Στον Νίκος Ανδρουλάκη και τα όσα σχολίασε μετά την απόφαση του ΣτΕ που ανέφερε ότι ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ πρέπει να ενημερώσει τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ για το περιεχόμενο της παρακολούθησής της, απαντούν πηγές της κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα, πηγές της κυβέρνησης ανέφεραν:

«Με βάση τα όσα διαβάζουμε στην περίληψη της απόφασης:

1. Η ακύρωση αφορά τον νόμο του 2021 που περιείχε καθολική και χωρίς προϋποθέσεις απαγόρευση της χορήγησης στοιχείων στον ενδιαφερόμενο.

2. Η απόφαση του ΣτΕ δεν καταλαμβάνει τη νεότερη διάταξη την οποία φέραμε το 2022, όπως είχαμε δεσμευθεί μετά τα γεγονότα. Για τη νεωτερη ρύθμιση το ΣτΕ αναφέρει μάλιστα ότι συνιστά ένα «σύστημα με εσωτερική συνοχή», άρα ουσιαστικά αποδέχεται τη λογική του.

3. Με βάση την απόφαση του ΣτΕ, η αίτηση του Ανδρουλάκη θα κριθεί από την ολομέλεια της ΑΔΑΕ».

Οι δηλώσεις Ανδρουλάκη μετά την απόφαση του ΣτΕ

Νωρίτερα, ο Νίκος Ανδρουλάκης νωρίτερα, μιλώντας στη Βουλή μετά την απόφαση του ΣτΕ, έκανε μίλησε για «πρώτη νίκη του κράτους δικαίου απέναντι στο παρακράτος των υποκλοπών», ενώ εξαπέλυσε επίθεση και στον ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας «σήμερα δόθηκε και μια απάντηση στις συκοφαντίες του ΣΥΡΙΖΑ και του προέδρου του που είχαν το θράσος να με διαβάλουν ως εκβιαζόμενο».

Η ομιλία του Νίκου Ανδρουλάκη στη Βουλή για την απόφαση του ΣτΕ:

«Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

Σήμερα είναι μια ιστορική μέρα για την Βουλή των Ελλήνων, όχι για τους λόγους που νομίζετε.

Σήμερα, μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, αποδεικνύεται ότι είναι μια μέρα συμβολική, μια μέρα που θα γραφτεί στην ιστορία της πατρίδας μας ως η μέρα της νίκης του κράτους δικαίου απέναντι στο παρακράτος των υποκλοπών της Νέας Δημοκρατίας. Του παρακράτους των υποκλοπών που οργάνωσε το Μέγαρο Μαξίμου. Του παρακράτους των υποκλοπών που κάνατε ό,τι μπορείτε -και συνεχίζετε- για να το συγκαλύψετε, γιατί έχετε βαρύτατες ποινικές ευθύνες.

Σήμερα το πρωί, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματικό τον νόμο, που ψήφισε η κυβέρνησή της Νέας Δημοκρατίας, για να καλύψει το παρακράτος των υποκλοπών. Τον νόμο του κ. Τσιάρα. Τον νόμο, που απαγόρευε την ενημέρωση των θυμάτων, όσων είχαν παρακολουθηθεί. Μάλιστα σύμφωνα με την απόφαση του ΣΤΕ η ΑΔΑΕ καλείται να με ενημερώσει άμεσα. Θεσμικά, νόμιμα, όπως έπρεπε από την αρχή. Γι’ αυτό ενημερώνω τον ελληνικό λαό ότι τη Δευτέρα το πρωί θα συναντήσω τον κ. Ράμμο στα γραφεία της ΑΔΑΕ για τις νόμιμες διαδικασίες ενημέρωσης, όπως λέει το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Είναι, όμως, και μια μέρα γελοιοποίησης των συκοφαντών. Των συκοφαντών της Νέας Δημοκρατίας που μου έλεγαν για μήνες “γιατί δεν πας να ενημερωθείς στο αυτί από τον κ. Γεραπετρίτη; Γιατί κάτι φοβάσαι. Γιατί κάτι έχεις κάνεις”. Αυτά λέγατε στα κανάλια, στα social media, θέλοντας να εμφανίσετε το θύμα ως θύτη, ότι κάτι κρύβω. Και σας απαντούσα ότι δεν πάω, γιατί είμαι δημοκράτης και σέβομαι τον νόμο.

Αλλά και μια απάντηση προς τους συκοφάντες του ΣΥΡΙΖΑ και ιδιαίτερα προς τον Πρόεδρό του, τον κ. Κασσελάκη, που είχε το θράσος να πει ότι δεν έκανα όσα θα έπρεπε νομικά και γι’αυτό είμαι “εκβιαζόμενος”.

Έκανα αυτά που έπρεπε να κάνω ως ένας πολίτης που σέβεται το κράτος δικαίου, την διάκριση των εξουσιών και δεν θέλει καμία ειδική μεταχείριση όπως έχουν μάθει οι πολιτικές και οικονομικές ελίτ της πατρίδας μας.

Έχω μια άλλη διαδρομή, όσο κι αν προσπαθείτε να τη σπιλώσετε, γιατί αυτό θέλατε να πετύχετε.

Οι συκοφαντίες της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ είχαν στόχο να πλήξουν την πολιτική μου διαδρομή και αξιοπρέπεια.

Σήμερα οι συκοφάντες γελοιοποιήθηκαν. Σήμερα είναι η πρώτη μεγάλη ήττα του παρακράτους των υποκλοπών και μια πρώτη μεγάλη νίκη του κράτους δικαίου.

Αποδεικνύεται με την απόφαση αυτή, που είναι και ήττα προσωπική του Πρωθυπουργού, γιατί ο ίδιος έδωσε το πράσινο φως να φτιαχτεί ένας αντισυνταγματικός νόμος που στόχο είχε να κρύψει και να συγκαλύψει τις πομπές του ίδιου και του κ. Δημητριάδη.

Σήμερα, λοιπόν, το κράτος δικαίου που υπονομεύσατε για να συγκαλύψετε τις ευθύνες σας, σάς απάντησε.

Σήμερα απεδείχθη περίτρανα ότι όποιος κινείται θεσμικά, δεν είναι ευάλωτος, αλλά είναι ισχυρός.

Όπως είπα πριν από μερικές ημέρες, χωρίς να ξέρω βέβαια τι θα συνέβαινε σήμερα το πρωί, αυτή την ιστορική μέρα: θα σας ταράξουμε στη νομιμότητα με τις θεσμικές μας πρωτοβουλίες είτε αυτό αφορά τις υποκλοπές είτε τα email που παράνομα πήρατε στο κόμμα σας είτε τη μεγάλη τραγωδία των Τεμπών.

Γιατί ο λαός μας διψά για δικαιοσύνη, διαφάνεια και αξιοκρατία. Θέλει ένα κανονικό ευρωπαϊκό κράτος. Θέλει ο κάθε πολίτης να είναι ισότιμος απέναντι στο νόμο και όχι κάποιοι να είναι πάντα στο απυρόβλητο».

Τη Δευτέρα η συνάντηση Ανδρουλάκη με Ράμμο

Εν συνεχεία, όπως έγινε γνωστό, τον Χρήστο Ράμμο θα επισκεφτεί την Δευτέρα 8 Απριλίου ο Νίκος Ανδρουλάκης προκειμένου να ενημερωθεί για τους λόγους παρακολούθησης του κινητού του τηλεφώνου.

ΣτΕ: Να ενημερωθεί ο Νίκος Ανδρουλάκης για τους λόγους της παρακολούθησής του

Ενημέρωση προς τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Νίκο Ανδρουλάκη οφείλει να παράσχει ο πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ) Χρήστος Ράμμος, σε σχέση με το υλικό που είχε συλλεγεί, μετά την επιβολή σε βάρος του του μέτρου άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών του.


Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου έκανε μερικά δεκτή την αίτηση ακυρώσεως κατά της πράξης του προέδρου της Α.Δ.Α.Ε., με την οποία απορρίφθηκε το αίτημα του Νίκου Ανδρουλάκη να του γνωστοποιηθούν, η εισαγγελική διάταξη και ο πλήρης φάκελος με το υλικό που είχε συλλεγεί, μετά την παρακολούθηση του από την ΕΥΠ.

Στην απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικράτειας επισημαίνεται πως η ρύθμιση περί απαγόρευσης ενημέρωσης που θεσπίστηκε το 2021 «αποτελεί υπέρμετρο περιορισμό του απαραβίαστου της επικοινωνίας, που δεν δικαιολογείται στο πλαίσιο της λειτουργίας του κράτους δικαίου».

Ειδικότερα, στο σκεπτικό του Συμβουλίου της Επικρατείας τονίζεται : «Η ρύθμιση του άρθρου 87 του ν. 4790/2021, με το οποίο θεσπίσθηκε στην περίπτωση επιβολής του μέτρου άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών για λόγους εθνικής ασφάλειας η πλήρης απαγόρευση της δυνατότητας ενημέρωσης του θιγόμενου, μετά τη λήξη του μέτρου, ακόμη και όταν δεν υφίσταται διακινδύνευση των σκοπών εθνικής ασφάλειας που οδήγησαν στην επιβολή του, αποτελεί υπέρμετρο περιορισμό του απαραβίαστου της επικοινωνίας, που δεν δικαιολογείται στο πλαίσιο της λειτουργίας του κράτους δικαίου, και, συνεπώς, αντίκειται στα άρθρα 19 παρ. 1 του Συντάγματος, 5 παρ. 1 και 15 παρ. 1 της οδηγίας 2002/58, 7, 8 και 11 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 8 της ΕΣΔΑ και είναι ανίσχυρη.

Επομένως, η προσβαλλόμενη πράξη, κατά το μέρος που ερείδεται στην ανωτέρω ανίσχυρη διάταξη, είναι μη νόμιμη, και για το λόγο αυτό, που βασίμως προβάλλεται, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή, η πράξη αυτή να ακυρωθεί εν μέρει και η υπόθεση να αναπεμφθεί στην Α.Δ.Α.Ε. για νέα, νόμιμη κρίση, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 9 του άρθρου 5 του ν. 2225/1994, όπως ίσχυε πριν από την τροποποίησή της με την κριθείσα ως ανίσχυρη διάταξη του άρθρου 87 του ν. 4790/2021, διότι, όπως έγινε δεκτό, ο νεώτερος ν. 5002/2022 δεν είναι εφαρμοστέος σε εκκρεμή αιτήματα γνωστοποίησης στον θιγόμενο μέτρου άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών του ληφθέντος υπό προηγούμενο νομοθετικό καθεστώς· τούτο δε διότι με τον νεώτερο αυτό νόμο εισήχθη ένα νέο νομοθετικό καθεστώς που καταλαμβάνει όλη τη διαδικασία επιβολής της άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, από την υποβολή του σχετικού αιτήματος και την έγκριση του επίμαχου μέτρου έως την γνωστοποίηση της άρσης του.

Το καθεστώς αυτό αποτελεί ένα σύστημα με εσωτερική συνοχή, οι ουσιαστικές και διαδικαστικές προϋποθέσεις του οποίου προσιδιάζουν στις αιτήσεις άρσης του απορρήτου που υποβάλλονται δυνάμει του διατάξεών του, προκειμένου να διεκπεραιωθούν κατά τις ειδικές ρυθμίσεις του και τις εγγυήσεις που το ίδιο θεσπίζει.

Τούτο επιρρωνύεται από την απουσία μεταβατικών διατάξεων, ισχύει δε κατά μείζονα λόγο προκειμένου για πολιτικά πρόσωπα, όπως ο αιτών, για τα οποία προβλέπεται ειδική δημόσια αρχή για την κίνηση της διαδικασίας υποβολής του αιτήματος άρσης του απορρήτου και ειδικό όργανο για την χορήγηση της πρώτης από τις δύο συνολικά απαιτούμενες άδειες έγκρισής του».

Επιπλέον, ωστόσο, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έκρινε ότι είναι νόμιμη η προσβαλλόμενη πράξη ως προς το μέρος που «απέρριψε το αίτημα του αιτούντος να ενημερωθούν ο Πρόεδρος της Βουλής και οι αρχηγοί των κοινοβουλευτικών κομμάτων για το περιεχόμενο της εισαγγελικής διάταξης περί άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών του».