Μετρό Πειραιά: Προκαταρκτική εξέταση για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου διέταξε ο Ισίδωρος Ντογιάκος
Εισροή υδάτων με δυσοσμία και οξείδωση σε μέταλλα
Έρευνα που ανέδειξε προβλήματα στο σταθμό Πειραιά για το μετρό οδήγηγσε τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρο Ντογιάκο, να παραγγείλει στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών προκαταρκτική εξέταση κατά παντός υπευθύνου για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή μετρό.
«Η εισροή υδάτων στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο έκανε αισθητή την παρουσία της για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο», διαπιστώνει το ρεπορτάζ.
«Τα λιμνάζοντα ύδατα, εκτός από τη δυσοσμία, άρχισαν σύντομα να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, σε σιδηροτροχιές, στρωτήρες, αλλαγές τροχιάς», αναφέρεται στην έρευνα των DataJournalists.
Τον Φεβρουάριο η ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησε ανάλυση των υδάτων που εισρέουν και διαπίστωσε ότι δεν προέρχονταν από δίκτυο ακαθάρτων, αλλά πρόκειται για θαλασσινό νερό. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΣΤΑΣΥ -που είναι αρμόδια για την λειτουργία του Μετρό- ζήτησε με επιστολές της να γίνουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό» σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.
Επιπλέον, ο κατάλογος των βλαβών είναι μακρύς και καθώς καθεμία εξ αυτών δεν είναι αφ' εαυτής πρόβλημα, το άθροισμά τους γίνεται σημαντικό εμπόδιο: Αισθητήρες που δεν λειτουργούν, οθόνες μόνιτορ για τους οδηγούς με «παγωμένη εικόνα», πόρτες ασφαλείας που βγάζουν «ψευδή συναγερμό», αστοχίες στα επικοινωνιακά δίκτυα, στην ηλεκτρική τροφοδοσία, στα συστήματα πυρανίχνευσης, στις κάμερες ασφαλείας, στο φωτισμό, τον κλιματισμό, τις κυλιόμενες σκάλες ακόμη και στα ρολόγια για ενημέρωση των επιβατών.
«Η εισροή υδάτων στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο έκανε αισθητή την παρουσία της για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο», διαπιστώνει το ρεπορτάζ.
«Τα λιμνάζοντα ύδατα, εκτός από τη δυσοσμία, άρχισαν σύντομα να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, σε σιδηροτροχιές, στρωτήρες, αλλαγές τροχιάς», αναφέρεται στην έρευνα των DataJournalists.
Τον Φεβρουάριο η ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησε ανάλυση των υδάτων που εισρέουν και διαπίστωσε ότι δεν προέρχονταν από δίκτυο ακαθάρτων, αλλά πρόκειται για θαλασσινό νερό. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΣΤΑΣΥ -που είναι αρμόδια για την λειτουργία του Μετρό- ζήτησε με επιστολές της να γίνουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό» σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.
Επιπλέον, ο κατάλογος των βλαβών είναι μακρύς και καθώς καθεμία εξ αυτών δεν είναι αφ' εαυτής πρόβλημα, το άθροισμά τους γίνεται σημαντικό εμπόδιο: Αισθητήρες που δεν λειτουργούν, οθόνες μόνιτορ για τους οδηγούς με «παγωμένη εικόνα», πόρτες ασφαλείας που βγάζουν «ψευδή συναγερμό», αστοχίες στα επικοινωνιακά δίκτυα, στην ηλεκτρική τροφοδοσία, στα συστήματα πυρανίχνευσης, στις κάμερες ασφαλείας, στο φωτισμό, τον κλιματισμό, τις κυλιόμενες σκάλες ακόμη και στα ρολόγια για ενημέρωση των επιβατών.