόπουλος, ενώ τακτικό µέλος ο Α. Γάκης από τους Οικολόγους Πράσινους, που φέρεται ότι είχε ως σύνδεσµο στο ισχυρό δίδυµο Σπίρτζη - Παππά κατά την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ την πολιτεύτρια του κόµµατος Μ. ∆ούση. «ΝΟΜΟΤΥΠΗ» ΕΥΚΑΙΡΙΑ Στην πορεία, σε ηγετικά στελέχη της Ρυθµιστικής Αρχής Σιδηροδρόµων αναδείχθηκαν άλλες δύο κυρίες, επίσης προερχόµενες από τον ΕΦΚΑ-ΙΚΑ. Η Κωνσταντίνα-Ολυµπία Καραγιάννη και η Ειρήνη ∆ακουτρού.

Από την έρευνα που κάναµε δεν µπορέσαµε να διαπιστώσουµε κάτω από ποιες συνθήκες ή διαδικασίες βρέθηκαν από τον ΕΦΚΑ στην Αρχή Σιδηροδρόµων, αλλά σίγουρα θα υπήρχε κάποια «νοµότυπη» ευκαιρία για την επίτευξη της µετακίνησής τους σε άλλη υπηρεσία και σίγουρα µε καλύτερες απολαβές.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της «∆ιαύγειας», η Κωνσταντίνα-Ολυµπία Καραγιάννη αλλά και η Ειρήνη ∆ακουτρού την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ είχαν αρµονικές σχέσεις µε την Ι. Τσιαπαρίκου, καθώς η υπηρεσία πλήρωνε και τις µετακινήσεις τους, στο πλαίσιο αποστολών, όπως αυτή στη ∆ιεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης (φωτ.). Η Κωνσταντίνα-Ολυµπία Καραγιάννη, που σήµερα φέρεται να πληρώνεται από τη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων και µε καλές υπερωρίες, ενώ είναι αποσπασµένη στην Κουµουνδούρου, δεν είναι άλλη από την αναπληρώτρια εκπρόσωπο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Τάνια Καραγιάννη. Η δε Ειρήνη ∆ακουτρού, που επίσης πληρώνεται από τη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων, φέρεται να είναι αποσπασµένη στο γραφείο του τοµεάρχη ∆ιαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Γ. Ραγκούση.

Με αφορµή την τραγωδία στα Τέµπη, είδαν το φως τις δηµοσιότητας τις τελευταίες ηµέρες κάποιες δηλώσεις της προέδρου της Ρυθµιστικής Αρχής Σιδηροδρόµων, που έλεγε πως η υπηρεσία δεν διαθέτει προσωπικό και «είµαστε τέσσερα άτοµα». Μπορεί, λοιπόν, να µας απαντήσει πώς γίνεται επί των ηµερών της να επιτρέπει την απόσπαση στελεχών της ΡΑΣ σε πολιτικά κόµµατα και βουλευτικά γραφεία; Και, αν ναι, πόσα είναι αυτά;

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 11/03/2022 / Συντάκτης: Χάρης Παπαβασιλείου


Το χρονικό της υπόθεσης

Η απόσπαση της συγκεκριμένης υπαλλήλου έγινε στις 3 Σεπτεμβρίου 2019, προκαλώντας επιπρόσθετα προβλήματα στον ελεγκτικό ρόλο της Αρχής.

Ειδικότερα, η μετακίνηση της υπαλλήλου Ε.Δ. στο γραφείο του κ. Ραγκούση είχε ως αποτέλεσμα να χρεωθούν τα έως τότε καθήκοντά της στο Γραφείο Προμηθειών στον συνάδελφό της Σ.Α., ο οποίος ασκεί καθήκοντα στην κρίσιμη διεύθυνση Ασφάλειας και Διαλειτουργικότητας - Τμήμα Ασφάλειας Σιδηροδρόμων.

«Αποφασίζουμε: Την ανάθεση των καθηκόντων του Γραφείου Προμηθειών (Τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών - Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών), στον κ. Α. Σ., του κλάδου ΠΕ Μηχανικών με βαθμό Α΄, ο οποίος θα ασκεί τα καθήκοντα αυτά παράλληλα με τα καθήκοντά του στη Διεύθυνση Ασφάλειας και Διαλειτουργικότητας - Τμήμα Ασφάλειας Σιδηροδρόμων, όπου και υπηρετεί» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Να σημειωθεί ότι η εν λόγω υπάλληλος είχε μόλις 9 μήνες στην Ρυθμιστική αρχή, καθώς τον Ιανουάριο του 2019 και με απόφαση του τότε υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπιρτζη μετατάχθηκε στην ΡΑΣ από τον ΕΦΚΑ.

Η επικεφαλής της ΡΑΣ Ιωάννα Τσιαπαρίκου σε συνέντευξή της μετά το δυστύχημα των Τεμπών δήλωσε μεταξύ άλλων: «Τι κάνουμε εμείς; Κάνουμε κάθε χρόνο ένα σχέδιο εποπτείας. Αν τηρούνται οι διαδικασίες σωστά, εντοπίζοντας τους πιθανούς κινδύνους, που θεωρούμε από διάφορες πηγές ότι προκύπτουν. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό αφορά ένα τεράστιο έργο, το οποίο και εμείς, με βάση το υφιστάμενο προσωπικό, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι 4 άτομα στη Διεύθυνση Ασφάλειας που έχουμε, επικεντρωνόταν δειγματοληπτικά εκεί που θεωρούμε κάθε φορά ότι πιθανόν να προκύψουν κίνδυνοι».


Δημοσίευμα στην «Απογευματινή»

Την ώρα που η αμετακίνητη πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, εμφανίζεται να δηλώνει πως ηγείται μιας υπηρεσίας που δεν διαθέτει προσωπικό για να εποπτεύει την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα, αποφεύγει να μας εξηγήσει πώς επί των ημερών της αποδεχόταν τις αποσπάσεις στελεχών της ΡΑΣ στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Όπως είχαμε αποκαλύψει και την προηγούμενη εβδομάδα, επί των ημερών του Χ. Σπίρτζη στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είχε τακτοποιηθεί κόσμος και κοσμάκης από τον χώρο του ΣΥΡΙΖΑ, που πριν βρισκόταν σε άλλες θέσεις του Δημοσίου. Είχαμε αναφερθεί στη Ρένα και την Τάνια.

Η Τάνια δεν είναι άλλη από τη σημερινή αναπληρώτρια εκπρόσωπο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ κατά κόσμον, Κωνσταντίνα-Ολυμπία Καραγιάννη, την απόσπαση της οποίας αιτήθηκε από τη ΡΑΣ ο πρώην γραμματέας της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ, Δ. Τζανακόπουλος. Στην πορεία, από τη ΡΑΣ πήρε απόσπαση για το πολιτικό γραφείο βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και μια άλλη κυρία, που επίσης εμφανιζόταν ως σημαντικό στέλεχος της συγκεκριμένης υπηρεσίας.

Η Ρένα, κατά κόσμον Ειρήνη. Αλήθεια, ποιος «επέτρεπε» τέτοιου είδους αποσπάσεις σε μια υπηρεσία που υποτίθεται έχει ζητήματα ανεπάρκειας σε ανθρώπινο δυναμικό;

*Το κείμενο δημοσιεύθηκε την Πέμπτη 9/03/23 στην στήλη «Αλάτι & Πιπέρι» του Γιωργου Κατσίγιαννη στην εφημερίδα ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ