Κακοκαιρία Daniel: Πότε θα ανοίξουν τα σχολεία στη Θεσσαλία – Μακρή: Δεν κάνουμε εκπτώσεις στην ασφάλεια των παιδιών μας και των εκπαιδευτικών
«Σε κάποιες περιοχές θα χρειαστεί συστέγαση σε συνεννόηση και με τους γονείς και σε ελάχιστες ίσως χρειαστεί τηλεκπαίδευση»
Τη Δευτέρα αναμένεται να ανοίξουν τα περισσότερα σχολεία της Θεσσαλίας μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel, ωστόσο σημείωσε πως σε κάποια σχολεία, ελάχιστα, ίσως θα γίνει τηλεκπαίδευση.
Συγκεκριμένα η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή είπε στην ΕΡΤ: «Σε όλη τη Θεσσαλία είναι κλειστά τα σχολεία και θα ανοίξουν τη Δευτέρα. Είμαστε σε συνεχή συνεννόηση και συνεργασία με τους δημάρχους, γιατί εκείνοι μέσω των τεχνικών υπηρεσιών θα πιστοποιήσουν την καταλληλότητα των κτιρίων, μεταξύ αυτών και την υγειονομική. Και συγκεκριμένες οδηγίες θα έχουμε από το Υπουργείο Υγείας όπου κι αν χρειάζεται και προφανώς κάπου χρειάζεται.
Η προσβασιμότητα είναι ένας άλλος λόγος, η επαρκής στατική επάρκεια των κτιρίων, αλλά και η υγειονομική ασφάλεια. Όλα αυτά λοιπόν, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, θα ληφθούν υπόψη. Η Περιφέρεια θα ανοίξει τα σχολεία εξ όσων γνωρίζουμε ξανά και αυτό είναι και η δική μας επιθυμία, γιατί πληρούνται οι προδιαγραφές οι αυστηρές τις οποίες έχουμε κάνει. Δεν κάνουμε εκπτώσεις στην ασφάλεια των παιδιών μας, ούτε των εκπαιδευτικών. Σε κάποιες περιοχές θα χρειαστεί συστέγαση σε συνεννόηση και με τους γονείς, τα παιδιά να μην απομακρυνθούν πολύ από τους τόπους στους οποίους φιλοξενούνται και σε ελάχιστες ίσως χρειαστεί τηλεκπαίδευση, αλλά θα είναι πάρα πολύ λίγες».
Η μεταφορά των μαθητών
Ακόμα ένα πρόβλημα παραμένει η μεταφορά των μαθητών που είναι ευθύνη της Περιφέρειας, αλλά ενδεχομένως να την αναλάβουν οι δήμοι που γνωρίζουν ακριβώς πού υπάρχει πρόβλημα. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Σε ό,τι αφορά τη μεταφορά των μαθητών, η μεταφορά των μαθητών είναι ευθύνη της Περιφέρειας. Λόγω όμως των έκτακτων συνθηκών, ενδεχομένως να γίνουν ρυθμίσεις να την αναλάβουν και οι δήμοι, γιατί εκείνοι έχουν πέρα από την ευθύνη, που επαναλαμβάνω αυτό δεν ενδιαφέρει όσους μας ακούν, εκείνοι έχουν και τον τρόπο. Γνωρίζουν ακριβώς τι γίνεται σε κάθε περιοχή, ώστε να κάνουν τη μεταφορά με τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο».
Όπως είπε, το νερό στον Βόλο είναι πόσιμο, αλλά όχι στο Πήλιο, όπου εκεί ο δήμαρχος θα μοιράσει εμφιαλωμένο νερό και αντισηπτικά στους μαθητές.
Τέλος, σημείωσε πως θα υπάρξει και ψυχολογική στήριξη προς τους μαθητές και τους γονείς τους.
Τα κενά και οι ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία
«Όπως είναι προγραμματισμένα τα τελευταία χρόνια γίνονται και οι διορισμοί και οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών. Εκπαιδευτική διαδικασία. Όμως μια ζώσα διαδικασία», εξήγησε και συνέχισε η κ. Μακρή: «Μπορεί κάποιος εκπαιδευτικός να νοσήσει. Μπορεί να είναι και ευχάριστο γεγονός κάποια εκπαιδευτικός να εγκυμονεί. Τα κενά αυτά καλύπτονται και στη δεύτερη φάση των προσλήψεων. Μπορεί να χρειαστεί και τρίτη και τέταρτη. Καλύπτονται και με γρήγορο τρόπο. Υπάρχει μια αυτοματοποιημένη διαδικασία που έγινε ακόμη πιο επαρκής και γρήγορη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, που καταλαβαίνετε ότι υπήρχαν περισσότερα κενά και περισσότερες ανάγκες. Βεβαίως, τους δίνουμε ένα τριήμερο και οι άνθρωποι εκείνοι πρέπει να προετοιμαστούν, να οργανώσουν τη ζωή τους, να μπορέσουν να μετακινηθούν. Αλλά τα κενά υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντοτε κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της εκπαίδευσης. Επαναλαμβάνω μια ζώσα διαδικασία που έχει να κάνει με ανθρώπους. Από την πλευρά μας γίνεται το ταχύτερο και το καλύτερο δυνατό και αυτό το γνωρίζει η εκπαιδευτική κοινότητα, το γνωρίζουν και οι γονείς».
«Τα κενά καλύπτονται με βάση τις πληροφορίες και την ενημέρωση που έχουμε από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εκείνοι δηλώνουν τα κενά κι εμείς τα καλύπτουμε, με έμφαση και προτεραιότητα βεβαίως και στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Παρ' όλα αυτά, επειδή θα υπάρχει και η δεύτερη φάση, υπάρχει και το περιθώριο να δηλωθούν και άλλα κενά και γίνεται το καλύτερο δυνατόν και η κάλυψη, επαναλαμβάνω, πλήρης δεν είναι. Ούτε θέλω να ωραιοποιώ καταστάσεις, ούτε να προσποιούμαι ότι δεν γνωρίζουμε τα προβλήματα στο υπουργείο. Κάνουμε, όμως, το καλύτερο δυνατό».