ΕΟΠΥΥ: Πώς έγινε η απάτη-μαμούθ – Τι αποκαλύπτει η διοικήτρια του οργανισμού
Στο θέμα της αντιμετώπισης της απάτης σε βάρος του ΕΟΠΥΥ αναφέρθηκε η διοικήτρια Θεανώ Καρποδίνη
Για την απάτη σε βάρος του ΕΟΠΥΥ και πώς αυτή αντιμετωπίστηκε μίλησε η διοικήτρια του οργανισμού Θεανώ Καρποδίνη. Ειδικότερα, η κ. Καρποδίνη ανέφερε στην εκπομπή «Newsroom» της ΕΡΤ πώς έγινε η απάτη σε βάρος του ΕΟΠΥΥ: «Η υπόθεση αυτή αφορά την περίοδο 2017-2019. Ήταν η περίοδος που πρώτο εφαρμόστηκε το μητρώο ιατροτεχνολογικών προϊόντων και έγιναν συμβάσεις με παρόχους. Μέχρι τότε οι ασθενείς καλούνται να πληρώσουν οι ίδιοι τα υλικά και στη συνέχεια να υποβάλλουν αίτημα για να πάρουν τα χρήματά τους. Άρα εκείνη την περίοδο είχε συσσωρευτεί ένας πολύ μεγάλος αριθμός προϊόντων και εταιρειών που κατέθεταν αιτήσεις για να ενταχθούν τα προϊόντα τους στο Μητρώο και να συνάψουν συμβάσεις. Η υπόθεση αυτή αφορά την κατηγοριοποίηση κάποιων συγκεκριμένων υλικών επιθεμάτων, που αφορούν δερματικές βλάβες, οι οποίες είχαν καταταχθεί σε διαφορετικές κατηγορίες από αυτές που κανονικά θα έπρεπε να ήταν».
Διοικήτρια ΕΟΠΥΥ: Περισσότερες από 79.000 παράνομες συνταγογραφήσεις
Στη συνέχεια η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ ανέφερε: «Ήδη από το 2018 η προηγούμενη διοίκηση και αρχές του 2019 είχε προβεί σε διορθωτικές ενέργειες. Είχε κατατάξει τα προϊόντα στις σωστές κατηγορίες, πλην όμως έπρεπε να ελεγχθεί όλο το κομμάτι, όλο το κύκλωμα που ενεργούσε και πέραν της κατάταξης αυτών των προϊόντων και της αποζημίωσης, συνταγογραφούνται χιλιάδες συνταγές. Μιλάμε για 227 εταιρείες. Το πόρισμα της Οικονομικής Αστυνομίας αναφέρει για περίπου 79.000 παράνομες συνταγογραφήσεις.
Πολύ μεγάλοι αριθμοί. Και εδώ πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια στην Ελληνική Αστυνομία που με επιμονή και σε βάθος έρευνα και με τη δική μας φυσικά συνδρομή, αρωγή και συνεργασία, κατάφερε να εξιχνιάσει αυτή την υπόθεση, η οποία ήταν περίπλοκη, και να οδηγήσει τους υπευθύνους στη Δικαιοσύνη. Και νομίζω αυτό είναι το σημαντικό μήνυμα προς τη Δικαιοσύνη».
Διαβάστε επίσης: Τα μπέρδεψε ο Πολάκης: Νομίζει ότι ο ίδιος είχε ανακαλύψει την απάτη των 227 εταιρειών εις βάρος του ΕΟΠΥΥ
"Όποιος εξαπατά τον οργανισμό, πρέπει να οδηγείται στη Δικαιοσύνη"
«Το σοβαρό μήνυμα που παίρνουμε απ' όλη αυτή την ιστορία, ότι όποιος εξαπατά τον οργανισμό, όποιος διαπράττει απάτες εις βάρος των ασφαλιστών, των οποίων τα χρήματα διαχειριζόμαστε, πρέπει να οδηγείται στη Δικαιοσύνη. Και η Ελληνική Αστυνομία, έχοντας όλα τα εργαλεία στα χέρια της, καταφέρνει να εξαρθρώσει αυτά τα κυκλώματα και να σχηματίσει δικογραφία. Να τονίσω, είμαστε σε συνεχή συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία για πάρα πολλές υποθέσεις και έρευνες που τρέχουν.
Η πιο πρόσφατη και μεγάλη υπόθεση ήταν το 2021 που κατόπιν και δικών μας ελέγχων έγινε μια πολύ εκτεταμένη έρευνα, πάλι για θέματα συνταγογράφησης ιατροτεχνολογικών υλικών και συγκεκριμένα αέριου οξυγόνου, όπου και τότε είχε ανακαλυφθεί μια πολύ μεγάλη απάτη εις βάρος του Οργανισμού και η δράση εγκληματικής οργάνωσης, όπως τη χαρακτήρισε η Ελληνική Αστυνομία, πράγμα το οποίο επίσης έχει πάρει τον δρόμο της Δικαιοσύνης. Ο οργανισμός δηλώνει την παράστασή του σε όλες αυτές τις υποθέσεις και παρέχει φυσικά κάθε συνδρομή και κάθε απαραίτητη προς τις δικαστικές Αρχές πληροφόρηση, έτσι ώστε να τιμωρηθούν αυτοί σε χιλιάδες», τόνισε η κ. Καρπεδώνη.
"Ο ΕΟΠΥΥ καλύπτει όλα τα έξοδα είτε αφορούν νοσηλεία είτε αφορούν αποκατάσταση"
Τέλος είπε πως «πρέπει να υπενθυμίζουμε και να ενημερώνουμε για το γεγονός ότι παραμένουμε και είμαστε πάντα κοντά σε αυτούς τους ανθρώπους, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να μη συναντούν εμπόδια προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε κάθε απαραίτητη υπηρεσία και σε υλικά και φάρμακα που τους είναι απαραίτητα. Να υπενθυμίσουμε, λοιπόν, ότι ο ΕΟΠΥΥ καλύπτει όλα τα έξοδα είτε αφορούν νοσηλεία είτε αφορούν αποκατάσταση σε κέντρα δημόσια, ιδιωτικά στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό, όπου αυτό είναι αναγκαίο. Επίσης έχει νομοθετικά καθοριστεί ότι οι συνάνθρωποί μας που ήταν θύματα της τραγωδίας αυτής δεν πληρώνουν συμμετοχή, έχουν μηδενική συμμετοχή σε κάθε υπηρεσία και φάρμακα και ιατροτεχνολογικό υλικό. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι έχουμε ενημερώσει και με ανακοινώσεις μας.
Επειδή κάθε περίπτωση είναι ειδική και μπορεί να απαιτεί κάτι που δεν το έχουμε αντιμετωπίσει μέχρι τώρα. Έχουμε ενημερώσει ότι έχουμε δημιουργήσει ένα κέντρο στην Κεντρική Υπηρεσία προκειμένου να απευθύνονται απευθείας οι ασφαλισμένοι μας και να μπορούμε να λύνουμε σε συνεννόηση με όλους τους παρόχους, είτε δημόσιες δομές είτε ιδιωτικές στη χώρα μας, στο εξωτερικό, να λύνουμε όλα τα θέματα χωρίς να ταλαιπωρούν».