Η dream team πίσω από τον Κυριάκο Μητσοτάκη: Τα πρόσωπα-κλειδιά του προεκλογικού αγώνα και της επικοινωνιακής στρατηγικής του προέδρου της ΝΔ
Οι ειδικοί της κάλπης, ο «στρατηγός» των social media και ο «Ντε Νίρο των πολιτικών συμβούλων»
Μια μεγάλη ομάδα, περίπου 25 ατόμων, βρίσκεται πίσω από την οργανωτική και εκτελεστική επιτυχία της προεκλογικής εκστρατείας της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη τον Μάιο, που συνεχίζεται τώρα με νέο τέμπο και αρκετές αλλαγές ενόψει των εκλογών της 25ης Ιουνίου. Στον στενό πυρήνα του πρωθυπουργικού –μέχρι πρότινος– επιτελείου είναι ο Γιάννης Μπρατάκος, που ανέλαβε πέρυσι τον Αύγουστο όλες τις αρμοδιότητες του γενικού γραμματέα του πρωθυπουργού και γρήγορα εξελίχθηκε σε άνθρωπο για όλες τις δύσκολες αποστολές, ενώ από τον περασμένο Ιανουάριο είναι πρόεδρος της Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα της Ν.Δ.
Ο Ακης Σκέρτσος έχει επιφορτιστεί με όλη τη δημόσια επικοινωνία της καμπάνιας, αλλά και την προετοιμασία στο τέλος των φακέλων που παραδόθηκαν στον Ιωάννη Σαρμά, ενώ όλα τα βαριά νομικά θέματα (και όχι μόνο) περνάνε από τον Γιώργο Γεραπετρίτη.
Στις περιοδείες και επισκέψεις η επιμέλεια γίνεται από δύο συνεργάτες, επί 20ετία σχεδόν, του κ. Μητσοτάκη, τον Στέλιο Κονταδάκη και τον Θανάση Νέζη, μαζί με τον Νίκο Χαρδαλιά, με μεγάλη ευθύνη φυσικά να βαραίνει τον γενικό γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής της Ν.Δ., Παύλο Μαρινάκη, ενώ πολλά οργανωτικά και μη ζητήματα λύνει ο γενικός διευθυντής του κόμματος, Γιάννης Σμυρλής.
Ολη η οργάνωση και η «ενορχήστρωση» των περιοδειών περνούν από την Κύρα Κάπη, που συνεργάζεται αρμονικά με δύο στελέχη της νεότερης γενιάς, τον Φρέντυ Τράγκα και τον Κώστα Οικονομόπουλο.
Η καλά δομημένη καμπάνια, εξάλλου, μέσω του TikTok, στον δικό του τομέα ευθύνης, έπαιξε βαρύνοντα ρόλο στη διείσδυση της Ν.Δ. εκλογικά στις νεότερες ηλικίες και ιδίως σε όσους απέκτησαν δικαίωμα ψήφου για πρώτη φορά.
Στο επικοινωνιακό επιτελείο, τις παρεμβάσεις και τις ομιλίες του Κυριάκου Μητσοτάκη επιμελείται ο έμπειρος δημοσιογράφος Γιάννης Βλαστάρης, με τη συνδρομή του Δημήτρη Αντωνίου.
Η διαχείριση του τεράστιου όγκου υλικού για τα ΜΜΕ (συνεντεύξεις, ομιλίες, βίντεο, φωτογραφίες, ανακοινώσεις) γίνεται από τον διευθυντή του γραφείου Τύπου του Μαξίμου, μέχρι πρόσφατα, Δημήτρη Τσιόδρα, και τον διευθυντή του γραφείου Τύπου της Ν.Δ., Νίκο Ρωμανό, μαζί με τον έμπειρο δημοσιογράφο Γιώργο Ευθυμίου και τον Χρήστο Ζωγράφο, δύο στελέχη του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού όλη την περασμένη τετραετία. Τα διεθνή ΜΜΕ χειρίζονται η Αριστοτελία Πελώνη και ο Φίλιππος Πάγκαλος.
Επικοινωνία, φυσικά, στη σύγχρονη εποχή χωρίς φωτογραφίες και βίντεο δεν υφίσταται και τον ρόλο αυτόν τον επωμίζονται εδώ και πολλά χρόνια οι Δημήτρης Παπαμήτσος και Αλέξης Παπαχρήστος, ο φωτογράφος και ο βιντεογράφος του Κυριάκου Μητσοτάκη αντίστοιχα, που συναποτελούν σταθερά τη «σκιά» του.
Η εμπειρία του Γκρίνμπεργκ, που γιόρτασε τα 78α γενέθλιά του εν μέσω της προεκλογικής περιόδου, είναι πολύτιμη για τον πρόεδρο της Ν.Δ., ο οποίος άκουγε τον πολύπειρο Αμερικανό ήδη λίγο πριν από τα Χριστούγεννα να υποστηρίζει ότι η πραγματική διαφορά της Νέας Δημοκρατίας από τον ΣΥΡΙΖΑ είναι στις δέκα μονάδες, ενώ στα τέλη Απριλίου ήταν ο πρώτος που επέμενε ότι η Ν.Δ. «πατάει» καλά στο 36% και η πορεία της μέχρι τις κάλπες της 21ης Μαΐου θα είναι ανοδική.
Ολες οι δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των λεγόμενων focus groups και οι έρευνες κοινής γνώμης περνάνε βέβαια μέσα από τη ματιά και την κρίση του Θεόδωρου Λιβάνιου, του συνεργάτη του Κυριάκου Μητσοτάκη από την περίοδο ακόμα που ήταν υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 2/6
Ο Ακης Σκέρτσος έχει επιφορτιστεί με όλη τη δημόσια επικοινωνία της καμπάνιας, αλλά και την προετοιμασία στο τέλος των φακέλων που παραδόθηκαν στον Ιωάννη Σαρμά, ενώ όλα τα βαριά νομικά θέματα (και όχι μόνο) περνάνε από τον Γιώργο Γεραπετρίτη.
Στις περιοδείες και επισκέψεις η επιμέλεια γίνεται από δύο συνεργάτες, επί 20ετία σχεδόν, του κ. Μητσοτάκη, τον Στέλιο Κονταδάκη και τον Θανάση Νέζη, μαζί με τον Νίκο Χαρδαλιά, με μεγάλη ευθύνη φυσικά να βαραίνει τον γενικό γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής της Ν.Δ., Παύλο Μαρινάκη, ενώ πολλά οργανωτικά και μη ζητήματα λύνει ο γενικός διευθυντής του κόμματος, Γιάννης Σμυρλής.
Ολη η οργάνωση και η «ενορχήστρωση» των περιοδειών περνούν από την Κύρα Κάπη, που συνεργάζεται αρμονικά με δύο στελέχη της νεότερης γενιάς, τον Φρέντυ Τράγκα και τον Κώστα Οικονομόπουλο.
Η διαχείριση των social media
Η διαχείριση των social media του προέδρου της Ν.Δ. γίνεται επίσης από τη νεαρή διευθύντρια επικοινωνίας του, ωστόσο στην κεντρική στρατηγική το κομμάτι αυτό περνάει από τον Ερικ Θανόπουλο- Παρκς, τον Ελληνοαμερικανό που ασχολείται την τελευταία πενταετία με τα ψηφιακά «εργαλεία» και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Νέας Δημοκρατίας κι αποτελεί έναν κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα της επικοινωνιακής στρατηγικής του κ. Μητσοτάκη.Η καλά δομημένη καμπάνια, εξάλλου, μέσω του TikTok, στον δικό του τομέα ευθύνης, έπαιξε βαρύνοντα ρόλο στη διείσδυση της Ν.Δ. εκλογικά στις νεότερες ηλικίες και ιδίως σε όσους απέκτησαν δικαίωμα ψήφου για πρώτη φορά.
Στο επικοινωνιακό επιτελείο, τις παρεμβάσεις και τις ομιλίες του Κυριάκου Μητσοτάκη επιμελείται ο έμπειρος δημοσιογράφος Γιάννης Βλαστάρης, με τη συνδρομή του Δημήτρη Αντωνίου.
Η διαχείριση του τεράστιου όγκου υλικού για τα ΜΜΕ (συνεντεύξεις, ομιλίες, βίντεο, φωτογραφίες, ανακοινώσεις) γίνεται από τον διευθυντή του γραφείου Τύπου του Μαξίμου, μέχρι πρόσφατα, Δημήτρη Τσιόδρα, και τον διευθυντή του γραφείου Τύπου της Ν.Δ., Νίκο Ρωμανό, μαζί με τον έμπειρο δημοσιογράφο Γιώργο Ευθυμίου και τον Χρήστο Ζωγράφο, δύο στελέχη του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού όλη την περασμένη τετραετία. Τα διεθνή ΜΜΕ χειρίζονται η Αριστοτελία Πελώνη και ο Φίλιππος Πάγκαλος.
Επικοινωνία, φυσικά, στη σύγχρονη εποχή χωρίς φωτογραφίες και βίντεο δεν υφίσταται και τον ρόλο αυτόν τον επωμίζονται εδώ και πολλά χρόνια οι Δημήτρης Παπαμήτσος και Αλέξης Παπαχρήστος, ο φωτογράφος και ο βιντεογράφος του Κυριάκου Μητσοτάκη αντίστοιχα, που συναποτελούν σταθερά τη «σκιά» του.
Οι έρευνες
Ενας άνθρωπος τη γνώμη του οποίου εμπιστεύεται διαχρονικά ο κ. Μητσοτάκης είναι ο Θωμάς Βαρβιτσιώτης, ενώ βαρύνουσας σημασίας σε όλη την προεκλογική περίοδο είναι η άποψη που εκφέρει ο Αμερικανός Στάνλεϊ Γκρίνμπεργκ, παλιός σύμβουλος των Μπιλ Κλίντον και Τόνι Μπλερ ή αλλιώς ο «Ντε Νίρο όλων των πολιτικών συμβούλων», όπως τον έχουν αποκαλέσει στις ΗΠΑ.Η εμπειρία του Γκρίνμπεργκ, που γιόρτασε τα 78α γενέθλιά του εν μέσω της προεκλογικής περιόδου, είναι πολύτιμη για τον πρόεδρο της Ν.Δ., ο οποίος άκουγε τον πολύπειρο Αμερικανό ήδη λίγο πριν από τα Χριστούγεννα να υποστηρίζει ότι η πραγματική διαφορά της Νέας Δημοκρατίας από τον ΣΥΡΙΖΑ είναι στις δέκα μονάδες, ενώ στα τέλη Απριλίου ήταν ο πρώτος που επέμενε ότι η Ν.Δ. «πατάει» καλά στο 36% και η πορεία της μέχρι τις κάλπες της 21ης Μαΐου θα είναι ανοδική.
Ολες οι δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των λεγόμενων focus groups και οι έρευνες κοινής γνώμης περνάνε βέβαια μέσα από τη ματιά και την κρίση του Θεόδωρου Λιβάνιου, του συνεργάτη του Κυριάκου Μητσοτάκη από την περίοδο ακόμα που ήταν υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 2/6