Τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δημόσιο - Δημήτρης Παπαστεργίου: Τη Δευτέρα η επίσημη παρουσίαση της πλατφόρμας
Τη Δευτέρα θα παρουσιαστεί επίσημα από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τον πρωθυπουργό, η δοκιμαστική, η beta έκδοση της πλατφόρμας προκειμένου να αναβαθμιστεί και να βελτιωθεί
«Ο ψηφιακός βοηθός έρχεται με χρήση τεχνητής νοημοσύνης να βοηθήσει τους πολίτες να βρουν αυτό το οποίο ψάχνουν και βρίσκεται κάπου ανάμεσα στις 1.602 ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr ή στις 3.200 περίπου διαδικασίες του ΜΙΤΟΣ, της επίσημης βάσης διαδικασιών του ελληνικού Δημοσίου», ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο Δημήτρης Παπαστεργίου, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα για την πλατφόρμα που εισάγει την τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δημόσιο.
«Είναι ούτως η άλλως τέτοια η φύση της τεχνητής νοημοσύνης που βελτιώνεται με τη χρήση της. Δηλαδή, θέλω να κάνω κάτι στη δημόσια διοίκηση, πιθανώς δεν γνωρίζω ούτε καν ακριβώς πώς αυτό αναφέρεται ως επίσημη ορολογία, γράφω σε φυσική γλώσσα, θέλω για παράδειγμα, να κάνω αλλαγή επιθέτου, ό,τι υπάρχει ως διαδικασία στο gov.gr μπορεί να το βρει» διευκρίνισε ο υπουργός.
Αμέσως μετά την παρουσίαση της πλατφόρμας και στους δημοσιογράφους του υπουργείου, θα ανεβεί στο διαδίκτυο, σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου και θα γίνουν αναλόγως οι απαραίτητες διορθώσεις έχοντας φανεί στην πράξη πώς δουλεύει και πού απαντά σωστά. «Αλλά είναι σίγουρα η πρώτη επίσημη εισαγωγή διαδικασίας τεχνητής νοημοσύνης στο ελληνικό δημόσιο. (…) Υπήρχε τεχνητή νοημοσύνη στη ζωή μας, αλλά η αλήθεια είναι πως αρχίσαμε να ασχολούμαστε μαζί της εδώ και ένα χρόνο ακριβώς, όταν βγήκε το ChatGPT, ο πιο γνωστός τρόπος αλληλεπίδρασης. Τεχνητή νοημοσύνη ήταν και το Google, αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης είχε από κάτω και το δουλεύαμε τόσα χρόνια. Αλλά όντως αυτή η ραγδαιότητα για να μην πω βιαιότητα, προέκυψε μετά το ChatGPT, όταν καταλάβαμε πως μια μηχανή τελικά μπορεί να απαντήσει ως άνθρωπος και να έχει πιθανώς και πιο γρήγορη απόκριση, όχι πάντα πιο σωστή» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαστεργίου.
Μάλιστα, προσέθεσε, πως αυτή την εβδομάδα προσπάθησε η Ευρώπη να καταλήξει σε ένα πλαίσιο γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη και μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να το κάνει, διότι μια νέα τεχνολογία δεν είναι εύκολο να περιοριστεί.
«Οι ασφαλιστικές δικλείδες δεν μπορούν να μπουν στην ίδια την τεχνολογία, αλλά στη χρήση της. Τι κάνει τελικά ο άνθρωπος και ποια είναι η σχέση του ανθρώπου με τη μηχανή. Αυτό νομίζω πως διασφαλίζει απόλυτα τη σχέση του ατόμου με την τεχνολογία. Δηλαδή δεν μπορεί η μηχανή να δικάζει ανθρώπους, δεν μπορεί η μηχανή να παίρνει ιατρικές αποφάσεις για ανθρώπους. Η μηχανή μπορεί να βοηθήσει το δικαστή, τον δικηγόρο, τον γιατρό στο να πάρει μια καλύτερη απόφαση, αυτό και τίποτα παραπάνω. (…) Σε αυτά λίγο πολύ και η Ευρώπη έχει συμφωνήσει. Μπαίνουν κι άλλα ζητήματα πλέον, ζητήματα ασφάλειας, άμυνας. Με αυτά τώρα προσπαθεί να κλείσει συμφωνία προκειμένου όντως να φτιαχτεί το πλαίσιο γύρω από το οποίο θα κινηθεί» είπε καταλήγοντας ο Δημήτρης Παπαστεργίου.
Τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δημόσιο: Τη Δευτέρα η παρουσίαση της πλατφόρμας
Όπως είπε ο Δημήτρης Παπαστεργίου, τη Δευτέρα θα παρουσιαστεί επίσημα από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τον πρωθυπουργό, η δοκιμαστική, η beta έκδοση της πλατφόρμας προκειμένου να αναβαθμιστεί και να βελτιωθεί.«Είναι ούτως η άλλως τέτοια η φύση της τεχνητής νοημοσύνης που βελτιώνεται με τη χρήση της. Δηλαδή, θέλω να κάνω κάτι στη δημόσια διοίκηση, πιθανώς δεν γνωρίζω ούτε καν ακριβώς πώς αυτό αναφέρεται ως επίσημη ορολογία, γράφω σε φυσική γλώσσα, θέλω για παράδειγμα, να κάνω αλλαγή επιθέτου, ό,τι υπάρχει ως διαδικασία στο gov.gr μπορεί να το βρει» διευκρίνισε ο υπουργός.
Αμέσως μετά την παρουσίαση της πλατφόρμας και στους δημοσιογράφους του υπουργείου, θα ανεβεί στο διαδίκτυο, σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου και θα γίνουν αναλόγως οι απαραίτητες διορθώσεις έχοντας φανεί στην πράξη πώς δουλεύει και πού απαντά σωστά. «Αλλά είναι σίγουρα η πρώτη επίσημη εισαγωγή διαδικασίας τεχνητής νοημοσύνης στο ελληνικό δημόσιο. (…) Υπήρχε τεχνητή νοημοσύνη στη ζωή μας, αλλά η αλήθεια είναι πως αρχίσαμε να ασχολούμαστε μαζί της εδώ και ένα χρόνο ακριβώς, όταν βγήκε το ChatGPT, ο πιο γνωστός τρόπος αλληλεπίδρασης. Τεχνητή νοημοσύνη ήταν και το Google, αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης είχε από κάτω και το δουλεύαμε τόσα χρόνια. Αλλά όντως αυτή η ραγδαιότητα για να μην πω βιαιότητα, προέκυψε μετά το ChatGPT, όταν καταλάβαμε πως μια μηχανή τελικά μπορεί να απαντήσει ως άνθρωπος και να έχει πιθανώς και πιο γρήγορη απόκριση, όχι πάντα πιο σωστή» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαστεργίου.
Μάλιστα, προσέθεσε, πως αυτή την εβδομάδα προσπάθησε η Ευρώπη να καταλήξει σε ένα πλαίσιο γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη και μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να το κάνει, διότι μια νέα τεχνολογία δεν είναι εύκολο να περιοριστεί.
«Οι ασφαλιστικές δικλείδες δεν μπορούν να μπουν στην ίδια την τεχνολογία, αλλά στη χρήση της. Τι κάνει τελικά ο άνθρωπος και ποια είναι η σχέση του ανθρώπου με τη μηχανή. Αυτό νομίζω πως διασφαλίζει απόλυτα τη σχέση του ατόμου με την τεχνολογία. Δηλαδή δεν μπορεί η μηχανή να δικάζει ανθρώπους, δεν μπορεί η μηχανή να παίρνει ιατρικές αποφάσεις για ανθρώπους. Η μηχανή μπορεί να βοηθήσει το δικαστή, τον δικηγόρο, τον γιατρό στο να πάρει μια καλύτερη απόφαση, αυτό και τίποτα παραπάνω. (…) Σε αυτά λίγο πολύ και η Ευρώπη έχει συμφωνήσει. Μπαίνουν κι άλλα ζητήματα πλέον, ζητήματα ασφάλειας, άμυνας. Με αυτά τώρα προσπαθεί να κλείσει συμφωνία προκειμένου όντως να φτιαχτεί το πλαίσιο γύρω από το οποίο θα κινηθεί» είπε καταλήγοντας ο Δημήτρης Παπαστεργίου.