Ανασχηματισμός: Επιστροφή στο Υπουργείο Υγείας για τον Άδωνι Γεωργιάδη – Πλούσια η παρακαταθήκη από την πρώτη υπουργία του στην Υγεία
Ποιες οι αλλαγές και ποιες οι πολιτικές που εφάρμοσε κατά την πρώτη του θητεία στο Υπουργείο Υγείας
Όσα εργασιακά θέματα των υγειονομικών του ΕΣΥ ή του λοιπού δημοσίου συστήματος Υγείας της χώρας μας περνούσαν από τη δική του αρμοδιότητα ως υπουργού Εργασίας, ο Άδωνις Γεωργιάδης ενημέρωνε εγκαίρως σχετικά το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), ιδιαίτερα τον ίδιον τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας, Μιχάλη Γιαννάκο, και ουδεμία φορά «συνελήφθη» ως ασυνεπής.
Έδωσε λύση σχεδόν στο σύνολο των συμβασιούχων εργαζομένων στην Υγεία, για τους οποίους ο τέως πλέον υπουργός Υγείας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, είχε, από τη δική του πλευρά, διαβεβαιώσει επίσης εγκαίρως ότι «κανείς δεν πρόκειται να αποχωρήσει από το ΕΣΥ».
Με τις καλύτερες των προϋποθέσεων, λοιπόν, επιστρέφει στην κορυφή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας ο Άδωνις Γεωργιάδης, μετά τον σημερινό στοχευμένο κυβερνητικό ανασχηματισμό από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Η θητεία του Άδωνι Γεωργιάδη στο Υπουργείο Υγείας
Υπενθυμίζεται ότι στις 25 Ιουνίου 2013 τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στη θέση του υπουργού Υγείας στη συγκυβέρνηση της Ν.Δ. με το ΠΑΣΟΚ. Ως υπουργός Υγείας ο Άδωνις Γεωργιάδης θεσμοθέτησε τη δωρεάν νοσηλεία στα νοσοκομεία του ΕΣΥ για περίπου 2.000.000 ανασφάλιστους συμπολίτες μας, με ετήσια κρατική δαπάνη 340 εκατ. ευρώ, ενώ πέτυχε την ενίσχυση της χρήσης των γενόσημων φαρμάκων επί του συνόλου της δημόσιας νοσοκομειακής και εξωνοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης, τον πλήρη έλεγχο της ιδίας της φαρμακευτικής δαπάνης, την έγκριση 470 πρωτότυπων φαρμάκων, καθώς και την ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας.
Επί της υπουργίας του Άδωνι Γεωργιάδη στο υπουργείο Υγείας, το 2013, εκπονήθηκε ένα σχέδιο για την αναδιαμόρφωση του χώρου της Υγείας, το οποίο περιελάμβανε αξιολόγηση και κινητικότητα γιατρών, νοσηλευτών και διοικητικών υπαλλήλων του Εθνικού Συστήματος Υγείας, καθώς και αλλαγή χρήσης και συγχωνεύσεις νοσοκομειακών μονάδων, από τις οποίες προβλεπόταν εξοικονόμηση περίπου 32 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ιδίου του Άδωνι Γεωργιάδη. Το συγκεκριμένο σχέδιο προκάλεσε αντιδράσεις από τοπικούς φορείς και εργαζόμενους των μονάδων υγείας, οι οποίοι θεώρησαν ότι οδηγεί σε υποβάθμιση και υπολειτουργία των νοσοκομείων.
Συνολικά σταμάτησαν τη λειτουργία τους πέντε νοσοκομεία από το Εθνικό Σύστημα Υγείας, χωρίς να επιβαρυνθούν τα υπόλοιπα νοσοκομεία, και οι ετήσιες δημόσιες φαρμακευτικές δαπάνες μειώθηκαν, με συνολική εξοικονόμηση 3 δισ. ευρώ. Ανάμεσα στα νοσοκομεία που σταμάτησαν τη λειτουργία τους με μεταφορές κλινικών και προσωπικού συμπεριλαμβάνονται το Νοσοκομείο Ειδικών Παθήσεων Θεσσαλονίκης, το Νοσοκομείο Παναγία Θεσσαλονίκης, το Γενικό Νοσοκομείο Πατησίων και το Γενικό Νοσοκομείο Δυτικής Αττικής «Αγία Βαρβάρα».
Το πλαφόν στη συνταγογράφηση φαρμάκων
Σημειώνεται ότι κατά το έτος 2014 οι δαπάνες στον τομέα της Υγείας ήταν κατά 300 εκατομμύρια ευρώ μειωμένες σε σχέση με το 2013. Για το 2014, ο στόχος της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης ήταν στα 2 δισ. ευρώ, μειωμένος κατά 20% σε σχέση με το 2013, ενώ το ίδιο έτος ορίστηκε πλαφόν στη συνταγογράφηση φαρμάκων και διαγνωστικών εξετάσεων με σκοπό να αποφευχθούν υπερβάσεις στις φαρμακευτικές δαπάνες.
Επίσης, το 2014 ο Άδωνις Γεωργιάδης θεσμοθέτησε αλλαγές και στους κανόνες λειτουργίας των νοσοκομείων, με αλλαγές στον τρόπο υποδοχής και τις συνθήκες νοσηλείας των ασθενών και τον τρόπο εργασίας του προσωπικού, σύμφωνα με τα πρότυπα λειτουργίας νοσοκομείων της υπόλοιπης Ευρώπης και τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ).