Σοβαρά ερωτήματα για την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τη Hellenic Train προέκυψαν, σύμφωνα με κύκλους της πλειοψηφίας της Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη, στο πλαίσιο της σημερινής κατάθεσης της προέδρου της ΡΑΣ, κ. Ι. Τσιαπαρίκου.

Όπως σημείωσαν, «τη συνεδρίαση μονοπώλησαν οι αποκαλύψεις για την κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας (2 εγκεφαλικά επεισόδια με ιστορικό υποτροπής) που ήρθαν χθες και σήμερα το φως της δημοσιότητας».

Αποκαλύψεις για το συγκεκριμένο ζήτημα έκανε σήμερα και η στήλη Big Mouth του powergame.gr, θέτοντας ορισμένα αμείλικτα ερωτήματα. 


"Η γνωμάτευση που ενέκρινε η ΡΑΣ δεν φέρει ούτε ΑΜΚΑ, ούτε αριθμό ταυτότητας, εγείροντας ερωτήματα για την αξιοπιστία της διαδικασίας"




Σύμφωνα με τους κύκλους της πλειοψηφίας, που έκαναν λόγο για «μπαλάκι ευθυνών», «η κ. Τσιαπαρίκου κατέθεσε ότι οι μηχανοδηγοί υποχρεούνται να περνούν από αυστηρές ιατρικές εξετάσεις, για τις οποίες την ευθύνη έχει η Hellenic Train και στη συνέχεια, οι φάκελοί τους αποστέλλονται σφραγισμένοι στη ΡΑΣ. Ο συγκεκριμένος οδηγός, υποστήριξε, είχε περάσει από όλες τις προβλεπόμενες εξετάσεις. Η γνωμάτευση ωστόσο που ενέκρινε η ΡΑΣ και που παρουσίασε η κ. Τσιαπαρίκου στην επιτροπή δεν φέρει ούτε ΑΜΚΑ, αλλά ούτε και αριθμό ταυτότητας, εγείροντας μείζονα ερωτήματα για την εγκυρότητά της, αλλά και την αξιοπιστία της όλης διαδικασίας ελέγχου των ιατρικών πιστοποιητικών από την ανεξάρτητη αρχή και εν γένει για τη συνολική λειτουργίας της».

*Διαβάστε ακόμα: Ένταση στην Εξεταστική για τα Τέμπη: Στο επίκεντρο ο ιατρικός φάκελος του μηχανοδηγού

«Κατόπιν αυτού», πρόσθεσαν οι κύκλοι της πλειοψηφίας «ο επικεφαλής της πλειοψηφίας στην επιτροπή, κ. Τσαβδαρίδης ζήτησε να κατατεθεί ο πλήρης φάκελος του μηχανοδηγού, ενώ ο κ. Κόκκαλης, από τη μεριά του ΣΥΡΙΖΑ, άφησε υπόνοιες για κουκούλωμα λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «πιθανώς να υπήρχαν ευθύνες και σε αυτούς που εξέδιδαν τα πιστοποιητικά υγείας, να το ψάξουμε και αυτό».

"Έλεγξε η ΡΑΣ τους γιατρούς που εκδίδουν τα πιστοποιητικά υγείας των οδηγών;"


Μιλώντας, ακολούθως, για διαδικασία «Από τον 'Αννα στον Καϊάφα…» οι κύκλοι της πλειοψηφίας επισήμαναν: «Γιατί μπορεί η Hellenic Train να είναι υπεύθυνη για τις ιατρικές εξετάσεις και την καταλληλότητα του προσωπικού της, η ΡΑΣ όμως είναι εκείνη που έχει τον τελικό λόγο της πιστοποίησης αυτής της καταλληλότητας, μέσω του Μητρώου πιστοποιημένων ιατρών που διατηρεί, ακριβώς για τον συγκεκριμένο σκοπό. 'Αραγε, ήλεγξε ποτέ αυτούς τους γιατρούς που εκδίδουν τα πιστοποιητικά υγείας των οδηγών;

Από το ελλιπές έγγραφο που κατέθεσε στην επιτροπή σίγουρα δεν προέκυψε κάτι τέτοιο με αποτέλεσμα όλοι οι βουλευτές να συμφωνήσουν για την προχειρότητα και την προβληματική διαχείριση εκ μέρους τη ΡΑΣ, αλλά και της Hellenic Train, για ένα τόσο κρίσιμο θέμα που αφορά την ασφάλεια των επιβατών.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία της επιτροπής, με πρωτοβουλία του κ. Τσαβδαρίδη, ζήτησε στην αρχή της συνεδρίασης αυτή να γίνει κεκλεισμένων των θυρών για να προστατευτούν τα προσωπικά δεδομένα του μηχανοδηγού. Η πλευρά, ωστόσο, του ΣΥΡΙΖΑ και άλλων κομμάτων το αρνήθηκαν, φέροντας ακέραια την ευθύνη για την επικοινωνιακή εκμετάλλευση του θέματος. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πρώτες διαρροές που κυκλοφόρησαν ήταν στα φιλικά προς την αξιωματική αντιπολίτευση, ΜΜΕ…» παρατήρησαν οι κύκλοι της πλειοψηφίας στην εξεταστική επιτροπή.

Τι έγραψε το Big Mouth

– Το iefimerida του συναγωνιστή Χρήστου Ράπτη έκανε συγκλονιστικές αποκαλύψεις για την τραγωδία των Τεμπών. Όπως προκύπτει από τη δικογραφία στη Λάρισα, ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας είχε σοβαρά προβλήματα υγείας και συγκεκριμένα υπέστη δύο εγκεφαλικά επεισόδια, το 2005 και το 2017. Επειδή μου προξένησε μια κάποια εντύπωση το δημοσίευμα του Ράπτη, άρχισα να ψάχνω δεξιά κι αριστερά μήπως βρω κάτι περισσότερο. Όποιος γυρίζει… μυρίζει. Κάπως έτσι ανακάλυψα έγγραφο του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών -απάντηση σε εισαγγελική εντολή- που αποδεικνύει ότι το 2017 ο εν λόγω μηχανοδηγός νοσηλεύτηκε για περισσότερες από δέκα ημέρες με ανεύρυσμα εγκεφάλου και υποτροπή εγκεφαλικού επεισοδίου, εγκεφαλικό δηλαδή και μάλιστα επαναλαμβανόμενο… Από τα νέα στοιχεία εγείρονται σοβαρές αμφιβολίες για την κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού και ακόμα μεγαλύτερα ερωτήματα για τον ρόλο της ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και της Hellenic Train. Πώς ένας άνθρωπος με τόσο σοβαρά προβλήματα υγείας βρέθηκε σε αυτήν την τόσο ευαίσθητη θέση; Η ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ήλεγξε ποτέ την περίπτωσή του και έκρινε ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα; Η δε Hellenic Train γνώριζε το ιστορικό υγείας του οδηγού της;



Τα αμείλικτα ερωτήματα

Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα και πρέπει να απαντηθούν ξεκάθαρα από τους αρμόδιους, με ονοματεπώνυμα και διευθύνσεις. Γιατί τόσους μήνες ψάχνουμε τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος κάνοντας πως δεν βλέπουμε τον ελέφαντα στο δωμάτιο. Στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε έναν κανονισμό κυκλοφορίας που δεν τηρήθηκε ποτέ, έναν μηχανοδηγό που, όπως αποδεικνύεται από αδιάσειστα στοιχεία, αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας και μια ανεξάρτητη Αρχή η οποία ουδέποτε έπραξε το καθήκον της, να επιβλέπει, δηλαδή, τη σωστή και ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου. Επιπλέον, η εταιρεία που έπρεπε να λειτουργεί τα τρένα κάτω από αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας να κάνει την ανήξερη και να βγάζει διαρκώς την ουρά της απέξω. Είναι σαν να εξετάζουμε τα αίτια ενός τροχαίου περιστατικού και να διαπιστώνουμε ότι δεν τηρήθηκε ο ΚΟΚ, ο οδηγός του ενός αυτοκινήτου πέρασε με κόκκινο, ενώ είχε και σοβαρά προβλήματα υγείας, η δε Τροχαία, που είναι επιφορτισμένη με την τήρηση του ΚΟΚ, να το παίζει ανίδεη και να νίπτει διαρκώς τας χείρας της. Αλλά εμείς να τα παραβλέπουμε όλα αυτά και να ψάχνουμε αν το οδόστρωμα ήταν ολισθηρό, αν είχε λακκούβες ο δρόμος ή αν ο Ερμής ήταν ανάδρομος…