Σε αδιέξοδο "Αυγή", "Στο Κόκκινο", γιατί φοβούνται τον "μάνατζερ" Στέφανο Κασσελάκη
Οι αποχωρήσεις, οι καταγγελίες των εργαζοµένων και ένας διάλογος που δείχνει πολλά για τα ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ
Η ιστορία της ανανεωτικής Αριστεράς και του ΣΥΡΙΖΑ στην Ελλάδα είναι ταυτισµένη (και) µε την «Αυγή». Από το 1952, που εκδόθηκε, η εφηµερίδα πορεύεται παράλληλα µε το κόµµα και τις πολλαπλές µετεξελίξεις-διασπάσεις: την Ε∆Α, το ΚΚΕ Εσωτερικού, την Ελληνική Αριστερά (ΕΑΡ), τον Συνασπισµό, τον ΣΥΡΙΖΑ.
Διαβάστε ακόμα: ΣΥΡΙΖΑ: Ραγδαίες εξελίξεις και νέα αδιέξοδα στα ΜΜΕ της Κουμουνδούρου
«Αυγή»: Πώς έχει διασωθεί η ιστορική εφημερίδα
Είναι χαρακτηριστικό πως από τη διεύθυνση της εφηµερίδας έχουν περάσει κορυφαίες προσωπικότητες της Αριστεράς, ανάµεσά τους ο Λεωνίδας Κύρκος και ο Μανώλης Γλέζος. Γι’ αυτό και κάθε φορά που η εφηµερίδα αντιµετώπισε οικονοµικά προβλήµατα και υπήρχε η απειλή του λουκέτου, υψωνόταν ένα τείχος γύρω από αυτήν, για να µην αναστείλει την έκδοσή της.
Είναι τεράστιος ο αριθµός των ανθρώπων, επώνυµων και ανώνυµων, που διαχρονικά συνέβαλαν οικονοµικά ώστε η «Αυγή» να κυκλοφορεί καθηµερινά στα περίπτερα. Ακόµα και πριν από έναν χρόνο, όταν υπήρξαν σκέψεις από τον Αλ. Τσίπρα να κλείσει το καθηµερινό φύλλο, είχαν προκληθεί τεράστιες αντιδράσεις, συλλογή υπογραφών κ.λπ., οπότε το «σχέδιο» που υπήρχε παραπέµφθηκε στις ελληνικές καλένδες.
Διαβάστε ακόμα: Σε τροχιά διάλυσης τα media του ΣΥΡΙΖΑ μετά την εκλογή Κασσελάκη - Τα χειρότερα φοβούνται σε ''Αυγή'' και ''Στο Κόκκινο''
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Στέφανος Κασσελάκης ως μάνατζερ και τα ΜΜΕ του κόμματος
Η σχετική συζήτηση, ωστόσο, επανέρχεται, και µάλιστα µε ακόµα πιο δυσοίωνες προοπτικές, µετά την εκλογή του κ. Κασσελάκη στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι προφανές ότι ο νέος πρόεδρος δεν διατηρεί κανένα συναισθηµατικό δέσιµο µε την εφηµερίδα ούτε ενδιαφέρεται για τον ιστορικό ρόλο που έπαιξε η «Αυγή» σε ταραγµένες περιόδους της ελληνικής Ιστορίας.Η διάχυτη αίσθηση που υπάρχει είναι πως ο κ. Κασσελάκης, περισσότερο ως µάνατζερ παρά ως πρόεδρος αριστερού κόµµατος, θα κοιτάξει τους ισολογισµούς και όχι το ένδοξο παρελθόν. Η αίσθηση αυτή δεν αφορά µόνο την «Αυγή», αλλά συνολικά τα κοµµατικά ΜΜΕ, δηλαδή και τον ραδιοφωνικό σταθµό «Στο Κόκκινο» και τον ιστότοπο left .gr.
Πολύ περισσότερο από τη στιγµή που η επιχορήγηση του ΣΥΡΙΖΑ είναι µειωµένη και οι ισολογισµοί δείχνουν την οικονοµική δυσπραγία των Μέσων.
ΣΥΡΙΖΑ: Αναβρασμός στα κομματικά ΜΜΕ
Στα κοµµατικά ΜΜΕ επικρατεί τεράστιος αναβρασµός, αλλά και µεγάλη αγωνία µεταξύ των εργαζοµένων. Ο επικεφαλής της Left Media, Λευτέρης Αρβανίτης, είχε µια πρώτη επικοινωνία µε τον κ. Κασσελάκη, αλλά και τον διευθυντή του γραφείου του, κ. Καπνισάκη, ωστόσο, σύµφωνα µε πληροφορίες, µόνο σοφότερος δεν έγινε για τις διαθέσεις της ηγεσίας. Περισσότερο είχε τυπικό χαρακτήρα, προκειµένου να τους ενηµερώσει για την απόφασή του να παραιτηθεί.Χωρίς διευθυντή είναι από την Κυριακή το βράδυ και η «Αυγή», καθώς ο διευθυντής της, Σπύρος Ραπανάκης, αµέσως µετά την εκλογή Κασσελάκη παραιτήθηκε από τη θέση του, παραµένοντας εργαζόµενος της εφηµερίδας. Η επιλογή του αυτή είναι προσωπική, καθώς θεωρεί ότι δεν µπορεί να είναι διευθυντής στην εφηµερίδα µετά και τη στοχοποίησή του από τον κ. Πολάκη και άλλους. Ο ίδιος λέει στους συνοµιλητές του πως η «Αυγή» τήρησε απόλυτη ουδετερότητα όλη την προεκλογική περίοδο, ενώ στον δεύτερο γύρο ήταν στο 50-50 η προβολή Κασσελάκη και Αχτσιόγλου. Η επισήµανση αυτή έχει τη σηµασία της, καθώς τόσο στην «Αυγή» όσο και στο ραδιόφωνο η συντριπτική πλειονότητα των εργαζοµένων ήταν απέναντι στον κ. Κασσελάκη.
ΣΥΡΙΖΑ: Ο διάλογος Κασσελάκη - Πετρόπουλου
Είναι πάντως ενδεικτική της περιρρέουσας ατµόσφαιρας που επικρατεί, σε συνδυασµό µε τον φόβο εκκαθαρίσεων, η υπόδειξη που έκανε ο δηµοσιογράφος της «Αυγής» Ανδρέας Πετρόπουλος, όταν συναντήθηκε για λίγα δευτερόλεπτα µε τον κ. Κασσελάκη στην εκδήλωση του υποψήφιου δηµάρχου Κώστα Ζαχαριάδη. Ο διάλογος είχε ως εξής:Πετρόπουλος: Γεια σου, Στέφανε. ∆εν σε ψήφισα, ψήφισα την Εφη, συγχαρητήρια για την εκλογή σου.
Κασσελάκης: Σε ευχαριστώ. ∆εν πειράζει, αλίµονο.
Πετρόπουλος: Είµαι υποψήφιος µε τον Ιωακειµίδη.
Κασσελάκης: Θα πάει πολύ καλά ο Γιώργος.
Πετρόπουλος: Είµαι και εργαζόµενος στην «Αυγή» και «Στο Κόκκινο». Πρέπει να στηρίξεις τα κοµµατικά Μέσα.
Κασσελάκης: Bεβαίως το «Κόοοοκκινο».
Πετρόπουλος: Και στην «Αυγή»!
Κασσελάκης: «Α, και στην Αυγή. Ναι, ναι».
Ηδη πάντως οι εκπρόσωποι των εργαζοµένων της «Αυγής», Νίκος Μορφονιός, και του σταθµού «Στο Κόκκινο», Γιάννης Ανδρουλιδ άκης, έχουν συναντηθεί µε το προεδρείο της ΕΣΗΕΑ, την Τρίτη θα υπάρξει συνέλευση όλων των εργαζοµένων στη Left Media, ενώ είχε προηγηθεί κύκλος καταγγελιών και παρέµβαση της Επιθεώρησης Εργασίας.
Σπύρος Ραπανάκης στα «Π»: Αδικη και συκοφαντική η στοχοποίηση της «Αυγής»
«Η παραίτησή µου από τη θέση του διευθυντή της “Αυγής” συνιστά µια αυτονόητη κίνηση, επαγγελµατική, ηθική και πολιτική. Ούτε µου ζητήθηκε ούτε εξαναγκάστηκα. Αυτό θέλω να γίνει σαφές. Ανέλαβα τη σπουδαία και ιστορική ευθύνη αποδεχόµενος την εξόχως τιµητική πρόταση του πρώην προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα κάτι λιγότερο από έναν χρόνο πριν. Η εκλογή νέας ηγεσίας στο κόµµα -και άρα στην ιδιοκτησία- καθιστά, στη δική µου τουλάχιστον αντίληψη, αυτονόητη κίνηση, προκειµένου η νέα ηγεσία να κινηθεί ανεµπόδιστα στον σχεδιασµό για τα ΜΜΕ του κόµµατος. Για την ιστορία, η, κατά βάση διαδικτυακή, επώνυµη και ανώνυµη στοχοποίηση της “Αυγής”, συναδέλφων και εµένα προσωπικά από συγκεκριµένα κέντρα για δήθεν µεροληψία είναι κατάφωρα άδικη και συκοφαντική, αφού η προβολή των υποψηφίων υπήρξε εξαντλητικά ισορροπηµένη και ουδέτερη».ΣΥΡΙΖΑ: Μεγάλες ζημίες και πολύ λίγα έσοδα
Για κάθε ένα ευρώ που εισπράττει «καίει» 3,5 ευρώ η Left Media Πενιχρά έσοδα και µεγάλες ζηµίες καταγράφει κάθε χρόνο η Left Media. Η εταιρεία πέρυσι είχε έσοδα 345.633 ευρώ και ζηµίες ύψους 1.199.702 ευρώ. Ετσι, για κάθε ένα ευρώ η εταιρεία «καίει» 3,5 ευρώ. Μάλιστα, η αναλογία είναι ακόµα µεγαλύτερη, αν συνυπολογιστεί ότι από τα συνολικά έσοδα τα 76.740 ευρώ προέρχονται από δωρεές. Αποτελούν µεν έσοδα, αλλά δεν προέρχονται από επιχειρηµατικές δραστηριότητες.
Ετσι, το «ρευστό» που «καίει«» η εταιρεία αντιστοιχεί σε 4,5 ευρώ για κάθε ένα ευρώ εσόδων διαφήµισης κ.λπ. Η κατάσταση αυτή δεν είναι συγκυριακή και δεν αφορά µόνον την περυσινή χρονιά. Αφορά και το 2021, οπότε η εταιρεία είχε έσοδα 201.107 ευρώ και ζηµίες 1.697.111 ευρώ, και το 2020, οπότε ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 155.358 ευρώ και οι ζηµίες σε 1.316.451 ευρώ, αλλά και το 2019, οπότε τα έσοδα ανήλθαν σε 220.642 ευρώ και οι ζηµίες σε 1.359.556 ευρώ. Λίγο καλύτερα ήταν το 2018 (έσοδα 297.980 ευρώ και ζηµίες 1.244.271 ευρώ) και το 2017 (έσοδα 481.233 και ζηµίες 1.270.896), καθώς η εταιρεία είχε µεγαλύτερη στήριξη λόγω διακυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ.
Ωστόσο, και κατά την περίοδο που κυβερνούσε ο Αλέξης Τσίπρας οι ζηµίες ήταν σχεδόν τρεις φορές τα έσοδα. Συνολικά η εταιρεία έχει «κάψει» µέχρι και τις 31 ∆εκεµβρίου 2022 κεφάλαια ύψους 17.232.867 ευρώ, δεδοµένου ότι στο µετοχικό της κεφάλαιο έχουν τοποθετηθεί 17.936.800 ευρώ, ενώ η καθαρή θέση που αποµένει είναι µόλις 703.932 ευρώ.
Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά 30/9/2023