Μιχαηλίδου: Εφαρμογή του μοντέλου της Γαλλίας στα σχολεία για την παραβατικότητα ανηλίκων – Πώς χαρακτήρισε τον συμμαθητή της Στέφανο Κασσελλάκη
Η Δόμνα Μιχαηλίδου αναφέρθηκε στα μέτρα που θα εφαρμόσει το υπουργείο Παιδείας για την καταπολέμηση του φαινομένου της παραβατικότητας μεταξύ ανηλίκων – Τι είπε για τον παλιό συμμαθητή της Στέφανο Κασσελάκη
Η υφυπουργός Παιδείας, Δόμνα Μιχαηλίδου, μίλησε σήμερα (Τρίτη 21/11/2023) στο MEGA για το φαινόμενο της παραβατικότητας μεταξύ ανηλίκων και για τον τρόπο καταπολέμησής της.
«Πρέπει να επιμορφώσουμε τους καθηγητές και πρέπει να κάνουμε συγκεκριμένες επιμορφώσεις με το τι θα πρέπει να προσέξουν’», τόνισε η κ. Μιχαηλίδου.
Διαβάστε σχετικά: Υπουργείο Παιδείας: Γραφείο ψυχολόγου µέσα στα σχολεία, λόγω των φαινομένων βίας, σχολικού εκφοβισµού, αλλά και σεξουαλικής παρενόχλησης
Δόμνα Μιχαηλίδου για παραβατικότητα ανηλίκων: "Πρόληψη σημαίνει στήριξη" – "Η Γαλλία έχει ένα πολύ καλό μοντέλο"
«Ολοι προβληματιζόμαστε. Ιδιαίτερα μετά την πανδημία, δημιουργήθηκαν πιο έντονες αντιδράσεις στα παιδιά και καμία χώρα δεν έχει βρει λύση σε αυτό. Αυτό που κάνουμε είναι το να δούμε τι κάνει κάθε χώρα και το υιοθετούμε. Οι άξονες είναι δύο, η πρόληψη και η καταπολέμηση. Πρόληψη σημαίνει στήριξη. Η Γαλλία έχει ένα πολύ καλό μοντέλο, έχει κοινωνικούς λειτουργούς στο σχολείο, και έτσι διπλασιάσαμε τους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους στα σχολεία.
Οι κοινωνικοί λειτουργοί πηγαίνουν μία φορά την εβδομάδα και μια από τις μεταρρυθμίσεις που σχεδιάζουμε είναι να βλέπουν όλα τα παιδιά, γιατί σήμερα βλέπουν ένα παιδί όταν θεωρούν πως κάποιος έχει παραβατική συμπεριφορά, αφού πάρουν την έγκριση από τους γονείς», είπε αρχικά και πρόσθεσε:
«Πρέπει να επιμορφώσουμε τους καθηγητές και πρέπει να κάνουμε συγκεκριμένες επιμορφώσεις με το τι θα πρέπει να προσέξουν. Εχουμε ένα μάθημα που το λέμε "Εργαστήριο Δεξιοτήτων", δίνοντας στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση. Θέλουμε και οι κοινωνικοί λειτουργοί να βλέπουν όλα τα παιδιά. Πρέπει να είναι μια κανονική, οριζόντια διαδικασία. Σίγουρα, το να είχαμε μόνιμους ψυχολόγους θα ήταν καλύτερο, αλλά για αρχή προσπαθούμε να καταφέρουμε να μη ζητάμε την συναίνεση γονέα, γιατί πολλές φορές μπορεί ο γονέας να κακοποιεί και μπορεί να μη δώσει την άδεια».
Η Δόμνα Μιχαηλίδου είπε πως φέτος άρχισε να εφαρμόζεται το να διασυνδέονται τα επιδόματα με τη σχολική φοίτηση, δηλαδή οι γονείς να στέλνουν τα παιδιά στο σχολείο. «Θέλουμε σύνδεση επιδομάτων με σχολική βία. Από πέρυσι ξεκίνησε το myschool, που πιστεύουμε πως θα βοηθήσει και στην παραβατικότητα».
Σε σχέση με τη μεταφορά των μαθητών ειδικών σχολείων, η οποία σε ορισμένες περιοχές αντιμετωπίζει προβλήματα, η Δόμνα Μιχαηλίδου είπε πως σε συνεργασία με την περιφέρεια είναι ένα από τα προβλήματα που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν. «Τα σχολικά κτίρια είναι τους δήμους και η μεταφορά των μαθητών στη περιφέρεια. Η περιφέρεια κάνει κάθε χρόνο διαγωνισμούς. Το πρόβλημα είναι στην Ανατολική Αττική και στην Κεντρική Μακεδονία. Προσπαθούμε να βρούμε λύση και προσπαθούν και οι περιφέρειες».
Η Δόμνα Μιχαηλίδου για τα σχολικά της χρόνια με τον Στέφανο Κασσελάκη
Σε σχέση με τον Στέφανο Κασσελάκη, με τον οποίο πήγαινε μαζί σχολείο, είπε πως ήταν ένα κλειστό παιδί κατά τη διάρκεια των σχολικών του χρόνων.