«Προτάξαμε τις κύριες συντάξεις, ακολούθησαν οι επικουρικές, όπου έχουμε αντιμετωπίσει το ζήτημα, και τρέχουμε τώρα με τις παράλληλες», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τον Δημήτρη Τάκη και τη Χριστίνα Κοραή, ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης.

Για την κάρτα εργασίας σημείωσε ότι βοηθάει, αλλά φυσικά δεν φτάνει.

«Τα στοιχεία όπου έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται η κάρτα πηγαίνουν και στο υπουργείο και στην επιχείρηση. Έχουμε πρόγραμμα επέκτασης της κάρτας», είπε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά τον ΟΣΕ, επισήμανε ότι το πρόβλημά του είναι πολυεπίπεδο.

«Στον ΟΣΕ δεν τα καταφέραμε και εδώ είναι που πρέπει να ανακαλύψουμε και τις άλλες τρύπες του Δημοσίου, για να πάμε μπροστά», τόνισε.

Τέλος, για τις επερχόμενες εκλογές και το ενδεχόμενο μιας κυβέρνησης συνεργασίας, είπε:

«Έχουμε ζήσει κυβερνήσεις συνεργασίας και στην κρίση ήμουν υπέρμαχός της.

Όμως, ο πρώτος νόμος της κυβέρνησης αυτής πέρασε πέντε μήνες μετά τη σύστασή της.

Πρέπει να πείσουμε τον κόσμο ότι η Ελλάδα πρέπει να κυβερνηθεί με σταθερότητα από μια αυτοδύναμη κυβέρνηση».


Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Χατζηδάκη στα Παραπολιτικά 90,1

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κος Κωστής Χατζηδάκης, μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.

Μεταξύ άλλων, τόνισε:
Αναφορικά με τις καθυστερήσεις στην έκδοση διεθνών συντάξεων
Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ήμασταν ειλικρινείς από την αρχή, προτάξαμε τις κύριες, βγάλαμε πάνω από μισό εκατομμύριο συντάξεις, ακολούθησαν οι επικουρικές. Είχαμε εξηγήσει το σχέδιο μας, στις επικουρικές έχουμε πια αντιμετωπίσει το ζήτημα και τρέχουμε τώρα με τις παράλληλες, τις προσαυξήσεις δηλαδή διαφόρων συντάξεων ανθρώπων που είχαν διπλή ασφάλιση. Είχαμε πει από την αρχή ότι βεβαίως βγαίνουν διεθνείς συντάξεις αλλά επειδη είναι πιο περιπεπλεγμένο το πράγμα και αφορά συντάξεις περίπου στις 15 χιλιάδες συντάξεις συνολικά προτάξαμε τις άλλες περιπτώσεις που είχαμε πολύ μεγαλύτερους αριθμούς και τώρα έχει έρθει η σειρά να δούμε με πολύ μεγάλη αποφασιστικότητα και ελπίζω ταχύτητα το θέμα. Αν επιχειρούσαμε να λύσουμε όλα τα θέματα μαζί, δεν θα λύναμε κανένα.

Ερωτηθείς αν η κάρτα εργασίας διασφαλίζει ότι δεν θα έχουμε περιπτώσεις ανθρώπων που φεύγουν νωρίτερα από τη βάρδιά τους όπως στην περίπτωση του ΟΣΕ
Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Το πρόβλημα του ΟΣΕ είναι πολυεπίπεδο, αλλά και η κάρτα εργασίας είναι ένα βήμα μπροστά. Δεν φτάνει, δεν είναι το μόνο πράγμα προφανώς που πρέπει να λυθεί πάντως είναι μια απάντηση στα ζητήματα του blanco και της πρόωρης αποχώρησης υπαλλήλων.

Οι εργαζόμενοι, εκεί που έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται η κάρτα εργασίας, το πρωί όταν πάνε στη δουλειά τους χτυπάνε πότε έφτασαν, το απόγευμα όταν φεύγουν χτυπάνε πότε φεύγουν. Αυτά τα στοιχεία περνάνε αυτόματα σ’ ένα κεντρικό εγκέφαλο, οπότε μπορεί να ξέρει και η επιχείρηση και το υπουργείο τι ακριβώς γίνεται και να μην κοροϊδεύει ούτε ο οποιοσδήποτε εργοδότης τον εργαζόμενο και να του κλέβει εργασιακό χρόνο ούτε βεβαίως και ο κάθε εργαζόμενος να κάνει του κεφαλιού του.

Ερωτηθείς ποια είναι η συνέπεια όταν κάποιος δεν χτυπά την εργασιακή κάρτα
Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Υπάρχουν πρόστιμα ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης. Υπάρχει καταρχάς έλεγχος από την Επιθεώρηση Εργασίας. Γιατί μου λένε και το άλλο πχ αν πάει κάποιος σταθμάρχης και χτυπήσει και την κάρτα άλλου και φαίνεται ότι είναι στη δουλειά ενώ δεν είναι η απάντηση είναι ότι στον έλεγχο της Επιθεώρησης Εργασίας εάν βρεθεί κάποιος ότι έχει χτυπήσει την κάρτα του και η Επιθεώρηση τον βρει είτε σε τακτικό έλεγχο είτε σε επώνυμή είτε και σε ανώνυμη καταγγελία ότι δεν είναι στη δουλειά του προφανώς θα υπάρξουν συνέπειες με βάση το πειθαρχικό που μπορεί να είναι και πάρα πολύ βαριές εξαρτάται και από την επιχείρηση.

Ερωτηθεις πού μπαίνει η ψηφιακή κάρτα εργασίας
Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Στους Οργανισμούς κοινής ωφέλειας και αργότερα θα επεκταθεί και σε άλλες μικρότερες ΔΕΚΟ, θα επεκταθεί στην ενέργεια όταν θα πάμε στη βιομηχανία δηλαδή ΔΕΗ, ΔΕΔΔΗΕ, ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ κλπ. Έχουμε πρόγραμμα γενικότερα επέκτασης της κάρτας εργασίας θα ακολουθήσει αργότερα η βιομηχανία, ο τουρισμός, η εστίαση.

Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Για εμάς στο υπουργείο Εργασίας η κύρια εφαρμογή της κάρτας είναι τον ιδιωτικό τομέα. Θα μου πείτε γιατί την εφαρμόζουμε εμείς του υπουργείου Εργασίας στις ΔΕΚΟ. Γιατί οι ΔΕΚΟ υπάγονται συνδικαλιστικά στη ΓΣΕΕ άρα καλύπτονται από εμάς και αφού ξεκινήσαμε από τράπεζες, super market, ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες security με βάση τον προγραμματισμό μας πήγαμε και στις ΔΕΚΟ. Ο Πρωθυπουργός είπε ότι ο στόχος είναι να πάμε και στο Δημόσιο, αν με ρωτάτε αν έπρεπε να πάμε στο Δημόσιο νωρίτερα ευθέως θα σας πω ναι, έπρεπε να πάμε νωρίτερα.

Ερωτηθείς για την εικόνα των ελληνικών σιδηροδρόμων και των Μέσων Μαζικής Μετακίνησης
Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Η Ελλάδα χάρη βασικά σε κυβερνήσεις της ΝΔ- το λέω αυτό επειδή υπάρχει μια ισοπέδωση τελευταία- έχει και πάρα πολλά παραδείγματα επιτυχίας και βεβαίως έχει και μαύρες τρύπες. Σε τίτλους θυμίζω τα παραδείγματα επιτυχίας ΟΛΠ, ΟΤΕ, Ολυμπιακή, περιφερειακά αεροδρόμια θυμηθείτε την εικόνα που είχανε παλιότερα. ΔΕΗ πως ήταν το καλοκαίρι του ’19.

Ψηφιακή επανάσταση στο Δημόσιο, ο χειρισμός της κρίσης του κοροναϊού, η βελτίωση της κατάστασης στον ΕΦΚΑ όλα αυτά είναι παραδείγματα σημαντικής βελτίωσης. Έρχομαι και στο υπουργείο Μεταφορών για να μην αδικήσουμε και την προσπάθεια που κάνουν οι άνθρωποι εκεί, ξεκίνησε η πιο χρήσιμη γραμμή του Μετρό στην Αθήνα ξεκίνησε με εμας τώρα.

Δημοπρατείται αυτές τις μέρες ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης, κλείνει το θέμα του Ε65, προχωρούν μια σειρά από έργα στην επαρχία. Το μετρό της Αθήνας, πιθανόν να έχει Α-Β-Γ προβλήματα αλλά πάντως δεν νομίζω ότι έχει να ζηλέψει κάτι σε σχέση με άλλα μετρό άλλων πρωτευουσών. Το ίδιο ισχύει για το αεροδρόμιο των Αθηνών. Στον ΟΣΕ πράγματι δεν τα καταφέραμε, και εδώ είναι που πρέπει να εντοπίσουμε μαζί με τον ΟΣΕ και τις άλλες μαύρες τρύπες του δημοσίου και με θάρρος να πάμε μπροστά να καλύψουμε το χαμένο έδαφος διότι λυπάμαι να πω ότι αν δεν το κάνουμε εμείς με τα όποια λάθη έχουμε κάνει, δεν βλέπω κάποια άλλη πολιτική δύναμη που είναι έτοιμη να το κάνει διότι είναι συμβιβασμένοι με τη στασιμότητα, τη γραφειοκρατία και με τις συντεχνίες. Τα ίδια μου κάνανε και εξακολουθούν να μου κάνουν με τον ΕΦΚΑ.

Αναφορικά με τα δημοσκοπικά ευρήματα μετά το δυστύχημα των Τεμπών
Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Στις δημοσκοπήσεις υπάρχει το απολύτως αναμενόμενο αποτέλεσμα, δηλαδή υπάρχει μια υποχώρηση προφανώς της ΝΔ, αλλά μικρή. Έχουνε φύγει 3-3,5 μονάδες ανθρωποι που λέγανε ότι θα μας ψήφιζαν, άνθρωποι που απογοητεύτηκαν από αυτό. Το θέμα αυτό σχετίζεται με το βαθύ κράτος επομένως οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να πεισθούν από εμάς ότι εννοούμε πως τις μάχες που δώσαμε σε όλους τους τομείς με ορατά αποτελέσματα θα τις συνεχίζουμε και εκεί που παραμένουν ακόμα μαύρες τρύπες. Και ξεκινώντας από την αυτοκριτική μας, παρουσιάζοντας το έργο μας και βάζοντας ψηλά στην ατζέντα μας την αντιμετώπιση των προβλημάτων του βαθέους κράτους εγώ πιστεύω ότι θα περάσει το μήνυμα μας σε αυτούς τους ανθρώπους και η Ελλάδα θα συνεχίσει να κυβερνάτε με σταθερότητα και με κάποια ευρωπαϊκή προοπτική.

Αναφορικά με τον ΑΣΕΠ
Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Αυτό που βλέπω είναι ότι στο ΑΣΕΠ που είναι πράγματι μια πολύ μεγάλη κατάκτηση και πρέπει να τη διαφυλάξουμε ως κόρην οφθαλμού, πολλές φορές όμως υπήρχαν και υπάρχουν καθυστερήσεις και η μέθοδος αυτή με τα μπλοκάκια επελέγη για να καλυφτούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα γινότανε τα κενά. Άρα ένα άλλο παράπλευρο μήνυμα που βγαίνει από αυτή την ιστορία είναι ότι πρέπει να βρούμε κάποιο τρόπο να επιταχυνθούν κάποιες τουλάχιστον επείγουσες διαδικασίες που σχετίζονται με τον ΑΣΕΠ.

Ερωτηθείς ποιο είναι το σχέδιο της ΝΔ στην περίπτωση που δεν πάρει την αυτοδυναμία
Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Δεν υπάρχει κανένα κόμμα στον πλανήτη που να έχει πιθανότητες αυτοδυναμίας και να λεει «δεν θέλω αυτοδυναμία προτιμώ να κυβερνήσω με άλλους και να είναι η κατάσταση πιο μπερδεμένη». Από εκεί και πέρα δεν το λέμε μόνο για αυτό το λέμε γιατί υπάρχουν ειδικές συνθήκες στην Ελλάδα. Έχουμε ζήσει κυβερνήσεις συνεργασίας εγώ ο ίδιος που ήμουν υπέρμαχος λόγω και της όποιας παρουσίας είχα στην ευρωβουλή και της εμπειρίας που είχα εκεί από συνεργασίας ήμουνα υπέρμαχος μέσα στην κρίση τότε των συνεργασιών για να προχωρήσουμε μπροστά χωρίς πολιτικές κοκορομαχίες.

Συμμετείχα στην κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, έκανε σχετικό έργο η κυβέρνηση την ίδια στιγμή όμως ο πρώτος νόμος της κυβέρνησης αυτής πέρασε πέντε μήνες μετά την εκλογή της. Τώρα είμαστε στο plan A χωρίς να σκεφτόμαστε κανένα plan B, και το plan A είναι να πείσουμε τον κόσμο ότι χρειάζεται η Ελλάδα να κυβερνηθεί με σταθερότητα και στιβαρότητα και αυτό μπορεί να το εξασφαλίσει μόνο μια αυτοδύναμη κυβέρνηση δηλαδή μόνο η ΝΔ. Πιστεύω ότι αν κάνουμε σωστή προσπάθεια, με σωστή επιχειρηματολογία θα τα καταφέρουμε.

Ερωτηθείς αν θα πρέπει ο κ. Ανδρουλάκης να πει ποιον σκέφτεται για πρωθυπουργό σε μια ενδεχόμενη κυβέρνηση συνεργασίας
Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Αν ψάξουμε στην Ευρώπη ακόμα και τότε που σχηματίζονται κυβερνήσεις συνεργασίας σε άλλες χώρες της ΕΕ με άλλη πολιτική κουλτούρα από εμάς, εκεί στη συντριπτική πλειονότητα ο επικεφαλής των κυβερνήσεων αυτών είναι ο αρχηγός του πρώτου κόμματος.

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι θα πρέπει να θέσει υποψηφιότητα ο κ. Καραμανλής
Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Η συζήτηση από την πλευρά του πρωθυπουργού και της ΝΔ έληξε με τη συνέντευξη του κ. Μητσοτάκη. Εάν σας απαντήσω, θα σας πω αυτά που είπε ο κ. Μητσοτάκης. Εκείνο που θέλω να προσθέσω είναι ότι όσο λάθος είναι η πολιτική παχυδερμία και η μη ανάληψη ευθύνης άλλο τόσο λάθος στο δημόσιο διάλογο είναι και η πολιτική ανθρωποφαγία. Εγώ καλύπτομαι από τη δήλωση του Πρωθυπουργού.