Εκλογές 2023: H «μάχη» των Ελλήνων πολιτικών στο Youtube και στο Tik Tok για να κερδίσουν την νέα γενιά
Η προσέλκυση των νέων κάτω των 30 ετών αποδεικνύεται πρόκληση για τα κόμματα
Με αναρτήσεις στο Tik Tok καθημερινά, με βιντεάκια στο Youtube και με προσπάθεια να επιστρατεύσουν όλα τα επικοινωνιακά μέσα, ακόμη και το χιούμορ που διαθέτουν, οι πολιτικοί, μια ανάσα πριν την κάλπη, δίνουν την δική τους «μάχη» προκειμένου να κερδίσουν την νέα γενιά.
Σύμφωνα με ανάλυση του Reuters οι νέοι κάτω των 30 ετών αποτελούν την μεγάλη πρόκληση για τα κόμματα όλου του φάσματος.
Το δημοσίευμα αναφέρει πως στόχος αυτής της τακτικής είναι να κερδηθεί μια νεότερη γενιά, η οποία «έχει αισθανθεί επί μακρόν πως τα χρόνια της κρίσης τούς έχουν κοστίσει τα νιάτα τους».
Reuters: Πρόκληση για όλα τα κόμματα η προσέλκυση των νέων κάτω των 30 ετών
Το πρακτορείο μίλησε με μια φοιτήτρια Φυσικής στη χώρα μας, η οποία είπε: «Αυτό που φανταζόμουν στα 18 μου απέχει πολύ από αυτό που ζω στα 28 μου. Δεν ξέρω πώς δεν μπορεί να μας αποκαλέσει κανείς χαμένη γενιά. Νιώθω ότι έχασα το παιχνίδι πριν καν αρχίσει».
«Η προσέλκυση των νέων κάτω των 30 ετών αποδεικνύεται πρόκληση για τα κόμματα όλου του φάσματος, ενόψει της ψηφοφορίας της 21ης Μαΐου» σημειώνει το Reuters, το οποίο αναφέρεται και στη διενέργεια των εκλογών της Κυριακής με απλή αναλογική, σχολιάζοντας επ' αυτού πως «σημαίνει ότι ο απόλυτος νικητής είναι απίθανο να αναδειχθεί την Κυριακή, με αποτέλεσμα κάθε ψήφος να μετράει».
Αράπογλου (PULSE) για εκλογές: «Οι νέοι χρειάζονται κάποιον να τους πείσει»
Στο άρθρο γίνεται αναφορά και στις δημοσκοπήσεις, που δείχνουν τη Νέα Δημοκρατία να διατηρεί προβάδισμα έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, με την επισήμανση πως αν και στους νέους ψηφοφόρους είναι γενικώς πιο δημοφιλή τα αριστερά κόμματα, πολλοί εξ αυτών παραμένουν αναποφάσιστοι.
«Είναι μια γενιά Ελλήνων που μεγάλωσαν σε δύσκολες και χωρίς προηγούμενο συνθήκες, που δεν τους επιτρέπει να πάρουν πράγματα ελαφρά» είπε ο επικεφαλής της Pulse, Γιώργος Αράπογλου, στο Reuters. «Οι νέοι δεν χρειάζονται κάποιον να τους πληροφορήσει, αλλά να τους πείσει», πρόσθεσε.
Το δημοσίευμα αναφέρεται επίσης στη «βραδυφλεγή βόμβα» του δημογραφικού, κάνοντας λόγο για ένα μικρό ποσοστό του εκλογικού σώματος που είναι νέοι, μόλις το 18%, παρ' όλα αυτά οι πολιτικοί δεν μπορούν να μείνουν αδιάφοροι απέναντί τους.
«Είναι ζήτημα πολιτικού κόστους, αλλά θέλουν επίσης να δείξουν ότι ενδιαφέρονται» είπε η Λαμπρινή Ρόρη, επίκουρη καθηγήτρια Πολιτικής Ανάλυσης στο ΕΚΠΑ, κάνοντας λόγο και για το ενδεχόμενο κοινωνικών αναταραχών που μπορεί να υπάρξουν σε μια διαφορετική περίπτωση.
«Μια κοινωνία που απλά παίρνει και παίρνει»
Μια 22χρονη φοιτήτρια, της οποίας ο φίλος έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα των Τεμπών, σημείωσε στο Reuters πως «εμείς, ως νέοι, ξέρουμε πως πρέπει να πολεμήσουμε για τα δικαιώματα και τις ανάγκες μας, αλλά και για τη ζωή μας. Αυτό μπορεί μόνο οργή και αγανάκτηση να προκαλέσει. Αναρωτιέσαι σε τι είδους κοινωνία ζω, τέλος πάντων; Δεν μου προσφέρει τίποτα. Απλά, παίρνει και παίρνει...».
Greek politicians vying for votes in the election have turned to YouTube and TikTok to woo the younger generation who have long felt that years of crises have cost them their youth https://t.co/0Iz3jMkbpJ pic.twitter.com/Wd4vW0wY5C
— Reuters (@Reuters) May 18, 2023