Σχέδιο «Σιδηρόδρομοι 2030»: Κλείδωσε το πλαίσιο για τη λειτουργία των τρένων - Μητσοτάκης: Πόλεμος με τις εστίες παθογένειας στο Δημόσιο
«Η ανάταξη των σιδηροδρόμων μας δεν αποτελεί απλώς ένα καθολικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, αλλά αποτελεί πια και ένα προσωπικό δικό μου στοίχημα», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός
Καθόσον η κυβέρνηση ξετυλίγει τους βασικούς άξονες των πολυεπίπεδων παρεμβάσεών της για τη συνολική ανασυγκρότηση του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου, το Μέγαρο Μαξίμου επιχειρεί να προσαρμοστεί στη νέα κανονικότητα.
Οι ανακοινώσεις του υπουργού Επικρατείας με αρμοδιότητες Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη, εμπερικλείουν κατ’ ουσία την πρώτη συγκροτημένη αντίδραση της κυβέρνησης στο επιχειρησιακό σκέλος της ασφαλούς επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου μετά την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, η διασφάλιση της ασφαλούς επανεκκίνησης των σιδηροδρόμων είναι μόνο το πρώτο βήμα στην απαιτητική διαδικασία συνολικού εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.
«Η ανάταξη των σιδηροδρόμων μας δεν αποτελεί απλώς ένα καθολικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, αλλά αποτελεί πια και ένα προσωπικό δικό μου στοίχημα», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη προχθεσινή σύσκεψη, κατά την οποία «κλείδωσαν» το πλαίσιο και το χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας των σιδηροδρόμων. Απευθυνόμενος προς τους νέους προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που παρέστησαν στη σύσκεψη, τόνισε ότι η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης από τον ίδιο αποτελεί «μία αναγνώριση διαχρονικών παθογενειών που οδήγησαν σε αυτό το ατύχημα, είναι όμως και η άρνηση της συνθηκολόγησης με τις αιτίες που το προκάλεσαν. Και με αυτές τις αιτίες έχουμε κηρύξει όλοι πόλεμο και τον πόλεμο αυτόν πρέπει να τον κερδίσουμε».
Με την ευκαιρία, ο πρωθυπουργός σχολίασε και όσα αποκαλύπτει η δημοσιογραφική έρευνα για τα τεκταινόμενα τη μοιραία νύχτα στο σταθμαρχείο της Λάρισας, αλλά και την πορεία των ερευνών: «Ακούσαμε διαλόγους που προκαλούν οργή και ντροπή. Αρνούμαι προσωπικά να πιστέψω ότι αποτελούν τον κανόνα, όμως και ως εξαιρέσεις δυστυχώς κόστισαν ζωές και για αυτό καμία τέτοια συμπεριφορά πια δεν μπορεί να είναι ανεκτή. Και πιστεύω επίσης ότι σύντομα το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, αλλά και η τεχνική βοήθεια που έχουμε ζητήσει από την ΕΕ, θα μπορούν να μας επιτρέψουν να χαράξουμε ένα μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για τους σιδηροδρόμους του 2030».
Προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ
Κυβερνητικές πηγές προϊδεάζουν ότι στα επόμενα βήματα περιλαμβάνονται οι αναγκαίες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ για να ενισχυθεί το προσωπικό στους σιδηροδρόμους, η επιτάχυνση των έργων υποδομής, καθώς και η ενσωμάτωση των βέλτιστων ευρωπαϊκών πρακτικών. Ήδη ο πρωθυπουργός έχει καταστήσει σαφές ότι θα συνεχίσει την επικοινωνία του με Ευρωπαίους ομολόγους του, ενώ έχει από την πρώτη στιγμή ζητήσει πόρους και τεχνογνωσία από την ΕΕ.
Ούτως ή άλλως, στενοί συνεργάτες του προεξοφλούν πως η σύγκρουση με τους θύλακες του βαθέος και αναχρονιστικού κράτους θα αποτελέσει πολιτική προμετωπίδα της Νέας Δημοκρατίας ενόψει εκλογών, με κυρίαρχες τις έννοιες της αξιολόγησης και της αξιοκρατίας.
Ρεπορτάζ: Σπύρος Μουρελάτος
Δημοσιεύτηκε στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στις 15/3
Οι ανακοινώσεις του υπουργού Επικρατείας με αρμοδιότητες Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη, εμπερικλείουν κατ’ ουσία την πρώτη συγκροτημένη αντίδραση της κυβέρνησης στο επιχειρησιακό σκέλος της ασφαλούς επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου μετά την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, η διασφάλιση της ασφαλούς επανεκκίνησης των σιδηροδρόμων είναι μόνο το πρώτο βήμα στην απαιτητική διαδικασία συνολικού εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.
«Η ανάταξη των σιδηροδρόμων μας δεν αποτελεί απλώς ένα καθολικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, αλλά αποτελεί πια και ένα προσωπικό δικό μου στοίχημα», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη προχθεσινή σύσκεψη, κατά την οποία «κλείδωσαν» το πλαίσιο και το χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας των σιδηροδρόμων. Απευθυνόμενος προς τους νέους προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που παρέστησαν στη σύσκεψη, τόνισε ότι η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης από τον ίδιο αποτελεί «μία αναγνώριση διαχρονικών παθογενειών που οδήγησαν σε αυτό το ατύχημα, είναι όμως και η άρνηση της συνθηκολόγησης με τις αιτίες που το προκάλεσαν. Και με αυτές τις αιτίες έχουμε κηρύξει όλοι πόλεμο και τον πόλεμο αυτόν πρέπει να τον κερδίσουμε».
Με την ευκαιρία, ο πρωθυπουργός σχολίασε και όσα αποκαλύπτει η δημοσιογραφική έρευνα για τα τεκταινόμενα τη μοιραία νύχτα στο σταθμαρχείο της Λάρισας, αλλά και την πορεία των ερευνών: «Ακούσαμε διαλόγους που προκαλούν οργή και ντροπή. Αρνούμαι προσωπικά να πιστέψω ότι αποτελούν τον κανόνα, όμως και ως εξαιρέσεις δυστυχώς κόστισαν ζωές και για αυτό καμία τέτοια συμπεριφορά πια δεν μπορεί να είναι ανεκτή. Και πιστεύω επίσης ότι σύντομα το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, αλλά και η τεχνική βοήθεια που έχουμε ζητήσει από την ΕΕ, θα μπορούν να μας επιτρέψουν να χαράξουμε ένα μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για τους σιδηροδρόμους του 2030».
Προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ
Κυβερνητικές πηγές προϊδεάζουν ότι στα επόμενα βήματα περιλαμβάνονται οι αναγκαίες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ για να ενισχυθεί το προσωπικό στους σιδηροδρόμους, η επιτάχυνση των έργων υποδομής, καθώς και η ενσωμάτωση των βέλτιστων ευρωπαϊκών πρακτικών. Ήδη ο πρωθυπουργός έχει καταστήσει σαφές ότι θα συνεχίσει την επικοινωνία του με Ευρωπαίους ομολόγους του, ενώ έχει από την πρώτη στιγμή ζητήσει πόρους και τεχνογνωσία από την ΕΕ. Ούτως ή άλλως, στενοί συνεργάτες του προεξοφλούν πως η σύγκρουση με τους θύλακες του βαθέος και αναχρονιστικού κράτους θα αποτελέσει πολιτική προμετωπίδα της Νέας Δημοκρατίας ενόψει εκλογών, με κυρίαρχες τις έννοιες της αξιολόγησης και της αξιοκρατίας.
Ρεπορτάζ: Σπύρος Μουρελάτος
Δημοσιεύτηκε στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στις 15/3