Σκρέκας για χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Προσδοκούμε ίδιες ή χαμηλότερες τιμές σε σχέση με πέρσι - Δεν θα επιτρέψουμε την αναρχία
«Το γιορτινό τραπέζι φέτος σε ό,τι αφορά το χοιρινό, τη γαλοπούλα και το αρνί είναι είτε μειωμένο είτε ίδια τιμή σε σχέση με πέρσι», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας
«Προσδοκούμε όλες οι τιμές για το γιορτινό τραπέζι να είναι ίδιες ή χαμηλότερες σε σχέση με πέρσι», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Αναφερόμενος στο πρόβλημα της ακρίβειας, ο Κώστας Σκρέκας δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι «η προσπάθεια της κυβέρνησης είναι το χριστουγεννιάτικο τραπέζι να είναι γεμάτο φέτος και γι' αυτόν τον λόγο εντάξαμε προϊόντα τα οποία είναι απαραίτητα ώστε να έχουμε ένα πλήρες γιορτινό τραπέζι».
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, πρόσθεσε ότι «ήδη έχουμε τις πρώτες αλυσίδες οι οποίες έχουν αρχίσει και αποστέλλουν τα στοιχεία με τις τιμές των προϊόντων για το γιορτινό καλάθι που θα έχουν φέτος».
Σε άλλο σημείο ο κ. Σκρέκας τόνισε ότι «δεν θα επιτρέψουμε την αναρχία στην αγορά και οι παραβάτες θα τιμωρούνται».
Υπενθυμίζεται ότι σε ισχύ τίθεται από σήμερα το «καλάθι των Χριστουγέννων», ενώ από την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου θα τεθεί σε ισχύ και το «καλάθι του Αϊ-Βασίλη» με παιχνίδια και προσιτές τιμές.
Διαβάστε ακόμα: "Πρεμιέρα" σήμερα για το "καλάθι των Χριστουγέννων" - Ακριβότερο κατά 20% το γιορτινό τραπέζι - Στο "κόκκινο" η τιμή του κρέατος
Σε άλλο σημείο ο κ. Σκρέκας τόνισε: «Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα επίσης τον μήνα Νοέμβριο μειώθηκε κατά 10%, δηλαδή από 9,9% που ήταν τον Οκτώβριο μειώθηκε στο 8,9%. Από 9,9 τον Οκτώβριο μειώθηκε στο 8,9 τον Νοέμβριο. Αυτό βεβαίως θέλω να πω ότι δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί κάποιον να τον αφήνει ικανοποιημένο και πολύ περισσότερο εμάς. Γι’ αυτό και η προσπάθεια να μειωθούν οι τιμές στα ράφια της κυβέρνησης είναι σημαντική. Πώς προσπαθούμε να το πετύχουμε αυτό; Μέσα από τις πρωτοβουλίες “μόνιμη μείωση τιμής”. Σήμερα έχουμε στα σούπερ μάρκετ 1.286 προϊόντα που καλύπτουν όλες τις κατηγορίες, είτε είναι τρόφιμα είτε είναι απορρυπαντικά είτε είναι καθαριστικά είτε είναι προϊόντα προσωπικής φροντίδας, τα οποία διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές, τουλάχιστον 5% για τους επόμενους έξι μήνες, που σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα τα οποία έχουν ανάγκη τα οποία περιλαμβάνονται σε αυτές τις κατηγορίες και σε αυτά τα 1.286 προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές. Αυτό βοηθάει την αποκλιμάκωση. Επίσης, πρέπει να πω και το εξής: εμείς έχουμε προσπαθήσει να ενδυναμώσουμε τον καταναλωτή, γιατί και η καταναλωτική συμπεριφορά βοηθάει στο να έχουμε αποπληθωρισμό. Δηλαδή όταν επιλέγει ο καταναλωτής να αγοράσει ένα προϊόν το οποίο είναι ποιοτικό, είναι καλό, αλλά σε φθηνότερη τιμή από κάποιο άλλο, αυτό τονώνει τον ανταγωνισμό. Τι σημαίνει αυτό; Μειώνει, τραβάει τις τιμές των προϊόντων προς τα κάτω».
«Γι αυτό και εμείς έχουμε τον e- Καταναλωτή. Πριν ξεκινήσει κάποιος να πάει στο διπλανό κατάστημα να ψωνίσει τα προϊόντα που θέλει, μπορεί να κάνει μια διερεύνηση και να δει πού μπορεί να αγοράσει φθηνότερα τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Από ποια αλυσίδα δηλαδή. Όταν βγαίνουμε έξω από το σπίτι, σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων, έχουμε συνήθως δύο ή τρία καταστήματα σούπερ μάρκετ διαφορετικών εταιρειών. Άρα με τον e- Καταναλωτή μπορούμε να δούμε αυτά που θέλουμε να αγοράσουμε, πού θα τα βρούμε φθηνότερα και να πάμε εκεί να προμηθευτούμε. Αυτό βοηθάει».
Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ακόμα ότι «επί κυβερνήσεως Κυριάκου Μητσοτάκη συστήθηκε το 2020 η ΔΙΜΕΑ, η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς. Πριν δεν υπήρχε τέτοια μονάδα, τέτοια υπηρεσία επικεντρωμένη στους ελέγχους της αγοράς. Έχουμε επιβάλει -μόνο φέτος- πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ πρόστιμα κατά της αισχροκέρδειας. Έχουμε εισπράξει ή έχουμε βεβαιώσει μέχρι τώρα το 60% με 70% και το υπόλοιπο, αν δεν εισπραχθεί μετά την παρέλευση δύο μηνών, έρχεται και βεβαιώνεται στην Εφορία και εισπράττεται. Όλα τα πρόστιμα εισπράττονται. Αυτό είναι ξεκάθαρο. Ήδη κατέθεσα και στη Βουλή τα αποδεικτικά από μεγάλες εταιρείες που πήγαν και πλήρωσαν το ένα εκατομμύριο ή τις 700.000 ευρώ, τα οποία τους επιβλήθηκαν επειδή παραβίαζαν τον νόμο για την αισχροκέρδεια. Θα συνεχίσουν οι έλεγχοι και για τις παραπλανητικές εκπτώσεις. Αυτό το οποίο αναφέρεται, το γεγονός δηλαδή να έχουμε πιστωτικά σημειώματα, να έχουμε εκπτώσεις οι οποίες δίνονται με αδιαφανή τρόπο στα σούπερ μάρκετ, είναι κάτι το οποίο βγήκαμε και το αναδείξαμε εμείς ως κυβέρνηση πριν από δύο μήνες και εγώ προσωπικά. Και όχι μόνο».
Αναφερόμενος στο πρόβλημα της ακρίβειας, ο Κώστας Σκρέκας δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι «η προσπάθεια της κυβέρνησης είναι το χριστουγεννιάτικο τραπέζι να είναι γεμάτο φέτος και γι' αυτόν τον λόγο εντάξαμε προϊόντα τα οποία είναι απαραίτητα ώστε να έχουμε ένα πλήρες γιορτινό τραπέζι».
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, πρόσθεσε ότι «ήδη έχουμε τις πρώτες αλυσίδες οι οποίες έχουν αρχίσει και αποστέλλουν τα στοιχεία με τις τιμές των προϊόντων για το γιορτινό καλάθι που θα έχουν φέτος».
Σε άλλο σημείο ο κ. Σκρέκας τόνισε ότι «δεν θα επιτρέψουμε την αναρχία στην αγορά και οι παραβάτες θα τιμωρούνται».
Υπενθυμίζεται ότι σε ισχύ τίθεται από σήμερα το «καλάθι των Χριστουγέννων», ενώ από την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου θα τεθεί σε ισχύ και το «καλάθι του Αϊ-Βασίλη» με παιχνίδια και προσιτές τιμές.
Διαβάστε ακόμα: "Πρεμιέρα" σήμερα για το "καλάθι των Χριστουγέννων" - Ακριβότερο κατά 20% το γιορτινό τραπέζι - Στο "κόκκινο" η τιμή του κρέατος
Κώστας Σκρέκας: «Έχουμε χαμηλότερες τιμές ή ίδιες τιμές σε σχέση με πέρσι»
Ο Κώστας Σκρέκας ανέφερε ότι «συγκεκριμένα έχω μπροστά μου τη λίστα από το πρώτο σούπερ μάρκετ, έχουμε το γιορτινό καλάθι από το σούπερ μάρκετ Μασούτης. Μέχρι το μεσημέρι, απόγευμα θα έχουν ανακοινωθεί από όλες τις αλυσίδες, από όλα τα σούπερ μάρκετ. Καταρχήν βλέπουμε ότι έχουμε χαμηλότερες τιμές από πέρσι ή ίδιες τιμές από πέρσι. Άρα έχουμε ή μηδενικό πληθωρισμό ή έχουμε αρνητικό πληθωρισμό σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο. Συγκεκριμένα, στο αρνίσιο κρέας είναι μειωμένη η τιμή του κατά 17%. Σήμερα στα σούπερ μάρκετ Μασούτης θα πωλείται το αρνί 8,9 ευρώ το κιλό, πολύ χαμηλότερα από τα 11,5 ευρώ και τα 12 ευρώ που πωλούνταν το αρνί το προηγούμενο διάστημα. Έχουμε τη φέτα να είναι στην ίδια τιμή ακριβώς με τα περσινά Χριστούγεννα, έχουμε τη γαλοπούλα να είναι μειωμένη η τιμή της κατά 5%. Έχουμε γαλακτοκομικά προϊόντα επίσης μειωμένα. Έχουμε το γάλα να είναι ελαφρά μειωμένο ή ίδια τιμή με πέρσι ανάλογα με το αν είναι πλήρες ή ελαφρύ ή λάιτ, η ζάχαρη είναι ελαφρά μειωμένη, το τσουρέκι και η παραδοσιακή βασιλόπιτα ίδια τιμή με πέρσι. Καμία αύξηση, γιατί το προηγούμενο διάστημα και τις προηγούμενες μέρες άκουσα εκτιμήσεις ότι θα είναι αυξημένο το γιορτινό τραπέζι κατά 20%. Το γιορτινό τραπέζι φέτος και σε ό,τι αφορά το χοιρινό κρέας και σε ό,τι αφορά τη γαλοπούλα και σε ό,τι αφορά το αρνί και σε ό,τι αφορά και τα υπόλοιπα τα οποία είναι απαραίτητα είναι είτε μειωμένο είτε ίδια τιμή».Σε άλλο σημείο ο κ. Σκρέκας τόνισε: «Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα επίσης τον μήνα Νοέμβριο μειώθηκε κατά 10%, δηλαδή από 9,9% που ήταν τον Οκτώβριο μειώθηκε στο 8,9%. Από 9,9 τον Οκτώβριο μειώθηκε στο 8,9 τον Νοέμβριο. Αυτό βεβαίως θέλω να πω ότι δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί κάποιον να τον αφήνει ικανοποιημένο και πολύ περισσότερο εμάς. Γι’ αυτό και η προσπάθεια να μειωθούν οι τιμές στα ράφια της κυβέρνησης είναι σημαντική. Πώς προσπαθούμε να το πετύχουμε αυτό; Μέσα από τις πρωτοβουλίες “μόνιμη μείωση τιμής”. Σήμερα έχουμε στα σούπερ μάρκετ 1.286 προϊόντα που καλύπτουν όλες τις κατηγορίες, είτε είναι τρόφιμα είτε είναι απορρυπαντικά είτε είναι καθαριστικά είτε είναι προϊόντα προσωπικής φροντίδας, τα οποία διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές, τουλάχιστον 5% για τους επόμενους έξι μήνες, που σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα τα οποία έχουν ανάγκη τα οποία περιλαμβάνονται σε αυτές τις κατηγορίες και σε αυτά τα 1.286 προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές. Αυτό βοηθάει την αποκλιμάκωση. Επίσης, πρέπει να πω και το εξής: εμείς έχουμε προσπαθήσει να ενδυναμώσουμε τον καταναλωτή, γιατί και η καταναλωτική συμπεριφορά βοηθάει στο να έχουμε αποπληθωρισμό. Δηλαδή όταν επιλέγει ο καταναλωτής να αγοράσει ένα προϊόν το οποίο είναι ποιοτικό, είναι καλό, αλλά σε φθηνότερη τιμή από κάποιο άλλο, αυτό τονώνει τον ανταγωνισμό. Τι σημαίνει αυτό; Μειώνει, τραβάει τις τιμές των προϊόντων προς τα κάτω».
«Γι αυτό και εμείς έχουμε τον e- Καταναλωτή. Πριν ξεκινήσει κάποιος να πάει στο διπλανό κατάστημα να ψωνίσει τα προϊόντα που θέλει, μπορεί να κάνει μια διερεύνηση και να δει πού μπορεί να αγοράσει φθηνότερα τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Από ποια αλυσίδα δηλαδή. Όταν βγαίνουμε έξω από το σπίτι, σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων, έχουμε συνήθως δύο ή τρία καταστήματα σούπερ μάρκετ διαφορετικών εταιρειών. Άρα με τον e- Καταναλωτή μπορούμε να δούμε αυτά που θέλουμε να αγοράσουμε, πού θα τα βρούμε φθηνότερα και να πάμε εκεί να προμηθευτούμε. Αυτό βοηθάει».