Χρήστος Σταικούρας: Σε 1,5 χρόνο η πλήρης αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη
"Ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπαίνει και πάλι στις ράγες", δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών
Η πλήρης αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί περίπου 1,5 χρόνο ακόμα, εξαιτίας των καταστροφών που προκάλεσε η κακοκαιρία "Daniel", ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, αναφορικά με την επανεκκίνηση των επιβατικών δρομολογίων.
Ο υπουργός δήλωσε στην ΕΡΤ ότι "μέχρι το 2025 θα είμαστε έτομοι", ενώ επεσήμανε ότι τώρα τα τρένα από Αθήνα για Θεσσαλονίκη κινούνται σε μονή γραμμή.
Αναφορικά με την κατάσταση του συστήματος τηλεδιοίκησης, σημείωσε ότι η σύμβαση 717 έχει παραδοθεί πλήρης από Αθήνα Θεσσαλονίκη, αλλά «στο τμήμα από Άγιο Στέφανο μέχρι Λάρισα έχει καταστραφεί ολοσχερώς και θα χρειαστεί 16-18 μήνες για να επισκευαστεί». Όπως διευκρίνισε πάντως ο υπουργός, στο κομμάτι που δεν υπάρχει σηματοδότηση τηλεδιοίκησης διασφαλίζεται η ασφάλεια του πολίτη διότι δεν υπάρχουν δύο τρένα ταυτόχρονα.
«Ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπαίνει και πάλι στις ράγες» δήλωσε εχθές ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος ταξίδεψε με την πρώτη αμαξοστοιχία από Αθήνα, στη Λάρισα.
«Είναι γεγονός ότι έχουμε την επανεκκίνηση των επιβατικών δρομολογίων σε όλο το μήκος της γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, μετά την καταστροφή που έγινε από τον «Daniel» και είναι το δεύτερο ουσιαστικό βήμα για την ανάταξη του Ελληνικού σιδηροδρόμου. Υπενθυμίζω ότι προηγήθηκε το πρώτο βήμα πριν από λίγες ημέρες με τις εμπορευματικές διαδρομές και έπονται οι ολικές αποκαταστάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου κόστους 200 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας τους επόμενους μήνες» δήλωσε ο υπουργός Χρ. Σταικουρας.
Παράλληλα, προσέθεσε δρομολογούνται οι διαδικασίες για την οργανωτική αναδιάρθρωση των φορέων του ελληνικού σιδηροδρόμου, αλλά και επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο υπουργός δήλωσε «χρειάζεται να κάνουμε ακόμα περισσότερα πράγματα, έτσι ώστε να ενισχύσουμε την ασφάλεια και την αξιοπιστία του ελληνικού σιδηροδρόμου. Προς αυτή τη κατεύθυνση κινούμαστε βήμα - βήμα μεθοδικά και υπεύθυνα».