Αύριο, Τρίτη 23 Απριλίου παραδίδεται από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη το νότιο τμήμα του Ε65 που εξασφαλίζει εύκολη μετάβαση από τη Λαμία στην Καλαμπάκα, υπενθύμισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στο ΕΡΤΝews για όλα τα εν εξελίξει μεγάλα έργα που «θα στηρίξουν τις τοπικές οικονομίες». Ο υφυπουργός τόνισε, ακόμη, ότι χωρίς το απαραίτητο εργατικό δυναμικό είναι δύσκολο το εγχείρημα.

«Η κορδέλα αύριο θα κοπεί λίγο πριν από το εντυπωσιακό τούνελ των τριών χιλιομέτρων» και οι εκδρομείς του Πάσχα θα μεταβούν από το νέο δρόμο στην Καρδίτσα, στα Τρίκαλα, στη λίμνη Πλαστήρα, στα ορεινά του Μουζακίου, της Αργιθέας, στα ορεινά της Καλαμπάκας, σε μέρη δηλαδή που δοκιμάστηκαν από τον «Ντάνιελ», όπως είπε ο κ. Ταχιάος. Το κομμάτι Καλαμπάκα – Εγνατία θα παραδοθεί στο τέλος του 2025 και στις 6 Φεβρουαρίου του 2027, το έργο στο Καστέλι της Κρήτης όπου ωστόσο υπάρχει ανάγκη να βρεθούν 400 εργάτες, όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Με τρεις εργολαβίες θα παραδοθεί μέσα στο 2025 και το έργο Πάτρα – Πύργος.

Παράλληλα, ο Νίκος Ταχιάος αναφέρθηκε και σε οδικά έργα της τάξης των 900 εκατομμυρίων για την πληγείσα Θεσσαλία, ενώ μίλησε και για δημοπράτηση μέσα στο καλοκαίρι σιδηροδρομικών έργων 470 εκατομμυρίων για την ανάταξη της γραμμής μεταξύ Δομοκού και Λάρισας και τους κάθετους άξονες Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας.

Νίκος Ταχιάος: ''Όλα τα έργα προϋποθέτουν να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις''

«Όλα τα έργα προϋποθέτουν να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις. Και το μεγάλο πρόβλημα που δεν είναι γνωστό, είναι ότι δεν υπάρχει προσωπικό, δεν υπάρχουν εργάτες, συνεργεία, χειριστές μηχανημάτων.

Το να τρέξουν σήμερα τόσα πολλά εργοτάξια, όσα έχουμε ανοίξει ως κυβέρνηση στην Ελλάδα, είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα», είπε ο Νίκος Ταχιάος.

Στην Κρήτη, για παράδειγμα, στο αεροδρόμιο του Καστελίου, το οποίο είναι ένα τεράστιο έργο, λείπουν περίπου 400 εργάτες, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών προσπαθεί να εξασφαλίσει δυναμικό με διακρατικές συμφωνίες όπως με την Ινδία.

«Στη Θεσσαλία μέσα στο καλοκαίρι θα ανοίξουμε πάρα πολλά εργοτάξια για να μπορέσουμε να κάνουμε τις αποκατάσταση του Ντάνιελ, μεγάλα έργα, πολλές γέφυρες, πολλοί δρόμοι», πρόσθεσε ο υφυπουργός.

ΒΟΑΚ

«Δεν μπορεί να ζητάμε και ΒΟΑΚ και να κωλυσιεργούν. Και το λέω αυτό γιατί έχουμε δει πάρα πολλές αποχές που αφορούν τις δίκες που έχουν σχέση με το Δημόσιο στην Κρήτη. Μία παραχώρηση είναι το τμήμα Χανιά Ηράκλειο, πολύ σημαντικό έργο, που θέλει κάποιο χρόνο για την συμβασιοποίηση του γιατί είναι παραχώρηση, δηλαδή θα αποπληρωθεί με τα διόδια. Πρέπει δηλαδή να μπουν στο παιχνίδι και οι τράπεζες και τα δάνεια να συνενωθούν», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών – Μεταφορών.

Με 270 εκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης, και την υπόλοιπη χρηματοδοτική συμβολή, όπου χρειαστεί από το Δημόσιο το έργο περνάει μέσα από δύο μεγάλους οικισμούς, το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο, όπου υπάρχουν αντιδράσεις για τη χάραξη. Έχουν γίνει προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας από το Δήμο Ηρακλείου και το Δήμο Μαλεβιζίου, που θέλουν διαφορετική διέλευση μέσα από την πόλη του Ηρακλείου και σε ένα βαθμό έχει λογική», είπε ο Νίκος Ταχιάος.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d0qhn03o48w1)

Γιατί παραμένει κλειστή η σήραγγα στην Εγνατία Οδό

«Η συγκεκριμένη σήραγγα κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1980, δηλαδή δεν την κατασκεύασε η Εγνατία στην περιοχή του Μετσόβου. Μπαίνουν πολλά νερά μέσα και αυτό δημιουργεί κάποια φαινόμενα αποφλοίωσης στην επένδυση της σήραγγας.

Ο κύριος λόγος για τον οποίον αποφασίσαμε το κλείσιμο της σήραγγας είναι ότι έπρεπε να ταυτοποιηθεί, γιατί όταν ακούγεται ότι πέφτει σήραγγα της Κατάρας, πρέπει ο κόσμος να ξέρει τι γίνεται, αφού αφορά σχολικές εκδορμές αλλά και μετακινήσεις του Πάσχα», είπε ο κ. Ταχιάος και σημείωσε ότι οφείλει ευθέως να πει το εξής: «Εάν εγώ ως πολιτικό πρόσωπο βγω και πω χωρίς να έχει μεσολαβήσει μία επιστημονική, ή τεχνική γνωμάτευση ότι είναι απολύτως ασφαλής η σήραγγα στις μέρες που ζούμε σήμερα, μετά τον τραυματικό Φλεβάρη το περσινό, καταλαβαίνετε ότι δεν θα πείσω κανέναν.

Έπρεπε λοιπόν πρώτον, να κλείσουμε τη σήραγγα για να καταλάβουν ότι γίνεται μια πολύ σοβαρή εξέταση της στατικής επάρκειας της σήραγγας. Κάνουμε παράλληλα και κάποιες επεμβάσεις ώστε ακόμα και αυτές οι αποφλοίωση που γίνονται να μην είναι και να μη δημιουργούν πρόβλημα. Να μη δει κανένας ένα μικρό κομματάκι μπετόν στο δρόμο. Να το πω πολύ απλά είναι σαν να πέφτει σοβάς στο σπίτι επειδή φούσκωσε ο τοίχος. Και από κει και πέρα ερχόμαστε και με μια γνωμάτευση που κάνανε πολλοί έγκυροι γεωτεχνικοί επιστήμονες, λέμε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στατικότητας της σήραγγας και ότι τα πλαίσια της βαριάς συντήρησης αναλαμβάνει ο νέος παραχωρησιούχος της Εγνατίας που είναι εταιρείες».

Διαβάστε ακόμα: Σταϊκούρας για αυτοκινητόδρομο Ε65: Στις 23 Απριλίου παραδίδεται στην κυκλοφορία όλος ο άξονας από Λαμία έως Καλαμπάκα

Θεσσαλία: Οδικά έργα 900 εκατ. - Ξεκινάμε από τα σχολεία

«Ως κυβέρνηση καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια να συμπαρασταθούμε στους πληγέντες της Θεσσαλίας και σε ό,τι αφορά το υπουργείο Υποδομών, αυτό έχει αναλάβει τα σιδηροδρομικά και οδικά έργα καθώς και τα σχολεία», είπε ο Νίκος Ταχιάος, προσδιορίζοντας ότι:

«Ξεκινάμε με τα σχολεία και τις επόμενες ημέρες θα γίνουν οι αναθέσεις από την ΚΤΥΠ, την αρμόδια εταιρεία του υπουργείου Υποδομών, σε συνεργασία και με χρηματοδότηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, οι οποίοι πραγματικά πολύ γενναιόδωρα θα χρηματοδοτήσουν το συγκεκριμένο έργο, το οποίο υπερβαίνει τα 24 εκατομμύρια ευρώ. Προχωράμε στη δημοπράτηση μέσα στο καλοκαίρι και συμβασιοποίηση σιδηροδρομικών έργων της τάξεως των 470 εκατομμυρίων, για να μπορέσουμε να ανατάξουμε τη γραμμή ανάμεσα στο Δομοκό και τη Λάρισα, και τις δύο γραμμές Λάρισα Βόλος και Παλαιό Φάρσαλα Καλαμπάκα. Δυστυχώς μόλις είχαν παραδοθεί και τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης τα πήρε και τα σήκωσε. Σε όλη εκείνη την περιοχή λειτουργεί τώρα μονή γραμμή με ηλεκτροδότηση, που δεν επαρκεί για την κυκλοφορία.

Πρέπει πολύ γρήγορα να προχωρήσουμε και θα έχουμε τελειώσει μέχρι τέλος του 2025.

Προχωράμε και σε οδικά έργα της τάξεως των 900 εκατομμυρίων ευρώ για τη Θεσσαλία, ένα τρομακτικό πακέτο στο οποίο υπάρχει συμμετοχή περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ, θα υπάρχει συμμετοχή του ΕΣΠΑ και τα υπόλοιπα είναι λεφτά του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, δηλαδή των Ελλήνων φορολογουμένων», είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Πηγή: ΕΡΤ