Με σκληρή επίθεση στον γ.γ. του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, σχολιάζοντας τη χθεσινή αναφορά του για «sugar daddies» στους οποίους θα στραφούν φοιτήτριες που δεν θα μπορούν να πληρώσουν δίδακτρα σε μη κρατικά ΑΕΙ εξαπέλυσε στην αρχή της τοποθέτησής του για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τα μη κρατικά πανεπιστήμια στη Βουλή ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Όπως ανέφερε, πρόκειται για απαράδεκτη και σεξιστική τοποθέτηση. 

«Επιτρέψτε μου εισαγωγικά μία αναφορά στην παρέμβαση του κ. Κουτσούμπα», είπε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. «Θεώρησα ότι ζητήσατε παρέμβαση για να ζητήσετε συγγνώμη για την απαράδεκτη σεξιστική αναφορά σας που αποδεικνύει ότι το ΚΚΕ παραμένει η πιο αναχρονιστική δύναμη. Και μη σπεύσετε να μιλήσετε για αντικομμουνισμό μας», είπε.

«Ίσως φαντασιώνεστε την Ελλάδα ως κομμουνιστική χώρα γιατί αλλού συνέβαιναν αυτά», είπε σε ευθεία επίθεση προς τον γ.γ. του ΚΚΕ, συμπληρώνοντας ότι ωστόσο τα ζητήματα αυτά τα έχει λύσει η ιστορία. Τον εγκάλεσε γιατί, όπως είπε, μετά τα απαράδεκτα αυτά σχόλια δεν είχε το θάρρος από το βήμα της Ολομέλειας να ζητήσει συγγνώμη παραδεχόμενος το λάθος του. «Δεν θα παραμείνετε στο απυρόβλητο ως δήθεν δύναμη εκσυγχρονιστικού ιστού που είναι υπεράνω κριτικής όταν με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο απευθύνεστε στις γυναίκες με σεξιστικό τρόπο και δεν έχετε το θάρρος να ζητήσετε συγγνώμη», είπε χαρακτηριστικά.

Δείτε την τοποθέτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη

Ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ριζική τομή στην ελληνική εκπαίδευση

Περνώντας στον πυρήνα της συζήτησης ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: «Για μένα προσωπικά έχει μία ξεχωριστή σημασία, καθώς η Εθνική Αντιπροσωπεία καλείται σήμερα όχι απλά να ψηφίσει ένα κομβικό νομοσχέδιο, αλλά να εγκρίνει μία ριζική τομή στην ελληνική εκπαίδευση και μία γενναία μεταρρύθμιση ανάπτυξης αλλά και κοινωνικής δικαιοσύνης».

Και πρόσθεσε: «Μία πρωτοβουλία η οποία πρωτίστως ενισχύει το δημόσιο πανεπιστήμιο. Ταυτόχρονα, όμως, διαμορφώνει και το πλαίσιο ώστε επιτέλους στη χώρα μας να λειτουργήσουν μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα. Οι νέες διατάξεις αποκτούν έτσι και μία διάσταση καταλυτικά εκσυγχρονιστική αλλά και ευρωπαϊκή».

Μίλησε για μία επιλογή με διπλή κατεύθυνση και παράλληλους στόχους, αφού από τη μια προσφέρει περισσότερες ελευθερίες επιλογής στους νέους να σπουδάσουν στον τόπο τους και μάλιστα σε ανταγωνιστικές σε ποιότητα σχολές και από την άλλη φιλοδοξεί να εντάξει την Ελλάδα στον διεθνή εκπαιδευτικό χάρτη ως ένα δυναμικό εκπαιδευτικό κέντρο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Ανέτρεξε μάλιστα στο σημείο αυτό σε παρέμβασή του τον Φεβρουάριο του 2007 ως νέος βουλευτής στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος. «Ας ξεφύγουμε πια από τον πρωτοφανή αναχρονισμό να είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη η οποία εξακολουθεί να κρατά αυτό το μονοπώλιο στην εκπαίδευση», έλεγε τότε και όπως είπε, τα ίδια λόγια επαναλαμβάνει και τώρα ώστε να γίνουν επιτέλους χειροπιαστή πραγματικότητα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποστήριξε ότι «πλέον οι νέοι θα έχουν νέες δυνατότητες», ενώ αναφερόμενος στη χρηματοδότηση των δημόσιων πανεπιστημίων είπε ότι αυτή εντός του έτους θα φτάσει το 1,5 δισ. ευρώ. 

«Το θεμέλιο αυτής της μεταρρύθμισης είναι η ανάταξη και ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου», τόνισε ο πρωθυπουργός. «Με σκοπό να απελευθερωθεί από την αγκύλωση της γραφειοκρατίας και της ιδεοληψίας. Γι' αυτό και στο δημόσιο πανεπιστήμιο, να το πούμε να το ξανακούσετε εσείς που εκφράζετε με πύρινους λόγους την αντίδρασή σας στο ν/σ, αναφέρονται το 85% των άρθρων του σχετικού νομοσχεδίου, προβλέποντας χρηματοδότηση η οποία αθροιστικά θα φθάσει κοντά στο 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ έως το 2027 από ευρωπαϊκούς πόρους και από τις χρηματοδοτήσεις μέσω του σχήματος των συμπράξεων μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και αυτό πέρα από τα χρήματα τα οποία καταβάλλονται ετησίως για μισθούς, λειτουργικά και υποδομές, τα οποία ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο. Σε έναν προγραμματισμό ο οποίος ενισχύει το διδακτικό προσωπικό όχι μόνο αριθμητικά αλλά και εισοδηματικά με αυξήσεις οι οποίες φθάνουν το 15% των αποδοχών», είπε.

Πρόσθεσε ότι αυξάνεται και η ανώτατη αμοιβή διδασκόντων και ερευνητών από τον εθνικό λογαριασμό κονδυλίων έρευνας. Καθώς και ότι διευρύνεται ο όρος συνεργαζόμενος καθηγητής με στόχο την προσέλκυση Ελλήνων καθηγητών, κατόχων διδακτορικού τίτλου, επιστημόνων από το εξωτερικό.

«Προχωράμε και ένα βήμα πιο πέρα με την οργάνωση και κοινών μεταπτυχιακών μεταξύ ελληνικών πανεπιστημίων και ξένων», είπε ο πρωθυπουργός.

Μίλησε ακόμη για δύο ακόμη «εμβληματικές αποφάσεις» για τη στήριξη του δημόσιου πανεπιστημίου και αναφέρθηκε στην ανάδειξη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου σε Μητροπολιτικό, που παίρνει -όπως είπε- τη θέση που του αξίζει και λόγω της γεωστρατηγικής του σημασίας μεταξύ των κορυφαίων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της χώρας. Και η δεύτερη είναι ο δυναμικός εκσυγχρονισμός του Ανοιχτού Πανεπιστημίου, 30 χρόνια μετά την ίδρυσή του ώστε η χώρα να αποκτήσει έναν δυναμικό πυλώνα για τη διά βίου μάθηση, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επιμόρφωση των πολιτών που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.

«Όλες αυτές οι αλλαγές θεωρούμε ότι είναι απαραίτητα εργαλεία προκειμένου τα πανεπιστήμιά μας να υλοποιήσουν τον σχεδιασμό τους»,
με βάση τις συνθήκες της εποχής, να αποκτήσουν ακόμη περισσότερη αυτονομία και να συνδέονται πιο αποτελεσματικά με την αγορά εργασίας, να αναπτύξουν περισσότερο την έρευνα και τόνισε ότι αυτές είναι αλλαγές που δρομολογούνται και έχουν την αποδοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας.

«Οι εποχές που κάποιοι έκαναν καριέρα φωνάζοντας "έξω οι εταιρείες από τα πανεπιστήμια έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί". Τα πανεπιστήμια είναι εδώ για να παρέχουν εξειδικευμένη γνώση και να συνδέουν αυτή τη γνώση με την αγορά εργασίας»,
τόνισε.

mitsotakis_vouli6142573-002
mitsotakis_vouli6142574-003
mitsotakis_vouli6142577-004
mitsotakis_vouli6142578-001


"Καθιερώνουμε στην πατρίδα μας αυτό που ισχύει ακόμα και στη Βόρεια Κορέα"

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ως μια μεγάλη καινοτομία που είναι ανάγκη των καιρών. 

«Προφανής επιδίωξη να πάψουν δεκάδες χιλιάδες Ελληνόπουλα που φεύγουν κάθε χρόνο για σπουδές εκτός των συνόρων να ξοδεύουν πολύτιμο συνάλλαγμα και πολύτιμους πόρους αλλού εκτός της πατρίδας μας και παράλληλα να επενδύσουν στον τόπο μας εκπαιδευτικοί οργανισμοί που με την τεχνογνωσία τους θα βοηθήσουν στη συνολική ανάπτυξη της εκπαίδευσης». Τόνισε, μάλιστα, ότι δεν μπορούμε πλέον να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας.

Επισήμανε ότι «τα θετικά αποτελέσματα είναι πολλά και προφανή, από την ανακούφιση των οικογενειακών προϋπολογισμών μέχρι τα πρόσθετα σημαντικά έσοδα από ξένες επενδύσεις και από τη βελτίωση των σπουδών που προκαλεί η ακαδημαϊκή άμυλα μέχρι τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας που προφανώς θα φέρει αυτή η νέα οικονομική δραστηριότητα».

Είπε δε ότι εδώ δεν ερχόμαστε να ανακαλύψουμε τον τροχό αλλά απλώς καθιερώνουμε στην πατρίδα μας αυτό το οποίο ισχύει ακόμη και στη Βόρειο Κορέα, γιατί δυστυχώς είμαστε μάλλον οι τελευταίοι μαζί ίσως με την Κούβα που έχουμε ένα σκληρό κρατικό μονοπώλιο στη γνώση της ανώτατης εκπαίδευσης.

Υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη τομή αποτελεί και μία «δικαίωση που πρώτη μελέτησε, εισηγήθηκε, υπερασπίστηκε σε δύσκολους καιρούς το 1987, η φοιτητική μας παράταξη, η ΔΑΠ» και μίλησε για «μια καινοτομία που λοιδορήθηκε τότε για να προκύψει σήμερα ως μία αναγκαιότητα που δεν χωρά άλλη αναβολή». Επισήμανε ακόμη ότι μέσω αυτής φαίνεται ποιος είναι τελικά ο πραγματικά πρωτοπόρος.

Απαντώντας στην κριτική για την ποιότητα των σπουδών στα μη κρατικά ιδρύματα ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε ότι το νομοσχέδιο θεσπίζει τις αυστηρότερες προϋποθέσεις και εγγυήσεις στην Ευρώπη και πρόσθεσε πως είναι σωστό να διαχωριστούν τα ποιοτικά ιδρύματα από αναξιόπιστους φορείς που θέλουν ευκαιριακά να μεταπηδήσουν στον χώρο της εκπαίδευσης.

Τόνισε πως δεν είναι τυχαίο πως όπως και όλες οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις, έτσι και αυτή πολιορκείται από μύθους και γι' αυτό κρίνονται αναγκαίες κάποιες διευκρινίσεις, «με πρώτη ένσταση το επιχείρημα ότι τάχα ανοίγει η λεωφόρος, ο διάδρομος για ξένα πανεπιστήμια χωρίς καμία εγγύηση, ούτε για την οικονομική ούτε για την ακαδημαϊκή τους ικανότητα, όπως κάποιοι διαδίδουν».

Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι τα πάντα θα εγκρίνονται από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, η οποία έχει και την ευθύνη των δημόσιων πανεπιστημίων σε κάθε επίπεδο, ενώ την τελική ευθύνη αδειοδότησης έχει πάντα το Υπουργείο Παιδείας με τη γνωμοδότηση του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Μίλησε δε για αντίφαση όσων θυμήθηκαν ξαφνικά τα προσόντα των υποψηφίων όταν οι ίδιοι καταψήφισαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής. «Μήπως όμως ανοίγουμε έτσι τις πόρτες των πανεπιστημίων σε φοιτητές χωρίς προσόντα;», διερωτήθηκε ο πρωθυπουργός. «Προφανώς και όχι, διότι και εδώ θα ισχύσει η ελάχιστη βάση εισαγωγής όπως και στα δημόσια πανεπιστήμια και επιπλέον είναι γνωστό ότι τα ξένα πανεπιστήμια θέτουν τα δικά τους κριτήρια, τα δικά τους όρια ανάλογα με τους φοιτητές που θέλουν να προσελκύσουν».

Και συνέχισε: «Αναρωτιέμαι τι μας ζητάτε ακριβώς τώρα, να καταργηθεί η βάση εισαγωγής στα δημόσια ιδρύματα και να γίνει αυστηρότερη στα μη κρατικά; Αυτό όμως δεν οδηγεί νομοτελειακά σε σπουδαστές δύο ταχυτήτων και πώς γίνεται αυτό να το ζητούν σήμερα αυτοί που ουσιαστικά υποστήριζαν την εισαγωγή όλων χωρίς εξετάσεις στα πανεπιστήμια. Είπαμε, έχουμε μια ανοχή στην υποκρισία αλλά τόση πολλή δεν τη χωρά καμία λογική, κυρίες και κύριοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης».

Όπως είπε στη συνέχεια, τον παραλογισμό της αντίδρασης συμπληρώνει η καταγγελία περί τάχα ιδιωτικοποίησης που κι αυτή αποδεικνύεται έωλη. Κόστος έχουν οι σπουδές εκτός Ελλάδος και δίδακτρα προβλέπονται και στα δημόσια πανεπιστήμια σε πολλά μεταπτυχιακά, «ενώ εμείς προβλέπουμε το 10% των εισακτέων στα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια που θα ιδρυθούν στη χώρα μας να είναι με υποτροφία. Και επιπλέον να κλείσουμε και τα μάτια μας στην πραγματικότητα ότι παραπάνω από 30.000 νέα παιδιά σπουδάζουν εδώ στην Ελλάδα σε κολέγια σε ένα de facto ιδιωτικό καθεστώς με αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Άρα αναρωτιέμαι το κράτος δεν πρέπει να ρυθμίσει θεσμικά το πλαίσιο;».

Αναφέρθηκε επίσης στα ζητήματα περί συνταγματικότητας του νομοσχεδίου γύρω από τα οποία έγινε μεγάλη συζήτηση και επικαλέστηκε τον συνταγματολόγο Αντώνη Μανιτάκη, επαναλαμβάνοντας ότι «μιλάμε για μία ρητή πρόβλεψη ξένων ιδρυμάτων που θα λειτουργούν στη χώρα μας με βάση μη κερδοσκοπική και μόνο, ως παραρτήματα αναγνωρισμένων ιδρυμάτων». «Τα επιχειρήματα περί αντισυνταγματικότητας μένουν χωρίς αντικείμενο, μένουν κούφια. Όποιος θέλει να κλείνει τα μάτια στην αλήθεια, θα μείνει στον δικό του δογματικό πλανήτη», είπε χαρακτηριστικά.

mitsotakis_vouli24180669-006
mitsotakis_vouli24180734-007
mitsotakis_vouli24180737-008
mitsotakis_vouli26142585-001
mitsotakis_vouli26142587-002
mitsotakis_vouli26142588-003
mitsotakis_vouli26142606-004
mitsotakis_vouli26142615-005


Επιθέσεις Μητσοτάκη σε Κασσελάκη και Ανδρουλάκη

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιτέθηκε σε ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ και προσωπικά στους προέδρους των κομμάτων, Στέφανο Κασσελάκη και Νίκο Ανδρουλάκη, για τη στάση τους στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι από μόνη της η λειτουργία μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων δεν αρκεί και χρέος της πολιτείας είναι να περιφρουρήσει και να ενισχύσει συνολικά τον χαρακτήρα της ανώτατης παιδείας.

Απευθυνόμενος στην Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και ειδικά στον κ. Φάμελλο είπε: «Έχετε έναν πρόεδρο ο οποίος σπούδασε σε μη κρατικό, μη κερδοσκοπικό πανεπιστήμιο. Σε ένα πανεπιστήμιο σπουδαίο, αμερικανικό, με υποτροφία και αυτή την υποτροφία το πανεπιστήμιο είχε τη δυνατότητα να του τη δώσει ακριβώς επειδή δεν μοιράζει μερίσματα, αλλά δημιουργεί υπεραξία χτίζοντας καταπιστεύματα, τα οποία διευκολύνουν τα πανεπιστήμια αυτά να δίνουν υποτροφίες. Αυτό είναι το μοντέλο των μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων. Ο κ. Κασσελάκης λοιπόν που σπούδασε σε ένα τέτοιο Πανεπιστήμιο αν ερχόταν το University of Pennsylvania να φτιάξει παράρτημα στην Ελλάδα, θα έλεγε "όχι" να μη γίνει αυτό. Καλά να τα λέει ο κ. Τσίπρας που σπούδασε στο Μετσόβιο, αλλά να τα λέει και ο κ. Κασσελάκης!».


Μητσοτάκης σε Ανδρουλάκη: "Η πολυφωνία σας σταδιακά μετατρέπεται σε πλήρη παλινωδία με δική σας ευθύνη"

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός απευθύνθηκε στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ., επισημαίνοντας ότι η πολυφωνία εδώ μετατρέπεται σε παλινωδία. Αναφέρθηκε στην παρέμβαση του Ευάγ. Βενιζέλου, ο οποίος υποστήριξε τη συνταγματικότητα αλλά και την ανάγκη να ψηφιστεί η σχετική νομοθεσία.

Είπε ότι το 55% των ψηφοφόρων του κόμματος φαίνεται να στηρίζουν τη μεταρρύθμιση, ότι ήταν προεκλογική εξαγγελία του ΠΑΣΟΚ η στήριξη της σχετικής διάταξης και ότι ξαφνικά για λόγους ακατανόητους το κόμμα άλλαξε γνώμη, έθεσε θέμα κομματικής πειθαρχίας και μάλιστα παρά το γεγονός ότι το υπουργείο έκανε ειλικρινή προσπάθεια να εντάξει στη διάταξη όλους τους προβληματισμούς που είχε εκφράσει δημόσια το ΠΑΣΟΚ πριν ξεκινήσει η συζήτηση. «Πώς θα δικαιολογήσετε αυτή την τεθλασμένη γραμμή στους αμήχανους ψηφοφόρους σας;», είπε χαρακτηριστικά.

Μίλησε, μάλιστα, για τον «απόλυτο πολιτικό σουρεαλισμό».

Προανήγγειλε, μάλιστα, στο σημείο αυτό ότι η Ν.Δ. θα καταθέσει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας για όλα τα άρθρα που αφορούν το δημόσιο πανεπιστήμιο. «Και για να πάμε να μετρηθούμε τελικά. Πόσα από αυτά θα ψηφίσετε, κ. Ανδρουλάκη; Για να κάνουμε το ταμείο στο τέλος».

Είπε επίσης πως «αν το ΠΑΣΟΚ είναι η μηχανή του χρόνου, ο Γιώργος Παπανδρέου είναι ο Μπέντζαμιν Μπάτον της πολιτικής. Γι' αυτόν δουλεύει ο χρόνος ανάποδα, γιατί το 2004 ήταν υπέρ της αλλαγής του άρθρου 16, το 2007 στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος υπό την πίεση διαφόρων φωνών έκανε πίσω και τώρα διαφωνεί και με την αναθεώρηση του Συντάγματος και με την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων».


"Δεν μπορεί η Ελλάδα να παραμένει άλλο δέσμια δογμάτων και αναχρονιστικών αντιλήψεων"

Ο πρωθυπουργός επισήμανε στη συνέχεια πως αυτοί οι οποίοι πολεμούν το νομοσχέδιο τελικά είναι οι ίδιοι που δεν εμπιστεύονται το δημόσιο πανεπιστήμιο. Κι αυτό διότι γνωρίζουν πολύ καλά «ότι η παράλληλη παρουσία μη κρατικών ιδρυμάτων εκτός από την ακαδημαϊκή άμιλλα θα προβάλει και ένα άλλο πρότυπο, ένα θετικό παράδειγμα: καθαρά και μοντέρνα κτίρια με εργαστήρια και βιβλιοθήκες αντί για στέκια κουκουλοφόρων με χώρους όπου επιτέλους κατάληψη θα κάνουν μόνο η γνώση, η ελευθερία και ο πολιτισμός. Αυτή τη σύγκριση τρέμετε όλοι εσείς που οικοδομήσατε την κομματική σας ταυτότητα πάνω στις αδυναμίες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που κάνατε καριέρες στα αμφιθέατρα, έχοντας μάθει να θεωρείτε κάποιες σχολές τσιφλίκια σας. Γι' αυτό δεν σας αρέσει η σύγκριση».

Τόνισε πως αυτή «η αντίστιξη των δύο εικόνων θα κάνει και τους φοιτητές των δημόσιων πανεπιστημίων να απαιτήσουν ανάλογες συνθήκες και τότε ο περιθωριακός κόσμος κάποιων απλά θα καταρρεύσει μαζί με τη βία, τα ρόπαλα, μαζί με τις Μολότοφ τους και για να χρησιμοποιήσω κι έναν αγαπημένο στίχο των μπαχαλάκηδων "έτσι πρέπει να γίνει και έτσι θα γίνει"».

Πριν ολοκληρώσει την ομιλία του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η μέριμνα της κυβέρνησης για τη δημόσια εκπαίδευση εδώ και πέντε χρόνια είναι διαρκής, επισημαίνοντας ότι ειδικά για την ανώτερη παιδεία οι παρεμβάσεις λειτουργούν παράλληλα και με άλλες πολιτικές, με σημαντικότερη την πολιτική για τη στήριξη της στέγης.
Επανέλαβε μάλιστα την παρέμβαση για την αύξηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος αλλά και την ανέγερση νέων φοιτητικών εστιών.

Υπογράμμισε ότι μια τόσο σημαντική τομή που αφορά κυρίως το δημόσιο πανεπιστήμιο δεν γίνεται να συναντά τόσο απροκάλυπτη προχειρότητα με προφάσεις που ασχολούνται αποκλειστικά με τα μη κρατικά ιδρύματα.

Επισήμανε πως «αυτό που είναι πραγματικά κρίμα είναι ότι χάνεται μία ευκαιρία για μια διακομματική συναίνεση, την οποία η παράταξή μας είχε επιχειρήσει πολλές φορές να τη διαμορφώσει και το 2000-2001, και το 2007, και το 2019 δεν τα καταφέραμε όταν η μεταρρύθμιση υπονομεύτηκε ανοιχτά από τις ιδεοληψίες του ΣΥΡΙΖΑ. Πρόκειται όμως για μία πρωτοβουλία που ξεπερνά τα όριά της για να γίνει πολιτική επιλογή αλλά και εθνική επιταγή. Είναι ένα βήμα το οποίο ανοίγει πραγματικά νέους ορίζοντες για τη νέα γενιά στο αύριο, ώστε με αυτούς η πατρίδα μας να οικοδομήσει το μέλλον της. Και είναι μία ρύθμιση που πρώτα και πάνω απ' όλα έρχεται να κερδίσει χαμένο έδαφος και χαμένο χρόνο. Δεν μπορεί η Ελλάδα να παραμένει άλλο δέσμια δογμάτων και αναχρονιστικών αντιλήψεων. Έχουμε αποφασίσει να βαδίσουμε μπροστά. Και τα 50 χρόνια από την αποκατάσταση της δημοκρατίας η τομή αυτή μετατρέπει σε ευκαιρία μια διαχρονικά μετέωρη αδυναμία της Μεταπολίτευσης φέρνοντας την ελληνική πραγματικότητα πιο κοντά στην ευρωπαϊκή χωρίς να περιμένει την αλλαγή του άρθρου 16, που ούτως ή αλλιώς πια θα δρομολογηθεί στην επόμενη αναθεωρητική Βουλή. Αποδίδοντας από τώρα και στη δική μας νέα γενιά ίσες ακαδημαϊκές ευκαιρίες που υπάρχουν παντού. Και όσοι διαφωνούν μένουν υποστηρικτές της καθήλωσης και κυρίως θιασώτες της αδράνειας. Είμαι πραγματικά περήφανος που η Ν.Δ. και εγώ προσωπικά αντιταχθήκαμε όλες αυτές τις δεκαετίες σε μία Ελλάδα διεθνή νησίδα του εκπαιδευτικού απομονωτισμού. Είμαι εξίσου περήφανος που τώρα τολμάμε επιτέλους να γυρίσουμε σελίδα».

Έκλεισε με αναφορά στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης του 1990 και του πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Μητσοτάκη με τους ίδιους στόχους, όπως είπε, για μια αλλαγή που τώρα η κοινωνία την υποδέχεται πιο ώριμη παρά ποτέ για μεγαλύτερη ελευθερία και μεγαλύτερη πρόσβαση στη γνώση για όλα τα Ελληνόπουλα.