«44 χρόνια στα τρένα, δεν έχω ξαναδει τόσα λάθη να γίνονται ταυτόχρονα όπως τη βραδιά εκείνη». Αυτό κατέθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής αναλύοντας βήμα βήμα τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023.
Διαβάστε ακόμα: Βουλή: Να σταματήσει τις συνεδριάσεις η Εξεταστική Επιτροπή ζητούν οι συγγενείς των θυμάτων των Τεμπών


Παναγιώτης Τερεζάκης: "Δεν έχουν ξαναγίνει τόσες παραβιάσεις του Κανονισμού Κυκλοφορίας ταυτόχρονα" 

Ο ΔΣ του ΟΣΕ απαντώντας σε ερωτήσεις εξήγησε ότι «ο τοπικός πίνακας έδινε στον σταθμάρχη τις ίδιες δυνατότητες με την τηλεδιοίκηση, σε μικρότερο μήκος γραμμής και ότι ήταν υποχρεωμένος να χαράξει αυτόματα τη διαδρομή, πράγμα που δεν έπραξε».

«Φεύγοντας από τη Λάρισα βρίσκεται μπροστά σε 2 ομάδες κλειδιών. Είχε διευθετήσει το κλειδί 117 για να περάσει το Intercity. Κάτι μεσολάβησε που του τράβηξε την προσοχή και δεν έκανε τη χάραξη, έστω χειροκίνητα. Ο πίνακας του έδειχνε τα σημεία που ήταν αλλαγές» ανέφερε ο κ. Τερεζάκης, συμπληρωνοντας ότι «αν παρακολουθούσε τον πίνακα θα το είχε καταλάβει ακόμη και πριν τα κλειδιά. Εδώ είναι και θέμα σιδηροδρομικής παιδείας, το μάτι πέφτει στην αλλαγή, οι αλλαγές είναι ο φόβος και τρόμος όλων των σιδηροδρομικών».

Απαντώντας σχετικά με τη διαχείριση της κατάστασης από τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, έχοντας προηγουμένως χαρακτηρίσει τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας ως το απόλυτο εργαλείο, τόνισε πως «Κατά τον Κανονισμό, αν διαπιστώσει ο μηχανοδηγός ότι πηγαίνει σε τροχιά που δεν είναι εντεταλμένος, οφείλει να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία και να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη».

Οπως σημείωσε ο κ. Τερεζάκη, από τις συνομιλίες σταθμάρχη και μηχανοδηγού προκύπτει ότι ο δεύτερος όταν είχε καταλάβει ότι πηγαίνει ανάποδα ρώτησε «Για πού είπαμε πάει η 62» αντί να προσθέσει «τη μαγική λέξη: με οδηγεί στη γραμμή καθόδου». Όπως είπε ο κ. Τερεζάκης, «θα είχε ξυπνήσει ο σταθμάρχης, δυστυχώς δεν ακούστηκε ποτέ».


Συναισθηματικά φορτισμένος

Ο ΔΣ του ΟΣΕ δεν έκρυψε τη συγκίνησή του για τα θύματα του δυστυχήματος και αφηγήθηκε συναισθηματικά φορτισμένος ένα πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, όταν ήταν 9 ετών, από το οποίο γλίτωσαν μόνο ο ίδιος και η οικογένειά του.

«Από τότε έβαλα σκοπό της ζωής μου να μην ξαναγίνει τέτοιο πράγμα, για αυτό αφιέρωσα τη ζωή μου στον σιδηρόδρομο» είπε δακρύζοντας.