Την τεχνητή νοημοσύνη για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών επιστρατεύει η κυβέρνηση.

«Η τεχνητή νοημοσύνη θα εντοπίζει εστίες καπνού και θα αποστέλλει ενημερώσεις στην Πυροσβεστική», ανέφερε στα «Παραπολιτικά» 90,1 και την εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Σε ό,τι αφορά το νέο ψηφιακό wallet, ο Δημήτρης Παπαστεργίου είπε πως θα περιλαμβάνει τρεις νέες υπηρεσίες, ενώ δήλωσε πως το επόμενο διάστημα θα είναι ο ενδιάμεσος κρίκος των πολιτών με τις υπηρεσίες του Δημοσίου και όχι μόνο.

Όπως τόνισε, σε έξι μήνες το αργότερο θα βρίσκεται στο ψηφιακό πορτοφόλι η άδεια κυκλοφορίας. Όπως ανέφερε, το τεχνικό κομμάτι είναι έτοιμο και επιχειρείται να λυθεί το νομικό. 

Ο κ. Παπαστεργίου επισήμανε ότι σε 15 ημέρες θα ανακοινωθεί ο ψηφιακός βοηθός στο gov.gr, που θα λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη, παρομοιάζοντάς τον με το πρόγραμμα Siri στο iPhone, όπου θα ρωτάς και θα απαντάει.

Ανέφερε ότι συζητείται με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να γίνουν όλες οι κλήσεις ψηφιακές. Ο αστυνομικός θα κόβει ψηφιακά την κλήση και ο παραβάτης θα την πληρώνει κατ' αυτόν τον τρόπο.

Διαβάστε ακόμα: Δημήτρης Παπαστεργίου για νέο Wallet: Επανάσταση στην ψηφιακή εποχή, διεκπεραίωση εργασιών χωρίς έγγραφα



Αναλυτικά η συνέντευξη του Δημήτρη Παπαστεργίου στα Παραπολιτικά 90,1:

Ερωτηθείς πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στις πυρκαγιές

Δ.ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ: Η τεχνητή νοημοσύνη όπως μας απέδειξε στα πρώτα πιλοτικά που τρέξαμε μπορεί να δώσει πολύ άμεσες λύσεις. Αυτό το οποίο προχθές κάναμε στην Πεντέλη είναι ότι σε ένα ψηλό σημείο στήσαμε δύο διαφορετικές τεχνολογίες καμερών και μέσα σε λιγότερο από ένα λεπτό όπου ανάψαμε σε μια απόσταση έως 5 χιλιομέτρων κάποια καπνογόνα, τα συστήματα αυτά τα εντόπισαν με ακρίβεια. Εντόπισαν αν πρόκειται για καπνό από φωτιά ή για παράδειγμα σκόνη και μας έδωσαν και το στίγμα προκειμένου η Πυροσβεστική να κάνει τη δουλειά της. Αυτό από μόνο είναι πάρα πολύ ελπιδοφόρο, από εδώ και πέρα πλέον πρέπει να δούμε κατά πόσα τα συστήματα αυτα αντέχουν στο χρόνο, υπάρχουν τα σημεία στα οποία μπορούμε να τα τοποθετήσουμε και μάλιστα η σκέψη είναι να μην πάμε να στήσουμε καινούργιους πυλώνες αλλά να πάμε σε κεραίες κινητής τηλεφωνίας που ήδη υπάρχουν σε κορυφές βουνών ή αναμεταδότες και εφόσον αυτά τα συστήματα, βάσει του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας που έχει και την ευθύνη, είναι αξιόπιστα και ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους άμεσα να εγκατασταθούν σε απομακρυσμένα σημεία.

Ερωτηθείς αν θα έχουν τοποθετηθεί τα συστήματα μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι

Δ.ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ: Αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να δούμε μαζί με το αρμόδιο υπουργείο η άποψη μου είναι πως μπορούμε σε κάποιες περιοχές που είναι εξαιρετικά κρίσιμες να τοποθετήσουμε με κάποιες fast track διαδικασίες μερικά συστήματα και βέβαια να τρέξει από εκεί και πέρα και ένας μεγαλύτερος διαγωνισμός για περισσότερα σημεία γιατί δεν είναι όλα τα συστήματα αυτά ιδιαίτερα ακριβά.

Ερωτηθείς αν υπάρχουν αυτοί οι διαγωνισμοί στο πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ

Δ.ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ: Υπάρχουν, ήδη είχε γίνει πρόβλεψη από τον υπουργό, κ.Κικίλια, προκειμένου να εγκατασταθούνε. Εμείς στο τεχνικό κομμάτι δρούμε ως σύμβουλοι του υπουργείου εντοπίζουμε τέτοιες ενδιαφέρουσες υλοποιήσεις και τις δοκιμάζουμε από εκεί και πέρα είναι δουλειά του υπουργείου να δει ποιες είναι αυτές που ταιριάζουν στις ανάγκες των ελληνικών πυρκαγιών και να ακολουθήσει τη διαδικασία που πρέπει

Ερωτηθείς αν υπάρχουν ανάλογα συστήματα για τα έντονα καιρικά φαινόμενα

Δ.ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ: Υπάρχουν για το κομμάτι των ποταμών. Για παράδειγμα ο συνδυασμός μετεωρολογικών σταθμών με σταθμούς που μετράνε τα ύψη των νερών στα ποτάμια μπορεί να μας δώσει αυτό το αποτέλεσμα. Ειδικά στη Θεσσαλία των πολλών ποταμών είναι διαφορετικό αν βρέχει ανατολικά ή δυτικά είναι διαφορετικές οι λεκάνες απορροής άρα με τέτοια συστήματα, με τεχνητή νοημοσύνη να μπορούμε να έχουμε πολύ πιο νωρίς ειδοποιήσεις για το αν πρέπει να εκκενώσουμε οικισμούς.

Για το νέο ψηφιακό wallet

Δ.ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ: Το καινούργιο wallet πλέον δημιουργείται ή δίνεται μια μικρή του καινούργια έκδοση αυτή που περιλαμβάνει τρεις νέες υπηρεσίες που έχει να κάνει με την κάρτα της ΔΥΠΑ, με τον δακτύλιο, τη νέα ταυτότητα και το δίπλωμα. Σκοπός είναι το νέο wallet, και μέχρι το τέλος του χρόνου θα δούμε τέτοιες υλοποιήσεις, να είναι πλέον ο ενδιάμεσος σύνδεσμος ανάμεσα σε εμάς και σε πολλές υπηρεσίες όχι μόνο του δημόσιου αλλά και του ιδιωτικού τομέα.

Ερωτηθείς πότε θα μπει στο wallet η άδεια κυκλοφορίας

Δ.ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ: Είναι νομίζω σχετικά άμεσα και αυτά, η αβεβαιότητα που βγάζω έχει να κάνει με την ολοκλήρωση κάποιων νομικών διαδικασιών που πρέπει να υπάρξουν.

ΔΗΜ: Πότε θα έχουμε στο ψηφιακό wallet την άδεια την άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου

Δ.ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ: Θεωρώ ότι δεν θα είναι παραπάνω από 6 μήνες για την άδεια κυκλοφορίας. Τα νομικά ζητήματα λύνουμε περισσότερο και όχι τα τεχνικά, τα τεχνικά είναι λυμένα.

Ερωτηθεις πότε θα έρθουν οι ηλεκτρονικές κλήσεις

Δ.ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ: Με το υπουργείο Προστασίας του πολίτη έχει ξεκινήσει μια πάρα πολύ στενή συνεργασία για να απλοποιήσουμε διαδικασίες, ένα κομμάτι είναι και το κομμάτι των κλήσεων. Αν σας γράψουν στην εθνική οδό σήμερα η κλήση πληρώνεται στο ταμείο του δήμου στον οποίο ανήκει το κομμάτι αυτό της εθνικής οδού. Αν αυτός ο δήμος έχει ηλεκτρονικές υπηρεσίες την πληρώνεται ψηφιακά, αν δεν έχει πρέπει να πάτε στο ταχυδρομείο. Αυτό πλέον είναι ένα πλάνο ενός ευρύτερου σχεδίου για ψηφιοποίηση και αυτών των διαδικασιών.

ΔΗΜ: Άρα oι κλήσεις θα κόβονται ηλεκτρονικά όταν ολοκληρωθεί αυτό το project;

Δ.ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ: Και αυτό για λόγους και διαφάνειας αλλά και να πληρώνονται ηλεκτρονικά προκειμένου να μην χρειάζεται να πάμε στο ταχυδρομείο με το απόκομμα σε περίπτωση που ο δήμος δεν έχει ψηφιακές πληρωμένες

Αναφορικά με τον ψηφιακό βοηθό στο gov.gr

Δ.ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ: Σε 15 μέρες παρουσιάζουμε τη νέα έκδοση του gov.gr. Το πρόβλημα που πάμε να λύσουμε είναι ότι πλέον με τις 1.600 plus υπηρεσίες του gov.gr δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι ξέρουμε ακριβώς τι θέλουμε ή ακόμα και αν ξέρουμε αν θα το βρούμε γιατί πλέον έχει μεγαλώσει πολύ ο κατάλογος των υπηρεσιών. Δεν χρειάζεται πλέον να ψάξουμε για οτιδήποτε με ένα ψηφιακό βοηθό θα περιγράφουμε τι είναι αυτό το οποίο θέλουμε να κάνουμε και θα μας απαντά ο ψηφιακός βοηθός. Σε 15 μέρες το παρουσιάζουμε ήδη είμαστε σε φάση που το έχουμε υλοποιήσει και απλά το μοντέλο εκπαιδεύεται για να απαντά ακόμα πιο σωστά.