Κυριάκος Μητσοτάκης: Αντεπίθεση με παραδόσεις μεγάλων έργων μέχρι τις ευρωεκλογές
Στο επίκεντρο τα μεγάλα έργα
Το μήνυμα από τη Μυτιλήνη, το Νότιο Τμήμα τους Ε-65, το μετρό Θεσσαλονίκης και οι κομβικές παραδόσεις που μπαίνουν στην εξίσωση της κυβερνητικής αντεπίθεσης ενόψει των ευρωεκλογών
Τα μεγάλα έργα μπαίνουν στο προσκήνιο της πολιτικής ατζέντας του Κυριάκου Μητσοτάκη, αλλά και του προεκλογικού αφηγήματος της Νέας Δημοκρατίας, καθώς μόλις επτά εβδομάδες απομένουν πλέον μέχρι τις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου. Ο πρωθυπουργός περιόδευσε χθες στη Μυτιλήνη και μίλησε στην εκδήλωση για την παράδοση του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου, ο οποίος μειώνει τον χρόνο που απαιτείται για τη μετακίνηση από το ένα μέρος στο άλλο κατά το ήμισυ (από 1 ώρα και 20 λεπτά, σε 40 λεπτά), ενώ παράλληλα βελτιώνει σημαντικά την προσβασιμότητα στο λιμάνι Σιγρίου.
«Το 2019, όταν οι πολίτες μάς εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, είχα πει ότι μία από τις κεντρικές μας πολιτικές προτεραιότητες είναι να μετατρέψουμε όλη τη χώρα σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Πέντε χρόνια μετά, τα εργοτάξια σταδιακά κλείνουν και δίνουν τη θέση τους σε σημαντικά έργα, τα οποία αλλάζουν την καθημερινότητα των Ελληνίδων και των Ελλήνων», είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Έθεσε, δε, και την πολιτική διάσταση του έργου, συνδέοντάς το και με τις επικείμενες ευρωεκλογές. «Το έργο αυτό για το οποίο συζητάμε σήμερα είναι ακόμα ένα έργο το οποίο γίνεται με ευρωπαϊκούς πόρους. Ας το θυμηθούμε αυτό, γιατί σε 50 και κάτι μέρες από τώρα έχουμε ευρωεκλογές. Ας θυμηθούμε και ας σκεφτούμε πολύ προσεκτικά ποιες είναι εκείνες οι πολιτικές δυνάμεις, ποιο είναι εκείνο το κόμμα το οποίο μπορεί την επόμενη μέρα να διεκδικήσει στην Ευρώπη πολιτικές, πόρους που πραγματικά να αλλάζουν τη ζωή σας», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Αυτή την Τρίτη, 23 Απριλίου, θα βρεθεί στη Φθιώτιδα, για την παράδοση ακόμα ενός κομβικού οδικού έργου: Πρόκειται για το νότιο τμήμα του Ε-65, από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, με το βόρειο τμήμα (Καλαμπάκα-Εγνατία Οδός) να είναι έτοιμο μέσα στο 2025. Εκεί, μάλιστα, ο πρωθυπουργός αναμένεται να δώσει έμφαση τόσο στη στρατηγική σημασία του έργου αυτού για τη Θεσσαλία, αλλά και για τη Δυτική Μακεδονία, όσο και στις ενέργειες που έγιναν για να ξεμπλοκάρουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής και να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Τα χωματουργικά και λοιπά προπαρασκευαστικά έργα θα ξεκινήσουν φέτος, ενώ, όταν το έργο ολοκληρωθεί, το συνολικό μήκος του νέου κλάδου του Προαστιακού θα είναι 34,6 χλμ. και θα εξυπηρετεί τις πόλεις του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου, καθώς και το Νεράκι, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, ενώ για εμπορευματικό έργο θα εξυπηρετεί τις εγκαταστάσεις των ΕΛ.ΠΕ. Ασπροπύργου και Ελευσίνας.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά
«Το 2019, όταν οι πολίτες μάς εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, είχα πει ότι μία από τις κεντρικές μας πολιτικές προτεραιότητες είναι να μετατρέψουμε όλη τη χώρα σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Πέντε χρόνια μετά, τα εργοτάξια σταδιακά κλείνουν και δίνουν τη θέση τους σε σημαντικά έργα, τα οποία αλλάζουν την καθημερινότητα των Ελληνίδων και των Ελλήνων», είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Έθεσε, δε, και την πολιτική διάσταση του έργου, συνδέοντάς το και με τις επικείμενες ευρωεκλογές. «Το έργο αυτό για το οποίο συζητάμε σήμερα είναι ακόμα ένα έργο το οποίο γίνεται με ευρωπαϊκούς πόρους. Ας το θυμηθούμε αυτό, γιατί σε 50 και κάτι μέρες από τώρα έχουμε ευρωεκλογές. Ας θυμηθούμε και ας σκεφτούμε πολύ προσεκτικά ποιες είναι εκείνες οι πολιτικές δυνάμεις, ποιο είναι εκείνο το κόμμα το οποίο μπορεί την επόμενη μέρα να διεκδικήσει στην Ευρώπη πολιτικές, πόρους που πραγματικά να αλλάζουν τη ζωή σας», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Στρατηγική σημασία
«Η προηγούμενη τετραετία ήταν η τετραετία του σχεδιασμού. Αυτή η τετραετία είναι η τετραετία της υλοποίησης και της παράδοσης σημαντικών έργων, τα οποία δίνουν μια αναπτυξιακή δυναμική, όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε τοπικό επίπεδο», έχει πει σε ανύποπτο χρόνο ο πρωθυπουργός, ο οποίος πρόσφατα εγκαινίασε τον αυτοκινητόδρομο Αμφιλοχία-Ακτιο.Αυτή την Τρίτη, 23 Απριλίου, θα βρεθεί στη Φθιώτιδα, για την παράδοση ακόμα ενός κομβικού οδικού έργου: Πρόκειται για το νότιο τμήμα του Ε-65, από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, με το βόρειο τμήμα (Καλαμπάκα-Εγνατία Οδός) να είναι έτοιμο μέσα στο 2025. Εκεί, μάλιστα, ο πρωθυπουργός αναμένεται να δώσει έμφαση τόσο στη στρατηγική σημασία του έργου αυτού για τη Θεσσαλία, αλλά και για τη Δυτική Μακεδονία, όσο και στις ενέργειες που έγιναν για να ξεμπλοκάρουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής και να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Στις ράγες το μετρό Θεσσαλονίκης
Ακολουθεί φέτος τον Νοέμβριο η παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο στην πρώτη φάση λειτουργίας του θα εξυπηρετεί παραπάνω από 300.000 πολίτες ημερησίως. Στις αρχές του καλοκαιριού του 2025 θα ξεκινήσει η λειτουργία της πρώτης επέκτασης, προς την Καλαμαριά. Στην Αθήνα, το μεγάλο στοίχημα είναι η νέα Γραμμή 4 του μετρό: Τους επόμενους μήνες θα γίνει η βύθιση του δεύτερου μηχανήματος διάνοιξης σηράγγων (ο γνωστός «μετροπόντικας») και το έργο θα μπει πλέον σε ταχείς ρυθμούς υλοποίησης. Το ενδιαφέρον στρέφεται και στα δυτικά της Αττικής, με την κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηροδρόμου από τα Ανω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.Τα χωματουργικά και λοιπά προπαρασκευαστικά έργα θα ξεκινήσουν φέτος, ενώ, όταν το έργο ολοκληρωθεί, το συνολικό μήκος του νέου κλάδου του Προαστιακού θα είναι 34,6 χλμ. και θα εξυπηρετεί τις πόλεις του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου, καθώς και το Νεράκι, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, ενώ για εμπορευματικό έργο θα εξυπηρετεί τις εγκαταστάσεις των ΕΛ.ΠΕ. Ασπροπύργου και Ελευσίνας.
Προς υλοποίηση το Πάτρα - Πύργος
Το 2025 αναμένεται να παραδοθεί και ένα έργο που έχει αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων και διενέξεων εδώ και δεκαετίες, το Πάτρα-Πύργος, και το 2027 -παρά τις δικαστικές εκκρεμότητες που έχουν ήδη προκύψει- το Flyover στη Θεσσαλονίκη. Ακόμα ένα μεγάλο οδικό έργο είναι ο ΒΟΑΚ, με το Μαξίμου να έχει θέσει ως στόχο την υλοποίηση του 30% του αντικειμένου του δημόσιου έργου (τμήμα Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος) εντός της φετινής χρονιάς. Αλλα σημαντικά έργα που είναι στον κυβερνητικό σχεδιασμό να τρέξουν μέσα στα επόμενα χρόνια είναι η επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό της Αθήνας προς το Ιλιον, το οδικό έργο Γιάννενα-Κακκαβιά, όπως και το έργο της σύνδεσης της δυτικής περιφερειακής Αιγάλεω με την εθνική οδό, που θα περιλαμβάνει και την τροποποίηση των υφιστάμενων κόμβων στο Σχιστό και τον Σκαραμαγκά. Επίσης, η νέα περιφερειακή οδός στην Αλεξανδρούπολη, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου, οι οδικοί άξονες Μπράλος-Αμφισσα και Λαμία-Καρπενήσι, καθώς και η παράκαμψη της Χαλκίδας.*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά