Κυρανάκης στα Παραπολιτικά 90,1: Πρέπει όλες οι ευρωπαϊκές χώρες να εξαρθρώσουν κάθε κύκλωμα διακινητών μεταναστών
«Οι διακινητές είναι πάρα πολύ λιγότεροι στα ελληνοτουρκικά σύνορα πλέον», επισήμανε
Ο υποψήφιος βουλευτής με τη ΝΔ κ. Κώστας Κυρανάκης μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ», με τους δημοσιογράφους Στέλλα Γκαντώνα και Θανάση Φουσκίδη.
Αρχικά, ερωτηθείς αν συμφωνεί με την άποψη του κ. Βαρουφάκη ότι όσο ψηλότερος είναι ο φράχτης τόσο μεγαλύτερη είναι η ζήτηση για διακίνηση μεταναστών μέσω θαλάσσης, ο κ. Κυρανάκης απάντησε: «Δεν συμφωνώ και δεν συμφωνεί και η πλειοψηφία του ελληνικού λαού με αυτές τις λογικές, γι’ αυτό και άφησε τον κ. Βαρουφάκη εκτός Βουλής».
«Η Ελλάδα αυτά τα τέσσερα χρόνια έχει προσπαθήσει και έχει καταφέρει να μειώσει τη δράση τους, να κάνει συλλήψεις, να σχηματίσει δικογραφίες εναντίον και των ΜΚΟ, οι οποίες εμπλέκονταν στη διακίνηση μεταναστών, κατάφερε να μειώσει τις ροές και τη δράση τελικά των διακινητών, οι οποίοι ευθύνονται για τον θάνατο τόσων ανθρώπων από τα τουρκικά παράλια προς τα ελληνικά νησιά αλλά και στα χερσαία σύνορα. Αυτό αναγκαστικά δυστυχώς δημιουργεί την ανάγκη για τους διακινητές να αναζητήσουν πιο επικίνδυνους δρόμους με τραγική κατάληξη αυτή που είδαμε τις προηγούμενες μέρες. Πρέπει όλες οι ευρωπαϊκές χώρες να κάνουν τα απαραίτητα, αυτές τουλάχιστον που είναι στα ευρωπαϊκά σύνορα και έχουν καθήκον να φυλάσσουν τα ευρωπαϊκά σύνορα, να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ελλάδας και να εξαρθρώσουν κάθε κύκλωμα διακινητών οι οποίοι βάζουν σε ρίσκο τη ζωή τόσων ανθρώπων», τόνισε.
Για τη δήλωση της κ. Κατριβάνου, είπε: «Ακόμα και στον ΣΥΡΙΖΑ πλέον μάλλον έχουν καταλάβει ότι τέτοιου είδους δηλώσεις δεν τους οδηγούν πουθενά. Είναι προφανώς μια απαράδεκτη δήλωση, την οποία όχι μόνο την καταδικάζουμε, αλλά θεωρώ ότι και σε ανθρώπινο επίπεδο αδικεί τα στελέχη του Λιμενικού, οι οποίοι τελικά έσωσαν 105 ζωές.
Μακάρι να μπορούσαν να σώσουν και παραπάνω ζωές, αλλά τελικά με τη δική τους βοήθεια σε μια ζώνη στην οποία η Ελλάδα έχει υποχρέωση έρευνας και διάσωσης αλλά δεν έχει όμως ούτε το δικαίωμα ούτε την υποχρέωση στα 49 μίλια, δηλαδή πολύ μακριά από τα 12 μίλια της κυριαρχίας, να ασκήσει έλεγχο και να διακόψει μια πορεία οποιουδήποτε σκάφους σε διεθνή ύδατα, άρα αδικούμε όταν επιρρίπτουμε ευθύνες στην υπεράνθρωπη προσπάθεια που κάνουν τα στελέχη του Λιμενικού. Χωρίς την υπεράνθρωπη προσπάθεια αυτών δεν θα είχαν σωθεί ούτε αυτές οι 105 ζωές ούτε οι 2.500 άλλες ζωές το 2022 στα νερά του Αιγαίου».
Στη συνέχεια, ερωτηθείς για τη νέα ευρωπαϊκή συμφωνία για το μεταναστευτικό, επισήμανε: «Η συζήτηση αυτή είναι σε επίπεδο Συμβουλίου Κορυφής, άρα είναι στο τελικό επίπεδο νομοθέτησης και υιοθέτησης αυτών των αποφάσεων από τα κράτη-μέλη. Εμείς ζητάμε ίση κατανομή των βαρών σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, αν ένα κράτος δεν δέχεται να πάρει και να περιθάλψει μετανάστες, οι οποίοι έχουν έρθει εντός των ευρωπαϊκών συνόρων, σε χώρες οι οποίες με βάση τη γεωγραφία βρίσκονται στα ευρωπαϊκά σύνορα και αναλαμβάνουν δυσανάλογο βάρος, οφείλει να πληρώσει, οφείλει να στηρίξει οικονομικά τις χώρες που έχουν αναλάβει το δυσανάλογο βάρος».
«Νομικά έχουμε τα εργαλεία και είναι σημαντικό να διεκδικούμε περισσότερα εργαλεία και χρηματοδότηση, παρότι που ο κ. Παπαδημούλης αρνείται την προοπτική τού να πληρώσει η Ευρώπη για τον φράχτη στον Έβρο και για άλλες υποδομές, εμείς συνεχίζουμε να διεκδικούμε και νομικά και πρακτικά το δίκιο μας σαν Ελλάδα, διότι έχουμε σηκώσει δυσανάλογο βάρος όλα αυτά τα χρόνια. Εμείς πήραμε τα μέτρα μας, φτιάξαμε και επεκτείναμε τον φράχτη, ο οποίος είναι πάρα πολύ αποτελεσματικός, και θωρακίσαμε και τα θαλάσσια σύνορα, αποδεικνύοντας ότι η θάλασσα τελικά ναι, έχει σύνορα και μπορούν να προστατευτούν», πρόσθεσε.
«Οι διακινητές είναι πάρα πολύ λιγότεροι στα ελληνοτουρκικά σύνορα πλέον. Η Ελλάδα έχει κάνει το καθήκον της, προστατεύει τα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά σύνορα αποτελεσματικά, το έχει δείξει στην πράξη. Προφανώς δεν μπορούμε να προστατεύσουμε και τα μαλτέζικα σύνορα και τα ιταλικά ή τα ισπανικά σύνορα, προστατεύουμε τα ελληνικά σύνορα και από τη στιγμή που ένα πλοίο βρέθηκε στη δική μας ζώνη έρευνας και διάσωσης, παρότι ενδεχομένως υπήρχε η αίσθηση ότι αλλού όδευε το πλοίο, πήγαινε στην Ιταλία, το ελληνικό Λιμενικό είναι αυτό που έσωσε 105 ζωές και μακάρι να μπορούσε να σώσει κι άλλες. Έχουμε σηκώσει δυσανάλογο βάρος, έχει έρθει η ώρα και το κάνει ήδη, η Ευρώπη να πληρώσει περισσότερα», υπογράμμισε.
Αρχικά, ερωτηθείς αν συμφωνεί με την άποψη του κ. Βαρουφάκη ότι όσο ψηλότερος είναι ο φράχτης τόσο μεγαλύτερη είναι η ζήτηση για διακίνηση μεταναστών μέσω θαλάσσης, ο κ. Κυρανάκης απάντησε: «Δεν συμφωνώ και δεν συμφωνεί και η πλειοψηφία του ελληνικού λαού με αυτές τις λογικές, γι’ αυτό και άφησε τον κ. Βαρουφάκη εκτός Βουλής».
«Η Ελλάδα αυτά τα τέσσερα χρόνια έχει προσπαθήσει και έχει καταφέρει να μειώσει τη δράση τους, να κάνει συλλήψεις, να σχηματίσει δικογραφίες εναντίον και των ΜΚΟ, οι οποίες εμπλέκονταν στη διακίνηση μεταναστών, κατάφερε να μειώσει τις ροές και τη δράση τελικά των διακινητών, οι οποίοι ευθύνονται για τον θάνατο τόσων ανθρώπων από τα τουρκικά παράλια προς τα ελληνικά νησιά αλλά και στα χερσαία σύνορα. Αυτό αναγκαστικά δυστυχώς δημιουργεί την ανάγκη για τους διακινητές να αναζητήσουν πιο επικίνδυνους δρόμους με τραγική κατάληξη αυτή που είδαμε τις προηγούμενες μέρες. Πρέπει όλες οι ευρωπαϊκές χώρες να κάνουν τα απαραίτητα, αυτές τουλάχιστον που είναι στα ευρωπαϊκά σύνορα και έχουν καθήκον να φυλάσσουν τα ευρωπαϊκά σύνορα, να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ελλάδας και να εξαρθρώσουν κάθε κύκλωμα διακινητών οι οποίοι βάζουν σε ρίσκο τη ζωή τόσων ανθρώπων», τόνισε.
Για τη δήλωση της κ. Κατριβάνου, είπε: «Ακόμα και στον ΣΥΡΙΖΑ πλέον μάλλον έχουν καταλάβει ότι τέτοιου είδους δηλώσεις δεν τους οδηγούν πουθενά. Είναι προφανώς μια απαράδεκτη δήλωση, την οποία όχι μόνο την καταδικάζουμε, αλλά θεωρώ ότι και σε ανθρώπινο επίπεδο αδικεί τα στελέχη του Λιμενικού, οι οποίοι τελικά έσωσαν 105 ζωές.
Μακάρι να μπορούσαν να σώσουν και παραπάνω ζωές, αλλά τελικά με τη δική τους βοήθεια σε μια ζώνη στην οποία η Ελλάδα έχει υποχρέωση έρευνας και διάσωσης αλλά δεν έχει όμως ούτε το δικαίωμα ούτε την υποχρέωση στα 49 μίλια, δηλαδή πολύ μακριά από τα 12 μίλια της κυριαρχίας, να ασκήσει έλεγχο και να διακόψει μια πορεία οποιουδήποτε σκάφους σε διεθνή ύδατα, άρα αδικούμε όταν επιρρίπτουμε ευθύνες στην υπεράνθρωπη προσπάθεια που κάνουν τα στελέχη του Λιμενικού. Χωρίς την υπεράνθρωπη προσπάθεια αυτών δεν θα είχαν σωθεί ούτε αυτές οι 105 ζωές ούτε οι 2.500 άλλες ζωές το 2022 στα νερά του Αιγαίου».
Στη συνέχεια, ερωτηθείς για τη νέα ευρωπαϊκή συμφωνία για το μεταναστευτικό, επισήμανε: «Η συζήτηση αυτή είναι σε επίπεδο Συμβουλίου Κορυφής, άρα είναι στο τελικό επίπεδο νομοθέτησης και υιοθέτησης αυτών των αποφάσεων από τα κράτη-μέλη. Εμείς ζητάμε ίση κατανομή των βαρών σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, αν ένα κράτος δεν δέχεται να πάρει και να περιθάλψει μετανάστες, οι οποίοι έχουν έρθει εντός των ευρωπαϊκών συνόρων, σε χώρες οι οποίες με βάση τη γεωγραφία βρίσκονται στα ευρωπαϊκά σύνορα και αναλαμβάνουν δυσανάλογο βάρος, οφείλει να πληρώσει, οφείλει να στηρίξει οικονομικά τις χώρες που έχουν αναλάβει το δυσανάλογο βάρος».
«Νομικά έχουμε τα εργαλεία και είναι σημαντικό να διεκδικούμε περισσότερα εργαλεία και χρηματοδότηση, παρότι που ο κ. Παπαδημούλης αρνείται την προοπτική τού να πληρώσει η Ευρώπη για τον φράχτη στον Έβρο και για άλλες υποδομές, εμείς συνεχίζουμε να διεκδικούμε και νομικά και πρακτικά το δίκιο μας σαν Ελλάδα, διότι έχουμε σηκώσει δυσανάλογο βάρος όλα αυτά τα χρόνια. Εμείς πήραμε τα μέτρα μας, φτιάξαμε και επεκτείναμε τον φράχτη, ο οποίος είναι πάρα πολύ αποτελεσματικός, και θωρακίσαμε και τα θαλάσσια σύνορα, αποδεικνύοντας ότι η θάλασσα τελικά ναι, έχει σύνορα και μπορούν να προστατευτούν», πρόσθεσε.
«Οι διακινητές είναι πάρα πολύ λιγότεροι στα ελληνοτουρκικά σύνορα πλέον. Η Ελλάδα έχει κάνει το καθήκον της, προστατεύει τα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά σύνορα αποτελεσματικά, το έχει δείξει στην πράξη. Προφανώς δεν μπορούμε να προστατεύσουμε και τα μαλτέζικα σύνορα και τα ιταλικά ή τα ισπανικά σύνορα, προστατεύουμε τα ελληνικά σύνορα και από τη στιγμή που ένα πλοίο βρέθηκε στη δική μας ζώνη έρευνας και διάσωσης, παρότι ενδεχομένως υπήρχε η αίσθηση ότι αλλού όδευε το πλοίο, πήγαινε στην Ιταλία, το ελληνικό Λιμενικό είναι αυτό που έσωσε 105 ζωές και μακάρι να μπορούσε να σώσει κι άλλες. Έχουμε σηκώσει δυσανάλογο βάρος, έχει έρθει η ώρα και το κάνει ήδη, η Ευρώπη να πληρώσει περισσότερα», υπογράμμισε.